معرفی و دانلود کتاب صوتی قصه‌های فیلسوف

عکس جلد کتاب صوتی قصه‌های فیلسوف
قیمت:
۱۹۰۰۰ ۱۳,۳۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه‌های فیلسوف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه‌های فیلسوف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قصه‌های فیلسوف

کتاب صوتی قصه‌های فیلسوف نوشته‌ی میشل پیکمال، دربردارنده‌ی حکایت‌ها و داستان‌های افسانه‌ای است که از فرهنگ‌ها و کشورهای گوناگون دنیا برگزیده شده است.

سوفیوس فیلسوف پیر و فرزانه‌ای است که در جزیره‌ای در سرزمین یونان زندگی می‌کند. شاگردانش در مدرسه از او پرسش‌های بسیاری می‌کنند و پیرمرد دانا با حکایت‌هایی حیرت‌آور و جذاب از مهربانی، آزادی، محیط زیست، رعایت قانون، دوستی، عشق، سرنوشت، تفاوت بین انسان‌ها و… پاسخ پرسش‌های آن‌ها را می‌دهد.

داستان‌های کتاب صوتی قصه‌های فیلسوف (Le conteur philosophe)، شروعی پرنشاط برای شنیدن درباره‌ی فلسفه است که می‌تواند برای افراد 9 تا 99 ساله مناسب باشد.

داستان‌های فلسفی برای کودکان:

اشتباه بزرگی است که فلسفه را برای کودکان غیرقابل درک بدانید و از آن تصویری سخت، نافهم و هولناک بسازید. چه شخصی این چهره‌ی ناشایسته و زشت را به فلسفه نسبت داده است؟ هیچ‌چیز بهتر، بانشاط‌تر و حتی جذاب‌تر از فلسفه نیست. مهم‌ترین پند فلسفه شادمانی و حال و هوای خوب است. چهره‌ی غمگین و محزون در فلسفه هیچ پناهگاهی ندارد.

حکایت‌ها و افسانه‌های این کتاب صوتی به سراسر جهان تعلق دارند و می‌توانند نقطه آغاز خوبی برای بحث و گفتگو باشند تا امکان تفکر به موضوعات عمیق‌تر، دورتر و بزرگتر را فراهم آورند. میشل پیکمال (Michel Piquemal) زمانی در مدرسه معلم بوده و به تدریس می‌پرداخته، او این حکایت‌های فلسفی را ارائه کرده تا کودکان و نوجوان با معنای حقیقی فلسفه آشنا شوند.

در قسمتی از کتاب صوتی قصه‌های فیلسوف می‌شنویم:

وقتی برای نخستین بار به کلاس سوفیوس پا گذاشتم، از دیدن آنچه در کلاس می‌گذشت هاج و واج ماندم. روش تدریس سوفیوس بدین شکل بود که شاگردی سوالی می‌کرد، سوفیوس کمی فکر می‌کرد، سپس حکایتی تعریف می‌کرد و آن وقت همگی به شرح و بسط حکایت می‌پرداختند.

مثلاً به خوبی یادم می‌آید که در اولین روز شاگردی پرسید: «استاد، غالباً می‌گویند دشمن هر کس خود اوست. می‌توانید این موضوع را برایمان شرح دهید؟»

سوفیوس چند لحظه‌ای چشم‌هایش را بست، بعد شروع کرد به حکایت کردن: روزی عقابی به شکار رفته بود. روباه به لانه‌اش آمد و تخم‌هایش را خورد. پیش از رفتن چند تار پشم را که در چمنزار اطراف یافته بود در کناره‌های لانه گذاشت. وقتی عقاب برگشت، از دیدن آنچه پیش چشمش بود، بی‌نهایت خشمگین شد. دید که بچه‌هایش را خورده‌اند. پشم کنار لانه هم نشان می‌داد که کار، کارِ گوسفند است. فقط او می‌توانست مرتکب این خطا شده باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
بخش اول
31 دقیقه
بخش دوم
31 دقیقه
بخش سوم
21 دقیقه
بخش چهارم
30 دقیقه
بخش پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قصه‌های فیلسوف
نویسنده
مترجممهدی ضرغامیان
راویندا پوریان
ناشر چاپیانتشارات آفرینگان
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۱۹۰۰۰ ۱۳,۳۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قصه‌های فیلسوف

سید یداله پناهی عزیزلو
۱۳۹۹/۱۲/۲۸
کتاب خیلی خوبی بود، جدی و درس آموز. من با فرزندانم گوش می‌کردیم، فقط باید بین قصه‌ها کمی مکث کنید به نتایج و درس‌های آن فکر کنی تا خوب هضمش کنی بعد ادامه دهی، ما هر شب ۳ یا ۴ تا قصه گوش می‌کردیم. من راضی ام.
از همه افرادی که در تهیه آن زحمت کشیده بودند، تشکر می‌کنم.
سیدیدالله پناهی؛ دبیر
یاشار اسدخان
۱۴۰۰/۱/۵
اعصاب خرد کنی است. شیوه بیان و ارائه اصلا مناسب نیست. موزیک هم نامناسب است. اینکه جملات قصار بخواهیم در انتهای داستان کوتاه عالمانه اضافه کنیم و نتیجه بگیریم بی معنی است. یکدست نیست.
میم عین
۱۴۰۰/۶/۲۲
خوبه کوتاه و معنا دار و متفاوت و خاص
نگار فیاضی
۱۴۰۰/۲/۲۶
خیلی خوب بود
من خیلی خوشم آمد
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قصه‌های فیلسوف

برای دریافت کتاب صوتی قصه‌های فیلسوف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.