معرفی و دانلود کتاب صوتی نامزدی آقای ایر

عکس جلد کتاب صوتی نامزدی آقای ایر
قیمت:
63000 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نامزدی آقای ایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نامزدی آقای ایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نامزدی آقای ایر

ژرژ سیمنون در کتاب صوتی نامزدی آقای ایر داستان پلیسی - روان‌شناسانه‌ای را روایت می‌کند که در آن مردی منزوی بعد از وقوع قتلی در همسایگی او، انگشت اتهام همه به سمت او می‌رود. اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است...

درباره کتاب صوتی نامزدی آقای ایر:

آقای ایر تنها زندگی می‌کند. او به‌شدت منزوی است و با هیچ‌کس ارتباطی ندارد. تنهایی بیش از حد او باعث وحشت همسایه‌ها شده و کسی به او نزدیک نمی‌شود. ایر فقط هفته‌ای یک‌بار به باشگاه بولینگ نزدیک خانه‌اش می‌رود. همهٔ اعضای باشگاه تصور می‌کنند او یک پلیس مخفی است. اما روزی که زنی در نزدیکی خانه‌اش به قتل می‌رسد، وحشت همه بیشتر از قبل می‌شود ...

ژرژ سیمنون این بار هم مثل سایر رمان‌هایش به شکل استادانه‌ای به کالبدشکافی روان انسان‌ها پرداخته است. این نویسنده در کتاب نامزدی آقای ایر (Mr Hire's Engagement) به توصیف دقیق عقده‌های روانی، ترس‌ها و گرایش‌های ذهنی شخصیت‌ها پرداخته و آن‌ها را از درون زندگی یکنواخت روزمره بیرون می‌کشد.

رمان حاضر در یازده فصل روایت شده و از زبان راوی سوم‌شخص تعریف می‌شود. این کتاب همچنین تابه‌حال دو بار به زبان انگلیسی ترجمه شده و فیلم‌سازان زیادی نیز با اقتباس از آن فیلم‌هایی به روی پرده برده‌اند.

فیلم‌های اقتباس شده از کتاب صوتی نامزدی آقای ایر:

در سال 1947 فیلمی فرانسوی با الهام از داستان این کتاب با بازی میشل سیمون و ویوین رمانس ساخته شد که در ژانویه 2017 دوباره اکران شد. نسخه اسپانیایی آن هم Barrio نام دارد که توسط Ladislao Vajda در سال 1947 به روی پرده رفت. نسخه فرانسوی دیگری نیز در سال 1989 ساخته شد که با عنوان Monsieur Hire شناخته می‌شود.

کتاب صوتی نامزدی آقای ایر مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های پلیسی و روان‌شناختی علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی نامزدی آقای ایر می‌تواند برایتان جذاب و لذت‌بخش باشد.

با ژرژ سیمنون بیشتر آشنا شویم:

این نویسندهٔ مشهور فرانسوی در سال 1903 و در بلژیک به دنیا آمد. او شهرت اصلی‌اش را به دلیل نوشتن رمان‌های پلیسی و جنایی کسب کرده است. ژرژ ژوزف کریستین سیمنون مشهور به ژرژ سیمنون (Georges Simenon) در طول حیات خود حدود 500 رمان و چندین داستان کوتاه منتشر کرد.

از دیگر آثار دیگر وی می‌‌توان به «امضای مرموز»، «بیگانگان در خانه»، «تبهکار»، «کارد و طناب»، «مرگ در پاریس»، «سابه بازی»، «دیوانه‌ای در شهر» و «مشتری شنبه‌ها» اشاره کرد.

نظر برخی ادیبان بزرگ جهان درباره ژرژ سیمنون:

- من عاشق مطالعه آثار سیمنون هستم. او مرا وادار می‌کند به آثار چخوف فکر کنم. (ویلیام فاکنر)
- یک رمان‌نویس بزرگ، شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین و بهترین رمان‌نویسی که ادبیات فرانسه به خود دیده است. (آندره ژید)
- رمان‌نویسی که وارد دنیای داستانی خود شد، گویی که خود بخشی از آن بود. (پیتر آکروید)

در بخشی از کتاب صوتی نامزدی آقای ایر می‌شنویم:

آقای ایر بی‌حرکت بود. دختر همچنان به چشم نگاه می‌کرد و تلاش می‌کرد لبخند بزند. نگاهی به راهرو انداخت و وقتی مطمئن شد کسی نیست، آرام گفت: «منم.» چشم ناپدید شد. سایهٔ پشت در مطمئناً سایهٔ آقای ایر بود، اما بی‌صدا و بی‌حرکت بود. دختر با بی‌قراری پا به زمین می‌کوبید و وقتی که سوراخ قفل دوباره روشن شد، او هم خم شد و نگاه کرد.

آقای ایر دور شده بود. سه متر آن‌طرف‌تر به میز تکیه داده و به در خیره شده بود. چهره‌اش شبیه بیمار دردمندی بود که منتظر حملهٔ بیماری است و نفسش را حبس کرده. آیا او هم از داخل سوراخ چشم دختر را می‌دید؟ دختر مجبور شد برود. چون کسی داشت از پله‌ها پایین می‌آمد. وقتی به اتاق سرایدار بازگشت، سعی کرد لبخند بزند تا حالتی عادی به صورتش بدهد، اما موفق نشد.

- «تویی آلیس؟»

سرایدار پشتش را به او کرد و مشغول درآوردن لباس دخترش شد. بازرس که کنار بخاری هیزمی نشسته بود و قهوه‌ساب را بین زانوهایش گرفته بود، پرسشگرانه به دختر نگاه می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
فصل اول
19 دقیقه
فصل دوم
22 دقیقه
فصل سوم
31 دقیقه
فصل چهارم
30 دقیقه
فصل پنجم
27 دقیقه
فصل ششم
24 دقیقه
فصل هفتم
22 دقیقه
فصل هشتم
25 دقیقه
فصل نهم
24 دقیقه
فصل دهم
20 دقیقه
فصل یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نامزدی آقای ایر
نویسنده
مترجمعاطفه حبیبی
راویمنور کوشافرین
ناشر چاپیانتشارات چترنگ
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
63000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نامزدی آقای ایر

زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۳/۲
گوینده خوبه ولی داستان رو دوست نداشتم اوایلش کسل کننده بود و پایان جالبی نداشت شاید می‌خواست مفهومی رو برسونه ولی من باهاش ارتباط نگرفتم
خاطره خورشیدی
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
خوب بود. ‌اونجور که باید پایان جالبی نداشت... اونمهه انتظار واسه یه پایان جذاب بی نتیجه بود. کاش جور دیگه‌ای تمام میشد
زهرا مولودی
۱۴۰۲/۷/۲۰
واقعا با سلیقه من هماهنگی داشت و چندین بار کتاب را گوش دادم.
سمانه اسلامی
۱۴۰۲/۱۱/۶
عالیس زندگی کسی نباشیم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نامزدی آقای ایر

برای دریافت کتاب صوتی نامزدی آقای ایر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.