معرفی و دانلود کتاب صوتی آبجی خانم

عکس جلد کتاب صوتی آبجی خانم
قیمت:
۱۶۹۰۰ ۸,۴۵۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آبجی خانم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آبجی خانم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آبجی خانم

در جامعه‌ای که نقشی به‌جز همسری و مادری برای زنان تعریف نشده، زیبایی و مقبولیت ظاهری، برای دختران سرنوشت‌ساز خواهد بود. کتاب صوتی آبجی خانم، ازجمله داستان‌های کوتاه و انتقادی صادق هدایت نسبت به فضای حاکم بر جامعه‌ی ایران است. این کتاب داستان دو خواهر با ظاهری کاملاً متفاوت و طبیعتاً سرنوشتی گوناگون را روایت می‌کند!

درباره‌ی کتاب صوتی آبجی خانم

آبجی‌خانم و ماهرخ، دخترهای یک خانواده‌ی سنتی و فرودست از جامعه‌ی سنتی ایران هستند. ماهرخ که از نظر اجتماعی بسیار زیبا و مقبول است، در پانزده‌سالگی به خدمت‌کاری می‌‎رود و در خانه‌ی یکی از اعیان و اشراف، مشغول کار می‌شود. در انتها نیز که یکی از نوکران آن خانه از او خواستگاری می‌کند، به همسری او درمی‌آید. خواهر او آبجی‌خانم اما، از آن‌جایی که زشت خوانده می‌شود و از نظر دیگران و خودش محال است که چنین بخت و اقبال و شانسی پیدا کند، مجبور می‌شود به‌کلی قید شوهر را بزند و به جای آن خود را با شرعیات و عبادات سرگرم کند. صادق هدایت (Sadegh Hedayat) در کتاب صوتی آبجی خانم، راوی زندگی زنانی است که با ملاک‌های چنین جامعه‌ای، نامناسب شناخته شده و زندگی‌شان تباه می‌شود.

صادق هدایت در کتاب صوتی آبجی خانم، داستان تلخ زندگی این دختر را از سنین کودکی تا جوانی روایت می‌کند. آبجی خانم از کودکی آن‌قدر به خاطر زشت‌رو بودن و شروشور بودن تحقیر شده و توسری‌خورده که خودش هم باور کرده کسی او را نمی‌خواهد. اما به دروغ، جلوی دیگران این‌طور وانمود می‌کند که خودش پی ازدواج و این حرف‌ها نیست؛ چون همه‌ی مردها به‌دردنخور و بی‌لیاقت هستند. همه‌ی این‌ها در کنار داشتن خواهری مانند ماهرخ که برعکس آبجی خانم خیلی مقبول و دوست‌داشتنی است، وجود این دختر را سرشار از حسادت و نفرت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آبجی خانم

صادق هدایت در کتاب صوتی آبجی خانم، کاراکتر اصلی خود را از دل جامعه‌ی سنتی ایران برگزیده است؛ کاراکتری که بسیاری از ما با آن آشنایی داریم و بخش‌هایی از احساسات و ویژگی‌های او را در اطرافیان خود دیده‌ایم. آبجی خانم همان دختری است که فشار اجتماعی به او اجازه‌ی دوست داشتن خودش، خانواده‌اش و خلاصه هیچ آدمی را نمی‌دهد. او از آن دسته افرادی است که مدام تحقیر می‌شوند، زخم زبان می‌شنوند و بنابراین خودشان نیز تبدیل به فردی تلخ و ترش‌رو می‌شوند. افرادی که جامعه فرصت زندگی کردن را به آن‌ها نمی‌دهد.

کتاب صوتی آبجی خانم را نشر صوتی گیوا با صدای حسین نصیری، پروین دشتی، رویا شریفی و مهدیه ایرجی منتشر کرده است. این کتاب جلد 144 از مجموعه داستان کوتاه انتشارات گیوا است.

کتاب صوتی آبجی خانم برای چه کسانی مناسب است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی آبجی خانم را به تمام مخاطبان داستان‌های اجتماعی و انتقادی و علاقه‌مندان به داستان کوتاه فارسی و آثار صادق هدایت توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی آبجی خانم می‌شنویم

آبجی‌خانم بیست‌ودو سالش بود، ولی در خانه مانده بود و در باطن، به خواهرش حسادت می‌ورزید. در مدت یک سال و نیم که ماهرخ رفته بود به خدمتکاری، یک‌بار نشد که آبجی خانم به سراغ او برود و احوالش را بپرسد. پانزده روز یک‌بار هم که ماهرخ برای دیدن خویشاوندان به خانه می‌آمد، آبجی خانم یا با یک نفر دعوایش می‌شد یا می‌رفت سر نماز، دو سه ساعت طول می‌داد. بعد هم که دور هم می‌نشستند به خواهرش گوشه‌وکنایه می‌زد و شروع می‌کرد به موعظه در باب نماز، روزه، طهارت، شکیّات. مثلاً می‌گفت: «از وقتی‌که این زن‌های قری‌فری پیدا شدند، نون گران شد. هرکی رو نگیره، تو اون دنیا با موهای سرش تو دوزخ آویزون می‌شه. هرکی غیبت بکنه، سرش قدّ کوه می‌شه و گردنش قد مو. تو جهنم مارهایی هست که آدم پناه به اژدها می‌بره.» و از این قبیل چیزها می‌گفت. ماهرخ این حسادت را حس کرده بود، ولی به‌روی خودش نمی‌آورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
آبجی خانم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آبجی خانم
نویسنده
راویحسین نصیری، پروین دشتی، رویا شریفی، مهدیه ایرجی
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۱۶۹۰۰ ۸,۴۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آبجی خانم

اکرم السادات حسینی زری
۱۴۰۲/۶/۶
این داستان کوتاه ولی واقعی، نشانی از شرح حالِ تکان دهندهٔ زنان ایرانی در دوران گذشته (قبل از دهه‌های ۸۰ و۹۰) دارد، که خوشبختانه با دسترسی به دنیای مجازی تکان شدیدی به این اندیشه‌های پوسیده و زنگاردار جنسیتیِ فرهنگیمون داد و زنان را به بستری از زندگیِ نجات بخش با افزایش آگاهی و توانمندی سوق داد. به امید ارتقای بیشتر فرهنگ این زادبوم. روحِ نویسنده شاد و یادش ابدی باد.
مجید حاجی آقا
۱۴۰۲/۸/۲۷
بسیارعالی بود آیینه تمام نمای فرهنگ معاصر، خاطره‌ای از ناهنجاری‌های رایج در خانواده را برای خواننده گان نسلهای آینده بجای گذاشته که نویسندگان پیشروی این سبک مدیون جسارت هدایت میباشند. درواقع هدایت سکان هدایت زورقی میباشد که انتقال خرده فرهنگ‌های اواخر دوره قاجار به دوره‌های نوین این سرزمین به عهده داشته. روحش شادویادش گرامی باد.
نسرین شهسواری
۱۴۰۲/۶/۱۹
باخواندن این کتاب احساس نگرانی به من دست داد هر چند که نویسنده از واقعیت‌های کنونی جامعه ایران نوشته بوده اما من به شخصه معتقدم که به شنونده یا خوانند احساس منفی دست میدهد
Sana Rahmatyfar
۱۴۰۳/۱/۴
من کلا داستان‌های صادق هدایت رو دوست دارم. این داستان علاوه بر متن زیبا، گوینده خیلی خوبی هم داشت و خیلی مسلط اجرا می‌کرد
mohammad nazarnejad
۱۴۰۳/۱/۱۲
اینم یکی دیگه از داستانهای کوتاه درس آموز برای کسانی است که در زندگی هنری جز تکیه کردن به دین و مذهب ندارن.
سمانه
۱۴۰۲/۹/۱۰
داستان زیبا و غم انگیزی داشت و متاسفانه واقعی
رقیه پورفرح
۱۴۰۲/۹/۲۵
برای سرگرمی بد نبود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آبجی خانم

برای دریافت کتاب صوتی آبجی خانم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.