معرفی و دانلود کتاب صوتی رودکی

عکس جلد کتاب صوتی رودکی
قیمت:
41000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رودکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رودکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رودکی

جعفر توزنده جانی در کتاب صوتی رودکی از خلال داستانی که از زبان یک راوی اول شخص روایت می‌شود، به شرح زندگی و آثار رودکی سمرقندی، شاعر پرآوازه‌ی قرن چهارم هجری می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی رودکی

ماجرای کتاب صوتی رودکی (Rudaki) از اینجا شروع می‌شود: راوی کتاب که کودکی کم‌سن‌وسال است به این پرسش دچار می‌شود که نام خیابانی که خانه‌شان در آنجاست، نام کیست. همان‌گونه که قابل حدس و گمان است، خانه‌ی راوی جایی نیست جز در خیابان رودکی، خیابانی در حوالی مرکز و غرب تهران که پر است از مغازه‌های رنگ‌به‌رنگ لباس‌فروشی. و این‌چنین است که با کنجاوی راوی اول‌شخص، ما نیز با داستان زندگی رودکی سمرقندی، شاعر و ادیب نامدار دوران حکومت سامانیان آشنا می‌شویم.

در عظمت این ادیب بلندآوازه همین بس که او را نخستین شاعر بزرگ پارسی‌گوی می‌دانند و عنوان «پدر شعر پارسی» را برای او برگزیده‌اند. به این معنا که تا پیش از او هیچ شاعری دیوان شعری از خود بر جای نگذاشته بود. گفته شده است که این شاعر بزرگ در زمان حیات هشتادوچند ساله‌ی خود، چیزی در حدود یک میلیون و سیصد هزار بیت سروده است که از این میان تنها چیزی حدود هزار بیت شامل چندین بیت پراکنده و تعدادی غزل و قصیده و رباعی به دست ما رسیده است. «بوی جوی مولیان آید همی/ یاد یار مهربان آید همی» همچنین جعفر توزنده جانی در این کتاب صوتی ماجرای مفصل سرایش این شاهکار ادبیات پارسی را که یکی از مشهورترین آثار رودکی است، شرح می‌دهد.

در دو قول درباره‌ی این شاعر شهیر مناقشات بسیاری وجود دارد. یکی این که برخی از پژوهشگران معتقدند رودکی از ابتدای زندگی و به‌شکلی مادرزاد نابینا بوده است. اما عده‌ای دیگر به استناد برخی از ابیات برجای‌مانده از او بر این عقیده‌اند که چنین نیست. از این میان گروهی چنین می‌اندیشند که رودکی در اواخر عمر نابینا شد و گروهی دیگر معتقدند او هیچ‌گاه نابینایی را تجربه نکرد. جعفر توزنده جانی، نویسنده‌ی این اثر، در بخش آخر کتاب به این مسئله اشاره می‌کند. همچنین بسیاری از پژوهشگران ابداع قالب شعری رباعی را به رودکی نسبت داده‌اند. اما عده‌ای دیگر بر این گمانند که یعقوب لیث صفاری کسی بود که نخستین بار این قالب شعری را به رسمیت شناخت.

این شاعر بلندمرتبه در سال 319 خورشیدی در تاجیکستان درگذشت و در شهر پنجکنت به خاک سپرده شد. نشر صوتی آوانامه این اثر را در قالب کتاب صوتی تهیه و عرضه کرده است.

کتاب صوتی رودکی برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی این کتاب نوجوانان هستند اما اگر دوست دارید با زندگی و آثار مشاهیر ایران زمین آشنا شوید، تمامی جلدهای مجموعه‌ی فرزانگان و به‌ویژه کتاب صوتی رودکی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با جعفر توزنده جانی بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی موفق ادبیات کودک و نوجوان در سال 1341 در نیشابور متولد شد. او فعالیت حرفه‌ای خود را از هفده‌سالگی با رادیو کرمان شروع کرد و پس از آن با نشریات شناخته‌شده‌ای همچون کیهان بچه‌ها، دوچرخه، رشد نوآموز و رشد دانش‌آموز همکاری کرد. «کرمی که هیولا شد»، «کوزه‌های آب»، «مردی که می‌خواست قطار بخرد»، «چرا دریا عصبانی شد»، «افسون زنگ» و «سکه‌ی پدربزرگ» تعدادی از عناوین آثار منتشرشده‌ی جعفر توزنده جانی هستند.

در بخشی از کتاب صوتی رودکی می‌شنویم

«سلام. نواری رو که فرستاده بودی خوب گوش کردم. دکتر راست می‌گوید. تو باید اول روحیه‌ات را خوب کنی. نباید به اتفاقی که افتاده است زیاد فکر کنی. باید خیال کنی که برای مدتی چشم‌هایت را بسته‌ای تا فکرت را به کار بیندازی. اصلاً خیال کن که می‌خواهی چشم سومت را باز کنی. من اسم آن را گذاشته‌ام چشم خیال. خب؛ پرسیده‌ای که رودکی چه کسی بود، چه کار کرد، در چه دوره‌ای از تاریخ این سرزمین زندگی کرد، چرا او هم مثل بقیه‌ی شاعران یعنی فردوسی، سعدی، حافظ و غیره شهرت بسیار دارد و مهم است. سعی می‌کنم جوابت را درست بدهم. هرچند که وقت چندانی هم ندارم. واحدهایی که برای ترم تابستان از دانشکده گرفته‌ام وقتم را کاملاً پر کرده‌اند.

خب؛ حالا همراه با من چشم سوم یعنی چشم خیالت را باز کن تا با هم در تاریخ سفر کنیم. به زمان و مکانی دیگر برویم. خیال کن اکنون در جایی هستی که در پیش روی تو پادشاهی پای‌برهنه و پیاده با عجله می‌رود. پشت سرش هم وزیران و لشکریان با شتاب می‌آیند. نوکران لگام اسب به دست به دنبالش می‌روند. آن‌ها از پادشاه می‌خواهند که سوار بر اسب شود و یا کفش به پا کند تا پاهایش زخمی نشود. اما پادشاه به حرف‌هایشان اهمیتی نمی‌دهد...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
بخش اول
4 دقیقه
بخش دوم
3 دقیقه
بخش سوم
13 دقیقه
بخش چهارم
7 دقیقه
بخش پنجم
11 دقیقه
بخش ششم
5 دقیقه
بخش هفتم
12 دقیقه
بخش هشتم
22 دقیقه
بخش نهم
20 دقیقه
بخش دهم
16 دقیقه
بخش یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رودکی
نویسنده
راویبهزاد برزگر
ناشر چاپیانتشارات مدرسه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
41000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رودکی

ابراهیم کهوری
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
عالی بود ولی‌ای کاش جامع تر بود در کل برای مشاهیر و تمدن ما کتاب خوبی نیست
reza
۱۴۰۳/۱/۱
عالی...
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رودکی

برای دریافت کتاب صوتی رودکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.