معرفی و دانلود کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها

عکس جلد کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها

کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها مجموعه داستانی از زویا پیرزاد، نویسنده‌ و مترجم معاصر ایرانی است. پیرزاد در داستان‌های کوتاهِ این مجموعه، با زبانی روان، شیوا و آشنا، زندگی روزمره‌ی زنانی معمولی را به تصویر کشیده است.

درباره‌ی کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها

زویا پیرزاد (Zoya Pirzad) در کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها (Like All Evenings) به روایتِ زندگیِ روزانه‌ی زنان پرداخته است. مضمونِ مشترکِ تمام داستان‌های کوتاه این مجموعه، نگاه به زندگی و تجربه‌ی آن به عنوان یک زن است. شخصیت‌های داستان‌های پیرزاد، برای ما بیگانه نیستند؛ هر روز با بسیاری از آن‌ها زندگی و کار می‌کنیم و شاید خودمان، یکی از آن‌ها باشیم. به ‌همین ‌خاطر است که برقراری ارتباط و درک افکار و اعمال این زنان برای ما دشوار نیست. می‌توانیم به‌راحتی کفش‌های آنان را به پا کرده و به‌ جای آن‌ها در زندگی‌هایشان قدم بگذاریم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها

زویا پیرزاد نویسنده‌ای زنانه‌نویس است. زنانه‌نویسی تنها به معنی نوشتنِ درباره‌ی زنان نیست بلکه سبک نگارشی است که ویژگی‌های زبان‌شناختی و تجزیه‌وتحلیل معناییِ خاصِ خود را دارد. هر اثری را می‌توان با بررسی جوانبی از جمله واژگان، جملات و گفتمانِ آن، زنانه یا غیرزنانه دانست. در سطح واژگان، اثری زنانه است که به عواطف و حالات زنانه پرداخته، از تعابیر زنانه استفاده کرده باشد و تعددِ شخصیتِ زن در آن به‌وضوح به‌چشم آید. جملاتِ ساده و توصیفاتِ فراوان نیز نشانه‌ای دیگر بر زنانه‌بودنِ سبک نویسنده است و در نهایت، نوشته‌ای را می‌توان زنانه دانست که زاویه‌ی دیدِ آن، اول شخصِ ناظر باشد و راویِ آن، که اغلب یک زن است، اندیشه‌های فمینیستی در سر داشته باشد. هر کدام از این عناصر را به‌تنهایی نمی‌توان به‌عنوانِ معیاری برای نوشتار زنانه به‌کار برد و در عین حال، یک اثر زنانه، تمامی این عوامل را یک‌جا ندارد. در کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها، ردپای قدرتمندی از بسیاری از این عناصر را می‌توانیم مشاهده کنیم و این موضوع، بر زنانه‌بودنِ سبک نگارش زویا پیرزاد، صحه می‌گذارد.

زویا پیرزاد در کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها، برشی از زندگی زنان را در عصری از عصرهای عمرشان در برابر ما قرار می‌دهد. داستان‌های او کوتاه هستند و شخصیت‌ها به‌خوبی پردازش شده‌اند. انسان‌هایی که زویا پیرزاد در داستان‌های خود به تصویر می‌کشد، چنان در زندگیِ روزمره‌ی خود غرق شده و به آن خو گرفته‌اند که دیگر درد و رنجِ زندگی را بخشی جدایی‌ناپذیر از آن می‌دانند و به مقابله با آن برنمی‌خیزند. به تصویر کشیدنِ روزمرگی، وظایف روزانه و کارهای تکراری مشخصه‌ی بارز اغلب داستان‌های پیرزاد است که در پسِ آن، به سردرگمی و خواسته‌ها و آرزوهای برآورده‌نشده‌ی زنان می‌پردازد. پیرزاد که در کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها، از روایت غیرمستقیم استفاده می‌کند، اندک‌اندک در طولِ داستان، خود به راوی تبدیل می‌شود و خواننده را به درک و تجربه‌ی چالش‌های زندگی شخصیت‌های روایاتِ خود دعوت می‌کند.

کتاب صوتیِ مثل همه‌ی عصرها را نشر مرکز به چاپ رسانده و نشر صوتی نوین کتاب گویا آن را با خوانش سوگل خلیق در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها برای تمام علاقه‌مندانِ ادبیات معاصر ایران، مخاطبانِ داستان‌هایی با موضوع محوری زنان و همین‌طور طرفدارانِ اندیشه و قلم زویا پیرزاد تجربه‌ای شیرین و دلنشین خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها می‌شنویم

دخترک دست مادرش را گرفته بود و می‌رفت. مادر گاهی می‌ایستاد به تماشای ویترینِ مغازه‌ها. کفاشی‌ها که کفش‌های پاشنه‌بلند و پاشنه‌کوتاه، سفید و مشکی و قرمز و طلایی می‌فروختند. کلاه‌فروشی‌ها که کلاه‌های بزرگ و کوچک زنانه داشتند با لبه‌های پهن که رویشان، گل‌های مصنوعی بود با روبان‌های رنگی. طاقه‌های باز مخمل و ساتن و تور، در ویترین پارچه‌فروشی‌ها توی هم می‌دویدند. زن پرسید: «این گردنبند قشنگه؟» دخترک سر تکان داد که نه. دو گیسِ بافته‌اش یکی افتاد روی سینه، یکی پشتِ سر. نفهمید چرا مخالفت کرد. شاید برای اینکه نشان بدهد بزرگ شده. همه‌ی گردنبندها قشنگ بودند و همه‌ی پارچه‌ها و همه‌ی کلاه‌ها، و مردم که در پیاده‌روی شلوغ از روبه‌رو می‌آمدند و دختر قبل از هر چیز، کفش‌هایشان را می‌دید. به کفش‌ها نزدیک‌تر بود. زن‌ها کفش‌های پاشنه‌بلند به پا داشتند با جوراب‌های توری. کفش‌های مردها قهوه‌ای بود یا مشکی یا سفیدومشکی با چرخ‌کاری‌های ظریف، واکس‌خورده و تمیز. مادر تند می‌رفت و دخترک کم فرصت می‌کرد سر بلند کند. چند بار که سر بلند کرد، دید آسمان آبی است و خورشید می‌درخشد. زن ایستاد و دستِ دختر را کشید. «همین‌جاست.» بالای در چوبی، تابلوی بزرگی بود. دختر برای اینکه تابلو را ببیند، سرش را خیلی بالا برد. روی تابلو عکسِ زنی بود با پالتوی قرمز. از پله‌های زیادی بالا رفتند. زنِ خیاط چاق بود. متری پلاستیکی انداخته بود دور گردن و چند تا سنجاق ته‌گرد گذاشته بود توی دهان. دختر روی راحتیِ بزرگی نشست روبه‌روی آینه‌ی قدی بزرگی که سه قسمت داشت. آینه‌ای پهن وسط و دو آینه‌ی باریک دو طرف. پاهایش را که به زمین نمی‌رسید، توی هوا تاب داد. مادر از پشتِ پرده‌ی مخمل بیرون آمد. لباسِ سبزی با گل‌های سپید پوشیده بود. رفت جلوی آینه ایستاد. دختر نفس تندی کشید. زنِ خیاط دست‌هایش را به هم کوفت. مادر جلوی آینه چرخید. دختر سه زن می‌دید که توی سه آینه می‌چرخند، سه دامنِ پرچینِ پر گُل. زن برگشت طرفِ دختر. دختر از جا پرید و خندید: «مامان، مثل بهار شدی.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
قصه‌ی خرگوش و گوجه‌فرنگی
4 دقیقه
همسایه‌ها
6 دقیقه
درگاهی پنجره
9 دقیقه
لیوان دسته‌دار
5 دقیقه
زمستان
9 دقیقه
لکه
12 دقیقه
نیمکت روبه‌رو
5 دقیقه
یک زندگی
10 دقیقه
مگس
7 دقیقه
مثل بهار
10 دقیقه
زندگی دلخواه آقای ف
6 دقیقه
گل‌های وسط آن روتختی
16 دقیقه
خانم ف زن خوشبختی است
7 دقیقه
راحله و اطلسی‌هایش
8 دقیقه
یک جفت جوراب
10 دقیقه
ملخ‌ها
9 دقیقه
مثل همه‌ی عصرها
12 دقیقه
لنگه به لنگه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها
نویسنده
راویسوگل خلیق
ناشر چاپینشر مرکز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها

اعظم منصوری
۱۴۰۲/۹/۲۵
کتاب مثل همه‌ی عصرها کتابی جذاب و جالب و شنیدنی بود کتابی زیبا، ساده و روان. سالها پیش کتاب من چراغها را خاموش میکنم را خوانده بودم و از آن خیلی لذت برده بودم ولی این کتاب را هم دوست داشتم و با لذت چند بار آن را گوش کردم بعضی از داستانهای آن را البته بیشتر دوست داشتم. داستانهای این کتاب موضوعهای با خیلی ساده‌ای دارند ولی این حال باعث نمی‌شوند که داستان‌ها را دوست نداشته باشی و این بیانگر این موضوع است که نویسنده در کارش خیلی ماهر است و موضوعی ساده را می‌تواند به داستانی زیبا و شنیدنی تبدیل کند.
با تشکر از سرکار خانم سوگل خلیق که بسیار زیبا و جذاب داستانها را روایت کردند و با تشکر از کتابراه.
پری پیلگران
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
تا اواسط کتاب، آن هم به دلیل روایت گری خانم خلیق که لذت شنیدن را دو چندان میکند دل به شنیدن سپردم. هر چه پیشتر می‌رفت موضوعات تکراری و بسیار سطحی جلوه میکردند. بدون هیچ پیامی. فقط روزمرگی‌های نویسنده. پر از یاس و ناامیدی. من نپسندیدم و قطعا کتاب های دیگر ایشان را هرگز نخواهم خواند!
خانم براتی
۱۴۰۲/۹/۱۱
آثار دیگه خانم پیرزاد رو بیشتر دوست داشتم
توی این کتاب با لحن غمگین عبور زمان و زندگی از نسلی به نسلی بارها تکرار میشه و برای من جذاب نیست. کتاب مجموعه داستان است و چند تا از داستان‌ها همون بنشین بر لب جوی و گذر عمر ببین هستند که خیلی سلیقه من نیست. صدای خانم خلیق مناسب و دلنشین است
سمانه دینی
۱۴۰۲/۸/۲۰
مثل بقیه‌ی کتاب‌های خانم پیرزاد، بسیار روان و زیبا بود. ایشان در حالیکه معمولا از اتفاقات عادی می‌نویسند، پشت هر داستان حرفی برای گفتن دارند. متن‌ها روان است و کشش و جاذبه‌ای برای خواننده ایجاد می‌کند. خوانش خانم خلیق هم عالی و دلنشین بود.
سعیده خوانساری
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
با سلام این کتاب هم مثل باقی کتابهای خانوم پیرزاد قشنگ بود و به شدت به دلم نشست کلا من هر کتابی که اثر این خانم باشه میشنوم و لذت میبرم گوینده هم بسیار عالی و مسلط و گوشنواز اجرا کرده بود ممنون از کتابراه،
مهسا عبادی
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
بعد از این که چراغ ها را من خاموش می‌کنم رو خوندم و واقعا لذت بردم شروع به خواندن این کتاب کردم که متاسفانه هیچ شباهتی با کتاب قبلی نداشت. هیچ گونه جذابیتی نداشت و اصلا نپسندیدم. البته این فقط نظر شخصی بنده است
فرهاد.
۱۴۰۲/۹/۱۳
درود عالی چون فقط کافی این یک جملرو بگم اگر تکه زمینی باشد که بشه در آن ریشه دواند دیگر غمی نخواهد بود. گوش کنید و لذت ببرید. راستی راستی راوی عالی بودی خانم سوگل
javidan
۱۴۰۲/۹/۹
عااالی مثل بقیه کتابهای خانم پیرزاد روزمرگی‌های یک زن که مسئول زندگیه خیلی جالب بود برام شاید نگاه به زندگی همینی که خانم پیرزاد درهر قسمت گفتن
بیتا ابراهیمی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
داستان‌های کوتاه از لحظه‌های زندگی زنان در موقعیت‌های متفاوت جالب بود من بیشتر به خاطر گویندگی خانم خلیق گوش دادم این کتاب رو
مریم دولت ابادی
۱۴۰۲/۹/۲۹
من کتاب عادت میکنیم و چراغ‌ها را من خاموش میکنم از خانم زویا پیرزاد رو بیشتر دوست داشتم، این کتاب شامل داستان‌های کوتاهه، ممنون از کتابراه
مریم مهدی
۱۴۰۲/۹/۱۷
زویا پیرزاد نویسنده مورد علاقه من و خواهرمه.
ولی همچنان نظرمون روی چراغ هارو من خاموش می‌کنمه.
راوی هم خوب بود
Mahbubeh
۱۴۰۳/۱/۲۹
صدای خانم خلیق فوق العاده لذت بخش بود. اگر داستان کوتاه دوست دارید این کتاب را پیشنهاد میکنم
منصوره الوند آذری
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
من بقیه اثار زویا پیرزاد رو بیشتر دوست دارم اما صدای زیبای سوگل خلیق کشش ایجاد میکنه
صغری عبداله زاده
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
مقداری غم انگیز هست البته من هنوز تا آخرگوش نکرده‌ام اگر داستانهای انگیزشی و شاد باشد بهتر است.
آناهید عظیمی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
جزو بهترین کتابهای صوتی که شنیدم بود. صدای خانم خلیق و شیوه خوانش متناسب و گوش نواز بود.
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها

برای دریافت کتاب صوتی مثل همه‌ی عصرها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.