معرفی و دانلود کتاب صوتی میدگارد 3: افسانه چشمه کوه مشرق

عکس جلد کتاب صوتی میدگارد 3: افسانه چشمه کوه مشرق
قیمت:
۸۴۵۰۰ 42250 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میدگارد 3: افسانه چشمه کوه مشرق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میدگارد 3: افسانه چشمه کوه مشرق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی میدگارد 3: افسانه چشمه کوه مشرق

احمدرضا صالحی فانتزی‌نویس محبوب کشورمان در کتاب صوتی میدگارد 3: افسانه چشمه کوه مشرق، سرنوشت عجیب و جذاب آریا و همراهانش را مشخص می‌کند و پرده از رازهای بسیاری برمی‌دارد. رازهایی که در سرزمین جادویی پریان می‌تواند عواقب زیادی را دربرداشته باشد... لازم به ذکر است که این اثر با همکاری کتابراه و ماه آوا تولید شده است.

درباره کتاب صوتی میدگارد 3: افسانه چشمه کوه مشرق

ادبیات داستانی ایران، باوجود غنای فکری، مضمونی و زبانی‌اش، هرگز استقبال خوبی از ژانرهای متعدد ادبی نکرده است. در تاریخ ادبیات کمتر رمانی را پیدا می‌کنیم که در ژانرهای جنایی، علمی – تخیلی، معمایی، ترسناک، گوتیک و ... نوشته شده باشند. با این حال یکی از آثار پرطرفدار و محبوب در سال‌های اخیر که قصه‌ای فانتزی دارد، کتاب میدگارد (Midgard) اثری از احمدرضا صالحی است که در سه جلد مجزا منتشر شده است.

تاکنون جلد اول و دوم این مجموعه در قالب صوتی و متنی در کتابراه منتشر شده و اینک کتاب میدگارد 3: افسانه چشمه کوه مشرق که ادامه‌ی جلد دوم محسوب می‌شود، به صورت صوتی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

دنبال‌کنندگان مجموعه میدگارد با آریا، قهرمان شگفت‌انگیز داستان، آشنا هستند. پسری با قابلیت‌های جادویی که یک ماهیت دوگانه دارد و او را می‌توان یک پری – انسان در نظر گرفت. آریا پس از شناخت خودِ واقعی‌اش وارد ماجراجویی‌های خطرناک و جذابی می‌شود و دوستان جدیدی پیدا می‌‎کند. در بخش اول داستان افسانه چشمه کوه مشرق آریا به همراه مادربزرگش سارا، پروفسور سوده و فترس بعد از شکست دیو بزرگ مدتی را در عمارت او سپری کردند. پس از این دوره مخفیانه، آن‌ها بار دیگر به جهان خطرناک بیرون قدم می‌گذارند و با دوستان و دشمنانی قدیمی روبه‌رو می‌شوند که قابلیت‌های جادویی قدرتمندی دارند.

اینجاست که ماجراهای جلد سوم آغاز می‌شود و قرار است آریا بألاخره رازهای حیرت‌انگیز افسانه چشمه کوه مشرق را کشف کند و در این راه مبارزات مختلفی را پشت سر بگذارد. هر چند که خطرات و مشکلات زیادی جلوی راهش قرار می‌گیرد و مشخص نیست او از این امتحان سربلند بیرون می‌آید یا نه...

درباره مجموعه کتاب‌های میدگارد

«میدگارد» عنوان کلی رمان‌های فانتزیِ دنباله‌داری است که احمدرضا صالحی سیف آبادی به رشته‌ی تحریر درآورده است. خطوط کلی این مجموعه، شباهت‌هایی به پیرنگ مجموعه کتاب‌های هری پاتر دارد. اگرچه احمدرضا صالحی، همواره منکر اثرپذیری مستقیم خود از کار جی. کی. رولینگ شده است.

کتاب صوتی میدگارد 3: افسانه چشمه کوه مشرق به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

علاقه‌مندان به ژانر فانتزی و تخیلی از شنیدن جلد سوم از کتاب پرطرفدار میدگارد لذت خواهند برد.

با احمدرضا صالحی بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی خلاق و نوگرای ایرانی به سال 1366، در شهر کرمان، دیده به جهان گشوده است. عمده‌ی شهرت صالحی به عنوان نویسنده، مرهون نگارش مجموعه‌ای از رمان‌های دنباله‌دار، با عنوانِ کلیِ «میدگارد» است.

در بخشی از کتاب صوتی میدگارد 3: افسانه چشمه کوه مشرق می‌شنویم

در حاشیه‌ی یک شهر کوچک در ایران، در یک خانه نه چندان کوچک، مرد جوانی که از چهره انسانی‌اش مشخص بود مدت زیادی را زیر نور آفتاب و در گرمای جنوب سپری کرده است، در تخت‌خواب راحت خود لم داده بود. اما این آفتاب سوختگی نتوانسته بود ذره‌ای از جذابیت و جذبه چهره او بکاهد. صدای خشن فریاد همسر مرد از اتاق کناری، چرت نیم‌روزی او را پاره کرد.

- تو باز برداشتی توی این نمکدون‌ها نمک ریختی. مگه صدبار بهت نگفتم اینا برای دکوره؟ یه حرف رو چندبار باید به تو باید بگم آخه؟

مرد جوان از شدت فریاد ناگهانی همسرش با وحشت از خواب پرید و مانند جن‌زده‌ها بلند شد و صاف ایستاد. برای چند لحظه گیج و منگ به دیوار مقابل خیره ماند.

همسرش دوباره فریاد زد: اگه بیام ببینم دوباره گرفتی خوابیدی، حالیت می‌کنم!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
90 دقیقه
فصل اول: پرستو - بخش یک
60 دقیقه
فصل اول: پرستو - بخش دو
53 دقیقه
فصل دوم: سکویا - بخش یک
44 دقیقه
فصل دوم: سکویا - بخش دو
47 دقیقه
فصل سوم: نفرین ابدی
85 دقیقه
فصل چهارم: کینه
83 دقیقه
فصل پنجم: ارتش پنج هزار نفره
31 دقیقه
فصل ششم: حیله‌گر
45 دقیقه
فصل هفتم: سیروان
74 دقیقه
فصل هشتم: جنگل خولاهان
35 دقیقه
فصل نهم: مبارزه با دهاکا
33 دقیقه
فصل دهم: حادثه غیرمنتظره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی میدگارد 3: افسانه چشمه کوه مشرق
نویسنده
راویپروین دشتی
ناشر چاپیانتشارات یوحنا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۸۴۵۰۰ 42250 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی میدگارد 3: افسانه چشمه کوه مشرق

ساسان
۱۴۰۱/۱۱/۱
حدود یک سال و نیم پیش با رمان میدگارد آشنا شدم و تهیه‌اش کردم ولی تا چند هفته پیش وقت نکرده بودم که مطالعه‌اش کنم. اما حدود سه هفته پیش که کتاب خاصی برای مطالعه نداشتم این کتاب رو توی کتابخانه مجازیم دیدم و شروع کردم به خوندنش، اوایل خیلی بچه گانه و ابتدایی به نظر میرسید طوریکه خجالت کشیدم که چطور با بیست و چند سال سن نشستم و همچین رمانی رو میخونم. گذاشتمش کنار تا همین چند روز پیش که تلگرام فیلتر شد و لاجرم برای گذران وقت دوباره به همون کتاب برگشتم. اوایل شبی یک فصل رو میخوندم اما بعد از نیمه‌های ماجرا به نظر داستان جون گرفت و نویسنده موتورش روشن شد دوروزه نشستم همه شو خوندم. هرچند نواقص کار همچنان توی ذوق میزد ولی مضمون داستان فوق العاده جذاب بود. (البته نه جدید و ابداعی).
میدگارد رو میتونم به طور خلاصه کپی برداری ناشیانه‌ای از داستان هری پاتر معرفی کنم که البته با سایر داستان‌ها هم قاطی شده و یه ملغمه‌ای ایجاد کرده تا داستان رو پیش ببره حتی خود اسم میدگارد هم از اساطیر اسکاندیناوی عاریه گرفته شده این داستان بیشتر از اینکه یک داستان مجزا باشه شبیه یک فن فیکشنه (Fan Fiction) که عملا با شعور مخاطب بازی میکنه. هیچ جنبه هنری در اثر وجود نداره، صحنه پردازی‌ها کاملا ناشیانه انجام شده، نثر شیوا اما کاملا نارسانا و مبهمه حتی تشبیه‌ها بعضا متناقض انجام شدن. اسم‌ها به نظر میرسه بدون هیچ تفکری انتخاب شدن انگار صرفا فارسی و عربی بودن اونها مهم بوده. فقط یک اسم "قطمیر" به نظر میرسه معنی خاصی پشتش باشه (البته اگر باشه).
ریتم داستان متعادل و خوبه اما در شخصیت پردازی بسیار ضعیف عمل شده اما چیزی که از همه مهم تره و دلیل نوشتن این ویرگول هم همینه سردرگمی نویسنده است.
مظلومی
۱۴۰۲/۱۲/۴
خیلی عالی بود، فکر نمیکردم کسی تو ایران همچین داستان تخیلی بنویسه، من که طرفدار پر و پا قرص هری پاتر و داستان‌های تخیلی بودم، ارزش داستانی این کتاب رو خیلی بیشتر از هری پاتر میبینم، هر چند هنوز به جذابیت ارباب حلقه‌ها نمیرسه، ولی در عین حال زیبایی‌هایی داره که توی ارباب حلقه‌ها هم نیست، مثل پرداختن به عواطف انسانی که توی کتاب‌های تخیلی غربی چندان اثری از اونها یافته نمیشه و اگر بشه عواطف پاک نیست، احساسات شرقی و ورود بخشی از فرهنگ ایرانی که داستان رو زینت میده هم از نکات قوت داستان نسبت به مشابهات غربی اونه، اما با این حال چند مورد هست که بهتر بود توش در نظر گرفته میشد، اول اینکه درسته این داستان کاملا مستقله و زاییده افکار نویسنده است اما به نظر میرسه یه مقداری از هری توی بخش‌های کوچکی الهام گرفته باشه، البته نمیشه با اطمینان گفت و اگرم باشه اشکالی نداره چون داستان کاملا متفاوته، اما بخشهایی مثل چهار حلقه و رفتن به خاطرات مثل قدح خاطرات کمی تلمیه‌ای به هری پاتر باشه، دوم اینکه توی هر داستان طولانی و پر تلاطمی نیاز به وقفه مثل پاگردی که استراحت گاه پله هست نیاز داره و بخش کم تلاطمی بین هر دو بخش پر تلاطم نیاز هست سوم یه بخشهایی از داستان هست که مبهم میمونه که امیدوارم هنری باشه که در کتابهای بعدی با هنرمندی مشخص بشه ولی احساس میشه بعضی از بخش‌های مبهم فراموش شده، مثل اینکه وقتیشاهزاده نسرم گفت ژولیت اگر به پری تبدیل نشده بود گرفتار یه بیماریبود که در هر حال میمرد این بیماری چه بود
محمد رسول مرادی
۱۴۰۲/۲/۱۸
با سلام خدمت همه دوستان عزیز
ضمن تشکر از جناب آقای احمدرضا صالحی باید عرض کنم که این کتاب واقعا عالیه
این نویسنده به نوبه خودش تونسته به زیبایی تصویر سازی و فضا سازی انجام بده
طوری که هرکسی بخونه قطعا می‌تونه خودش رو توی فضای متن تصور کنه
از لحاظ بار فانتزی و تخیلی این کتابم باید عرض کنم که به
شدت تونسته موفق باشه و جذابیت‌های زیبایی رو خلق کنه
مخصوصا در پرداختن به جزئیات ریز و درشت فضای میدگارد و شخصیت‌های داستان
با جدیت تونسته ریزترین خصوصیات اخلاقی و شخصیتی کاراکتر‌های داستان رو بهشون بپردازه و خیلی هم موفق بوده در این راه
من شخصاً برای بار چهارم ۵ جلد اول رو خوندم و هنوز هم در بعضی از موارد هیجان زده میشم و به شدت احساساتم درگیر روند داستان میشه
حتما به تمام کسایی که به ژانر فانتزی _تخیلی علاقه دارند پیشنهاد میکنم که از این کتاب غافل نشن
با تشکر بیکران از استاد عزیز و گرانقدر جناب آقای احمدرضا صالحی سیف آبادی بابت همچین متن شکوفایی
پریا باروزه
۱۴۰۱/۸/۱۶
باید بگم متاسفانه با وجود تخیل خوب نویسنده این کتاب بشدت اعصاب منو بعنوان یه خواننده بهم ریخت، چقدررررر پر از کلیشه جنسیتی هست این کتاب، همه دختر‌ها ترسو! همش در حال گریه و زاری، نمیتونن از خودشون مراقبت کنند و حتما باید مردی همراهشون باشه، حیف حیف، این کتاب میتونست با این تخیل قشنگ پتانسیل اینو که داشته باشه جهانی بشه ولی با اینهمه کلیشه جنسیتی و شخصیت پردازی ضعیف مخصوصا زنهای کتاب متاسفانه دیگه شانسی نداره ضمنا همه دختر عمو پسر عمو‌ها نمی‌دونم چرا تو داستان عاشق همدیگن! این قضیه تو ایران جا افتاده ولی خارج از ایران زشت و قبیح محسوب میشه، اینارو میگم چون حیفم میاد که بخاطر همچین چیزایی یه نویسنده که تخیل خوبی داره نمیتونه کار در حد بین المللی ارائه بده
پریچهر اربابی
۱۴۰۲/۳/۲۲
کتاب روند خیلی خوبی داره اتفاقات پشت سرهم و فیلم طور پیش میاد، نویسنده خلاقیت خیلی خوبی داره ولی نقد مهمی که میشه به این کتاب کرد دیدگاه بسیار کلیشه‌ای نویسنده به جنسیت زن و مرد هست، دخترهای ترسو و به شدت‌ وابسته، ‌ای کاش دخترها کمتر لوس بودن، و دیگری کلیشه عقد دخترعمو و پسرعمو رو تو اسمونا بستن، و عشق شخصیتهای داستان صرف دخترعمو پسرعمو بودن برای خواننده ایرانی که با این مفاهیم آشناست دلچسب نیست چه برسه به خواننده خارجی، در این خصوص میتونست چالش‌های احساسی رقابتی بین شخصیتها بوجود بیاد بنظر من شخصیت ژولیت خیلی از شخصیت تینا حذاب تره، هرچند اون هم تو موقعیتهای حساس ضعیف نشون داده شده، در کل در کنار داستان پردازی شخصیت پردازی و دیالوگها ضعف دارند و اگه نویسنده روی اون قسمتها بیشتر کار میکرد کتاب حرف نداشت.
عرفان
۱۴۰۲/۱/۳۰
با سلام خدمت آقای احمدرضا صالحی و خانم پروین دشتی خیلی ممنون از شما دوستان گرامی و عزیز که این اثر بسیار زیبا و دلنشین را خلق کردید.
اثر «میدگارد چشمه کوه مشرق» دنباله جلد قبلی این اثر می‌باشد که درباره آریا نو جوانی است که پدر او پری و مادر او انسان می‌باشد که در این جلد شاهد این خواهیم بود که و
مرگ به دنبال آریا دوستان او خواهد بود که آن‌ها برای فرار از او مجبور به رفتن به سمت چشمه کوه مشرق خواهند بود.
درباره افزودن شخصیت‌ها باید بگویم که صوفییا دختری شجاع دلیر است که این سطح از توانایی قابل چشم گیر است. خیلی ممنون منتظر جلد‌های بعدی هستم
احمدرضا مسعودی
۱۴۰۱/۷/۲۱
کتاب عالیه ولی خدایش ماه آوا کم لطفی کرده در حق این کتاب باباجان لااقل لااقل یه صداپیشه مرد هم میزاشتید که صداهای مردانه رو اجرا کنه خانم دشتی عالیه ولی برای صداهای کلفت و مردونه و صداهای دیو و... یه آقا با صدای مناسب میزاشتید
اگه به من بود یه گروه کامل واسه این کتاب میزاشتم که هر شخصیتی صدای سوال
جداگانه‌ای داشته باشه
یه هم دارم چی شد فترُس یه دفعه شد فترِس؟؟؟؟ بعضی اسما تلفظشون تو این کتاب تغییر کرده
ضیافت فتحی سقزچی
۱۴۰۲/۲/۲
نویسنده تمام تلاش خودش رو کرده و قابل ستایش هست. فقط این که اگه جادوگرها نماز و روزه‌ام میگرفتن که دیگه همه چی تموم بود 😂😂😂.
اسم پادشاه‌شون شاه جعفر هست. برای همه چیز هم از خدا کمک میخوان و بعدش از خدا تشکر میکنن. بعد تعجب میگن یا خدا همه چیز رو به اسم خدا شروع میکنن. فقط آخوند و امام زاده ندارن و نماز روزه نمیگیرن که بشن کلا مسلمان
عسل
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
یه کتاب تخیلی و جادویی و بسیار جذاب به قلم نویسنده توانا و بسیار خلاق که شخصیت اصلی آن یک پسر نیمه انسان و نیمه پری است که بی آنکه بداند یک پریزاد است و بعدها ناجیه تمام دنیا و موجوداتش خواهد شد.
پیشنهاد می‌کنم این کتاب صوتی جالب رو با گویندگی توانای خانم دشتی گوش بدید
ممنون از ماه آوا و کتابراه عزیز
امان جمشیدی
۱۴۰۳/۱/۱
کتاب عالی ایه و همه کاراکترا طبق تصورات نویسنده عالی انتخاب شدن و اینکه خیلی قشنگ میشه اتفاقات داخل کتابو تصور کرد و به دنیاشون سفر کرد:) دست نویسنده درد نکنه و بابت این کتاب واقعا باید ازش تشکر کرد. هرچی میره جلوتر خیلی جالب تر و معمایی تر میشه و این داستان رو جذابتر میکنه:) آرزوی موفقیت و سلامتی برای آقای صالحی.
افسون بانو
۱۴۰۱/۷/۱۰
سلام و خسته نباشیدخدمت نویسنده محترم🌹
این فصل از کتاب میدگارد مثل دوفصل قبل بسیار جالب و هیجان انگیز بود👍مهارت شما در داستان پردازی و بوجود آوردن شخصیت‌های جالب و با مشخصات کامل بسیار وبسیار ستودنی هست
✋بنده خوندن این کتاب رو به کسانی که تابحال شناختی نسبت بهش ندارند شدیدا توصیه میکنم❤
Amir Ali
۱۴۰۱/۷/۵
عالی ممنون از این کتاب عالی واقعا عالیست حتما بخوانید و لذت ببرید و لطفا میدگارد چهار و پنج را صوتی کنید من خیلی منتظر هستم بخونیدو لذت ببرید شدیدا خواهش می‌کنم این کتاب عالی بخوانید وبازم لطفا هر چه سریعتر میدگارد چهار و پنج رابگزارید من خیلی خیلی منتظر هستم🤩🤩😍😍🥰
وحید شریفی
۱۴۰۲/۳/۲
نسبت به کتابهای قبلی خیلی بهتر بود از حالت کپی هری پاتر دراومده بود و داستان روند منظمی داشت مفهوم و سازگار با منطق داستان بود کشش داشت و جذب مخاطب میکرد فقط خیلی اغراق امیز جون سوفیا رو همش نجات میدادن مگرررر اینکه عشقی برای اریا و سوفیا باشد که این چرخش داستان جذاب خواهد شد
mahsa yazdanpanah
۱۴۰۲/۲/۱۱
با سلام و عرض ادب خدمت خوانندگان گرامی
بی شک یکی از زیباترین رمان‌های بود که تا بحال مطالعه کرده بودم نظرم نسبت به نویسندگان ایرانی تغییری محسوس داشت. و سپاس فروان از خانم دشتی برای گویندگی فوق العاده و با احساسشون
من و پسرم از گوش دادن به این اثر زیبا بی نهایت لذت بردیم
امید میرزاییان
۱۴۰۲/۱/۲۵
واقعاً کتاب عالیه هست. و اونایی که می‌گن از روی هری‌پاتر کپی کرده. اشتباه می‌کنم درسته المان‌های اون رو الهام گرفته باشه اما اصلا هری پاتر نیست. من هری‌پاتر رو هم خوندم ولی کلا ماجرای این کتاب با. هری‌پاتر یه چیز هایش زمین تا آسمان فرق میکنه
مشاهده همه نظرات 79

راهنمای مطالعه کتاب صوتی میدگارد 3: افسانه چشمه کوه مشرق

برای دریافت کتاب صوتی میدگارد 3: افسانه چشمه کوه مشرق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.