معرفی و دانلود کتاب صوتی میدگارد 5: آخرین فرزند زمین

عکس جلد کتاب صوتی میدگارد 5: آخرین فرزند زمین
قیمت:
91000 تومان - 9.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میدگارد 5: آخرین فرزند زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میدگارد 5: آخرین فرزند زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی میدگارد 5: آخرین فرزند زمین

کتاب صوتی میدگارد 5: آخرین فرزند زمین از احمدرضا صالحی جدیدترین قسمتی است که از این مجموعه‌ی پرطرفدار منتشر شده. معماهای قدیمی، ماموریت‌های ناتمام و انتقام‌های بی‌شماری که آریا تاکنون تجربه کرده در این قسمت به اوج می‌رسند؛ پس خودتان را برای غافلگیری‌های بسیار آماده کنید!

درباره‌ی کتاب صوتی میدگارد 5: آخرین فرزند زمین

احمدرضا صالحی با تالیف مجموعه میدگارد معروف‌ترین و محبوب‌ترین فانتزی ایرانی را به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی کرد. البته پیش از این نیز شاهد حضور داستان‌های تخیلی بودیم اما شخصیت آریا از جذابیتی کاملا متفاوت برخوردار است. گستردگی ماجراهای او افسانه‌های جهان را دربرمی‌گیرد و هنر نویسنده در ارائه داستان‌های قدیمی ایرانی در قالبی نو را باید ستود. حال اگر شما نیز از علاقه‌مندان این مجموعه‌ی پرکشش هستید و مانند هزاران طرفدار دیگر مشتاقانه ماجراهای آریا را دنبال می‌کردید خرسندیم کتاب صوتی میدگارد 5: آخرین فرزند زمین را به شما عرضه کنیم.

آخرین فرزند زمین مانند جلدهای قبل رمانی هیجان‌انگیز و نفس‌گیر است که به‌لطف بازگشت‌به‌عقب‌های متعدد در طول داستان، دریایی از احساسات را نیز در خود جای داده. پختگی قلم نویسنده را در ترسیم دشمنی‌های منجر به دوستی، رفاقت‌های درهم شکسته، وفاداری و خیانت، امیدواری و رقابت‌ها و دوستی‌های پدران با پسران، باید ستود. احمدرضا صالحی شخصیت‌های داستان و روابط آن‌ها را چنان با جزئیات به‌تصویر می‌کشد که انگار خود ما شمشیر در دست میانه‌ی نبرد ایستاده‌ایم یا در حال نگریستن به فرزند کم سن‌وسال خود در گهواره هستیم.

حال آنکه نوزاد آرمیده در بستر کسی جز آریا نیست و میدان جنگ در اصل جایگاه اعدام قهرمانانی است که با غم آن‌ها اشک ریخته‌ایم و از خشنودی‌شان شاد گشته‌ایم. پایان این ماجراها چیست؟ آریا می‌تواند باری دیگر دوستانش را از خطر مرگ نجات دهد؟ آیا او سرانجام فرصت دیدار با پدرش را می‌یابد؟ دشمنان بدخواه جبهه‌ی خیر چه عاقبتی خواهند داشت؟

کتاب صوتی میدگارد 5: آخرین فرزند زمین، دلهره‌آورترین بخش از ماجراهای آریاست. پسر کم‌سنی که در جلد اول با او ملاقات کردیم، حالا مردی جوان است که قدرتی فراتر از هرآنچه را تابه‌حال تجربه کرده، درون خود احساس می‌کند و سنگینی مسئولیت هزاران نفر را بر دوش می‌کشد. آیا او قادر به ادای وظایف خود است؟ توانایی‌های بی‌حدوحصر آریا چه پایانی را برای او رقم خواهند زد؟

برای فهمیدن پاسخ این سوالات چاره‌ای جز شنیدن کتاب میدگارد 5: آخرین فرزند زمین نداریم. این شما و این داستان دیگری از احمدرضا صالحی که با روایت تاثیرگذار پروین دشتی، بی‌تردید صدرنشین آثار فانتزی فارسی‌زبان است. نسخه‌ی کاغذی این اثر پیشتر توسط انتشارات یوحنا به چاپ رسیده و هم‌اکنون نسخه‌ی گویای آن توسط نشر صوتی ماه آوا به شما عرضه می‌گردد.

درباره مجموعه کتاب‌های میدگارد

«میدگارد» عنوان کلی رمان‌های فانتزیِ دنباله‌داری است که احمدرضا صالحی سیف آبادی به رشته‌ی تحریر درآورده است. خطوط کلی این مجموعه، شباهت‌هایی به پیرنگ مجموعه کتاب‌های هری پاتر دارد؛ اگرچه احمدرضا صالحی، همواره منکر اثرپذیری مستقیم خود از کار جی. کی. رولینگ شده است.

کتاب صوتی میدگارد 5: آخرین فرزند زمین به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

شنیدن این اثر به دوستداران داستان‌های فانتزی توصیه می‌شود.

با احمدرضا صالحی بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی خلاق و نوگرای ایرانی به سال 1366، در شهر کرمان، دیده به جهان گشوده است. عمده‌ی شهرت صالحی به عنوان نویسنده، مرهون نگارش مجموعه‌ای از رمان‌های دنباله‌دار، با عنوانِ کلیِ «میدگارد» است.

در بخشی از کتاب صوتی میدگارد 5: آخرین فرزند زمین می‌شنویم

زاداکوپ فورا چند زغال از جیبش بیرون آورد و کف اتاق ریخت. با حرکت انگشت‌هایش آن‌ها را شعله‌ور ساخت؛ سراغ پسربچه رفت و کف هر دو دستش را روی صورت او قرار داد. در حالی که گردنش را کج می‌کرد، مرموزانه به پسر چشم دوخت. چند قطره اشک از چشمان کیتمس خارج و در فاصله چند سانتیمتری صورتش و زیر دست‌های زاداکوپ شناور ماند.

بعد از اینکه خروج قطرات اشک به پایان رسید، زاداکوپ دستش را بست و قطره‌های اشک را درون دستش محبوس کرد. او چند ثانیه دستش را بسته نگه داشت و در همین اثناء رو به ایدوک کرد و گفت: «تو دربار شما زنی وجود دارد که چشم‌های گزنده‌ای داره؛ اگر می‌خوای بعد از این از جانب او آسیبی به خانواده‌ات نرسه پیداش کن و سرشو جدا کن.» او پس از لحظه‌ای نه چندان کوتاه بالاخره مشتش را گشود. قطرات اشک به شیء بلورمانندی تبدیل شده بودند. بدون معطلی آن بلور مرموز را روی زغال‌های گداخته انداخت. جسم بلورمانند ابتدا قدری به جوشش افتاد و سپس مانند حبابی متورم شد و با صدای ریزی ترکید... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
بخش اول
91 دقیقه
بخش دوم
95 دقیقه
بخش سوم
73 دقیقه
بخش چهارم
57 دقیقه
بخش پنجم
71 دقیقه
بخش ششم
60 دقیقه
بخش هفتم
56 دقیقه
بخش هشتم
58 دقیقه
بخش نهم
74 دقیقه
بخش دهم
47 دقیقه
بخش یازدهم
52 دقیقه
بخش دوازدهم
64 دقیقه
بخش سیزدهم
47 دقیقه
بخش چهاردهم
33 دقیقه
بخش پانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی میدگارد 5: آخرین فرزند زمین
نویسنده
راویپروین دشتی
ناشر چاپیانتشارات یوحنا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
91000 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی میدگارد 5: آخرین فرزند زمین

Da Real Y
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
مجموعه‌ی میدگارد مجموعه‌ای بود که من را واقعا متعجب و متحیر کرد. این مجموعه بسیار قدرتمند و جالب بود. من زیاد اهل کتاب‌های رمانی و داستانی نیستم، اما زمانیکه جلد یک را مطالعه کردم فهمیدم که این مجموعه شاهکار است.
تنها ایراد بنده ازین مجموعه‌ی قدرتمند، مکالمه‌های طولانی و حوصله سر بر دو شخصیت که ۵
هیچ ربطی به داستان اصلی نداشت است، با اینحال نتوانستم خودم را وادار کنم که یک ستاره کم کنم، چون واقعا حق این مجموعه ستاره بود.
بنظر بنده اگر بودجه یا به اصطلاح اسپانسری برای این مجموعه وجود داشت که این کتاب قدرتمند به صورت سریال، یا انیمه هم در می‌آمد واقعا محشر میشد و فروش خوبی میرفت و حتی میشود گفت جهانی میشد!
استفاده از نام‌های ایرانی و نام‌های جالبی مانند "حرمان" و "خفقان" واقعا جالب بود.
در کل این مجموعه کتاب حق جهانی شدن را دارد.
اول داستان در قسمت نظرات دیدم که میگفتند این کتاب شبیه هری پاتر است و اوایل خودم‌هم باور داشتم، اما بعد‌ها آقای صالحی واقعا قدرت خود را ثابت نموده و به من فهماند که نه تنها شبیه نیست بلکه حتی میتوان گفت بهتر هم بود!
در کل دَمِ آقای صالحی و تمامی دست‌اندر کاران گرم که این شاهکار را ساخته و گسترانیده‌اند.
با سپاس فراوان و خسته نباشید🌹.
ملیکا مسعودی
۱۴۰۲/۳/۱۹
خیلی عالی بود. واقعا رمان هیجان انگیزی هست. نکته جالب رمان این سبک درام گونه‌اش هست که به محتوای تخیلی هیجان بیشتری می‌بخشه فقط در بیان وصف احساسات ضعیف عمل شده هم در گویندگی و هم در محتوای اصلی رمان. سرعت در گویندگی بدون مکث از احساسات کتاب کم گرده همچنین سرعت نویسنده در توصیف احساسات و بسنده کرد به حالات کلی درونی اشخاص در طی حادثه به طور مثال زمانی که سوفیا در حال تماشای ازدواج آریا بود خیلی احساسی تر و غمانگیز تر می‌تونست باشه در کتاب گفته شد درباره بغص و بلوغ سار‌ها و داستانش در صورتی که در رمان هری پاتر زمان شنیدن خبر مرگ خانوادش به حدی گریه آور بود که دل هرکسی رو به رعشه مینداخت چون تمامی عکس العمل‌هایی که هر شخصی در حین همان حادثه می‌تونه داشته باشه رو نویسنده پیشبینی کرده بود و به توصیفات ان پرداخته بود اما آریا در حد یک بند یا یک صفحه ان هم خیلی راحت با هر موضوعی کنار اومد مخصوصا زمانی که فهمید مادرش در کنارش اشک ریخته و گردنبند بهش داده انگار فقط یک حس یک طرفه بود از جانب مادر و پدرش به اون و اریا هیچ حسی نداشت جز ریختن دو قطره اشک!! البته لازم به ذکر هست که در قسمتی که اریا بر روی تخت تینا خوابید در بیان احساسات خیلی بهتر از سایر قسمت‌های رمان بهش پرداخته شد. ولی واقعا برام جای سوال چرا نویسنده در این جنگ‌ها معتقده که باید جشن بگیرن من جای اونا استرس داشتم. امید وارم به زودی کتاب صوتی قسمت ۶ و ۷ منتشر بشه. کتبراه اخبار زمان انتشار محتوای صوتی جدید رو در اختیار طرفداران رمان‌های سریال قراربده
علی نخعی
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
جناب صالحی عزیز، حقیقتا میدگارد اثر ماندگاری است که صد البته قوه تعقل و تخیل خواننده را بکار میگیرد، گرچه حدس می‌زنم این اثر هنوز ادامه دارد، ولی ذکر چند نکته را لازم می‌دانم.
اول: در جلد ۵ متاسفانه بخش زیادی به واگویه قبلی است و بسیار تکرار پذیر است، اینطور برداشت می‌شود که هدف حجیم کردن مطالب و
بوده است. مثال تکرار داستان سردار سیروس، تکرار داستان حرمان زاراکسیس و...
دوم: بخشی از کتاب که چند سرفصل است به پارسیس و دینارگل و خانواده پارسیس میپردازد، در حالیکه حداقل من در این اثر هیچ رابطه‌ای بین این خانواده و پریزاد ندیدم. مگر اینکه دینارگل دختر شاه کاظم باشد که بازهم ارتباطی بین فصول اول این جلد با بقیه نبست.
سوم: ترکیب عناصر چهارگانه اصلی طبعیت در قالب پادشاهی و در قالب رمان یک اثر زیبا، پندآموز و آموزشی است ولی تقابل این عناصر با همدیگر (جنگ بین سکویا خاک و نبات با صوفیا اب) و برد یکی نسبت به دیگری اغراق آمیز است، گرچه در رمان نویسی تخیلی امری جذاب برای خواننده هست.
چهارم: در جلد چهارم یا سوم با پنجم یک تناقض جدی وجود دارد، رفتن اعضای انجمن به چشمه زندگی و انتقام پادشاهی آرمنته و صوفیا از خانواده پوریا (از جد پوریا) بخاطر اینکه فکر میکردن ملکه مهتاب توسط آنان کشته شده و اختصاص چندین سرفصل کتاب به این‌ موضوع با سفر زمانی صوفیا با پوریا و اطلاع یافتن از این موضوع انتقام منافات دارد، اگر صوفیا در آن سفر زمانی متوجه این انتقام بیخود میشود (از طریق الماس) دیگر ضرورتی برای انتقام نبوده و لذا ندشتن جلد چهارم یا سوم (خاطر ندارم کدام جلد) بی معناست یا حداقل این بخش از خاطرات صوفیا نباید یادآوری میشد تا خواننده وقت و هزینه نکند، در مجموع سپاسگزارم
شکوفه عصاره
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اولین باره که نسخه صوتی این کتاب رو میشنوم، نسخه‌های ۱ تا ۴ رو متنی خونده بودم. انقدر جذاب
بودن که بنظرم به نسخه صوتی نیازی نداشت.
مهارت خانم دشتی توی تغییر صداها عالیه و به خوبی میتونه حس رو منعکس کنه. گرچه بعضی جاها لحن به گونه‌ای میشه انگار داره قصه کودکانه میگه و از فاز حماسی خارج میشه اما
بهرحال خیلی خوبه.
به طور معمول رفتار فالی روی مخم بود ولی حالا توی نسخه صوتی، خصوصا صداش باعث میشه دلم بخواد تیکه تیکه‌اش کنم دختره‌ی پررو رو!
بهرحال داستان بنظرم پیوستگی خوبی داره و با اینکه سه سال از اولین باری که شروع کردم و جلد اول رو خوندم میگذره ولی به خوبی ارتباط و انسجام فصل‌ها رو با هم حس میکنم.
عرفان
۱۴۰۲/۱/۲۹
خیلی ممنون از جناب آقای صالحی و خانم پروین دشتی بخاطر این اثر بسیار زیبا و دل انگیز و شنیدنی احساس می‌کنم که داستان و شخصیت پردازی درحال جا افتاده تر و پخته تر شدن می‌باشد بنده کتاب‌های شمارو از جلد اول تا الان مطالعه کردم و خیلی کتاب‌های شما گیرا و جالب هستند، قلم گیرا شما و صدای بانو پروین دشتی و که خیلی دل‌نشین جالب هستند که این اثر «میدگارد» را جالب تر می‌کند. و نسبت به قبل داستان از مجموعه هری پاتر بیشتر فاصله می‌گیرد که این نیز در خور خود پیشرفت بسیار بزرگ و مهمی هست.
منتظر کتاب‌های صوتی جدید شما هستم
زهرا قائدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
بی صبرانه منتظر شنیدن جلد پنجم کتاب بودم
یا جوری منتظر بودم ک انگاری نمیدونستم ته داستان قراره چی بشه🤦‌♀️
و این هنر کتابراه رو در زمینه کتاب‌های صوتیش میرسونه ک ماها ماشتاقانه منتظر نسخه صوتی کتابا میمونم
واقعا ممنونم از کتابراه کارتون بی نقصه😍
توصیه میکنم حتما ۵حلد کتاب رو گوش کنید کسایی ک و
عاشق ژانر فانتزیی جادویین بهترین کتاب زندگیشون میشه❤️
و در نهایت ممنونم از نویسنده بلند پروازی ک تونستن همچین کتاب زیبایی رو خلق کنند واقعا احساس میکنم میان جن و پری زندگی کردین ک انقدر قشنگ توصیفشون کردید❤️
Fatemeh
۱۴۰۲/۱۱/۸
کتاب خیلی خوبی بود واقعا خواننده مشتاق به دنبال کردن این اثر فوق العاده است، تنها نقدی که میشه از این کتاب کرد پلی بک خیلی طولانی است که واقعا آنقدر کیفیت مابقی کتاب خوبه که میشه چشم پوشی کرد کاش واقعا اسپانسر پیدا می‌شد و این اثر معرکه رو تبدیل به یک فیلم می‌کرد که واقعا ده‌ها برابر هری پاتر پر و بازدید میشد به امید حمایت نشر این اثر عالی که خلاقیت و هنر یک نویسنده ایرانی رو به خوبی به نمایش میگذاره و در آخر با تشکر از آقای صالحی برای این همه زحمت
بی صبرانه منتظر میدگار۸ هستم
وحید شریفی
۱۴۰۲/۳/۲
کتاب چهارم خیلی بهتر بود کتاب پنجم با منطق خود داستان هم توجیه نمیشه خیلی هندی شده و بی منطق، آریا خفن داستانه تو همه‌ی موارد هم دهشت تاریکی هم پری زاد هم ارباب هفت اقلیم هم اخرین فرزند زمین هم همه عاشقشن هم….. همه چی که نباید تو یک نفر باشه
و این عشق دخترعمو پسرعمو‌های داستان یکم یجوریه من ترجیح
میدادم سوفیا و اریا باهم باشن
اخرای کتاب احساسی شدن ارتباط اریا و سوفیا ایده‌ی قشنگی بود
صدا‌های پس زمینه فصل ۱۴ خیلی ازاردهنده گوش است
درکل خوب بود ممنون
عسل
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
مجموعه رمان‌های میدگارد... بسیار عالی و حرفه‌ای نوشته و بسیار عالی توسط خانم دشتی اجرا شده. جناب صالحی هر چی می‌گذره میدگارد رو پخته تر و حرفه‌ای تر خلق میکنید... شما عالی هستید و بسیار خلاق. به امید موفقیت هر چه بیشتر شما.
و ماه آوا در انتخاب کتاب برای تبدیل کردنش به کتاب صوتی خیلی عالی عمل می‌کنه. امیدوارم هر چه زودتر میدگارد ۶ رو آماده شنیدن کنند
ممنون از کتابراه عزیزم
سعید طوری
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
مجموعه میدگارد یکی از بهترین رمانهای داخلی به این سبک بوده که تا به حال گوش دادم ممنون از گوینده که با صدای زیباش تونسته این همه شخصیت داستان را بدون هیچ گونه خطایی به گوش ما مخاطبا برسونه درکل عالی بود هم داستان هم گوینده هم کتابراه ممنون از این همه جذابیت کاش فصلهای دیگر هم بیاد از این رمان زیبای اگر فیلم این رمان ساخته شود از هری پاتر هم بیشتر مشهور تر میشه
ضیافت فتحی سقزچی
۱۴۰۲/۲/۲
از نظر ایده پردازی. نویسنده با به دست آوردن تجربه‌ای که در پوشینه‌های قبلی به دست آورده می‌توان گفت که در پوشینه چهارم و پنجم دست به تخیل‌های یگانه‌ای می‌زند که در پوشینه‌های قبلی وجود نداشت و احساس می‌شد که کپی از نبیگ‌های دیگر باشد. در این پوشینه و پوشینه قبلی این احساس از بین رفته و ارتباط خوبی با داستان برقرار میشه..
فاطمه آفتابی
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
جذاب و متفاوت شخصیت پردازی‌ها نسبت به جلد‌های اول و دوم پخته تر بود و همین طور قصه بهتر روایت میشد شاید به نظر بعضی توصیفات مثل نبرد قسمت پایانی خیلی پر شاخ و برگ بود اما همین به زیبایی اثر می‌افزود، آفرین به این هنر و قلم باز هم توصیم به نویسنده استفاده بیشتر از عناصر ایرانی در پیش بردن قصه است. بسیار لذت بردم ممنونم.
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۱/۷
پنجمین تبریک به آقای احمدرضا صالحی را برای بیان گفته‌های نغزشان در زمینه‌های مختلف در قالب این رومان خیال انگیز می‌گویم و تبریک به خانم پروین دشتی که صدای زیبایشان را طوری تغییر می‌دهند که می‌توانند صدای شخصیتهای دحشتناک:) را هم بازسازی کنند و ممنون از همه دست اندرکاران این اثر نفیس که امیدوارم جهانی شود.
احمدرضا صالحی
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
این جلد به یقین چند پله فراتر از جلدهای قبلی اجرا و تدوین شده...
موسیقی متن تقریبا همه جا نقش پررنگ داره و صدای خانم دشتی نیز به زیبایی روی متن نشسته..
سپاس از تمام عزیزان در ماه آوا
مظلومی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
کتاب زیباییه و نویسنده به خوبی یک داستان تخیلی در دنیای خاص خود رو خلق کرده اما یک ایراد داره که پیش از این هم اشاره کردم، کل کل کردن شخصیت‌های داستان ان رو از جدیت خارج میکنه، یک داستان تخیلی جدی حیفه که با این گونه دیالوگ‌ها از جذابیتش کم بشه
مشاهده همه نظرات 70

راهنمای مطالعه کتاب صوتی میدگارد 5: آخرین فرزند زمین

برای دریافت کتاب صوتی میدگارد 5: آخرین فرزند زمین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.