معرفی و دانلود کتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر

عکس جلد کتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر
قیمت:
۷۸۰۰۰ 54600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر

نام فرانتس کافکا در ذهن بسیاری از ما با عنوان رمان معروف او، مسخ، گروه خورده است. در کتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر گزیده‌ای از آثار این نویسنده‌ی شهیر آلمانی را می‌شنوید؛ داستان مردی که یک روز در هیئت موجودی دیگر از خواب بیدار شد، و داستان‌هایی دیگر درباره‌ی دگردیسی، پوچی، و تنهایی انسان در عصر مدرنیته.

درباره‌ی کتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر

مجموعه‌ای از پنج داستان شنیدنی نوشته‌ی فرانتس کافکا -نویسنده‌ی نامدار و صاحب‌سبک آلمانی- را در کتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر می‌شنوید. داستان‌های این مجموعه به‌ترتیب «مسخ»، «در سرزمین محکومان»، «گزارشی به فرهنگستان»، «هنرمند گرسنگی» و «لانه» نام دارند.

بی‌تردید مسخ (The Metamorphosis) را می‌توان یکی از تأثیرگذارترین و پربحث‌ترین آثار ادبی قرن بیستم قلمداد کرد. فرانتس کافکا در این داستان ماجرای مردی به‌نام گرگور سامسا را روایت می‌کند که یک روز صبح از خواب بیدار می‌شود و می‌بیند که دیگر کالبد انسانی ندارد. او حالا در خانه‌ی خود و روی تخت خود، به حشره‌ای زشت و بزرگ و چندش‌آور تبدیل شده است. منتقدان و مفسران تحلیل‌های بسیاری از داستان مسخ ارائه داده‌اند و با گذشت ده‌ها سال از نگارش و نخستین انتشار این اثر، گرگور سامسا کماکان توجه‌ها را به‌سوی خود جلب می‌کند.

داستان دوم این کتاب با نام «در سرزمین محکومان» (In the Penal Colony) که با عنوان گروه محکومین نیز ترجمه شده است، درباره‌ی مردمی است که همگی به مرگی قریب‌الوقوع محکوم شده‌اند. آن‌ها از علت این محکومیت بی‌خبرند و یکی پس از دیگری تن به ماشین اعدام می‌سپارند. فرانتس کافکا در این اثر جزئیات دردناکی را درباره‌ی چگونگی شکنجه‌ی مردم یک جزیره‌ی دورافتاده و کارکرد ماشین اعدامی که بدون هیچ تمایزی آن‌ها را به کام مرگ می‌کشاند، شرح می‌دهد. داستانی تلخ و تکان‌دهنده که می‌توان از آن برداشت‌های فلسفی و روان‌شناختی بسیاری را ارائه داد.

سومین داستان این مجموعه «گزارشی به فرهنگستان» (A Report to an Academy) نام دارد که در آن فرانتس کافکا بار دیگر به سراغ ایده‌ی دگردیسی و مسخ می‌رود. اما این بار در شمایلی متفاوت. در این داستان ماجرای یک میمون را می‌شنویم که با ورود به اجتماع انسان‌ها درصدد آن برمی‌آید که مانند آن‌ها رفتار کند و رفته‌رفته جای خود را میان آنان پیدا کند.

«هنرمند گرسنگی» (A Hunger Artist) نام چهارمین داستانی است که در این کتاب می‌شنوید. راوی و شخصیت اصلی داستان شکافی در عمق وجود خود احساس می‌کند. شکافی که اگرچه با آن خو گرفته است، اما این خو گرفتگی از رنج او نمی‌کاهد. او قادر است میان نیازهای جسمانی و قدرت ذهنی خود تفکیک قائل شود. به حدی که می‌تواند تا چهل روز بدون خوردن و آشامیدن زنده بماند. اما در این میان مسئله‌ای بغرنج وجود دارد که او را تا حد مرگ می‌آزارد.

پنجمین و آخرین داستان کافکا در این مجموعه، با عنوان «لانه» (The Burrow) از زبان حیوان گورکنی روایت می‌شود که به نحوی با یک چالش انسانی روبه‌روست. او لانه‌ای برای خود فراهم کرده است تا از جهان بیرون در آن پناه بگیرد. با این وجود ترس و وحشت او از ناامنی و مخاطرات تهدیدکننده‌ی بیرونی کماکان پابرجاست.

علی اصغر حداد ترجمه‌ی پنج اثر کتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر را بر عهده داشته و نشر صوتی ماه‌آوا به‌اتفاق انتشارات ماهی این مجموعه را در قالب کتاب صوتی با صدای رضا عمرانی تهیه و منتشر نموده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر

در سال 2012 فیلمی سینمایی با اقتباس از داستان «مسخ» و با همین نام به کارگردانی کریس سوانتون روی پرده رفت. همچنین کارگردانان دیگری از جمله چارلی دوکس، ازسیبل گوونس و نرگس کلهر داستان «در سرزمین محکومان» را در آثار سینمایی خود اقتباس کردند. فیلم «طبیعت انسانی» محصول 2001، نوشته‌ی چارلی کافمن، اقتباسی آزاد از داستان «گزارشی به فرهنگستان» است. ماسائو آداچی در سال 2016 در سینمای ژاپن داستان «هنرمند گرسنگی» را در قالب یک فیلم سینمایی به نمایش درآورد.

نکوداشت‌های داستان مسخ

  • داستان مسخ را می‌توان یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین آثار داستانی قرن بیستم به شمار آورد. (آمازون)
  • با وجود گذشت یک قرن از انتشار اولیه‌ی داستان مسخ، خواندن این اثر شگفتی‌ساز هنوز هم لذت‌بخش است. (گاردین)

کتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های فلسفی و سمبولیک علاقه دارید، می‌توانید شاهکارهای یکی از بزرگترین نویسندگان قرن بیستم اروپا را در کتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر بشنوید.

با فرانتس کافکا بیشتر آشنا شویم

فرانتس کافکا (Franz Kafka) نامی بلندآوازه در ادبیات قرن بیستم اروپاست. این نویسنده‌ی آلمانی در سال 1883 در پراگ چشم به جهان گشود. آثار او آمیزه‌ای هنرمندانه و تأمل‌برانگیز از عناصر رئالیستی و المان‌های تخیلی را در بر می‌گیرد. کافکا در آثار خود معمولاً قهرمان‌هایی منزوی را نشان می‌دهد که با مشکلات عجیب و غریب، چالش‌های سورئالیستی و قدرت‌های اجتماعی غیرقابل درک دست و پنجه نرم می‌کنند. مضامینی همچون بیگانگی، اضطراب وجودی، گناه و پوچی از اصلی‌ترین درون‌مایه‌های داستان‌ها و رمان‌های فرانتس کافکا به شمار می‌روند. از دیگر آثار این نویسنده‌ی صاحب‌سبک می‌توان به عناوینی همچون «محاکمه» و «قصر» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر می‌شنویم

ظاهراً خوابم طولانی می‌شود. سرانجام وقتی به خود می‌آیم که خواب خودبه‌خود به مراحل پایانی رسیده است. پیداست که در واپسین لحظات خوابم بسیار سبک بوده است. زیرا از صدایی بسیار ضعیف و فش‌فش‌مانند به خود می‌آیم. بلافاصله می‌فهمم موضوع از چه قرار است. یکی از جانورهای کوچکی که کمتر مراقبشان بوده‌ام و راحتشان گذاشته‌ام در زمان غیبتم در گوشه‌ای سوراخ تازه‌ای حفر کرده و این سوراخ با منفذی کهنه به هم برخورده‌اند. حالا در آن قسمت هوا می‌پیچد و این صدا تولید می‌شود. چه جانوران پرکاری و چه جد و جهد آزاردهنده‌ای. باید رو به دیوارهای راهرو خوب گوش تیز کنم و با ایجاد حفره‌های آزمایشی به محلی که باعث مزاحمت شده است برسم. تازه بعد از پیدا کردن محل می‌توانم دست‌به‌کار شوم و صدا را از میان ببرم. در ضمن اگر حفره‌ی جدید با مشخصات لانه سازگاری داشته باشد، از آن به‌عنوان هواکش تازه استفاده خواهم کرد. ولی خیال دارم از این به بعد خیلی بیشتر مراقب جانورهای کوچک باشم و به هیچ‌یک از آن‌ها امان ندهم. از آنجا که در انجام این‌گونه بررسی‌ها ممارست دارم، مسلماً پیدا کردن سوراخ چندان طول نخواهد کشید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه - یک
نمونه - دوم
52 دقیقه
مسخ - قسمت اول
53 دقیقه
مسخ - قسمت دوم
52 دقیقه
مسخ - قسمت سوم
42 دقیقه
در سرزمین محکومان - قسمت اول
47 دقیقه
در سرزمین محکومان - قسمت دوم
32 دقیقه
گزارشی به فرهنگستان
35 دقیقه
هنرمند گرسنگی
66 دقیقه
لانه - قسمت اول
58 دقیقه
لانه - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر
نویسنده
مترجمعلی اصغر حداد
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر ماهی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۸۰۰۰ 54600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر

Alireza Heravian Heravian
۱۴۰۲/۸/۲۹
کتابی بر پایه مفاهیم وجودی و کناسب برای دانشجویان روانشناسی و مشاوره و فلسه و جامعه شناسی
سوده امینی
۱۴۰۲/۷/۱۴
چه میشه گفت جز اینکه از داستانهای کافکا لذت بردم و البته خوانش کتاب هم بسیار عالی بود. با سپاس
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر

برای دریافت کتاب صوتی مسخ و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.