معرفی و دانلود کتاب صوتی قواعد استراتژی: پنج آموزه‌ی جودان از بیل گیتس، اندی گرو و استیو جابز

عکس جلد کتاب صوتی قواعد استراتژی: پنج آموزه‌ی جودان از بیل گیتس، اندی گرو و استیو جابز
قیمت:
۸۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قواعد استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قواعد استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قواعد استراتژی: پنج آموزه‌ی جودان از بیل گیتس، اندی گرو و استیو جابز

دیوید یوفی و مایکل کوسومانو در کتاب صوتی قواعد استراتژی، می‌کوشند اصول، مهارت‌ها و استراتژی‌های سه مدیر قدرتمند و تأثیرگذار دنیای تکنولوژی را مرور کرده و به دلایل برتری آن‌ها پی ببرند. نویسندگان این کتاب موفق، تفکر استراتژیک بیل گیتس، اندی گرو و استیو جابز را در طول چند دهه بررسی و پنج نکته‌ی کاربردی و اساسی از آن‌ها استخراج می‌کنند که می‌تواند برای هر رهبری الهام‌بخش باشد.

درباره‌ی کتاب صوتی قواعد استراتژی

خیلی‌ها آرزوی به راه انداختن کسب‌وکار خود را دارند. دوست دارند شرکتی بسازند که در حد و اندازه‌های بهترین شرکت‌های دنیا باشد و به‌اندازه‌ی آن‌ها به اعتبار و سود برسند. اما چرا برای اکثریت، این فقط در حد یک رؤیا می‌ماند و هرگز اتفاق نمی‌افتد؟ کتاب صوتی قواعد استراتژی (Strategy Rules)، دقیقاً برای پاسخ به همین پرسش تألیف شده و می‌خواهد بداند چرا فقط عده‌ی کمی موفق می‌شوند.

دیوید بی. یوفی (David B. Yoffie) و مایکل کوسومانو (Michael Cusumano)، برای نوشتن کتابشان تز ساده‌ای داشتند؛ اگر قرار است بهترین باشید، باید از بهترین آدم‌ها یاد بگیرید. به همین دلیل آن‌ها سه غول دنیای فناوری را انتخاب و طرز فکر و استراتژی‌های عملی آن‌ها را بررسی می‌کنند. نویسندگان به سراغ استیو جابز، بیل گیتس و اندی گرو می‌روند که با محصولات و سازمانشان و از آن مهم‌تر، با شیوه‌ی رهبری‌شان دنیا را زیر و رو کرده‌اند. یوفی و کوسومانو رویکردهای رهبری استراتژیک این سه نفر را تحلیل می‌کنند و به مخاطب می‌آموزند که چطور آن‌ها را الگو قرار دهند تا به بهترین تبدیل شوند.

تقریباً از دهه‌ی 1970 بود که تکنولوژی کامپیوتری توسعه‌اش را آغاز کرد و به‌مرور به زندگی مردم وارد شد. در همین برهه شرکت‌های فناوری زیادی تأسیس شدند که سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌ساختند. اما از میان همه‌ی آن‌ها سه شرکت به‌شدت موفق شدند؛ مایکروسافت، اینتل و اپل. این شرکت‌ها روی هم بیش از 1/5 تریلیارد دلار ارزش دارند. در حقیقت می‌توان گفت این شرکت‌ها نه‌تنها به دنیای فعلی که به آینده هم شکل می‌دهند. این اتفاق قطعاً به‌خاطر قدرت مدیران آن‌هاست. دیوید یوفی و مایکل کوسومانو در کتاب صوتی قواعد استراتژی، می‌کوشند دلایل برتری این رهبران را نشان بدهند. نویسندگان، در کتاب حاضر، این سه نفر و شیوه‌ی رهبری آن‌ها را در طول سی سال مطالعه و بررسی می‌کنند تا بفهمند آن‌ها چه استراتژی‌هایی در پیش گرفته بودند و چطور آن‌ها را اجرا می‌کردند. یوفی و کوسومانو به این نتیجه می‌رسند که هر سه‌ی آن‌ها، از 5 قاعده‌ی مهم تبعیت می‌کردند که باعث شده از دیگر رهبران متمایز شوند:

آن‌ها نگاهی روبه‌جلو داشتند ولی سعی می‌کردند مشکلات و اشتباهات گذشته‌شان را بیابند. در عین اقدام به انجام ریسک‌های بزرگ، هیچ‌گاه روی سازمان ریسک نمی‌کردند، همچنین به خلق پلتفرم و اکوسیستم دست زدند و رقبایشان را وادار کردند از آن‌ها استفاده کنند، از اهرم‌های قدرتشان برای تضعیف رقبا بهره می‌بردند، و از همه مهم‌تر، این سه نفر محصولاتشان را حول کاراکتر منحصربه‌فرد خودشان شکل دادند.

کتاب صوتی قواعد استراتژی، این رویکردهای پیچیده را خیلی ساده توضیح می‌دهد تا بتواند الهام‌بخش دیگران شود. این اثر تحسین‌شده را دردانه داوری ترجمه کرده و نشر صوتی جیحون نسخه‌ی گویای آن را در اختیار علاقه‌مندان به مباحث مدیریت و رهبری قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی قواعد استراتژی

  • این کتاب نشان می‌دهد که چطور سه رهبر بی‌همتا، دنیا را برای همیشه تغییر دادند و میلیاردها دلار ارزش به دست آوردند. (اسکات کوک، کارآفرین و مدیر)

  • هیچ‌کس مثل نویسندگان این کتاب نمی‌توانست سرگذشت این مدیران بزرگ و شرکت‌های تحول‌آفرینشان را به این خوبی خلاصه کند. هرکسی که در تجارت هست، چه کسب‌وکارهای بزرگ و چه کوچک، باید این کتاب را بخواند و به خاطر بسپارد. (رید هانت، مدیر)

  • کتاب به شکلی درخشان و با دقت توضیح می‌دهد که این مدیران افسانه‌ای، چطور دنیای فعلی ما را شکل داده‌اند. رهبران بلندپرواز امروزی باید حتماً این اثر را بخوانند. (جان اسکالی، مدیر سابق اپل)

  • این کتاب برای جاه‌طلبانی است که می‌خواهند محدودیت‌های تجاری را از پیش‌رو بردارند. (جان براون، مدیر عامل سابق اینتل)

کتاب صوتی قواعد استراتژی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مدیران و رهبران سازمان‌ها توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید با افکار قدرتمندترین مدیران دنیا آشنا شوید، به این کتاب گویا گوش دهید.

با دیوید یوفی و مایکل کوسومانو بیشتر آشنا شویم

دیوید بی. یوفی (1954) نویسنده و استاد مدیریت تجارت بین‌الملل دانشگاه هاروارد است. او دکترایش را از دانشگاه استنفورد گرفت و برای سال‌های متمادی رئیس دپارتمان استراتژی دانشکده‌ی تجارت هاروارد بود. یوفی عموماً روی استراتژی رقابتی، تکنولوژی و رقابت بین‌الملل متمرکز است و مقالات متعددی در این زمینه‌ها نوشته است. ضمن اینکه سال‌ها عضو هیئت‌مدیره‌ی شرکت اینتل بوده. دیوید یوفی نویسنده یا ویراستار ده کتاب بوده که چند تا از آن‌ها در لیست پرفروش‌ترین آثار سال قرار داشتند. «رقابت در عصر اینترنت (Competing on Internet Time)»، «تجارت پلتفرم‌ها (The Business of Platforms)» و «فراتر از تجارت آزاد (Beyond Free Trade)» ازجمله آثار او هستند.

مایکل کوسومانو، نویسنده و استاد رشته‌ی مدیریت دانشگاه ام‌آی‌تی است. او در زمینه‌های استراتژی، توسعه‌ی محصول و کارآفرینی تحقیق می‌کند و تخصص دارد. کوسومانو مدرک دکتری خودش را از دانشگاه هاروارد دریافت و سال‌ها در دانشگاه‌های مختلف از ژاپن تا آلمان تدریس کرده است. «رهبری پلتفرم (Platform Leadership)» و «رازهای مایکروسافت (Microsoft Secrets)» ازجمله کتاب‌های او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی قواعد استراتژی: پنج آموزه‌ی جودان از بیل گیتس، اندی گرو و استیو جابز می‌شنویم

شناسایی نقاط عطف استراتژیک برای موفقیت بلندمدت الزامیست؛ اما فقط قدم اول محسوب می‌شود، سپس باید به تعریف واکنش بپردازید و این کار را به‌سرعت انجام دهید. وقتی باور دارید یک نقطه‌ی عطف در افق دیدتان وجود دارد باید همین امروز به تغییر متعهد شوید. استراتژی پیشینِ همیشگی دیگر کارساز نخواهد بود. چالش‌های این کار ممکن است بسیار زیاد باشد؛ زیرا نقاط عطف به‌طور ذاتی بی‌اطمینانی زیادی به‌همراه دارند. واجب است همین الان وارد عمل شوید تا بر تهدید‌های آینده غلبه کنید و فرصت‌های آتی را قبل از آن که سایرین آن‌ها را ببیند، تصاحب کنید.

اولین قدم‌های شرکت شما به سمت مسیر جدید با توجه به میزان تغییری که در حال رخ دادن است، ممکن است لرزان و با شک‌وتردید همراه باشد. اولین نسخه‌های محصولات و خدمات جدید ممکن است احمقانه به نظر بیایند. انتقادات به سمت شما خیز برمی‌دارند و حتی حامیانتان به آنکه آیا می‌دانید چه می‌کنید شک خواهند کرد؛ اما اگر شما به چشم‌اندازتان ایمان داشته باشید باید محکم به کارتان بچسبید و نگذارید دست‌اندازهای جاده شما را از مسیر خارج کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
متن پشت جلد
7 دقیقه
پیشگفتار مترجم
17 دقیقه
مقدمه - قسمت یک: تبدیل شدن به یک استراتژیست ماهر
18 دقیقه
مقدمه - قسمت دو
13 دقیقه
مقدمه - قسمت سه: استیو جابز و اپل
16 دقیقه
مقدمه - قسمت چهار
14 دقیقه
فصل یک - قسمت یک: نگاهتان به آینده و استدلالتان بر مبنای آموخته‌های قبلی باشد
15 دقیقه
فصل یک - قسمت دو: نگاه به پیش
19 دقیقه
فصل یک - قسمت سه: استدلال آموخته‌های قبلی
15 دقیقه
فصل یک - قسمت چهار
18 دقیقه
فصل یک - قسمت پنج: نگاه به پیش
16 دقیقه
فصل یک - قسمت شش
13 دقیقه
فصل یک - قسمت هفت: استدلال آموخته‌های قبلی
19 دقیقه
فصل دو - قسمت یک: شرط بزرگ ببندید اما روی شرکت شرط‌بندی نکنید
19 دقیقه
فصل دو - قسمت دو: شرط‌بندی بزرگ بر روی رهبری بازار
19 دقیقه
فصل دو - قسمت سه: روی کل شرکت شرط نبندید
19 دقیقه
فصل دو - قسمت چهار: کسب‌وکارتان را خودتان قبل از سایرین منسوخ کنید
20 دقیقه
فصل دو - قسمت پنج: از خسارت‌های خود بکاهید
16 دقیقه
فصل سه - قسمت یک: همزمان پلتفرم و اکوسیستم ایجاد کنید نه فقط محصول
16 دقیقه
فصل سه - قسمت دو: در نظر داشتن پلتفرم قبل از محصول
19 دقیقه
فصل سه - قسمت سه: رفتن به‌سوی بازار انبوه
16 دقیقه
فصل سه - قسمت چهار: درمورد اکوسیستم‌ها هم بیندیشید نه فقط محصولات
18 دقیقه
فصل سه - قسمت پنج: باز اما نه کاملاً باز
18 دقیقه
فصل سه - قسمت شش: ایجاد محصولات و خدمات مکمل حساس برای کنترل تجربه‌مشتری
16 دقیقه
فصل سه - قسمت هفت: تشخیص نیاز به پلتفرم جدید
18 دقیقه
فصل چهار - قسمت یک: از نقطه‌ی اتکا و قدرت خود همزمان بهره ببرید، هم جودو و هم سومو بازی کنید
15 دقیقه
فصل چهار - قسمت دو: گمراه‌سازی
19 دقیقه
فصل چهار - قسمت سه: از مجموع صفر تا برد برد
18 دقیقه
فصل چهار - قسمت چهار: مرعوب کردن رقیب
19 دقیقه
فصل چهار - قسمت پنج: بازی کردن بیسبال
9 دقیقه
فصل چهار - قسمت شش: احترام گذاشتن به قواعد
16 دقیقه
فصل پنج - قسمت یک: سازمان خود را به‌گونه‌ای شکل دهید که خودتان رکن اصلی‌اش باشید
20 دقیقه
فصل پنج - قسمت دو: شور و اشتیاق برای انضباط
20 دقیقه
فصل پنج - قسمت سه: القای آهسته‌ی روش توجه به جزئیات
17 دقیقه
فصل پنج - قسمت چهار: دیکته‌کردن زمان تفکر و یادگیری
18 دقیقه
فصل پنج - قسمت پنج: یافتن یک، دو یا سه شریک کاری
15 دقیقه
فصل پنج - قسمت شش: پهن کردن تور گسترده‌ای برای اطلاعات
19 دقیقه
نتیجه‌گیری - قسمت یک: درس‌هایی برای نسل آینده
20 دقیقه
نتیجه‌گیری - قسمت دو
19 دقیقه
نتیجه‌گیری - قسمت سه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قواعد استراتژی: پنج آموزه‌ی جودان از بیل گیتس، اندی گرو و استیو جابز
نویسنده،
مترجمدردانه داوری
راویکامبیز خلیلی، شهره روحی
ناشر چاپیانتشارات افرند
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قواعد استراتژی

ارکین هورن
۱۴۰۲/۵/۳
کتاب فوق‌العاده‌ای هست درمورد مدیریته‌ علاوه بر نکات مهم و آموزنده برپایه سرگذشت و عملکرد بزرگترین کمپانی‌های دنیا صحبت میکنه اینکه آن‌ها چه چالش‌ها موانع راهکار‌های حل مشکلات و پیروزی‌هایی داشتند و نحوه استراتژی و حل مشکلات آن‌ها رو به طور دقیق بررسی میکنه خلاصه که نکات این کتاب بسیار الهام بخش و قابل استفاده هست حجم محتوای خیلی زیادی داره صدا و لحن گوینده هم مرتبط و سازگار با محتوای کتاب هستش
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قواعد استراتژی

برای دریافت کتاب صوتی قواعد استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.