معرفی و دانلود کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات سازی

عکس جلد کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات سازی
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات سازی

داستان هیجان‌انگیزترین کارخانه دنیا! کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات سازی اثر معروف و پرفروش رولد دال نویسنده محبوب و تاثیرگذار انگلیسی، درباره عجیب‌ترین و زیباترین کارخانه شکلات سازی‌ست که هر کسی نمی‌تواند وارد آن شود اما پسربچه‌ای فقیر به نام چارلی فرصتی استثنایی برای رفتن به این مکان رنگارنگ و خوشمزه را پیدا می‌کند.

درباره کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات سازی:

هر کسی می‌تواند شکلات‌های خوشمزه کارخانه ویلی وانکا را بخرد اما تنها پنج کودک خوش‌شانس می‌توانند وارد این کارخانه‌ی شگفت‌انگیز شوند و تا دل‌شان می‌خواهد آب‌نبات و شکلات‌ بخورند!

چارلی باکت نیز یکی از این پنج بچه بود که با بردن پنج بلیط طلایی اجازه ورود به کارخانه را داشت. ماجرا از این قرار بود که آقای ویلی وانکا مدیر مشهور کارخانه شکلات سازی تصمیم می‌گیرد فقط پنج کودک را وارد محیط جذاب کارش کند و پس از پایان بازدید نیز به تمام آن‌ها تا آخر عمرشان شکلات و آب‌نبات‌های خوشمزه بدهد.

با اینکه چارلی هیچ امیدی برای گرفتن این پنج بلیط طلایی ندارد و فکر می‌کند برای همیشه در یک خانواده فقیر باقی می‌ماند و تنها سالی یک مرتبه می‌تواند شکلات بخورد، قرعه به نامش می‌افتد و همراه با یک پسربچه چاق و شکمو، یک دختربچه پولدار و لوس، یک دختربچه‌ای که مدام در حال آدامس جویدن است و یک پسربچه معتاد به بازی‌های کامپیوتری، راهی این سفر جذاب می‌شود.

او نمی‌داند که آقای ویلی وانکا برای آن‌ها چه برنامه‌هایی را تدارک دیده و آیا قصدش از آوردن آن‌ها به کارخانه شکلات سازی‌ تنها از روی مهربانی بوده یا کشف مسائلی دیگر؟ هیچکس نمی‌داند چون ویلی وانکا به عجیب و غریب بودن مشهور است و چارلی نیز باید حسابی حواسش را جمع کند.

کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی (Charlie and the Chocolate Factory) پس از انتشار در سال 1964 توانست به شهرت و محبوبیت فراوانی برسد. این داستان علاوه بر سرگرم‌کننده بودن و داشتن نثری طنز و شوخ طبعانه، مفاهیم آموزنده‌ای را هم به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد. درواقع چارلی در این رمان نماینده فقر و طبقه ضعیف جامعه است اما می‌تواند با امید، درستکاری و مهربانی خود به بسیاری از آرزوهایش دست پیدا کند و همچنین در کنار تمامی مشکلات همچنان به خانواده خود عشق می‌ورزد.

مجله نیویورک تایمز درباره داستان چارلی و کارخانه شکلات سازی می‌گوید: «رولد دال سرشار از شوخ طبعی‌ست و با تسلط کامل به شما اجازه می‌دهد تا تخیل خود را سرزمین پریان نیز ادامه دهید.»

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات سازی:

در سال 2005، تیم برتون کارگردان مشهور هالیوودی براساس این داستان شگفت‌انگیز فیلمی سینمایی با همین نام ساخت که جانی دپ به عنوان نقش اول در این اثر ایفای نقش کرده است. همچنین فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی موفق شد کاندیدای اسکار بهترین طراحی لباس در سال 2006 شود.

کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات سازی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

مجموعه داستان های عجیب آقای دال برای تمام کودکان و نوجوانان می‌تواند سرگرم‌کننده و جذاب باشد. حتی بزرگسالان نیز از شنیدن این قصه، لبخند به لب‌شان می‌آید و همراه با فرزندان خود سفری جادویی را تجربه می‌کنند.

رولد دال را بیشتر بشناسیم:

نویسنده محبوبی که همه کودکان عاشق نوشته‌هایش هستند و مجله Time او را یکی از پرخواننده‌ترین و تاثیرگذارترین نویسندگان دوران معاصر می‌داند، کسی جز رولد دال (Roald Dahl) نیست.

دال در سال 1916 در ولز از پدر و مادری نروژی به دنیا آمد. او دوران کودکی خود را در انگلستان گذارند و اوایل جوانی برای کار در یک شرکت نفت به آفریقا رفت. با شروع جنگ جهانی دوم، به نیروی هوایی سلطنتی پیوست و خلبان یک جنگنده شد اما سرانجام در سن بیست و شش سالگی به واشنگتن دی سی سفر کرد و آنجا بود که به طور جدی وارد دنیای داستان نویسی شد. اولین داستان کوتاه رولد دال که ماجراهای او در جنگ را بازگو می‌کند در The Saturday Evening Post به چاپ رسید و به همین ترتیب این اتفاق، شروع مسیری درخشان و طولانی برای این نویسنده بود.

او به عنوان فردی شناخته می‌شود که با شناخت و احاطه کامل بر دنیای کودکان، برایشان داستان‌های مهیج و طنزگونه می‌نوشت. آثاری که همواره مملو از مفاهیمی همچون امید به زندگی، تلاش و شادی است؛ اما رولد دال هیچ گاه با زبانی مستقیم و نصیحت‌گونه، با کودکان مواجه نمی‌شد؛ بلکه دنیایی تخیلی و جذاب برای آن‌ها خلق می‌کرد تا اول از همه بچه‌ها با داستان‌هایش ارتباط برقرار کنند.

رولد دال در گفته‌های خود اشاره کرده بود که داستان‌هایش برگرفته از افسانه‌هایی است که مادرش برایش تعریف می‌کرد و تجارب کودکی خودش بوده و به همین ترتیب توانسته جهان فانتزی خود را خلق کند.

از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «جیمز و هلوی غول پیکر» و «جادوگرها» اشاره کرد. البته دال چندین مجموعه داستان، شعر کودک، فیلمنامه، داستان بزرگسال، نمایشنامه و آثار غیرداستانی را در کارنامه هنری خود دارد.

سرانجام رولد دال براثر یک بیماری نادر در سال 1990 میلادی درگذشت و پس از آن موزه و مرکز قصه‌های رولد دال در شهر گریت میسندن انگلستان تاسیس شد. این موسسه فعالیت‌های خیرخواهانه انجام می‌دهد و کودکان 6 تا 12 ساله نیز می‌توانند برای آشنایی بیشتر با قصه‌های دال به آنجا بروند.

در بخشی از کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات سازی می‌شنویم:

آقای وانکا درحالیکه یک دسته کلید از جیبش درآورد و یکی از اون کلیدها رو توی قفل فرو کرد، گفت: «این اتاق خیلی مهمه. اینجا مرکز سلسله اعصاب کل کارخونه و قلب فعالیت و کاره و خیلی هم خوشگله. من اصرار دارم که اتاق‌هام خوشگلن باشن. من تحمل زشتی رو توی کارخونه‌ام ندارم. خب حالا میریم تو! فقط بچه‌های عزیز خیلی مراقب باشید، حواستون پرت نشه، هیجان‌زده نشید و اصلا سروصدا نکنید.»

آقای ونکا در رو باز کرد. پنج تا کودک و نه تا بزرگسال وارد شدند. وای چه منظره شگفت‌انگیزی به چشم‌شون خورد. بعد به یک تپه زیبا در اون پایین نگاه کردن. در هر طرف چمنزار سبزی بود. پایین تپه یه رودخونه قهوه‌ای رنگ جاری بود. از همه مهم‌تر وسط مسیر رودخونه یک آبشار بی‌نظیر بود که از وسط یک صخره شیب‌دار پیچ و تاب می‌خورد و غلت می‌زد و روی سطحی سخت فرو می‌ریخت و بعد با شتاب به سمت گردابی خروشان می‌رفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
1 دقیقه
متن پشت جلد
7 دقیقه
چارلی می‌آید
10 دقیقه
کارخانه‌ی آقای ویلی ونکا
6 دقیقه
آقای ونکا و شاهزاده هندی
9 دقیقه
کارگران مخفی
5 دقیقه
بلیت‌های طلایی
8 دقیقه
اولین یابندگان
6 دقیقه
روز تولد چارلی
7 دقیقه
دو بلیت طلایی دیگر پیدا می‌شود
5 دقیقه
پدربزرگ جو دل به دریا می‌زند
8 دقیقه
گرسنگی خانواده شروع می‌شود
8 دقیقه
معجزه
11 دقیقه
روی بلیت طلایی چه نوشته بود
4 دقیقه
روز بزرگ فرا می‌رسد
10 دقیقه
آقای ویلی ونکا
8 دقیقه
اتاق شکلات
7 دقیقه
اومپا لومپاها
12 دقیقه
آگوستوس گلوپ از لوله بالا می‌رود
10 دقیقه
پایین دست رودخانه‌ی شکلات
6 دقیقه
اتاق اختراع - آب نبات‌های عمری و آب نبات مو
4 دقیقه
دستگاه بزرگ آدامس سازی
9 دقیقه
خداحافظ ویولت
7 دقیقه
در راهرو
4 دقیقه
آب نبات‌های چارگوش که گرد به نظر می‌رسند
11 دقیقه
وروکا در اتاق آجیل
10 دقیقه
آسانسور بزرگ شیشه‌ای
9 دقیقه
اتاق شکلات تلویزیونی
12 دقیقه
مایک تی وی در تلویزیون
7 دقیقه
فقط چارلی می‌ماند
3 دقیقه
بقیه‌ی بچه‌ها به خانه بر می‌گردند
10 دقیقه
کارخانه‌ی شکلات‌سازی چارلی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات سازی
نویسنده
مترجمعلی هداوند
راویهوتن شاطری پور، شهره روحی، فرزانه فائزی، فرهاد اتقیایی، کامبیز خلیلی، نسیم آقازاده
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات سازی

مجید امیدوار
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
این کتاب خیلی خوبه حتی توصیه میکنم به بزرگ سالان عزیز من خودم21 سالمه و واقعا افزایش دهنده آرامش و روح و لطافت و احساس سربلندی و سخت کوشی و همینطور روح بلند یک انسان هر چند اگر از دید دیگران کوچیک باشه رو از این مجموعه دیدم و خیلی چیزای دیگه ا...
عاطفه اصفهانی
۱۴۰۰/۱۰/۲۹
کتاب آموزنده و سرگرم کننده بود برای دخترام
بچه‌های ما که تو ناز و نعمت هستن میرن تو فضایی که متفاوت با فضای خودشون هست
پگاه امامی
۱۴۰۰/۵/۲۸
عالی و جذاب بود هم کتاب هم فیلم و هم کتاب صوتیش
ریدلی
۱۴۰۲/۲/۱۹
عالیه، خیلی عالی تر میشد اگر بقیه کتب روالد دال رو هم دوبله می‌کردین
Forough Ahmadi
۱۴۰۱/۶/۲۵
بسیار کتاب خوبی بود دانلودش توصیه می‌شود....
کیمیا سادات میره ای
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
کتاب خیلی جلب و زیبایی بود و پیشنهاد می‌کنم که گوش کنید
علی اصغر لطفی
۱۴۰۱/۹/۱۱
تعداد گوینده‌های بالا با تغییر صدای دوبلوری عالی
ا ا
۱۴۰۲/۹/۱۰
عالی با صدای بد گوینده
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات سازی

برای دریافت کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات سازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.