معرفی و دانلود کتاب صوتی میل

عکس جلد کتاب صوتی میل
قیمت:
۵۵۰۰۰ ۳۸,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی میل

«میل به غذا ندارم.» «اگر با دیگرانش بود میلی...» «داروهای روانپزشکی بر روی میل جنسی چه تأثیری می‌گذارند؟» واژه‌ی میل در برگیرنده‌ی طیف وسیعی از مفاهیم است. در کتاب صوتی میل داستان‌هایی حول محور این مفهوم به قلم هاروکی موراکامی، نویسنده‌ی شهیر ژاپنی، گردآوری شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی میل

گزیده‌ای از داستان‌های هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) را در کتاب صوتی میل (Desire) می‌شنوید. این اثر دربرگیرنده‌ی بخش‌هایی از داستان‌های «دومین حمله به نانوایی»، «درباره‌ی دیدن دختری صد درصد کامل در یک صبح زیبا از ماه آوریل»، «تولد دختر»، «زامزای عاشق» و «فولکلوری برای نسل من» است.

اولین داستان کوتاه این مجموعه با نام «دومین حمله به نانوایی»، داستانی است درباره‌ی زن و شوهری است که نیمه‌شب از شدت گرسنگی از خواب بیدار می‌شوند و چیزی برای خوردن در خانه ندارند. آن‌ها می‌بینند که برای رفع گرسنگی‌شان چاره‌ای ندارند جز این که از یک نانوایی دزدی کنند. هسته‌ی اصلی این داستان عجیب و غریب و استعاری را مفهوم فرار از مسئولیت تشکیل می‌دهد. اما این پدیده چگونه به میل مرتبط می‌شود؟

«درباره‌ی دیدن دختری صد درصد کامل در یک صبح زیبا از ماه آوریل» نام دومین داستان مجموعه است. موقعیتی غم‌انگیز و البته زیبا با چاشنی نوستالژی. داستانی از ملاقات کوتاه دو غریبه که یکی از آن‌ها احساس می‌کند بالاخره معشوقه‌ی سرنوشت‌ساز خود را پیدا کرده است. عشقی کوتاه اما پرشور، مانند بارانی بی‌هوا و ناگهانی در مرداد ماه.

سومین داستان مجموعه‌ی میل «تولد دختر» نام دارد. موراکامی در این داستان ماجرای پیشخدمتی را تعریف می‌کند که در بیستمین سالگرد تولدش به او فرصت داده می‌شود تا آرزویی را محقق کند.

«زامزای عاشق»، چهارمین داستان این کتاب، همان‌طور که شاید حدس زده باشید برداشتی آزاد از مسخ کافکاست. او شخصیت اصلی این داستان را با نگاه به گرگور زامزا، کاراکتر محوری رمان مسخ ساخته و پرداخته است. موراکامی در این داستان میل به عشق را یکی از ملزومات «انسان بودن» برمی‌شمرد.

فقدان مهارت در برقراری ارتباط مناسب، می‌تواند -به‌قول شاعره‌ی نامدار ادبیات فارسی- چراغ‌های رابطه را تاریک کند. موراکامی در پنجمین و آخرین داستان این کتاب بر روی همین معضل دست می‌گذارد.

درباره‌ی مجموعه‌ی تکه‌های نیک

«تکه‌های نیک» معادلی که برای عنوان مجموعه‌ی وینتیج مینی برگزیده شده است. این مجموعه‌ی جذاب که به کوشش انتشارات پنگوئن منتشر شده، اطلاعات مختصری را درباره‌ی آثار ادبی مهم جهان ارائه می‌دهد و هر جلد از آن به آثار نویسنده‌ای توانا اختصاص دارد.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی میل

کارگردانان سراسر جهان تا کنون چندین بار داستان‌های این کتاب را در قالب فیلم سینمایی بر روی پرده‌ی نقره‌ای به نمایش گذاشته‌اند. فیلم آلمانی «خرس قطبی» به نویسندگی و کارگردانی گرانتس هنمن و تیل شوایگر، و فیلم دیگری با نام «دومین حمله به نانوایی» اقتباس‌هایی از نخستین داستان این کتاب هستند.

کتاب صوتی میل برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی میل مقدمه‌ی خوبی برای کسانی که قصد دارند مطالعه‌ی آثار موراکامی را شروع کنند به شمار می‌رود.

با هاروکی موراکامی بیشتر آشنا شویم

هاروکی موراکامی نویسنده‌ی سرشناس ژاپنی است که رمان‌ها و داستان‌های گوناگونی از او به چاپ رسیده است. جذابیت قلم و سبک خاص نویسندگی او باعث شده است آثارش در سطح جهان با استقبال گسترده‌ای مواجه شوند. گفتنی‌ست او در میان 100 فرد تأثیرگذار به انتخاب مجله‌ی تایم قرار دارد. از آثار معروف این نویسنده می‌توان به «جنگل نروژی»، «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش»، «کافکا در کرانه»، «از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم» و «اول شخص مفرد» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی میل می‌شنویم

هنوز مطمئن نیستم که گفتن ماجرای حمله به نانوایی به همسرم تصمیم درستی بود یا نه. از سوی دیگر شاید مسئله‌ی درست و غلطی مطرح نباشد. یعنی تصمیم‌های غلط می‌توانند نتایج درستی داشته باشند و برعکس. من خودم این موضع را پذیرفته‌ام که ما هیچ‌وقت چیزی را انتخاب نمی‌کنیم؛ همه‌چیز پیش می‌آید. یا نمی‌آید. اگر اینطوری به ماجرا نگاه کنید، پیش آمد که من ماجرای حمله به نانوایی را برای همسرم تعریف کردم. برنامه‌ای برای مطرح کردن آن نداشتم. همه‌چیز را در آن باره فراموش کرده بودم. ولی این از آن دسته مسائل «حالا که گفتی» هم نبود. آنچه از حمله به نانوایی به یاد من مانده بود، یک گرسنگی تحمل‌ناپذیر بود. ساعت نزدیک‌های دو نیمه‌شب بود. ما ساعت شش شامی سبک خورده و ساعت نه و نیم به رخت خواب رفته بودیم. نمی‌دانم چرا هردو در یک لحظه از خواب بیدار شدیم. چند دقیقه بعد دردی با شدت طوفانی در جادوگر شهر اُز به سراغم آمد. این درد شدید گرسنگی بسیار مهیب بود. یخچالمان فاقد اندک چیزی بود که بتوان نام غذا رویش گذاشت. ما یک بطری سس فرانسوی داشتیم، شش قوطی آبجو، دو پیاز چروکیده، یک تکه کره و بوگیر یخچال. بعد از فقط دو هفته از ازدوجمان هنوز درک زناشویی دقیقی از قواعد رژیم غذایی نداشتیم. حالا از مسائل دیگر که بگذریم...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
3 دقیقه
یادداشت سرپرست مجموعه
3 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
20 دقیقه
دومین حمله به نانوایی - بخش یک
15 دقیقه
دومین حمله به نانوایی - بخش دو
13 دقیقه
درباره‌ی دیدن دختری صد درصد کامل در یک صبح زیبا از ماه آوریل
13 دقیقه
تولد دختر - بخش یک
25 دقیقه
تولد دختر - بخش دو
16 دقیقه
زامزای عاشق - بخش یک
20 دقیقه
زامزای عاشق - بخش دو
19 دقیقه
زامزای عاشق - بخش سه
21 دقیقه
فولکلوری برای نسل من - بخش یک
22 دقیقه
فولکلوری برای نسل من - بخش دو
19 دقیقه
فولکلوری برای نسل من - بخش سه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی میل
نویسنده
مترجمحسین کاظمی یزدی
راویفرهاد اتقیایی، هوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۵۰۰۰ ۳۸,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی میل

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۳/۱۱
مجموعه بسیار جالبی بود. مطالعه داستان کوتاه بین رمان‌های بلند به نوعی زنگ تفریح است.
داستان حمله به نانوایی از آن داستان‌های مخصوص به موراکامی است و امضای او را دارد.
داستان زامزای عاشق شاید ادای دین موراکامی به یکی از نویسندگان محبوبش فرانتس کافکا باشد. داستان این دگردیسی مجدد و شرح احوالات به
سامسا خوبی بیان شده.
دیدن دختر دلخواه درباره فرصت‌هایی است که از دست می‌رود و تولد دختر گویی قصه غول چراغ جادو است در عصر مدرن.
داستان آخر ملودی برای نسل من قصه ناکامل بودن آدم هاست.
روایت: یک تبریک به جناب اتقیایی. قبلا دو داستان تعقیب گوسفند وحشی و سرزمین عجایب بی‌رحم و ته دنیا را با صدای ایشان شنیدم و راضی نبودم ولی در این کتاب روایت ایشان خیلی بهتر شده بود. صدا پر احساس تر بود تا حدی در گفتگو‌ها سعی در صدا سازی صورت گرفته بود که جای تقدیر دارد. به امید شنیدن اجراهای هرچه بهتر از ایشان.
با سپاس از کتابراه.
مهدی حیدری
۱۴۰۲/۴/۶
داستانهای جالبی بودند و هر کدام دارای نکات خاص، مفاهیم ویژه‌ای را درمیان اتفاقات بسیار معمولی و روزمره زندگی بیان می‌کند
لیلی شایق
۱۴۰۱/۱۲/۳
کتاب بسیار خوبیه. نوشته‌های موراکامی بی نظیر هستند. 😍
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی میل

برای دریافت کتاب صوتی میل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.