معرفی و دانلود کتاب صوتی لطیفه‌های ملس

عکس جلد کتاب صوتی لطیفه‌های ملس
قیمت:
۴۴۰۰۰ 30800 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لطیفه‌های ملس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لطیفه‌های ملس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لطیفه‌های ملس

مجموعه‌ای سرگرم‌کننده، مفرح و آموزنده از حکایت‌های کوتاه طنز! علیرضا لبش در کتاب صوتی لطیفه‌های ملس، از سری کتاب‌های لطیفه‌های زیرخاکی، گزیده‌ای از حکایات طنز علامه دهخدا را گردآورده و به مخاطبان نوجوان عرضه کرده است. مضامین و انتقادات اجتماعی ارائه‌شده در این لطیفه‌ها موجب می‌شود مخاطبان بزرگسال نیز از شنیدن این حکایت‌های کوتاه بسیار لذت ببرند.

درباره‌ی کتاب صوتی لطیفه‌های ملس

اگر همین حالا از ما بپرسند مشهورترین نویسندگان یا شاعران طنزپرداز ادبیات فارسی را نام ببریم، بعید است اولین نامی که به ذهنمان بیاید «علی‌اکبر دهخدا» باشد. البته ناگفته نماند که طنزپردازی چه در ادبیات کلاسیک و چه در گستره‌ی ادبیات مدرن، وسعت چندانی ندارد. در میان اهالی ادبیات کلاسیک، عبید زاکانی و در بین طنزپردازان معاصر نیز گل‌آقا نام‌آشناترین چهره‌هایی هستند که حافظه‌ی فارسی‌زبانان به خاطر می‌آورد. جنبه‌های پررنگ سیاسی، ادبی و اجتماعی فعالیت‌های دهخدا باعث شده، کمتر کسی به نوشته‌های طنز و شگردهای خاص او در این نوع ادبی توجه داشته باشد. بااین‌اوصاف، کتابی که هم‌اینک پیش رو دارید، موقعیتی بی‌نظیر خواهد بود تا گزیده‌ای از حکایات کوتاه و طنز دهخدا را، البته همراه با شرحی مختصر از زندگینامه و فعالیت‌های حرفه‌ای وی در اختیار داشته باشید. کتاب صوتی لطیفه‌های ملس برای مخاطبان پرمشغله‌ای که فرصت زیادی ندارند نیز مناسب خواهد بود. لطایفی که علیرضا لبش در این گزیده گردآورده، در عین کوتاهی بسیار آموزنده هستند.

در دورانی که از شبکه‌های مجازی خبری نبود، آزادی بیان معنایی نداشت و بی‌سوادی در ایران بی‌داد می‌کرد، هیچ ابزاری به‌ اندازه‌ی طنز نمی‌توانست هم آگاهی‌بخش باشد و هم سرگرم‌کننده. مخاطب ناآگاه اما دلسوز با خواندن حکایت‌های طنز در مطبوعات، ابتدا از نکته‌سنجی و ظرافت دیدگاه نویسنده به وجد می‌آمد و لبخندی از سر رضایت می‌زد اما سپس به کنه معنایی پی می‌برد که در پس چهره‌ی خندان لطیفه‌ها نهفته بود. اگر با طنز در ادبیات معاصر آشنایی ندارید، لازم است یادآوری کنیم که طنازی‌های این دوره نه برای خنداندن، که برای آگاهی‌بخشی درمورد حقایق تلخ نوشته می‌شدند. طنز علاوه‌ بر سرگرمی، در برابر جامعه رسالت مهمی داشت که همان ترویج آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی و نقد اوضاع و زمانه بود. بااین‌حال، از آنجایی که حکومت‌های دیکتاتوری چندان مجالی برای نقدهای صریح و بی‌پرده باقی نمی‌گذاشتند، نویسندگان وظیفه‌شناس به وادی ادبیات طنز پناه بردند تا تیزترین انتقادات خود را در لفافه‌ای از شوخی و مزاح به مخاطب منتقل کنند.

اگرچه انتقادات و نکاتی که دهخدا در حکایات کتاب صوتی لطیفه‌های ملس مطرح کرده، غالباً مربوط به وقایع خاصی در دوران معاصر وی هستند اما به نظر می‌رسد برخی از آن‌ها، همچنان برای زمانه‌ی ما نیز کاربرد دارند و مصادیق آن‌ها را به‌وضوح در اطراف و اطرافیانمان می‌بینیم. علیرضا لبش که خود نیز کارنامه‌ی درخشانی در طنزپردازی دارد، چندی‌ست با انتشار مجموعه کتاب‌های لطیفه‌های زیرخاکی، مخاطبانش را با طنز و تحولات آن در گذر زمان آشنا کرده. کتاب حاضر نیز به‌عنوان یکی از مجلدهای همین مجموعه از سوی نشر مدرسه به دنیای کتاب وارد شده و اینک نسخه‌ی شنیدنی آن به کوشش نشر صوتی آوانامه به علاقه‌مندان ادبیات طنز، به‌ویژه نوجوانان ارائه شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های لطیفه‌های زیرخاکی

مجموعه‌ی «لطیفه‌های زیرخاکی» دربردارنده‌ی همان لطیفه‌های قدیمی است که به صورت امروزی برای نوجوانان روایت شده یا همان لطیفه‌های تازه است که در زمان‌های گذشته آن‌ها را تعریف می‌کردند. خیلی از این لطیفه‌ها تاکنون به ندرت شنیده‌ شده‌اند.

هر وقت عنوان کتابی با موضوع عرفان و اجتماع به گوش ما می‌رسد، معمولاً ناخودآگاه ذهن ما به سوی اثری با متنی سنگین کشانده می‌شود. اما برعکس تمام آن‌ها، کتاب‌های صوتی لطیفه‌های زیرخاکی حاوی محتوایی روان و طنزگونه هستند که همراه با آن‌ها گاهی طعنه و کنایه نیز شنیده می‌شود.

علیرضا لبش در بازنویسی خود با حفظ مزه و نمک سبک کهن، اثربخشی ویژه‌ای را به شنونده ارائه می‌دهد. لطیفه‌های زیرخاکی به خاطر برخورداری از روایتی طنزگونه، خستگی در شنیدن را از شنونده گرفته و او را علاقه‌مند به شنیدن ادامه‌ی داستان و حکایت می‌کنند.

کتاب صوتی لطیفه‌های ملس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از مخاطبان و علاقه‌مندان ادبیات طنز هستید و تمایل دارید با یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های طنز معاصر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت شنیدن کتاب صوتی لطیفه‌های ملس را از دست ندهید. نوجوانان از شنیدن این کتاب گویا بهره‌ی بسیاری خواهند برد.

با علیرضا لبش بیشتر آشنا شویم

علیرضا لبش، زاده‌ی 1360در شهر قم، نویسنده‌ و طنزپرداز موفق ایرانی‌ست. فعالیت در مطبوعات و خبرگزاری‌ها، حضور در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی بخشی از زندگی حرفه‌ای وی را می‌سازند. لبش تاکنون توانسته جوایز ادبی معتبری را در جشنواره‌های گوناگون کسب کند. کتاب‌های «خنده در مراسم تدفین»، «کافه خنده»، «کافه عشقه»، «مرثیه‌ای برای گمگشتگی»، «نسکافه‌های بعد از ظهر» و «بی سرو ته» شماری از آثار علیرضا لبش محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب صوتی لطیفه‌های ملس می‌شنویم

به هزار دلیل! اولش اینکه باروت نداشتیم.

فرمانده‌ای سربازی را بازپرسی و مؤاخذه می‌کرد که چرا هنگام نزدیک شدن دشمن، توپ را شلیک نکرده است. سرباز گفت: «به هزار دلیل!» فرمانده گفت: «دلایلت را بگو.» سرباز گفت: «اولین دلیل اینکه باروت نداشتیم.» فرمانده گفت: «بقیه را نگو!»

می‌بینی و نمی‌خوری؟

مردی که تا به حال شهر را ندیده بود، به شهر آمد. به دکان قنادی رسید. دید قناد شیرینی‌های مختلف، داخل ویترین مغازه‌اش چشیده و چیزی نمی‌خورد. آهسته وارد مغازه شد و انگشتش را داخل چشم قناد فرو کرد. قناد ترسید و خود را عقب کشید و بعد با عصبانیت پرسید: «این چه کاری بود که کردی؟» مرد گفت: «خواستم بدانم می‌بینی و نمی‌خوری؟»

آدرس اشتباهی

مردی گربه‌ای در خانه داشت که خیلی او را اذیت می‌کرد. روزی گربه را در گونی انداخت تا او را ببرد بیرون شهر رها کند و گربه نتواند راه شهر را پیدا کند. در راه به دوستش رسید. دوستش پرسید: «کجا می‌روی؟» گفت: «دروازه‌‌ی ری!» دوست گفت: «تو هنوز دروازه‌ی ری را بلد نیستی؟» این مسیر که به دروازه‌ی رشت می‌رود. مرد گفت: «ساکت! دارم آدرس اشتباهی به گربه می‌دهم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
معرفی و مقدمه
21 دقیقه
قسمت اول
21 دقیقه
قسمت دوم
21 دقیقه
قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لطیفه‌های ملس
نویسنده
راویمهدی جمالی
ناشر چاپیانتشارات مدرسه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۴۴۰۰۰ 30800 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لطیفه‌های ملس

دل دل
۱۴۰۲/۹/۳
خوب بود و ازش خوشم اومدن چون لطیفه‌های خوبی داشت
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لطیفه‌های ملس

برای دریافت کتاب صوتی لطیفه‌های ملس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.