معرفی و دانلود کتاب صوتی آمریکا

عکس جلد کتاب صوتی آمریکا
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آمریکا

کتاب صوتی آمریکا درباره مشاهدات ژان بودریار از فرهنگ و جامعه‌ی این کشور است. جامعه‌ای که به گفته او به یک آرمان شهر خیالی شباهت دارد و هرآنچه آنجا وجود دارد، وانموده‌هایی از جهان واقعیت هستند. خوانشی عمیق که ریشه در فلسفه این متفکر پست مدرن فرانسوی دارد.

درباره کتاب صوتی آمریکا:

سفری به دل آمریکا و گشت زنی در خیابان‌های نیویورک و لس آنجلس که از دریچه نگاه و تحلیل ژان بودریار متفکر فرانسوی رقم خواهد خورد. کتاب صوتی آمریکا (America) که به گفته بسیاری از افراد، آسان‌ترین و قابل فهم‌ترین کتاب این نویسنده به شمار می‌رود، خوانشی انتقادی و جدید از سرزمین و فرهنگ آمریکا به شما ارائه می‌دهد و می‌توانید به گونه‌ای دیگر با این کشور آشنا شوید.

ژان بودریار در کتاب آمریکا (1988) اینگونه می‌نویسد: «آمریکا نه رویا است نه واقعیت، [بلکه] یک جور حاد واقعیت است.» این گفته که ریشه در تفکرات مخصوص او دارد، اشاره‌ای است به فرهنگ توده، مصرف‌گرایی و تاثیر رسانه‌های جمعی بر فهم انسان‌ها از واقعیت؛ درواقع آمریکا را به شکلی یوتوپیا می‌داند، یک جور خیال آباد یا ناکجاآباد.

این اثر نوعی نقد پسامدرن از جامعه آمریکاست؛ جایی که سینما بر مردم آن تاثیر می‌گذارد نه اینکه واقعیات زندگی و سبک زندگی جامعه بر سینما اثر بگذارد. درواقع او بیان می‌کند که در برخورد با جامعه آمریکا باید از سینما به شهر برویم نه از شهر به سینما.

تمام مشاهدات درون کتاب، براساس مفاهیم وانموده و ابر واقعیت یا واقعیت حاد تحلیل می‌شود و بودریار در تلاش است تا نشان دهد در آمریکا، واقعیت کاملا از بین رفته و به جای آن نموده‌ها و وانموده‌هایی فریبنده و جذاب جایگزین شده‌اند. سرزمینی حیرت‌انگیز و عجیب که به گفته او فرهنگ و تاریخ از آن رخت بربسته و دیگر مفاهیم طبیعت و فرهنگ مطرح نیستند.

برای فهم این کتاب باید آشنایی کلی با ادبیات و جهان فکری این منتقد فرهنگی داشته باشید.

ژان بودریار را بیشتر بشناسیم:

ژان بودریار (Jean Baudrillard) جامعه‌شناس، فیلسوف، نظریه‌پرداز فرهنگ، مفسر سیاسی و عکاس فرانسوی بود. کارهای جنجالی این متفکر اغلب با مکاتب پست مدرنیسم و پساساختارگرایی همراه است.

او در سال 1929 در شهر رنس فرانسه به دنیا آمد و مدت‌ها استاد جامعه‌شناسی بود تا اینکه در سال 1966 رساله خود به نام نظام ابژه‌ها را در دانشگاه پاریس دفاع کرد و شناخته‌تر شد.

این نظریه‌پرداز فرهنگی بیشتر به خاطر تجزیه و تحلیل خود در مورد رسانه‌ها، فرهنگ معاصر و ارتباطات شهرت دارد و مقالات و کتاب‌های فراوانی درباره مصرف‌گرایی، روابط جنسیتی، اقتصادی، تاریخ اجتماعی هنر، سیاست خارجی غرب و فرهنگ عامه نوشته است. از مشهورترین آثار او می‌توان به اغوا (1979)، وانموده و وانمایی (1981)، نظام اشیا (1968)، جامعه مصرفی (1970) و جنگ خلیج رخ نداد (1991) اشاره کرد.

فلسفه ژان بودریار بر مفاهیم وانموده (simulation) و ابرواقعیت یا واقعیت حاد (hyper-reality) استوار است و این اصطلاحات به ماهیت مجازی یا غیر واقعی فرهنگ معاصر در عصر ارتباط جمعی و مصرف‌گرایی اشاره دارد. ژان بودریار معتقد است که ما در جهانی زندگی می‌کنیم که تحت تأثیر تجربیات و احساسات شبیه‌سازی شده است و توانایی درک واقعیت را از دست داده‌ایم و فقط واقعیت‌های آماده شده را تجربه می‌کنیم.

نکوداشت‌های کتاب صوتی آمریکا:

- کتابی جذاب و تحریک کننده! آمریکا پر از مشاهدات ادراکی و تقریبا شاعرانه است. (رولینگ استون)
- متفکران فرانسوی از زمان الکسی دو توکویل شیفته آمریکا شده‌اند. اما وقتی نوبت به پارادوکس‌های مرموز و پیچیدگی‌ها می‌رسد، هیچ روشنفکر فرانسوی با ژان بودریار به تعمق در دنیای جدید نمی‌پردازد. (نیویورک تایمز)

کتاب صوتی آمریکا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های جامعه‌شناسی و فلسفی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید جهان را عمیق‌تر و بهتر درک کنید، این کتاب فوق‌العاده به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی آمریکا می‌شنویم:

دهه پنجاه میلادی نقطه اوج واقعی آمریکا بود؛ وقتی کارها پیش می‌رفت! و هنوز می‌توانید حسرت آن سال‌ها را احساس کنید. حسرت سرمستی قدرت، وقتی قدرت قدرت داشت. در دهه هفتاد قدرت هنوز وجود داشت ولی طلسم شکسته شده بود. آن دوره زمان عیاشی بود؛ جنگ، امیال جنسی، مانسون، وودستاک.

امروز زمان عیاشی سپری شده است؛ آمریکا مثل هر کس دیگری باید با نظم جهانی نرم، وضعیتی نرم روبه‌رو شود؛ قدرت ناتوان شده است. اما اگر آمریکا دیگر مرکز قدرت انحصاری نیست، علت این امر نه از دست دادن قدرت، بلکه صرفا این است که دیگر هیچ مرکزی وجود ندارد. در عوض آمریکا به مدار قدرت خیالی تبدیل شده که همه اکنون به آن اشاره می‌کنند.

از نظر رقابت، هژمونی و امپریالیسم، قطعا موقعیت خود را از دست داده ولی به لحاظ نمودی پیشرفت کرده است. برای مثال تلقی فهم ناشدنی دلار را در نظر بگیرید که هیچ ربطی به هیچ برتری اقتصادی ندارد؛ یا تقدیس حیرت‌انگیز نیویورک یا حتی چرا در نظر نگیرید موفقیت جهانی دالاس. آمریکا قدرت سیاسی و فرهنگی را حفظ کرده و اکنون قدرت به مثابه‌ی جلوه‌های ویژه است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
فصل اول: نقطه‌ی محو شدن
33 دقیقه
فصل دوم: نیویورک
22 دقیقه
فصل سوم: آمریکای ستاره‌گون- قسمت اول
29 دقیقه
فصل سوم: آمریکای ستاره‌گون- قسمت دوم
28 دقیقه
فصل سوم: آمریکای ستاره‌گون- قسمت سوم
30 دقیقه
فصل سوم: آمریکای ستاره‌گون- قسمت چهارم
35 دقیقه
فصل سوم: آمریکای ستاره‌گون- قسمت پنجم
25 دقیقه
فصل چهارم: آرمانشهر تحقق‌یافته- قسمت اول
26 دقیقه
فصل چهارم: آرمانشهر تحقق‌یافته- قسمت دوم
25 دقیقه
فصل چهارم: آرمانشهر تحقق‌یافته- قسمت سوم
20 دقیقه
فصل چهارم: آرمانشهر تحقق‌یافته- قسمت چهارم
33 دقیقه
فصل پنجم: پایان قدرت آمریکا؟
21 دقیقه
بیابان بی‌پایان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آمریکا
نویسنده
مترجمعرفان ثابتی
راویفریاد موسویان
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آمریکا

محمدجواد احمدی
۱۴۰۱/۵/۱۴
خیلی بد
اصلا ارزش وقت گذاشتن نداره
افتضاح
Farzin Omrani
۱۴۰۰/۳/۲۶
مفیدترین چیزی بود که خوندم
آرین ب
۱۳۹۹/۹/۷
بسیار عالی حتما بخونید این کتابو
محمد محمدی
۱۴۰۰/۹/۱
با کتاب موافقم دقیق
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آمریکا

برای دریافت کتاب صوتی آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.