معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی معبد مهمان کش

عکس جلد کتاب صوتی معبد مهمان کش
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معبد مهمان کش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معبد مهمان کش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی معبد مهمان کش

کتاب صوتی معبد مهمان کش، مجموعه‌ای از 10 داستانِ نوشته‌ی حسین کهندل است. داستان‌های این مجموعه، مرز بین واقعیت و خیال را درمی‌نوردند. مکان و زمان این داستان‌ها بسیار متفاوتند و از معبدی در بنارس هند، تا دربند تهران را در بر می‌گیرند.

درباره‌ی کتاب صوتی معبد مهمان کش

بسیاری از داستان‌های کتاب صوتی معبد مهمان کش نوشته‌ی حسین کهندل، در فضایی بین واقعیت و خیال، بین بیداری و رویا، روایت می‌شوند. در داستان اول از این مجموعه به نام «آن‌سوی قانون»، زنی که کنار مرد ریش‌قرمزی بیدار می‌شود، فکر می‌کند شوهرش را کشته است و به این علت از خانه‌اش فرار می‌کند؛ ولی زمانی که به خانه‌اش بر می‌گردد، شوهرش را زنده و در کنار فرزندانش می‌بیند. وقتی شوهر و فرزندانش زن را می‌بینند، او را نمی‌شناسند و زن با این پرسش مواجه می‌شود که واقعاً کیست و مرد ریش‌قرمز که غیبش زده است از او چه می‌خواهد؟

در داستان دیگری از این مجموعه به نام «معبد مهمان‌کش» (که نام این مجموعه داستان نیز از آن اخذ شده)، ما با نویسنده‌ای مواجه می‌شویم که با یک گروه توریستی به معبدی در هند آمده است. او در این معبد، هندویی را می‌بیند که بر خلاف دیگر هندوان ردایی سیاه پوشیده و نقابی خندان به چهره دارد. در ادامه، نویسنده متوجه می‌شود هر سال، خدای مرگ به این معبد می‌آید و یک نفر را با خودش می‌برد. هندوانی که آنجا هستند همیشه دعا می‌کنند که خدای مرگ در آن روز آن‌ها را انتخاب کند چون کسانی که توسط خدای مرگ انتخاب شوند، از چرخه‌ی تناسخ بیرون می‌زنند و به حقیقت می‌رسند. نویسنده از شنیدن این داستان می‌ترسد و احساس می‌کند هندوی سیاه‌پوش، همان خدای مرگ است که به دنبالش آمده است.

در داستان دیگری از کتاب صوتی معبد مهمان کش، ما با استاد دانشگاهی آشنا می‌شویم که در سردخانه‌ی بیمارستان همدان به کما رفته است و در آنجا دیگرانی را می‌بیند که آن‌ها هم هنوز نمرده‌اند. در این سردخانه، چون مرگی در کار نیست، نمی‌توان از روزمرگی فرار کرد و همه‌چیز صورت بی‌شکل و ملال‌آوری به خود گرفته است.

مضمون مرگ یا حیات پس از مرگ در بسیاری از داستان‌های کتاب صوتی معبد مهمان کش تکرار می‌شود. برای مثال، داستان دیگری از این مجموعه به نام «اسب‌سوار»، ما را با شخصیتی آشنا می‌کند که از یک ساندویچ‌فروشی گدایی می‌کند ولی هیچ‌کسی او را نمی‌بیند و ما با این پرسش مواجه می‌شویم که این شخصیت که روی اسب چوبی‌ای نشسته است، حقیقی‌ست یا خیالین؟ زنده است یا مرده؟

دو داستان «گوزن در آتش» و «دربند» فضایی متفاوت با دیگر داستان‌های کتاب صوتی معبد مهمان کش دارند. در این دو داستان، تماشاگر یا نویسنده‌ای در تاریخ معاصر ایران سفر می‌کند و در یکی به زمان انقلاب و در دیگری به زمان ورود سینماتوگراف به ایران می‌رود. در این داستان‌ها، شخصیت‌ها واقعیت را با تاریخ اشتباه می‌گیرند و در تاریخ فرو می‌روند.

نویسنده‌ی کتاب صوتی معبد مهمان‌کش، حسین کهندل (متولد 1357) مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود در رشته‌ی فلسفه‌ی هند را از هند دریافت کرده است. او داستان‌های کوتاه متعددی نوشته که موضوعات روان‌کاوانه و فلسفی دارند و اکثراً به موضوع مرگ می‌پردازند. کتاب صوتی معبد مهمان‌کش توسط کانون فرهنگی چوک منتشر شده است و گویندگی آن را مهدی رضایی برعهده داشته است.

کتاب صوتی معبد مهمان کش برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی کسانی که به داستان‌های سورئال و فلسفی علاقه دارند از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی معبد مهمان کش می‌شنویم

من آخرین نفری بودم که به جاده زدم. سوز سردی برف‌ها را جمع می‌کرد، بالا می‌برد و همانند یک دست سنگین روی صورتم سیلی می‌زد. شیشه‌ی ماشین، بالابرش خراب بود و به سختی بسته می‌شد. توی جاده‌ی باریک کردستان، زیر دانه‌های پی‌در‌پی کولاک، طبق سنت همیشگی می‌بایست روز اول سال، کنار مادرم در همدان می‌بودم. از جاده‌ی کمربندی شهر بالا زدم و پشت فرمان، شهر محصور شده با کوه را نگاه کردم. با اینکه خیلی از همکارانم از اساتید دانشگاه، من را از خطر این سفر آگاه کرده بودند، مثل کسی که اجل معلق سراغش آمده باشد به سرعت جاده‌ی کمربندی را هم رد کردم.

اطراف جاده، اندازه‌ی یک آدم دو متری یا کمی بیشتر برف بود. برف‌پاک‌کن نیم‌دور بیهوده‌ای را تکرار می‌کرد. کلاه صورتی و شال و پالتوی سفید تنم بود. میلی از درون من را سوی جاده سوق می‌داد؛ میلی از درون من را سوی امتداد سفید جاده می‌کشید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

49 دقیقه
بخش اول
59 دقیقه
بخش دوم
42 دقیقه
بخش سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی معبد مهمان کش
نویسنده
راویمهدی رضایی
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی معبد مهمان کش

وحید زرکوب
۱۴۰۲/۹/۳
کتاب خوبی بود، نویسنده توانسته بود المان‌های ذهنی خودش و خوب پیاده سازی کنه
استفاده از کلمات ساده و روان در انتقال متون به مخاطب بسیار زیرکانه بود، البته گوینده با توجه به کتاب‌های قبلی که گویندگی کرده بودند و شنیده بودم
هنوز نتوانسته‌اند من و راضی کنند به عنوان یک مخاطب شنوایی عمیقا احساس خوشایندی داشته باشم، ابتدایی‌ترین مباحث تکنیکال در گویندگی کتاب صوتی هم در ایشان نیست واقعا
#وحیدزرکوب
علیرضاحبیبی
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
متاسفانه صدای. راوی چندان مناسب نبود.
نویسنده هم کپی برداری و برداشت از نوشته‌های دیگران رو کامل و مشهود به کار گرفته.
از سوی دیگر تا حدودی اسکیزوفرنی وپوچ گرایی در نوشتارشان دیده میشود. همچنین از نظام حکومتی وفرهنگ ناشی از آن هم بسیار شاکی و به نظر آسیب دیده می‌آید.
در کل اثر بسیار ضعیف و.....
فائقه
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
یه کوچولو اولش صبر وحوصله به خرج بدید تا کامل متوجه شید داستان‌های واقعی با حالت تخیلی ادغام شده و از نظر چیز جالبی شده و البته ممکنه بعضی‌ها ذهنشون نسبت به این داستان‌ها مقاومت داشته باشه چون داستان واقعی وقتی با تخیل ادغام بشه یه مقدار ممکنه بعضی ها نتونن ارتباط بگیرن با کتاب ولی من دوست داشتم
سمیه شفیعی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
تشکر ویژه از انتشارات چوک، نویسنده و راوی داستان معبد مهمان کش
اما من واقعا نفهمیدم داستان‌های مجموعه چوک یک سبک منحصر به فردی داری که در سلیقه من نیست و نمیفهممش نظرات ثبت شده میخونم تا شاید متوجه داستان بشم اوج سردرگمی من داستان دربند بود
مریم
۱۴۰۲/۸/۱۰
اصلا از گوینده خوشم نیومد نتونستم لذت ببرم موضوع روهم دوست نداشتم چیزی که در ذهنم بود فرق داشت با کتاب البته گوینده تاثیر عمیقی بردلنشین خواندن کتاب دارد که در این کتاب از گوینده خوشم نیومد البته ایشون زحمت خودشون روکشیدند ولی،،،
📚 احسان نظری 📚
۱۴۰۳/۱/۶
کتابی هست که بعضی جاها سخته و باید چند مرتبه بخونی تا بفهمی و برای عموم مردم قابل فهم نیست. اگه عجله تموم کردن کتاب نداشته باشید و چند بار بخونی مطالب رو عمیقا درک میکنی. این هم حتما‌ یک سبکی هست.
سارا اکبریان
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
برعکس سایر آثار این انتشارات، این کتاب پرمحتوا و نغز بود. هرچند علی رغم دو بار شنیدن کتاب بعضی جاهاشو متوجه نشدم ولی در کل قلم نویسنده روان، جذاب، امروزی و توانا بود. درک کتاب با پیچیدگی‌هایی همراه هست.
Fatemeh
۱۴۰۲/۸/۲۴
به نظرمن نوجوان که دنبال داستان‌های تخیلی و جالبه زیاد جالب نیست چون معمولاً داستان‌ها فلسفی هستند و لازم هست که دو سه بار اونا رو بخونیم تا متوجه بشیم و زیاد جذاب نیست برای کسی که داستان‌های ماجراجویی دوست داره
مصطفی حیدری
۱۴۰۲/۸/۱۲
سلام به نظر من برای همه‌ی شخصیت‌های همه داستانها فقط دوتا صدا گذاشته شده بود یک صدای راوی و بعدی یک صدای لرزان که خیلی کم است. از داستان هم من چیز زیادی متوجه نشدم شاید دانش من به حدی نیست که کتاب را بفهمم.
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۲۰
کتابها، فیلم ها و آثار سوررئال را خیلی دوست دارم. چون هیجان و کشش روایی خوبی برای دنبال کردن داستان در مخاطب ایجاد می کنند و ار تنوع خوبی برخوردارند. صحنه ها و موضوعاتی که در زندگی روزمره پیش نمیاد.
س.م
۱۴۰۲/۸/۱۱
بسیار عالی بود و نویسنده ذهن بسیار خلاقی داشن
واقعا لذت بردم موضوع‌ها آدم رو دنبال خوش میکشید که آخرش چی میشه
واقعا خسته نباشید میگم به نوسینده، گوینده و همه کسای که برای این کتاب زحمت کشیدن
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۲/۸/۲۹
با عرض پوزش نه داستان نه اجرا نه انشاً نه املا حتی از بیخوابی هم نتونستم بهش پناه ببرم، البته از نویسنده و راوی خرده نمیگرم بنده از درک و حسش عاجز بودم. موفق باشید
احسان عسکری زاده
۱۴۰۳/۱/۱۲
نویسنده توانسته خیلی زیرکانه مطالب را درست ادا کند ولی نتوانسته خواننده را در کل راضی نگه دارو ولی در کل تشکر دارم بابت کتاب و به صوتی در آوردن آن
Negin
۱۴۰۲/۹/۲۸
اولش یخورده ادم گنگ میشه ولی خب بیشتر که تو داستان محو بشیم متوجه منظور نویسنده میشیم. برای وقتهای که بی حوصله هستیم و فقط میخوایم‌ی چیزی گوش بدیم بدنیست
Maeadah
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
انچه نوشته شده بود نمی‌توانست با خواننده به خوبی ارتباط بگیرد و بستگی به شخص دارد کمی تخیل و واقعیت درهم آمیخته شده بود ولی خوب بود
مشاهده همه نظرات 59

راهنمای مطالعه کتاب صوتی معبد مهمان کش

برای دریافت کتاب صوتی معبد مهمان کش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.