معرفی و دانلود کتاب صوتی فرزندان سانچز

عکس جلد کتاب صوتی فرزندان سانچز
قیمت:
۱۶۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرزندان سانچز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرزندان سانچز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فرزندان سانچز

کتاب صوتی فرزندان سانچز اثری شنیدنی از اسکار لوئیس، انسان‌شناس و نویسنده‌ی سرشناس اهل آمریکاست. لوئیس در این روایتِ مستند، زندگی یک خانواده‌ی پنج‌نفره‌ی مکزیکی را به تصویر کشیده که در فقر و مسکنتی ورای تصور روزگار می‌گذرانند. گفتنی‌ست که اثر پیش رو، نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا بوده است.

درباره کتاب صوتی فرزندان سانچز

اسکار لوئیس، خالق کتاب فرزندان سانچز (The Children of Sanchez)، نزد ما ایرانیان چهره‌ی شناخته‌شده‌ای نیست، چرا که تاکنون آثار چندانی از او به زبان فارسی ترجمه نشده است. با این همه، لوئیس در زادگاه خود، آمریکا، و همچنین، در بسیاری از کشورهای اروپایی، از جمله انگلستان و فرانسه، به عنوان یکی از مفاخر علوم انسانی در قرن بیستم شناخته می‌شود. اسکار لوئیس اغلب آثار خود را در کسوت یک انسان‌شناسِ فاضل و اهلِ علم و استدلال نگاشته است. با این حال، در نوشته‌های او سویه‌های پررنگ ادبی به وضوح قابل تشخیص است.

در میان آثار نسبتاً پرشمار اسکار لوئیس، کتاب فرزندان سانچز جایگاهی ممتاز دارد. زیرا با این اثر بود که نام لوئیس به عنوان متفکری برجسته و صاحب‌نظر در حوزه‌ی انسان‌شناسی، بر سر زبان‌ها افتاد.

کتاب صوتی فرزندان سانچز روایتی مستند است که تمام شخصیت‌ها و رویدادهای به‌تصویرکشیده‌شده در آن، مابه‌ازایی واقعی دارند. اگرچه نویسنده خود اذعان کرده که جهت اجتناب از پاره‌ای سوءتفاهم‌های احتمالی، در اثر خود از نام‌های حقیقی استفاده نکرده است.

کتاب پیش رو داستان زندگی خانواده‌ای پنج‌نفره را روایت می‌کند. این خانواده‌ی فقیر و محروم از یک پدر (خسوس سانچز) و چهار فرزند (به ترتیب سن: مانوئل، روبرتو، کُنسوئلو و مارتا) تشکیل شده است. خانواده‌ی آقای سانچز از اهالی نیومکزیکواند؛ شهری مرزی که اغلب ساکنین آن با محرومیت‌هایی حاد و گسترده دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در این اثر بناست شاهد تقلاهای بی‌پایان و بی‌ثمرِ شخصیت‌هایی باشیم که گویی به زندگی در دوزخی زمینی محکوم شده‌اند و چنان‌که پیداست، مقدر نیست که هرگز چشم‌انداز رهایی را پیش روی خود بیابند.

تصویری که اسکار لوئیس از نیروی مهیب فقر در کتاب صوتی فرزندان سانچز ترسیم می‌کند، به راستی تکان‌دهنده و تأثرآور است. در این میان، آنچه خواندن این کتاب را به مراتب دشوارتر و دردناک‌تر می‌کند، آگاهی از این واقعیت است که تمام ماجراهای تراژیکِ نقل‌شده در اثر، به راستی اتفاق افتاده‌اند و هرگز زاده‌ی تخیل نویسنده نیستند. (که اگر بودند، با یک رمان طرف می‌بودیم، نه یک ناداستان.)

کتاب صوتی فرزندان سانچز توسط انتشارات آوانامه در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است. نسخه‌ی متنی این اثر را نشر هرمس روانه‌ی بازار کرده.

اقتباس از کتاب صوتی فرزندان سانچز

کتاب فرزندان سانچز در سال 1978 بدل به فیلمی سینمایی با همین عنوان شد. کارگردانی اثر مذکور را هال بارتلت بر عهده داشته است.

افتخارات کتاب صوتی فرزندان سانچز

  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب خارجی فرانسه در سال 1963
  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا در سال 1962

نکوداشت‌های کتاب صوتی فرزندان سانچز

  • یکی از آثار کلاسیک حوزه‌ی انسان‌شناسی. (مارگارت مید)
  • کتاب فرزندان سانچز چهره‌ی زشت فقر را آشکار می‌کند. (واشنگتن پست)
  • گزارشی درخور و تأمل‌برانگیز در باب فقر و خرده‌فرهنگ‌های برخاسته از آن. (لس آنجلس تایمز)

کتاب صوتی فرزندان سانچز مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب فرزندان سانچز را به مخاطبینی پیشنهاد می‌کنیم که به آثار بیوگرافیک و روایت‌های مستند و واقعی علاقه دارند.

با اسکار لوئیس بیشتر آشنا شویم

اسکار لوئیس (Oscar Lewis) انسان‌شناس و دانشمند نامدار آمریکایی بود که علاوه بر حیطه‌های پژوهشی، در زمینه‌ی ادبیات داستانی نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت. مشهورترین کتاب او «فرزندان سانچز» نام دارد.

اسکار لوئیس در سال 1914 دیده به جهان گشود و به سال 1970 از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب صوتی فرزندان سانچز می‌شنویم

داخل بلوک دارای چهار پاسیو یا حیاط کف‌سیمانی دراز است که پهنای آن‌ها حدود چهار متر و نیم می‌شود. به فاصله‌های منظم حدود سه و نیم متری، صدوپنجاه‌وهفت آپارتمان یک‌اتاقه‌ی بی‌پنجره، هرکدام با یک انبار کوچک درقرمز، قرار دارند که به حیاط باز می‌شوند. در طول روز، در کنار بیشتر درها، نردبان‌های چوبی بدقواره‌ای می‌گذارند تا به پشت‌بام‌های کوتاه و صاف بالای آشپزخانه بروند. از این پشت‌بام‌ها استفاده‌های بسیاری می‌کنند، طناب‌های لباس، قفس ماکیان‌ها، لانه‌ی کبوترها، گلدان‌ها، گیاهان دارویی، مخزن گاز و گاه آنتن تلویزیون روی آن‌ها را انباشته‌اند.

در طول روز حیاط‌ها پر از جمعیت و حیوانات، سگ، بوقلمون، مرغ و خروس و مقداری خوک است. کودکان در حیاط‌ها بازی می‌کنند، زیرا که از خیابان‌ها مطمئن‌ترند. زنان برای آب صف می‌بندند و وقتی لباس پهن می‌کنند، بلندبلند باهم حرف می‌زنند. فروشندگان دوره‌گرد نیز می‌آیند برای فروش کالاهایشان.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
68 دقیقه
مقدمه
39 دقیقه
آغازه - خسوس سانچز
21 دقیقه
بخش اول - مانوئل - قسمت اول
37 دقیقه
بخش اول - مانوئل - قسمت دوم
49 دقیقه
بخش اول - مانوئل - قسمت سوم
29 دقیقه
بخش اول - روبرتو - قسمت اول
30 دقیقه
بخش اول - روبرتو - قسمت دوم
35 دقیقه
بخش اول - روبرتو - قسمت سوم
32 دقیقه
بخش اول - کنسوئلو - قسمت اول
23 دقیقه
بخش اول - کنسوئلو - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش اول - کنسوئلو - قسمت سوم
23 دقیقه
بخش اول - کنسوئلو - قسمت چهارم
41 دقیقه
بخش اول - کنسوئلو - قسمت پنجم
18 دقیقه
بخش اول - کنسوئلو - قسمت ششم
34 دقیقه
بخش اول - مارتا - قسمت اول
17 دقیقه
بخش اول - مارتا - قسمت دوم
19 دقیقه
بخش اول - مارتا - قسمت سوم
29 دقیقه
بخش دوم - مانوئل - قسمت اول
23 دقیقه
بخش دوم - مانوئل - قسمت دوم
24 دقیقه
بخش دوم - مانوئل - قسمت سوم
17 دقیقه
بخش دوم - مانوئل - قسمت چهارم
33 دقیقه
بخش دوم - روبرتو - قسمت اول
26 دقیقه
بخش دوم - روبرتو - قسمت دوم
22 دقیقه
بخش دوم - روبرتو - قسمت سوم
59 دقیقه
بخش دوم - روبرتو - قسمت چهارم
20 دقیقه
بخش دوم - کنسوئلو - قسمت اول
20 دقیقه
بخش دوم - کنسوئلو - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش دوم - کنسوئلو - قسمت سوم
50 دقیقه
بخش دوم - کنسوئلو - قسمت چهارم
32 دقیقه
بخش دوم - کنسوئلو - قسمت پنجم
44 دقیقه
بخش دوم - کنسوئلو - قسمت ششم
22 دقیقه
بخش دوم - مارتا - قسمت اول
26 دقیقه
بخش دوم - مارتا - قسمت دوم
30 دقیقه
بخش دوم - مارتا - قسمت سوم
24 دقیقه
بخش دوم - مارتا - قسمت چهارم
29 دقیقه
بخش سوم - مانوئل - قسمت اول
22 دقیقه
بخش سوم - مانوئل - قسمت دوم
35 دقیقه
بخش سوم - مانوئل - قسمت سوم
31 دقیقه
بخش سوم - مانوئل - قسمت چهارم
19 دقیقه
بخش سوم - مانوئل - قسمت پنجم
24 دقیقه
بخش سوم - روبرتو - قسمت اول
36 دقیقه
بخش سوم - روبرتو - قسمت دوم
45 دقیقه
بخش سوم - روبرتو - قسمت سوم
33 دقیقه
بخش سوم - کنسوئلو - قسمت اول
23 دقیقه
بخش سوم - کنسوئلو - قسمت دوم
17 دقیقه
بخش سوم - کنسوئلو - قسمت سوم
25 دقیقه
بخش سوم - کنسوئلو - قسمت چهارم
41 دقیقه
بخش سوم - کنسوئلو - قسمت پنجم
15 دقیقه
بخش سوم - مارتا - قسمت اول
35 دقیقه
بخش سوم - مارتا - قسمت دوم
22 دقیقه
بخش سوم - مارتا - قسمت سوم
29 دقیقه
بخش سوم - مارتا - قسمت چهارم
22 دقیقه
پایانه - خسوس سانچز - قسمت اول
21 دقیقه
پایانه - خسوس سانچز - قسمت دوم
18 دقیقه
پایانه - خسوس سانچز - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فرزندان سانچز
نویسنده
مترجمحشمت کامرانی
راویآرمان سلطان زاده، مهبد قناعت پیشه، سحر بیرانوند، مریم پاک ذات، مهدی صفری، تایماز رضوانی
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۶ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فرزندان سانچز

somayeh tohidlou
۱۴۰۲/۸/۱۸
اسکار لوییس را به نظریه فرهنگ فقرش و پژوهش‌های مردم‌نگارانه‌اش می‌شناسیم. مردم‌شناسی که پژوهش‌های متعددی روی خانواده‌های درگیر فقر کرده و به عنوان یک آمریکایی دامنه مطالعاتی‌اش مکزیک در فقر، خشونت و بزه غلطیده است.
لوییس کار جذابی کرده در نوشتن رمان فرزندان سانچز. رمانی واقعی که از خلال کار به و
پژوهشی‌اش دست آمده تکمله‌ایست بر نظریه فرهنگ فقر. تاکید چندباره‌اش در این رمان که اذعان می‌کند فقر با خود فرهنگ و ظرفیتی می‌آورد که از بیرون فهم آن سخت و دشوار است. ظرفیت تحمل فقر در کنار سرمایه اجتماعی شکل گرفته در زیر پوست شهر که اتفاقا هم درباره دولت و سیاست نظر دارند، هم باورشان به امر مقدس و خدا در فضای فکری خودشان بازتعریف می‌شود و هم نسبت به انقلاب کارگری در سایر بلاد چندان خوش‌بین نیستند.
گاهی نشناختن این فرهنگ زمینه‌ساز اکواریومی دیدن فقر و سیاستگذاری‌های لوکس ضدفقر است. چیزی که هیچوقت در هیچ سرزمینی موفق و کارگشا نبوده است. این کتاب در خلال روایت‌هایش، خصوصا پدری که تسلیم نشوترین فرد خانواده است به تصویر کشیده شده کتاب ماحصل اتوبیوگرافی واقعی پدر، دو پسر و دو دختر از یک محله مکزیک است. گاهی اتفاقی یکسان از دید این چند نفر چنان روایت می‌شود که می‌توانی ظرایفی را دقیق‌تر بیابی و کارکرد زمینه تحصیلی و شرایط فرد را در نفسیر یک رویداد حس کنی.
کتاب هم یک رمان خوش‌خوان است و هم بازخوانی کتابی درباب فقر و فرهنگ فقر. به نظرم با کیفیتی خوب هم صوتی شده و شنیدنش جذاب است. خلاصه اینکه اگر در فضای مطالعات جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی و فقر دنبال کتابی هستید جذاب است. حداقل می‌تواند تصور از درد فقر را اصلاح کند.
Parviz Kamrani
۱۴۰۲/۵/۲۲
کتاب جالبی بود. نویسنده به خوبی توانست چالش‌های زندگی یک خانواده فقیر را در دنیای رو به دگرگونی و مدرن شدن نشان دهد. این که هر یک از اعضا روایت خود را بیان میکردند موجب میشد درک عمیق تری از سبک زندگی اعضا, نگاهشان به رویداد ها, شیوه مواجهه آن‌ها با چالش‌ها و سبک تعامل اآن‌ها با سایر افراد به دست و آید. ترجمه کتاب روان بود نسخه صوتی کیفیت بسیار بالایی داشت. همه گویندگان به خوبی توانستند احساسات موجود در داستان را منتقل کنند. اجرای تایماز رضوانی برای مقدمه فوق العاده بود و از میان اجرای شخصیت‌ها هم, اجرای خانم سحر بیرانوند را بیشتر از بقیه دوست داشتم. در کل این کتاب را به جامعه شناسان و علاقه مندان به رمان‌های اجتماعی و زندگی نامه‌ها توصیه میکنم
Mehdi Nik
۱۴۰۲/۸/۱۱
روایت‌هایی خط‌چین و موازی اما در سطوح مختلف چند عضو یک خانواده مکزیکی که به تدریج وقایع داستان یک زندگی پرتطاطم را شکل می‌دهد.
مخاطب به تدریج جاهای خالی و اطلاعات گمشده یا نگفته را کشف می‌کند. ضمن اینکه هنجار و ناهنجار جاری فرهنگی امریکای جنوبی را روی دایره می‌ریزد همزمان شباهت‌های ذاتی اثر فقر و
محرومیت در همه جای دنیا را پیش چشم می‌آورد. مردسالاری زننده، سودای فریبایی آمریکایی، زن کالا شده و راضی و خشنود از این فریبکاری، چرخه خشونت‌ خانگی مسری و ارثی و… روح داستان گرچه شاید بازیگوشی ذهنی جالبی باشد، در نهایت با تداعی نمایش‌ها و سریالهای ماهواره‌ای ترکی و لاتینی، به سرعتی دلزدگی می‌آورد.
امیر ذبیحی
۱۴۰۲/۶/۲۵
بی شک کتاب متفاوت و کتاب جالبی بود ترجیح میدادم زمانه داستان بیشتر به امروز نزدیکتر بود تا شناخت بهتری از فرهنگ و سبک زندگی سال‌های اخیر مکزیکی‌ها و همچنین رفرنس مقایسه‌ای با جاهایی که خودم و عزیزانم در اون هستیم داشته با شما جرای صوتی توسط یک تیم حرفه‌ای صورت گرفته و از این بابت بسیار لذت بردم. که مدل پیشرفت داستان موضوع از ۴ زاویه موازی و همزمان جلو میره خیلی جذاب بودیک جاذبه بزرگ دیگه برای من این بود که چطور هر کسی وقایع زندگی رو داره از دید خودش می‌بیند و همیشه در پایان روایت من و دیگری از یک ماجرا چقدر می‌تونه متفاوت باشه کتاب رو دوسش داشتم کلا. آموزنده بود.
علی رضا قطبی
۱۴۰۲/۶/۲۳
کتاب خوبی بود انسجام داستان و ارتباط شخصیت‌ها در طول داستان عالی بود
مونا منتها
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
راوی ان قدر خوب داستان رو تعریف می‌کنه که نمیشه لذت نبرد.
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فرزندان سانچز

برای دریافت کتاب صوتی فرزندان سانچز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.