معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی قصه‌ی طاووس

عکس جلد کتاب صوتی قصه‌ی طاووس
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه‌ی طاووس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه‌ی طاووس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قصه‌ی طاووس

دو داستان موازی که یکی در قصر پادشاه می‌گذرد و دیگری در سرزمین پرندگان. در کتاب صوتی قصه‌ی طاووس نوشته‌ی آناهیتا شکراللهی با داستانی فانتزی روبه‌رو هستید. پادشاه نگران جان تنها فرزند خود است و به دنبال چاره‌ای می‌گردد که تصمیم می‌گیرد دست به کاری عجیب بزند.

درباره‌ی کتاب صوتی قصه‌ی طاووس

داستان کتاب صوتی قصه طاووس در سرزمینی دور می‌گذرد. ماجرا از این قرار است که روزگاری پادشاه عادل و درستکار این سرزمین به بیماری سختی مبتلا می‌شود و از بیم افتادن تاج و تخت به دست نااهلان، از آنجایی که خود وارثی ندارد، تصمیم می‌گیرد برادرزاده‌ی خود را به‌عنوان جانشین انتخاب کند. اما پادشاه اکنون در انتظار به دنیا آمدن فرزند خود است و با بحرانی بزرگ روبه‌رو شده: اگر بچه پسر باشد، اهریمنان یک ساعت هم او را زنده نخواهند گذاشت. در همین حین وزیر اعظم، که دوست و همپالگی دیرینه‌ی پادشاه است، پیشنهاد می‌دهد که اگر بچه پسر بود، طفل را با نوزاد دختر تازه به دنیاآمده‌ی او عوض کنند. اما آیا پادشاه به این مشورت عمل می‌کند؟ یا خود، فرزند و تاج و تختش را در دستان اهریمنیِ زوال و نابودی می‌گذارد؟

آناهیتا شکراللهی در این کتاب داستان موازی دیگری را نیز روایت می‌کند؛ ماجرای سرزمین زیبایی که پرندگان در آن سکونت دارند و از زیباترین تا نایاب‌ترین پرنده‌ها همه و همه در آنجا زندگی می‌کنند. در کنار برکه‌ای کوچک و زیر سایه‌ی درختان سربه‌فلک‌کشیده. اما اتفاق عجیبی در این سرزمین می‌افتد که داستان را به سمت و سویی دیگر می‌برد.

کتاب صوتی قصه طاووس به همت کانون فرهنگی چوک منتشر شده است و آن را با صدای بهاره سرمدی می‌شنوید.

کتاب صوتی قصه‌ی طاووس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به آثار ادبی فانتزی قرار دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با آناهیتا شکراللهی بیشتر آشنا شویم

این نویسنده در سال 1364 در تهران متولد شد و اکنون در کرج زندگی می‌کند. آناهیتا شکراللهی تحصیلات خود را در رشته‌ی کارشناس مدیریت و برنامه‌ریزی آموزش به پایان رساند و پس از آن تصمیم گرفت نویسندگی را جدی‌تر از پیش دنبال کند. «به‌خاطر زندگی‌ام» عنوان نخستین رمان اوست که به همت انتشارت مینوفر چاپ شد.

در بخشی از کتاب صوتی قصه‌ی طاووس می‌شنویم

چند روزی از جشن نگذشته بود. در آن شب طوفانی پادشاه هراسان به طرف اتاق ملکه می‌دوید. او در اتاق را باز کرد. در حالی که کودک را در آغوش گرفته بود و کنار شومینه ایستاده بود به طرف در برگشت پادشاه نفس‌زنان به سمت او رفت. زمان زیادی طول نکشید که پادشاه و همسر و آن نوزاد با کالسکه‌ای به سرعت از قصر دور شدند. در آن شب نحس برادرزاده‌ی پادشاه تمام نزدیکان او را با زهرمار از بین برده بود و فرماندهان لشگر را مطیع خود کرده بود. آن‌ها نقشه داشتند که آن شب پادشاه را از میان بردارند ولی پادشاه زودتر از موعد متوجه این فتنه شد و چون کار از کار گذشته بود، به فکر افتاد که خودش و ملکه و آن کودک را نجات دهد.

در آن شب نحس و شوم، در دشت پرندگان هم اتفاقی عجیب رخ داد. پرندگان سال‌ها بود که زیر سایه‌ی پادشاه در امنیت زندگی می‌کردند که کالسکه پادشاه که بر اثر سرعت زیاد چرخ‌هایش دررفت و آن کالسکه به پرتگاه عمیق و مرگبار پرت شد. ماری با دو سر به رنگ زرد و بسیار بزرگ که سردسته‌ی مارهای قصر بود، به دشت پرندگان حمله کرد. پرندگان که انتظار هجوم هیچ ماری را نداشتند برای دفاع از تخم‌هایشان به مار هجوم آوردند. اما آن‌ها کوچک‌تر و ضعیف‌تر از آنی بودند که بتوانند با مار مقابله کنند. تعداد زیادی از آن‌ها زخمی و کشته شدند. مار خنده‌ی مهیبی سرداد و گفت: «حیف که من الان باید از اینجا بروم وگرنه حساب همه‌ی شما را می‌رسیدم. از این به بعد اینجا خانه‌ی مارهاست. اگر می‌خواهید زنده بمانید این دشت را برای همیشه ترک کنید چون وقتی من بار دیگر برگردم هیچ پرنده‌ای زنده از اینجا بیرون نخواهد آمد.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

85 دقیقه
قصه‌ی طاووس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قصه‌ی طاووس
نویسنده
راویبهاره سرمدی
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قصه‌ی طاووس

مصطفی حیدری
۱۴۰۲/۳/۲۳
کتاب بسیار خوبی بود فقط از لحاظ فنی یک کم اشکال داشت. به طور خلاصه تبدیل یک دموکراسی به دیکتاتوری و برگشت دوباره به دموکراسی رابه صورت نمادین توضیح می‌دهد.
در واقع یک پادشاه عادل به ظلم از حکومت خلع می‌شود و یک دیکتاتور جایگزین می‌شود. بعد به جای امنیت ظلم جایگزین می‌شود و مارها که در این داستان
نماد ماشین سرکوب هستند تضمین کننده بقا ظلم و دیکتاتوری هستند. خیلی زیبا توضیح می‌دهد که افراد نظامی که در بدنه حکومت هستند مردم را خانواده خود می‌بینند و از مبارزه با آن‌ها می‌پرهیزند البته این وقتی محقق می‌شود که مارها مرده‌اند. ‌و‌توضیح می‌دهد بدست مردم دموکراسی برقرار می‌شود. در واقع توضیح می‌دهد که بقا یای زیر ساختهای پادشاه عادل که اینجا پسر پادشاه و انگشتر و نجات جان شاهزاده است همگی باهم همراه زمینه فکری که در مردم ایجاد شد دیکتاتوری را سر نگون ساخت.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
داستان طاووس و انسان، برای کودکان مناسب نیست، از اول غم و کشتن و نارو در دنیای بزرگسالان را می‌شنویم؛ به نظر شما برای کودکان می‌تواند مناسب باشد؟ نام پرنده بر انسان نهادن، باعث توهم حس پرنده بودن، به فرد می‌دهد!؟ زبان و رفتار و گفتار و کردار با نام نهادن، نیز، تغییر می‌کند. پس، نامی نیکو و صفات به شایسته خود دهید. داستان قصه طاووس، به نوعی امروزی شده داستان زال و سیمرغ در شاهنامه است با گردنبندی به نشانه پرسیمرغ! البته از نگاه و کاراکتر زنانه آن ها! فصل بندی شدن داستان، روایت را در اوقات فراغت شنیدن میسر می‌کرد و این از مزایای این قصه است. ازدواج اجباری نیز، برای بزرگسالان هم تابو است چه برسد به کودکان؟! قصه عشق و عاشقی هم دارد، روان و ساده، چون باید در یک داستان ایرانی باشد!؟
Mahboubeh
۱۴۰۲/۴/۲۱
سلام. این داستان رو برای بچه‌هام خریدم. خودم گوش دادم چون به نظرم برای کودکان خوب نیست. اعمال ظالمانه و دیکتاتوری روایت شده برای بچه‌ها از نظر من مناسب نیست. به همین دلیل اجازه ندادم بچه‌هام گوش بدن. گذاشتم بزرگتر که شدند، داستان رو بخونن.
البته نوجوون‌ها میتونن ازش استفاده کنند خصوصا متولدین دهه
اواخر هشتاد، چون خیلی اتفاقات رو بهتر می‌تونن نسبت به نسل ما درک کنن و بفهمن. شاید به لطف اینترنت، ماهواره و... اطلاعات بیشتری نسبت به هم نسل‌های پدر و مادراشون دارن.
خلاصه اگر بچه‌هاتون زیر ۱۰ سال هستند، از دید من اجازه ندین استفاده کنند از این کتاب.
ممنون از کتابراه، راوی و دوستانی که زحمت تهیه این داستان صوتی رو کشیدند.
شکوفه امیری
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
سلام، کتاب صوتی قصه طاووس برای گروه سنین جوان، محسوب میشود که در شش فصل، نوشته اناهیتا شکراالهی هست. این کتاب منو به یاد ضحاک در شاهنامه که دو مار به همراه خود داشت انداخت، که در داستان پادشاه هم مار وجود دارد وهردو ناخلف هستند. چبز دیگه‌ای که من یادش افتادم، داستان تارزان بوده است، اون هم کنار شد حیوانات بزرگ وبا اونا سخن میگفت، یا زال و سیمرغ در شاهنامه. فکر میکنم نویسنده از شاهنامه الهام گرفته باشد. مثل همیشه گوینده نتونست نظرمنو جلب کنه و اینکه وقتی کتابی صوتی میشه دوباره خواندن‌ها یا صدای ورق زدن‌ها توی ادیت از بین بره بهتره
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۷/۱
قصه‌ی طاووس قصه‌ی زیبا و جذابی است و نشان میدهد که چگونه اوضاع یک جامعه به قهقرا میرود و امور جامعه بدست افرادی قدرت طلب و ظالم میافتد و سپس با آگاهی مردم و تلاش آن‌ها پادشاه ظالم و همدستانش از بین میرود و امور جامعه را افرادی درستکار در دست میگیرند. و داستان به خوبی و خوشی به پایان میرسد.
در این
مورد موسیقی قصه‌ی صوتی باید بگویم که موسیقی خوبی برای آن انتخاب نشده و تناسبی میان داستان و موسیقی وجود ندارد. با تشکر از کتابراه
پریسا
۱۴۰۲/۵/۱۱
داستان دختری به نام طاووس که تو سرزمین پرندگان بزرگ شد و فکر می‌کرد مثل اونا پرنده اس تا اینکه با اومدن یک طوطی متوجه تفاوتش با پرندگان شد؛ دختری به نام طاووس که با انسان‌ها فرق می‌کرد و مثل پرندگان بود و ظلم و بدی کردن رو بلد نبود، ترغیب شدم که تا پایان داستان رو گوش بدم؛ راوی طاووس خیلی خوب تونسته از پس نقش طاووس بربیاد و مظلومیت و پاکیش رو بهمون نشون بده
F.javan
۱۴۰۲/۱/۸
داستان‌های مادر بزرگ در شبهای طولانی وسرد زمستان. منو برد به کودکی‌ها وصدای مادر و مادر بزرگم که قبل خواب قصه میگفتن و اون قصه‌ها نه تنها خوابمون نمیکرد بلکه تا چند ساعت بعد تموم شدنش بهش فکر میکردیم😀 شبیه داستانهای شاهنامه بود مثل تمام داستانها جنگ بین شر و خیر ممنون بابت کتاب و کتابراه
منصور مهرانفر
۱۴۰۲/۳/۱۵
دوست داشتم همه چی خوب بود
یه نقدی هم داشتم لطفا کتابهایی که کتابراه به موجودی کتابها میخواهید اضافه کنید لطفا اگه صوتی هست خودتون اول نمونه اونو گوش بدید اگه گوینده خوب نبود از گذاشتن اون کتاب صرفه نظر کنید تا شاید ناشرین و دست اندر کاران هم از گوینده‌های خوب و کار بلد با صدای عالی برای گویندگی استفاده کنن ممنون از کتابراهیای عزیز
هدیه نازنین
۱۴۰۲/۲/۲۷
سلام شبیه به قصه‌های هزار و یک شب شهرزاد بود با روحیه من خیلی سازگار نیست ولی خیلی‌ها این قصه‌ها را دوست دارند. استفاده از جادو، حرف زدن با حیوانات، پادشاه مهربان و پادشاه ظالم. اینها نمادهای قصه‌ها در روزگار قدیم بوده‌است. جالب اینکه در رمان‌ها و قصه‌های امروز نماد شکاف طبقاتی و خیانت جز کلیدهای اصلی قصه‌ها هستند.
آفتاب
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
کتاب بسیار مفیدی بود
با توجه به چند فصلی بودن کتاب؛ برای چندین شب موقع خواب این داستان برای بچه‌ها به صورت فصل به فصل تمایل انها را برای داستان گوش دادن و انتظار برای دانستن پایان واقعه بسیار زیاد خواهد کرد.
این داستان با صدای خوب راوی برای بچه‌ها بسیار لذت بخش خواهد بود
Neda taheri
۱۴۰۲/۱/۲۱
من اصلا دوست نداشتم شاید اگر راوی صدای قشنگتری داشت و مسلط به گویندگی بودن داستان جالب میبود چون یک راوی حرفه‌ای روی جذابیت داستان تاثیر بسیاری داره چون داستان بصورت صوتی هست باید راوی حرفه‌ای داشته باشه، به هر حال من اصلا دوست نداشتم متاسفانه
Saye
۱۴۰۲/۹/۲۵
مرسی از کتابره با کتابهای صوتی رایگان، من خودم کلا کتاب صوتی میخرم، خوندن کتاب با همون کاغذ و چاپی لذت بخشه ولی کتاب صوتی درمان کارهای روزمره، رانندکی و غیره عالیه، در مورد این کتاب باید بگم که مناسب کودکان نیست لطفا گوش ندن.
مریم فارسیانی
۱۴۰۳/۱/۳۰
من نپسندیدم کلا این مدل داستان‌ها ذهن و درون ادم بزرگهارو خراب میکنه چه برسه به بچه ها درسته پایان داستان خوب تموم میشه ولی تا به پایان برسه کاملا ذهن و روان رو بهم میریزه من نمیپسندم اینجور داستانهارو ممنون از کتابراه
فرزانه
۱۴۰۲/۳/۲۳
ترکیبی از داستان‌های مختلف بود. چه داستان‌های قدیمی ایرانی چه خارجی. با کلیشه‌ها و نمادها و پیام‌هایی که زیاد دیدیم. چون من و یاد قصه‌های گذشته مینداخت گوش کردم و لطفا کتابخوان رو عوض کنید.
حسین صادقی
۱۴۰۲/۱/۲۸
خانوم شکراللهی با این کتاب ثابت کردن نویسنده‌ی توانایی هستن، البته این کتاب برای رده‌ی سنی جوان و میانسال هست و برای کودکان گزینه‌ی مناسبی نیست. با تشکر از اپلیکیشن بسیار خوب کتابراه
مشاهده همه نظرات 105

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قصه‌ی طاووس

برای دریافت کتاب صوتی قصه‌ی طاووس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.