معرفی و دانلود کتاب صوتی موج‌ها

عکس جلد کتاب صوتی موج‌ها
قیمت:
۱۷۰۰۰۰ ۱۱۹,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موج‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موج‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی موج‌ها

کتاب صوتی موج‌ها نوشته‌ی ویرجینیا وولف، رمانی شعرگونه است که با توصیفاتی دقیق و شاعرانه، درونیات شش شخصیت داستان را به تصویر می‌کشد؛ افرادی که به تازگی دوست صمیمی خود را از دست داده‌اند و مرگ او تاثیر عمیقی بر آن‌ها گذاشته است. از این کتاب به عنوان یکی از شاهکارهای قرن بیستم یاد می‌کنند.

درباره کتاب صوتی موج‌ها:

رمانی سخت‌خوان، مملو از تعابیر و توصیفات شاعرانه و پیچیده که معمولا به عنوان شاهکار ویرجینیا وولف شناخته می‌شود. کتاب موج‌ها (The Waves) در سال 1931 منتشر شد و عده‌ای این اثر را تجربی‌ترین کار ویرجینیا وولف می‌دانند که تک گفتارهایی (مونولوگ) از شش شخصیت داستان به نام‌های برنارد، سوزان، رودا، نویل، جینی و لوییس بیان می‌شود.

داستان از جایی آغاز می‌شود که سه پسر و سه دختر در باغی که در یکی از سواحل انگلستان واقع شده، زندگی می‌کنند. با گذشت سال‌ها رفاقت و محبت بین آن‌ها عمیق‌تر می‌شود اما مرگ دوست‌شان پریسوال آن‌ها را در اندوهی عمیق غرق می‌کند. وولف به جای توصیف ناراحتی ظاهری آن‌ها، شخصیت‌های این شش نفر را از درون می‌شکافد و افکارشان را نمایان می‌سازد؛ از آرزوها، پیروزی‌ها تا پشیمانی‌ها، تنهایی‌ها و ...

در کتاب موج‌ها، شش شخصیت جزئیات یک منظره ساحلی را از طلوع تا غروب خورشید را بیان می‌کنند و در کنار آن افکار درونی آن‌ها نیز گفته می‌شود. البته ویرجینیا وولف در لابه‌لای داستان، نظرات خود درباره مفاهیمی همچون فردیت، خود و جامعه را شرح می‌دهد.

بسیاری این کتاب را در قالب رمان نمی‌دانند چرا که زبان نویسنده به گونه‌ای‌ست که مرز بین نثر و شعر از میان رفته و حتی خود وولف این اثر را شعر - نمایش (Play poem) می‌خواند. همچنین نویسنده درباره شش شخصیت داستان در دفتر خاطراتش نوشته که این شش نفر به هیچ وجه قرار نبوده که شخصیتی جدا باشند و قرار است هرکدام بخشی‌های از یک کل را نمایش بدهند.

امواج یک کتاب شگفت انگیز است که بسیار جلوتر از زمانه خود است و در نظرسنجی بی بی سی در سال 2015 این کتاب به عنوان شانزدهمین رمان برتر انگلستان انتخاب شد.

ویرجینیا وولف را بیشتر بشناسیم:

آدلاین ویرجینیا وولف (Virginia Woolf) نویسنده، ناشر، منتقد و فمینیست انگلیسی بود که از او به عنوان یکی از برجسته‌‌ترین نویسندگان قرن بیستم یاد می‌کنند. او آثار مهمی همچون خانم دالووی، به سوی فانوس دریایی و اتاقی از آن خود را نوشته است.

این نویسنده در دورانی زندگی می‌کرد که زنان به مرور وارد عرصه اجتماع می‌شدند و وولف نیز به عنوان یک فمنیست همواره در آثارش درباره مفاهیمی همچون جنسیت و طبقه می‌نوشت و انتقادات فراوانی می‌کرد و در دهه ششم قرن بیستم نیز تغییراتی در نظریات جنبش زنان ایجاد کرد.

صاحب نظران ویرجینیا وولف را نویسنده رمان‌های تجربی با نثری مدرنیستی می‌دانند که سعی داشته واقعیت‌های درونی انسان‌ها را نمایش بدهد و از سبک جریان سیال ذهن استفاده می‌کرده است.

ویرجینیا چندین بحران روحی را در زندگی خود گذراند که بسیار روی زندگی و نحوه مرگش اثرگذار بود. اولین شوک روحی‌ او مرگ مادرش در سیزده سالگی بود و پس از آن برادر ناتنی‌اش سال‌ها او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌داد که تا بزرگسالی زخم‌های عمیقی بر روان وولف گذاشت. همچنین با شروع جنگ جهانی اول و دوم، ویرجینیا بسیاری از دوستان خود را از دست داد و همین امر موجب شد به خاطر روحیه حساس و جنونی که به او دست داده بود، در نهایت با جیب‌هایی پر از سنگ خود را در رودخانه اوز در رادمال بیندازد و خود را غرق کند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی موج‌ها:

- فرانک ن. مگیل منتقد ادبی، کتاب موج‌ها را از شاهکارهای ادبیات جهان می‌داند و آن را جز 200 کتاب برتر در تمام دوران‌ها معرفی کرده است.
- شفاف، درخشان، اندوهناک و به طرز حیرت انگیزی دقیق و لطیف. حساسیت نابی که زبان و حالات داستان دارد، آن را به یک نوع شعر تبدیل کرده است. (نیویورک تایمز)

کتاب صوتی موج‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان به رمان‌های خارجی هستید و می‌خواهید تجربه شنیدن یک اثر شاعرانه را داشته باشید، این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی موج‌ها می‌شنویم:

خورشید دیگر در وسط آسمان نبود، نورش مایل بود و کج تاب. یک جا بر لبه‌ی ابری گرفت و آن را به صورت برشی از نوز سوزاند؛ جزیره‌ای شعله‌ور که پایی بدان نمی‌رسید. سپس ابر دیگری به دام نور افتاد و ابری دیگر و ابرهای دیگر. چنانکه که موج‌های پایین با تیرهای مزین به پرهای آتشین که اریب بر آبی لرزان می‌باریدند، تیرباران شدند.

برگ‌‌های تارک درختان در آفتاب سوخته بودند؛ در نسیم گه‌گاهی خش خش خشکی می‌کردند. پرندگان بی‌جنب و جوش نشستند اما تند و تند به این سو و آن سو سر می‌جنباندند. اکنون سرودشان بند آمده بود؛ گفتی از صدا سیر شده بودند؛ گفتی سرشاری نیم‌روز سیرشان کرده بود.

سنجاقک دمی بر فراز نی‌ای بی‌حرکت ایستاد و بعد بار دیگر در هوا شلاله آبی زد. همهمه دوردست انگار با لرز لرز بریده بریده بال‌‌های لطیفی که در افق بالا و پایین می‌رقصیدند، هماهنگ بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
نامه خودکشی
17 دقیقه
یادداشت مترجم
51 دقیقه
مدخل
52 دقیقه
فصل اول
108 دقیقه
فصل دوم
87 دقیقه
فصل سوم
93 دقیقه
فصل چهارم
46 دقیقه
فصل پنجم
42 دقیقه
فصل ششم
62 دقیقه
فصل هفتم
69 دقیقه
فصل هشتم
148 دقیقه
فصل نهم
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی موج‌ها
نویسنده
مترجممهدی غبرایی
راویمریم محبوب، تایماز رضوانی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۷۰۰۰۰ ۱۱۹,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی موج‌ها

زینب زمانی
۱۴۰۲/۵/۲۲
کتاب سختی بود برای من، در توضیحاتش نوشته بود رمان شاعرانه…یادم باشه دیگه همچین مدلهایی رو انتخاب نکنم😅
Bita Matin
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
اصلا نتونستم ارتباط برقرار کنم متن پیوستگی نداره شاید باید با تمرکز بیشتر گوش داد
Mehdi Tehrani
۱۳۹۹/۹/۱۰
عالی بود من این‌کتاب رو چند سال پیش خوندم ازش لذت میبرید
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی موج‌ها

برای دریافت کتاب صوتی موج‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.