معرفی و دانلود کتاب صوتی تفکر استراتژیک

عکس جلد کتاب صوتی تفکر استراتژیک
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تفکر استراتژیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تفکر استراتژیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تفکر استراتژیک

کتاب صوتی تفکر استراتژیک اثری برنده‌ی جایزه‌ی مک‌کینزی از گری همل و سی کی پراهالد، کارشناسان و فعالان حوزه‌ی مدیریت است که به موضوع برنامه‌ریزی استراتژیک در هنگام مواجهه با شرایط رقابتی دشوار می‌پردازد. با شنیدن و به کارگیری مطالب این کتاب می‌آموزید چگونه استراتژی بلندمدتی را برای موفقیت خود و سازمان تحت رهبری‌تان تعیین کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی تفکر استراتژیک

گری همل (Gary Hamel) و سی کی پراهالد (C. K. Prahalad) در کتاب صوتی تفکر استراتژیک (Strategic Intent) به موضوع تنظیم طرح و برنامه‌ای برای مقابله با فضای رقابتی شدید بازار جهانی امروزی پرداخته‌اند. مطالب این کتاب در ابتدا به صورت مقاله منتشر شده بود؛ مقاله‌ای که پس از انتشار در سال 1989 توانست جایزه‌ی مک‌کینزی را به خود اختصاص دهد و در آن، توصیه‌هایی مبتنی بر چگونگی تنظیم و تطبیق استراتژی سازمان با انگیزه‌ها و اراده‌ی افراد جهت نیل به موفقیت ارائه شده بود. با شنیدنِ مطالب این کتاب می‌آموزید چگونه می‌توانید با تعیین یک استراتژی بلندمدت برای سازمان، تصویری جذاب از آینده‌ی روشنِ سازمان را در برابر کارمندان خود ترسیم کنید تا انگیزه‌ی بیشتری برای رسیدن به موفقیت به آنان بخشیده باشید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تفکر استراتژیک

گری همل و سی کی پراهالد در کتاب صوتی تفکر استراتژیک توضیح می‌دهند که شرکت‌های غربی، انرژی و زمان بسیاری را برای تکرارِ روش‌های آزموده‌شده توسط رقبای جهانیِ خود هدر داده‌اند و اکنون زمانِ آن فرا رسیده تا سازوکار دیگری را امتحان کنند. آن‌ها پس از مشاهده‌ی رویکردهای شرکت‌های موفقِ جهان و گفت‌وگو با مدیران و رؤسای آنان، به این نتیجه رسیدند که شرکت‌های غربی هم باید مانند رقیبانِ خود، از تفکر استراتژیک بهره ببرند؛ به این ترتیب که ابتدا باید هدفی فراتر از اهداف و منابعِ سازمان برای خود تعیین کنند و سپس با برنامه‌ریزی‌های دقیق میان‌مدت و بلندمدت، شکاف میانِ آنچه هستند و آن هدفی که برای خود معین کرده‌اند را با همکاری و تلاش کارکنان خود، به شکلی سازنده پر کنند. آن‌ها همچنین باید بتوانند از مزیت‌های رقابتی استفاده کرده و به حوز‌ه‌هایی ورود کنند که رقبا کمتر به آن‌ها پرداخته و بی‌توجه رهایش کرده‌اند.

سی کی پراهالد، استاد برجسته‌ی استراتژی دانشگاه پل و روث مک کراکن در دانشکده‌ی بازرگانی دانشگاه میشیگان بود که این مقاله را با همکاری گری همل -پیش از درگذشت او- در سال 2010 به نگارش درآورد. گری همل استاد مدعو مدرسه‌ی بازرگانی لندن، دانشگاه میشیگان و دانشکده‌ی بازرگانی هاروارد و از ایده‌پردازان برجسته‌ی جهان در استراتژی تجارت است. آن‌ها در کتاب صوتی تفکر استراتژیک، دیدگاه جدیدی را برای ورود به بازار و فضای رقابتی ارائه کرده‌اند. هدف از تفکر استراتژیک، یافتن یک جایگاه معتبر در دنیای تجارت نیست بلکه ایجاد فضای جدید‌ی‌ست که به شیوه‌ای منحصربه‌فرد، با نقاط قوتِ آن سازمان در هماهنگی و تطابق کامل قرار گیرد و بتواند در نهایت، سازمان را به موفقیت و پیشرفت برساند.

کتاب صوتی تفکر استراتژیک را ایوب احمدیان به فارسی ترجمه کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را به همت نشر هورمزد، با خوانش مهربان جزینی می‌شنوید.

کتاب صوتی تفکر استراتژیک برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی تفکر استراتژیک برای مدیران کسب‌وکار و کارآفرینانی که درصددند در فضای رقابت‌های روزافزونِ دنیای امروز به موفقیت دست پیدا کنند، مطالب مفید و جالب‌توجهی در بر دارد.

در بخشی از کتاب صوتی تفکر استراتژیک می‌شنویم

تفکر استراتژیک تجسمی از ماهیتِ برنده‌شدن است. برنامه‌ی آپولو، فرود انسان روی ماه زودتر از شوروی همانند قصد کوماتسو در برابر کاترپیلار، ماهیتی رقابتی داشت. این برنامه‌ی فضایی به کارت امتیازی برای مسابقه‌ی فن‌آوری آمریکا با اتحاد جماهیر شوروی تبدیل شد. در صنعتِ آشفته‌ی فن‌آوری اطلاعات، انتخاب رقیبی واحد به منزله‌ی هدف امری دشوار بود. بنابراین شرکت ژاپنی ان اِی سی در اوایل سال 1970 تفکر استراتژیک خود را بر مبنای دستیابی به فن‌آوری‌هایی تعیین کرد که شرکت را به بهترین موقعیت برای بهره‌برداری از هم‌گرایی محاسبات و مخابرات می‌رساند. دیگر ناظران این صنعت هم‌گرایی خود را پیش‌بینی کردند اما فقط شرکت ان ای سی بود که با هدف‌گیری، محاسبات و ارتباط موضوع اصلی را برای تصمیم‌گیری‌های استراتژیک بعدی همسان ساخت. قصد استراتژیک شرکت کوکاکولا، آسان کردن دسترسی تمام مصرف‌کنندگان در جهان به این نوشابه بوده است. تفکر استراتژیک در طول زمان پایدار است. در نزاع بر سر رهبری جهانی، یکی از مهم‌ترین وظایف، گسترش محدوده‌ی توجه سازمان است.

تفکر استراتژیک در پروسه‌ی اقدامات کوتاه‌مدت موجب یکنواختی می‌شود اما در عین حال، با پیدایش فرصت‌های تازه، فضایی برای بازتصویر در نظر می‌گیرد. قصد شرکت کوماتسو در احاطه کردن کاترپیلار شامل رشته برنامه‌های میان‌مدت می‌شد. هدف از این برنامه‌ها، بهره‌برداری از نقاط ضعف کاترپیلار یا ایجاد مزایای رقابتی خاص بود. برای مثال هنگامی که کاترپیلار، کوماتسو را در ژاپن تهدید کرد، کوماتسو ابتدا با بهبود کیفیت سپس با کاهش هزینه‌ها و پس از آن، با ترویج بازارهای صادرات و تضمین توسعه‌ی محصول جدید به آن تهدید پاسخ داد. هدف‌گیری تفکر استراتژیک به تلاش و تعهد شخصی می‌انجامد. اگر از مدیران اجرایی بسیاری از شرکت‌های آمریکایی بپرسید آن‌ها چگونه نقش خود را در موفقیت شرکت‌هایشان می‌سنجند، احتمالاً پاسخ دریافتی شما این است: میزان ثروت سهامداران. در شرکتی که تفکر استراتژیک وجود دارد، به احتمال زیاد مدیریت ارشد با زبان رهبری بازار جهانی صحبت می‌کند. قطعاً رهبری سهام بازار، تأمین‌کننده‌ی ثروت سهامداران است اما تأثیر انگیزشی این دو هدف، یکسان نیست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
93 دقیقه
تفکر استراتژیک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تفکر استراتژیک
نویسنده،
مترجمایوب احمدیان
راویمهربان جزینی
ناشر صوتینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تفکر استراتژیک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تفکر استراتژیک

برای دریافت کتاب صوتی تفکر استراتژیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.