معرفی و دانلود کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا (بخش 6)

عکس جلد کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا (بخش 6)
قیمت:
44500 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا (بخش 6) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا (بخش 6) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا (بخش 6)

کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا (بخش 6) نوشته‌ی لارنس کهون، چگونگی ظهور فلسفه مدرن و علم جدید و تحولات پیرامون آن را بررسی می‌کند و با نگاهی تاریخی و تحلیلی مهم‌ترین بخش‌های این دوره را شرح می‌دهد. این کتاب صوتی در چندین بخش ضبط و تنظیم شده است.

درباره کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا (بخش 6):

پس از دوران قرون وسطی و آغاز عصر روشنگری و انقلاب صنعتی، تغییرات مهمی در سطح فکری و فلسفی اتفاق افتاد که نمودهای آن در سطح اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به خوبی مشهود بود. اما از قرن هفدهم میلادی با روی کار آمدن فیلسوفانی بزرگی همچون رنه دکارت، تاریخ فلسفه آغاز دیگری را برای خود رقم زد و فلسفه مدرن روی کار آمد. این شکل از تفکر تا قرن بیستم میلادی نیز ادامه پیدا کرد و حتی با وجود روی کارآمدن فلسفه پست مدرن، این شیوه اندیشه ورزی همچنان طرفداران خود را دارد و اثرات خود را نیز بر زندگی فردی و اجتماعی مردم سراسر جهان گذاشته است.

لارنس کهون نیز در کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا (بخش 6) (From Modernism to Postmodernism) مجموعه‌ای از درس‌گفتارهای خود را جمع‌آوری کرده است و دانشجویان و علاقه‌مندان به موضوعات فلسفی، ادبی، فرهنگی، اجتماعی و دینی می‌توانند از آن نهایت استفاده را ببرند.

او در بخش ششم کتاب فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا، به عصر روشنگری و ویژگی‌های خاص آن می‌پردازد و این جنبش فکری و فلسفی را از میانه‌های قرن هفدهم تا اواسط قرن هجدهم بررسی می‌کند. یکی از اندیشمندان این دوره نیز ژان ژاک روسو نام دارد که در اوج دوره روشنگری اروپا زندگی می‌کرد و اندیشه‌هایش تاثیر بسیاری بر امور ادبی، سیاسی و تربیتی گذاشت.

کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا (بخش 6) به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر دوست دارید درباره فلسفه مدرن و ویژگی‌های تاریخی آن بیشتر بدانید و پاسخی برای پرسش‌های فلسفی خود پیدا کنید، این کتاب برای شما مناسب است.

لارنس کهون را بیشتر بشناسیم:

او دانشیار رشته فلسفه در کالج هالی کراس در ایالت ماساچوست آمریکاست و دکترای فلسفه‌ی خود را نیز از دانشگاه استونی بروک دریافت کرده است.

لارنس کهون (Lawrence E. Cahoone) پیش از این به مدت پانزه سال یعنی از سال 1985 تا 2000 میلادی در دانشگاه بوستن تدریس می‌کرد و کتاب‌هایی نظیر: از مدرنیسم تا پست مدرنیسم، فلسفه، فرهنگ و ضد فرهنگ، جامعه مدنی، معنای محافظه کارانه سیاست‌های لیبرال و... را نوشته است.

در بخشی از کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا (بخش 6) می‌شنویم:

بی‌جهت نیست که اسم قرن هجدهم غرب اروپا رو عصر روشنگری گذاشتند. این دوره، دوره‌‌ی انفجار دانشه و پدید آمدن نگرش‌های فرهنگی دگرگون شده از دل طبقه فرهیخته انگلستان، فرانسه، اسکاتلند، هلند، بخش‌هایی از شمال آمریکا و آخر سر آلمان که اوج آن‌ها انقلاب‌های جمهوری‌خواه ایالات متحده و فرانسه بود.

همه متفکران اون عصر از خودشون می‌پرسیدن که شکل مدرن جمهوری‌های آزاد یونان و رم در میان ما باید چگونه باشد. دلیل این امر این بود که طبقات فرهیخته قرن هجده و فیلسوفان این دوره هنوز خیره به الگوهای بزرگ جوامع جمهوری‌خواه بودند. یعنی نظام‌های سیاسی که در اون‌ها قدرت کاملا در میان مردم پخش شده بود و قدرت حکومت متکی به رضایت تابعین حکومت بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا (بخش 6)

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا (بخش 6)
نویسنده
مترجمکاوه بهبهانی
راویرضا آفتابی
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
44500 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا (بخش 6)

Mona abad
۱۴۰۱/۹/۱۹
چقدر ناراحتم که این مجموعه زیبا مفید آموزنده فراموش نشدنی تمام شد. بسیار از آن یاد گرفتم و اندیشیدم. کاش باز هم چنین فایل‌های صوتی درباره تمام پدیده‌ها وجود داشت. پروفسور کهون با آوردن مثالهای ساده هر بحث دشواری را در ذهن مخاطب جا می‌اندازد. با تشکر از کتابراه عزیز که قدمی برداشته در راستای آگاهی جامعه فارسی زبان.
محمد محمدی
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
مجموعه کتابهای "فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا" با ترجمه و گویش بسیار روان و دلنشین ولی کوتاه، شنیدنش را به همه توصیه می‌کنم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا (بخش 6)

برای دریافت کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا (بخش 6) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.