معرفی و دانلود کتاب صوتی می‌خواهم چه کاره شوم؟: راهنمایی برای جوانان در زمینه حرفه، پول و آینده

عکس جلد کتاب صوتی می‌خواهم چه کاره شوم؟: راهنمایی برای جوانان در زمینه حرفه، پول و آینده
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی می‌خواهم چه کاره شوم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی می‌خواهم چه کاره شوم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی می‌خواهم چه کاره شوم؟: راهنمایی برای جوانان در زمینه حرفه، پول و آینده

اثری دیگر از مجموعه‌ی پربار مدرسه‌ی زندگی! آلن دوباتن در کتاب صوتی می‌خواهم چه کاره شوم؟، بر خلاف معمول، این بار به سراغ مخاطبین کم‌سن‌وسال‌تر رفته و برای ایشان مطالبی مفید و کاربردی درباره‌ی موضوع با اهمیتِ انتخاب شغل در بزرگسالی فراهم آورده است. به این امید که گوش سپردن به این اثر، شما را در انتخاب بهترین مسیر برای آینده‌ی زندگی‌تان یاری رساند.

درباره کتاب صوتی می‌خواهم چه کاره شوم:

انتخاب شغل مناسب احتمالاً بزرگ‌ترین چالش فکری برای هر جوان و نوجوانی است. این مسئله برای اکثر افراد به قدری مهم است که تقریباً تمام جنبه‌های زندگی‌شان را از همان آغاز سنین رشد فکری، تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. برای مثال ما به سختی درس می‌خوانیم تا در فلان دانشگاه خوب پذیرفته شویم، که در نهایت با گرفتن مدرکی تحصیلی بتوانیم شغلی مناسب برای خود دست‌وپا کنیم. یا چه بسا که حرفه و حیطه‌ای را که دوست داریم، مثلاً هنر یا ورزشی خاص را پس از مدتی نیمه‌کاره رها می‌کنیم؛ با این تصور که «پولی ازش در نمی‌آید».

بنابراین انتخاب شغل در زندگی ما احتمالاً مهم‌ترین مسئله است. حال دو پرسش عمده مطرح می‌شود: اول اینکه آیا چنین وضعیتی خالی از اشکال نیست؟ به عبارتی، آیا شغل و حرفه‌ی مناسب، به راستی آنقدر اهمیت دارد که تمام جنبه‌های زندگی‌مان را تحت‌الشعاع قرار دهد؟ و سوال دوم هم اینکه در قبال چنین موضوعی، بهترین رویکرد برای اتخاذ کردن چیست؟

در پاسخ به همین دو سوال است که آلن دوباتن دست به قلم برده و کتاب می‌خواهم چه کاره شوم؟ (What Can I Do When I Grow Up?) را به رشته‌ی تحریر درآورده است. او در جواب سوال اول می‌گوید: البته که انتخاب شغل موضوعی بسیار مهم است، اما نه آن اندازه که باعث تحمیل فشار روانی به فرد، خصوصاً در سنین کودکی و نوجوانی شود. در پاسخ به سوال دوم نیز، دوباتن مجموعه‌ای از بینش‌های کاربردی را در اختیار مخاطب می‌گذارد که می‌تواند به وی در بهتر اندیشیدن به مسئله‌ی کار و حرفه یاری رساند.

من باب مثال، یکی از این بینش‌ها در فصل هشتم اثر مطرح شده است. در این بخش از کتابِ می‌خواهم چه کاره شوم، دوباتن درباره‌ی «مشاغل ناپیدا»یی سخن می‌گوید که چه بسا در صورت آشنایی با آنها، شیفته‌شان می‌شدید، اما متأسفانه به احتمال فراوان، حتی از وجود آن هم بی‌خبرید.

یا در یکی دیگر از فصول کتاب، موضوع هیجان کاری و اهمیت آن مطرح می‌شود. به این ترتیب که دوباتن ضرورت پرداختن به پرسشی مهم را یادآوری می‌کند: ترجیح می‌دهم کاری پردرآمد اما ملال‌آور داشته باشم، یا کاری کم‌درآمد اما هیجان‌انگیز و جذاب؟ به عبارتی، پول برایم مهم‌تر است یا کیفیتِ کار و زندگی؟ به طور خلاصه، کتاب می‌خواهم چه کاره شوم؟ مملو است از سوالاتی از این دست. ظرافت دوباتن در این است که چندان در پی جواب دادن به پرسش‌هایش برنمی‌آید، بلکه صرفاً قصد دارد کاری کند که مخاطبین جوان و نوجوانش، بی‌واهمه با چنین سوالات مهمی مواجه شوند، و از این طریق در رابطه با آینده‌ی خود، به خودشناسی بیشتری دست پیدا کنند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی می‌خواهم چه کاره شوم:

- مطالعه‌ی این کتاب افق پیش چشمتان را گسترده‌تر می‌گرداند. (Kirkus Reviews)
- یک کتاب فوق‌العاده! من شیفته‌ی محتوا و مهم‌تر از آن، لحن صمیمی‌اش شدم. (Marla Conn)
- کتابی بامزه درباره‌ی چالش‌های انتخاب شغل. (Kid's Book Buzz)

کتاب صوتی می‌خواهم چه کاره شوم مناسب چه کسانی است؟

مخاطب این کتاب تمام جوانان و نوجوانانی هستند که هنوز به طور کامل درباره‌ی مسیر آینده‌ی زندگی خود تصمیم نگرفته‌اند. مطالب این اثر به شما کمک می‌کند که با دیدی باز درباره‌ی آینده‌ی شغلی‌تان تصمیم بگیرید.

درباره مدرسه زندگی:

آلن دوباتن درباره‌ی ماهیت و کارکرد مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) می‌گوید: «مدرسه زندگی بیش از همه در جهت به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و نگرش آکادمیکِ حاکم بر آنها راه‌اندازی شده است. ما با این کار قصد داشتیم که دانش و فرهنگ را به نفع مردم عادی، از نو سازماندهی کنیم.» مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با داشتن بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر، نزد بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شناخته‌شده و معتبر است.

با آلن دو باتن بیشتر آشنا شویم:

او فیلسوف و نویسنده‌ای شناخته‌شده است که در آثار خود، از منظری فلسفی به موضوعاتی نظیر عشق، مرگ، شهرت، دوستی، افسردگی، اندوه، پوچی و... می‌پردازد. ویژگی متمایز آلن دوباتن (Alain de botton)، نگاه خاص او به مسائل گوناگون، و سبک نگارش شیرین و ساده‌اش است. از دوباتن کتاب‌های متعددی به فارسی ترجمه شده که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: «تسلی‌بخشی‌های فلسفه، جستارهایی در باب عشق، معنای زندگی، شغل مورد علاقه، روان‌درمانی چیست؟»

در بخشی از کتاب صوتی می‌خواهم چه کاره شوم می‌شنویم:

فصل چهارم - چرا برخی از مشاغل ممکن است ملال‌آور باشند؟

انجام تنها یک کار کوچک و محدود در سرتاسر عمر، به طور یقین باعث می‌شود که کیفیت‌تان در انجام این کار به بالاترین حد ممکن برسد. و خب، پول زیادی هم از این شغل دربیاورید. اما یک مسئله‌ی مهم کماکان باقی می‌ماند. کدام یک جذاب‌ترند؟ متخصص بودن، یا همه کاره بودن؟ پاسخ دادن به این سوال به این راحتی نیست.

واقعیت این است که انجام دادن چند کار جذابیت بیشتری دارد. با دیدن بچه‌ها و اینکه چگونه روزشان را با انواع بازی‌ها سپری می‌کنند، می‌توان به درستیِ این گزاره پی برد. کم پیش می‌آید که بچه‌ها همه‌ی وقتشان را فقط به یک بازی اختصاص دهند. تنوع دادن جذاب‌تر است. کودک صبح روز شنبه ممکن است روپوش اضافه‌ای بر تن کند و در خیالش خود را کاشف قطب تصور کند. سپس خود را معماری تصور کند که دارد با لگو خانه‌سازی می‌کند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
5 دقیقه
مقدمه
6 دقیقه
پیشگفتار
24 دقیقه
فصل اول: چرا دانستن اینکه می‌خواهیم چه کاره شویم سخت است؟
24 دقیقه
فصل دوم: شغل چیست؟ - فصل سوم: چرا این همه شغل مختلف وجود دارد؟
22 دقیقه
فصل چهارم: مشاغل ملال آور - فصل پنجم: چگونگی به وجود آمدن مشاغل
17 دقیقه
فصل ششم: مشاغل خوب و بد - فصل هفتم: چرا تبلیغات مهم است
21 دقیقه
فصل هشتم: مشاغل پیدا و ناپیدا - فصل نهم: چرا حقوق برخی مشاغل بیشتر است؟
21 دقیقه
فصل دهم: اهمیت پول - فصل یازدهم: لذتبخش بودن یک شغل
13 دقیقه
فصل دوازدهم: از چه چیزی واقعا لذت می‌برید؟ (بخش یک)
18 دقیقه
فصل دوازدهم: از چه چیزی واقعا لذت می‌برید؟ (بخش دو)
16 دقیقه
فصل سیزدهم: کار به چه معنا شبیه به مدرسه است
17 دقیقه
فصل چهاردهم: شغلی که دوستش نداریم - فصل پانزدهم: پاسخ دادن به کسانی که می‌پرسند می‌خواهید چه کاره شود؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی می‌خواهم چه کاره شوم؟: راهنمایی برای جوانان در زمینه حرفه، پول و آینده
نویسنده
مترجممحمد هدایتی
راویعلی غفاری
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی می‌خواهم چه کاره شوم؟

داود عابدی
۱۴۰۱/۶/۲۳
من احساس کردم محتوای کتاب طوری هست که نویسنده فقط دوست داشته یه کتابی بنویسه و با توجه به نام کتاب باید راه کارهایی ارائه بشه که مخاطب بتونه از سر در گمی برای انتخاب شغل مورد علاقه ش خارج بشه ولی راهکاری ارائه نشده و صرفا گفته شده که باید شغل جوری باشه که عاشقش باشی، همه میدونن که باید دنبال همچین شغلی باشن ولی مخاطب نیاز داره که بهش کمک بشه که بتونه علایقش رو پیدا کنه ولی این کتاب کمک زیادی نمیتونه انجام بده، فقط یه سری حقایق گفته شده که تقریبا همه مون هم ازشون خبر داریم. خیلی معمولی بود در کل
مهری
۱۴۰۱/۸/۱۳
مطالبی و که احتمالا قبلا شنیدیم ومیدونیم و طوری بیان میکنه که باعث تفکر ما میشه، گول ساده و روان بودن این کتاب و نخورید، درمورد مطالب گفته شده فکر کنید
Yalda B
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
کتابیه که، ساده، رسا و کاملا قابل فهم شما رو رهنمون خواهد شد که به نفس قضیه‌ی انتخاب شغل پی ببرید، خوانش هم عالیه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی می‌خواهم چه کاره شوم؟

برای دریافت کتاب صوتی می‌خواهم چه کاره شوم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.