معرفی و دانلود کتاب صوتی ماه نخشب

عکس جلد کتاب صوتی ماه نخشب
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماه نخشب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماه نخشب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماه نخشب

سعید نفیسی در کتاب صوتی ماه نخشب، بدعتی نوین بنا نهاده و تاریخ ایران‌زمین را در قالب داستان‌های کوتاه به رشته‌ی تحریر درآورده است. این کتاب شامل چهارده داستان از دلاوران و پهلوانان نامدار این سرزمین است که شنیدن قصه‌ی زندگیشان، مایه‌ی افتخار هر ایرانی‌ست.

درباره‌ی کتاب صوتی ماه نخشب

تاریخ، درس عبرت است؛ تاریخ، تکرار می‌شود. دانستن آنچه بر این سرزمین گذشته، به ما فرزندان ایران‌زمین کمک می‌کند تا بیش از پیش قدر این خاک پاک را بدانیم و برای آبادانی و آزادی‌اش تلاش کنیم. تاریخ این سرزمین مملو از نام مردان و زنان دلاور و رشیدی است که با ایثار و جان‌فشانی در راه کشورشان، تجلی‌بخش ارزش‌های اخلاقی و معنوی شده‌اند و نامشان را برای همیشه در زمره‌ی بزرگان و نام‌آوران این خطه ماندگار کردند. ردپای چنین قهرمانانی شاید تنها در داستان‌های تخیلی به چشم بخورد، اما سعید نفیسی در کتاب صوتی ماه نخشب که بر اساس واقعیت‌های تاریخی ایران نگاشته شده، قصه‌ی رشادت پهلوانانی را روایت می‌کند که زمانی به واقع در این مرزوبوم می‌زیسته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ماه نخشب

ادب فارسی سرشار از داستان‌های حماسی و اساطیری است. این داستان‌های سنتی که بن‌مایه‌ای افسانه‌ای و غیرواقعی دارند، نشان‌گر این واقعیت‌اند که ایرانیان همواره روحیه‌ی پهلوانی و جوان‌مردی را ستایش کرده‌اند. این ظلم‌ستیزی و آزادگیِ افسانه‌ای راهش را به واقعیت نیز باز کرده؛ چنان که ایران تبدیل به مأمن و خانه‌ای برای بزرگانی شده که در شجاعت و پاکی سرآمدند. سعید نفیسی که خود از نوابغ ادبی ایران است، لباس داستان بر تنِ سرگذشت این قهرمانان پوشانده تا از این رهگذر، آوازه‌ی آنان را به گوش مخاطبان بیشتری برساند.

سعید نفیسی، که نویسنده، شاعر، مورخ، پژوهشگر و زبانشناس ایرانی است، به سبک نوشتاری دقیق و دانشگاهی‌اش شهرت دارد. منظور از سبک نویسندگی دانشگاهی این است که او، درون‌مایه و جانِ مطلب را به ساده‌ترین، دقیق‌ترین و بی‌پیرایه‌ترین شکل ممکن به مخاطب عرضه می‌کند. این موضوع سبب می‌شود که فهم و خوانش آثارش برای طیف وسیعی از افراد، کاری لذت‌بخش و آسان باشد.

سعید نفیسی در کتاب صوتی ماه نخشب، قصه‌ی زندگی 14 پهلوان را روایت کرده. نویسنده از این افسوس می‌خورد که تاریخ ایران به ویژه بعد از دوره‌ی اسلامی، قهرمانانی متعدد از این دست دارد، اما مشغله‌ی او نوشتن از همه‌ی آن‌ها را ناممکن کرده است. سعید نفیسی که بسیار بر ارزش نهادن به فرهنگ ایرانی تأکید کرده و ابداع چنین روش داستان‌سرایی را افتخار خود می‌داند، امید داشته که فرزندان این مرزوبوم راه او را در نوشتن داستان زندگی قهرمانان واقعی ایرانی ادامه دهند و آوازه‌ی این دلاوری را به گوش همگان برسانند.

نشر صوتی جیحون و انتشارات ارس، به ترتیب ناشران صوتی و متنی کتاب صوتی ماه نخشب هستند. این اثر به قلم سعید نفیسی نگاشته شده و شما آن را با صدای شروین رسول‌زاده و علی خلیلی می‌شنوید. «جوانمرد خراسان»، «ماه نخشب»، «پسر آذرک»، «سپیددینان»، «امیرزاده‌ی نافرجام»، «رویگر سیستانی»، «آتش سده»، «نامه‌ی خدایان»، «آخرین امیر»، «پس از هزار سال»، «این مرد هزار ساله»، «خداوندگار مطلق»، «غربال‌بند غیور» و «شهید خیوه» نیز، نام داستان‌های این مجموعه هستند.

کتاب صوتی ماه نخشب برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه و تاریخی ایرانی از شنیدن این اثر لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی ماه نخشب می‌شنویم

وزش آهسته‌ی باد خزانی، برگ‌های زردشده‌ی درختان را اندک‌اندک بر زمین می‌ریخت. دسته‌های زاغان در آسمان شهر «زرنک» پایتخت سیستان از این سو به آن سو می‌رفتند و در پی پناهگاه بلندی می‌گشتند که این نخستین شب سرد آخر پائیز سال ۱۸۰ هجری را دور از هر آسیبی روز کنند.

در شمال شهر نزدیک دروازه‌ی «کرکویه» در میان میدان کوچکی که روبه‌روی خانه‌ی حمزه پسر آذرک، دهقان‌زاده‌ی سیستانی، واقع شده بود در زیر شاخ و برگ‌های انبوه سه نخل تناور بزرگ که چون غولی سربه‌فلک‌کشیده و در میان سینه‌ی آسمان گنبد لاجوردی خود را افراشته‌اند، دو اسب زین‌کرده‌ی آماده به فاصله‌های منظم پای بر زمین می‌کوبند و گردن پرگوشت خود را که یال بلند آن به محاذات سینه می‌ریزد، گاهی خم و گاهی راست می‌کنند و گاه با صدای بم شیهه‌ای می‌کشند و از دم گرمشان در هوای غروب بخاری بر می‌خیزد. جوانی شانزده‌هفده‌ساله بر یکی از آن اسبان نشسته و افسار اسب دیگری را به دست دارد که سفیدی یک‌دست آن را تنها لکه‌ی قهوه‌ای زیبایی که در میان دو دست آن است برهم می‌زند. این اسب‌سوار دهقان‌زاده‌ی سیستانی است که در تابستان امسال از راه بسیار دوری بازگشته و اینک زین و برگ مخمل سرخ زردوزی‌کرده و افسار و دهانه نقره‌کوب آن در هوای تاریک و روشن مغرب جلوه‌ای خاص دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
4 دقیقه
سخن ناشر
5 دقیقه
چند سطر مقدمه
4 دقیقه
دیباچه‌ی دوم
30 دقیقه
فصل اول: جوانمرد خراسان
20 دقیقه
فصل دوم: ماه نخشب
21 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت دو
19 دقیقه
فصل سوم: پسر آذرک
20 دقیقه
فصل سوم ـ قسمت دو
33 دقیقه
فصل چهارم: سپیددینان
25 دقیقه
فصل چهارم ـ قسمت دو
31 دقیقه
فصل چهارم ـ قسمت سه
25 دقیقه
فصل پنجم: امیرزاده‌ی نافرجام
24 دقیقه
فصل پنجم ـ قسمت دو
30 دقیقه
فصل ششم: رویگر سیستانی
25 دقیقه
فصل هفتم: آتش سده
24 دقیقه
فصل هفتم ـ قسمت دو
17 دقیقه
فصل هشتم: نامه‌ی خدایان
15 دقیقه
فصل هشتم ـ قسمت دو
22 دقیقه
فصل نهم: آخرین امیر
30 دقیقه
فصل دهم: پس از هزار سال
36 دقیقه
فصل دهم ـ قسمت دو
30 دقیقه
فصل یازدهم: این مرد هزار ساله
17 دقیقه
فصل یازدهم ـ قسمت دو
16 دقیقه
فصل دوازدهم: خداوندگار مطلق
14 دقیقه
فصل سیزدهم: غربال‌بند غیور
16 دقیقه
فصل چهاردهم: شهید خیوه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماه نخشب
نویسنده
راویشروین رسول زاده، علی خلیلی
ناشر چاپینشر ارس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماه نخشب

hamid mohammadi
۱۴۰۲/۱۲/۳
بسیار کتاب خوب و عالی بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماه نخشب

برای دریافت کتاب صوتی ماه نخشب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.