معرفی و دانلود کتاب صوتی میهن پرست

عکس جلد کتاب صوتی میهن پرست
قیمت:
۱۶۹۰۰ ۸,۴۵۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میهن پرست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میهن پرست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی میهن پرست

کتاب صوتی میهن پرست نوشتهٔ صادق هدایت داستانی کوتاه درباره مردی به اسم «سیدنصراللّه» است که به عنوان مبلغ دینی در وزارت معارف فعالیت می‌کند و برای هدایت کردن مسلمانان هندوستان به ماموریت فرستاده می‌شود. این داستان از مجموعه «سگ ولگرد» انتخاب شده است.

درباره کتاب صوتی میهن پرست:

صادق هدایت آخرین مجموعه داستان خود یعنی سگ ولگرد (The Stray Dog) را در سال 1321 منتشر کرد. این مجموعه دارای هشت داستان کوتاه است که داستان میهن پرست یکی از آن‌ها است. این داستان درمورد سید نصرالله است که در کل زندگی‌اش یک بار هم به سفر نرفته و حالا که به خاطر شغلش مجبور به این کار شده، ترس تمام وجودش را گرفته است.

او به بالاخره بر ترسش غلبه می‌کند و سوار کشتی می‌شود تا به هند برود. اما در کشتی دچار حمله عصبی می‌شود و مدام از جانش بیم دارد. چند روز که از سفرش می‌گذرد، شک و تردید به سراغش می‌آید و احساس می‌کند کسانی او را در این مخمصه قرار داده‌اند. به همین خاطر به دنبال راهی برای بازگشت می‌گردد.

یکی از روزها که او دلتنگ خانه و خانواده‌اش بود و دریازده هم شده بود، جلیقه نجات را برمی‌دارد و توهم آتش‌گرفتگی کشتی او را در برمی‌گیرد. اما صبح که می‌شود همهٔ اعضای کشتی از چیزی که شاهدش هستند وحشت‌زده می‌شوند...

کتاب صوتی میهن پرست به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر از علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه ایرانی و سبک نگارشی صادق هدایت باشید، این کتاب برای شما جذاب خواهد بود.

صادق هدایت را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده برجسته ایرانی در یک خانوادهٔ صاحب منصب و اهل‌قلم متولد شد. او در سال 1281 تحصیلاتش را از مدرسهٔ دارالفنون آغاز کرد و پس از مدتی وقفه، دوباره در مدرسهٔ فرانسوی سن‌لویی آن را ادامه داد. صادق هدایت (Sadegh Hedayat) جزو نخستین کسانی بود که ادبیات داستانی مدرن ایران را بنیانگذاری کرد.

وی را با نیما در شعر مقایسه می‌کنند که هردوی آن‌ها نگاه و صدایی نو داشتند و ایجاد تحول اساسی در فرم و محتوای ادبیات فارسی را هدف خود قرار دادند. هدایت آثار متنوعی در سبک‌ها و موضوعات مختلف به انتشار رسانده اما همیشه نامش با رمان «بوف کور» گره خورده است؛ رمانی که آن را یکی از درخشان‌ترین داستان‌های معاصر ایرانی به شمار می‌آورند.

این نویسنده برجسته مقالات، ترجمه‌ها و نوشته‌های زیادی به رشته تحریر درآورده که از طریق آن‌ها تاثیر عمیقی بر روی جریان روشنفکری ایرانی‌ها بگذارد؛ کسانی همچون بهرام بیضایی، هوشنگ گلشیری، عباس معروفی، غلامحسین ساعدی و... از جمله هنرمندانی بودند که به نوعی از زندگی این نویسنده برجسته تاثیر گرفته‌اند.

ازجمله آثار مهم و تأثیرگذار صادق هدایت می‌توان به «سه قطره خون»، «علویه خانم»، «بوف کور» و «سگ ولگرد» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی میهن پرست می‌شنویم:

همه‌ی خیالات در مغزش می‌چرخیدند. و به‌زودی این خبر منتشر شد و رفقای اداری و دوستان سید نصرالله دسته‌دسته می‌آمدند و به او تبریک می‌گفتند و موفقیت ایشان را از خداوند متعال خواستار می‌شدند. ولی سیدنصرالله صورت حق‌به‌جانب به خود می‌گرفت، چشمش را بهم می‌کشید و سرش را به حالت جبری تکان می‌داد و می‌گفت: «چه بکنم؟ برای خدمت بهمان عزیز!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
54 دقیقه
میهن پرست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی میهن پرست
نویسنده
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۱۶۹۰۰ ۸,۴۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی میهن پرست

نسیم براتی
۱۴۰۱/۸/۱۸
خیلی واقعیه.
جالبه که تاریخ تکرار شده گذشته با حال تغییری نکرده
نشون میده ملا جماعت با پیشرفت تاریخ هیچ فرقی نکرده.
صادق هدایت خیلی رک تبحر بالایی در روایت دارد
البته نکته زیاد داره و خوب میشه از نوشته هاش شرایط رو متوجه شد. طوریه که در عین سادگی روایت اوضاع ب صورت لفافه گویی حرفشو رسونده
علی رحیمی
۱۴۰۱/۸/۲۳
قدرت قلم صادق هدایت بی تکرار و ستودنی است و این داستان میهن پرست وضع موجود حال جامعه و افراد ما را می‌گوید که در 80 سال پیش هدایت بقلم آورده است. هدایت شناخت دقیقی از مردمان ایران دارد بطوری که تا صدها سال دیگر این شناخت بروز می‌باشد.
عماد
۱۴۰۱/۷/۸
در این کتاب صادق عزیز از تعارفات و دروغگویی‌های ما ایرانیها و جو گیری و تشک مذهبی بعضیمون پرده بر میداره و حقایقی رو لخت و عریان به مخاطب میرسونه ک واقعا شنیدنیه حتما توصیه میکنم گوشش بدید.
علی ساعدی
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
دست کمی از کتاب بوف کور صادق هدایت را ندارد. خیلی عالی بود. بنظرم نویسنده آن را با آرامش نوشته و با سبکی تقریبا متفاوت با کتابهای دیگرش!!!
حسین صمدی
۱۴۰۲/۱/۲۲
کتاب خوبی از نابغه ادبیات ایران، صدای راوی بسیار زیبا بود ولی ایکاش کمی شمرده تر میخواندن
علی رضا صیامی
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
کلا کتابهای هدایت را دوست دارم به خاطر طنز تلخش
امید مقصودی
۱۴۰۱/۹/۹
متن زیبایی داشت و متفاوت
جواد کاظمی
۱۴۰۱/۶/۲۰
کتابخای صادق هدایت خیلی نکته داره
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی میهن پرست

برای دریافت کتاب صوتی میهن پرست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.