معرفی و دانلود کتاب صوتی قلعه‌ی کوچک

عکس جلد کتاب صوتی قلعه‌ی کوچک
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قلعه‌ی کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قلعه‌ی کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قلعه‌ی کوچک

کتاب صوتی قلعه‌ی کوچک نوشته‌ی شوئه تائو داستان زندگی دخترکی به نام شالو است که در شهر کوچکی به اسم شهر آفتاب زندگی می‌کند. شالو در زندگی مشکلات زیادی دارد؛ با وجود جدا شدن پدر و مادرش از یکدیگر، او همچنان سرسخت و مقاوم باقی مانده و از خودش و پدرش در برابر مشکلات محافظت می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی قلعه‌ی کوچک

شالو، شخصیت اصلی کتاب صوتی قلعه‌ی کوچک نوشته‌ی شوئه تائو، دخترکی نوجوان است که در شهر کوچک و زیبای «آفتاب» زندگی می‌کند. شهر آفتاب از یک طرف، با جنگل‌های زیبا و رویایی درختان توس محاصره شده و از طرف دیگر، رودخانه‌ای زلال و درخشان آن را در آغوش کشیده است. با تمام زیبایی‌‌ای که طبیعت به این شهر هدیه کرده، مردمان آن چندان قدردان نیستند و هر جا که چشم می‌اندازی، ردپایی از ساخت یک برج و بلند بدقواره دیده می‌شود؛ برجی که برای ساختنش، دست‌کم چند درخت توس بی‌نوا را قطع کرده‌اند تا فضای لازم برای ساخت‌وساز فراهم شود. به همین خاطر، جنگل سبز و زیبای توس، روزبه‌روز کوچک‌تر و کم‌تراکم‌تر می‌شود، تا جایی که این موضوع، برای برخی از مردم شهر به ویژه شالو، نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

کم شدن درختان توس، تنها مشکل و نگرانی شالو نیست. او اخیراً با مشکلات خانوادگی فراوانی مواجه شده. مادرش بعد از سال‌ها زندگی مشترک در کنار پدرش که یک چوب‌بُر ساده است، هوای یک زندگی مرفه‌تر به سرش زده و به همین خاطر تصمیم گرفته تا با جدا شدن از پدر شالو، همسر رئیس صنعت چوب‌بری آن منطقه بشود و از آنجا نقل مکان کند. مواجه شدن با این مسئله برای شالو خیلی آسان‌تر از پدر بود؛ او با یک خداحافظی ساده مادرش را راهی خانه‌ی جدیدش کرد و تنها خواسته‌اش این بود که او را فراموش نکند و همیشه برایش پول‌توجیبی بفرستد. پدر اما از اتفاقی که افتاده بود، چنان خشمگین و دلشکسته بود که تنها به انتقام فکر می‌کرد.

حالا شالو، شخصیت اصلی کتاب قلعه‌ی کوچک، مأموریت دارد تا ضمن حفظ سلامت روان و آرامش خودش، از پدر نیز مراقبت کند و او را از انجام هر کار غیرمنطقی‌ای برای گرفتن انتقام باز دارد. او دختر سرسختی است و تمام تلاشش را می‌کند تا این مسئله برایش تبدیل به یک تراژدی نشود و تنها بخشی از واقعیت زندگی باقی بماند. نامه نوشتن روی پوست درختان توس به دوست عزیزش راهبه‌ی کوچک که کمی دورتر از او زندگی می‌کند، از جمله کارهایی است که شالو را از تنهایی درمی‌آورد و او را خوشحال می‌کند.

کتاب صوتی قلعه‌ی کوچک با تلاش کامبیز منوچهریان به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی یگانه برومند بوده است. نشر صوتی رمانو و انتشارات گونیا، ناشران این کتاب هستند.

کتاب صوتی قلعه‌ی کوچک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به کودکان و نوجوانان نه ساله و بالاتر پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی قلعه‌ی کوچک می‌شنویم

سال قبل مشکلی در زندگی مشترک پدر و مادر شالو پیش آمده بود. البته این وضعیت، دیر یا زود رخ می‌داد و شالو آن را مدت‌ها قبل پیش‌بینی کرده بود. بنابراین وقتی مادرش گفت که باید با رئیسش به شن‌ژن برود، شالو خیلی راحت‌تر از پدرش با ماجرا برخورد کرد. وقتی مادر تصمیمش را اعلام کرد، پدر مثل یک کودک بی‌پناه شد. در عوض شالو انگار بهتر با ماجرا کنار آمد. حس می‌کرد داستان زندگی خانواده‌اش، مثل داستان‌های کم‌ارزش سریال‌های تلویزیونی، کلیشه‌ای است. شالو فقط یک درخواست از مادرش داشت: «وقتی رسیدی شن‌ژن شماره تلفنت رو بهم بده. می‌خوام بتونم ازت پول‌توجیبی بگیرم. اگه سرت شلوغ باشه ممکنه فراموشم کنی. ولی من نمی‌تونم و هروقت یادت بیفتم بهت پیامک می‌دم. قول می‌دم بهت زنگ نزنم و فقط پیامک بدم.» مادر با یک دلیل قانع‌کننده آن‌ها را ترک کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
7 دقیقه
پوست درخت و راهبه‌ی کوچک
8 دقیقه
تو شاسون هستی، من شالو هستم
11 دقیقه
توله‌سگ‌ها هم آدامس دوست دارند
4 دقیقه
اصل و نسب
1 دقیقه
هیس
20 دقیقه
تنفر پدر
1 دقیقه
هیس
17 دقیقه
تولدی دوباره
17 دقیقه
پیرمرد بابابزرگ است
15 دقیقه
خاله وی فقط یک خاله است
7 دقیقه
توافق
9 دقیقه
هنرمند
8 دقیقه
ستاره‌ی کلاس
15 دقیقه
شاهدخت توس نقره‌ای
17 دقیقه
روشنایی در شهری تنها
20 دقیقه
کهکشان راه شیری
11 دقیقه
دختر انفجاری
3 دقیقه
گفت‌وگو
11 دقیقه
ستاره و شینگ زی
6 دقیقه
رفیق
14 دقیقه
برادر سو
1 دقیقه
هیس
8 دقیقه
دوستی ظاهری
11 دقیقه
از تو خوشم می‌آید
20 دقیقه
سرما
7 دقیقه
دروغ
10 دقیقه
یک روز خاص
12 دقیقه
روز جهانی شستن دست‌ها
14 دقیقه
همان مزه و بوی قدیم
6 دقیقه
مرغ مینا شالو را دوست دارد
4 دقیقه
رویا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قلعه‌ی کوچک
نویسنده
مترجمکامبیز منوچهریان
راوییگانه برومند
ناشر چاپی گونیا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قلعه‌ی کوچک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قلعه‌ی کوچک

برای دریافت کتاب صوتی قلعه‌ی کوچک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.