معرفی و دانلود کتاب کارد و طناب

عکس جلد کتاب کارد و طناب
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارد و طناب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارد و طناب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارد و طناب

کتاب کارد و طناب شامل پنج داستان پلیسی - جنایی اثر ژرژ سیمنون، نویسنده مشهور بلژیکی است. نویسنده، شخصیت «بازرس مگره» را آفرید و او را شخصیت اصلی اکثر داستان‌های خود قرارداد.

داستان‌های کتاب کارد و طناب، مانند دیگر آثار سیمنون، درون‌مایه‌ای جنایی و پلیسی دارند. در اغلب داستان‌ها، قتلی روی داده و حوادثی مشکوک، مخاطب را به ماجراجویی فرا می‌خواند.

ژرژ سیمنون (Georges Simenon) بیش از 200 رمان و 150 رمان کوتاه و چندین و چند اثر دیگر از خود به جای گذاشته است. شهرت او به سبب 75 رمانی است که کمیسر مگره قهرمان آن‌هاست. استقبال کارگردانان مشهور سینما از آثار او موجب شد تا چندین فیلم سینمایی از آثار او ساخته شود.

سیمنون در خلق محیط مناسب و گروه‌های خاص بشری و قهرمانانی که از خصوصیت‌های روحی غیرعادی برخوردارند، استادی کامل دارد. شخصیت‌های داستان‌های سیمنون طوری ساخته شده‌اند که همه برحسب عواطف و صفات روحی خود رفتار می‌کنند، بی‌آنکه خود نویسنده در ورای چهره آنان پنهان باشد و راهنمایی‌شان کند. سیمنون داستان‌های جنایی را با حوادثی واقعی می‌آمیزد و در لفاف اسراری از زندگی آدمی که رنگی شاعرانه دارد، می‌پیچد. شخصیت تزلزل‌ ناپذیر کارآگاه مگره در کشف جرائم و جنایت‌ها بیشتر به الهامات و هوش و زیرکی خود او بستگی می‌یابد تا به روش‌های علمی.

در بخشی از کتاب کارد و طناب می‌خوانیم:

ساعت یازده صبح بود. از بامداد که مردم پاریس سر از بستر برداشتند با مه غلیظ و چسبنده‌اى رو به رو شدند که حس کردند در تمام روز این مه لعنتى دست‌بردار نیست. دختر جوانى دستور ایستادن تاکسى را در کوى مونمارتر داد و به شتاب به سوى کوى برژر شتافت. عده‌اى در موزیک پالاس مشغول تمرین بودند. زیرا چند دو جین رقصنده در پیاده‌ رو قدم مى‌زدند و بالا و پایین مى‌رفتند.

درست رو به‌ روى در ورودى هنرپیشگان موزیک هال، آرایشگاهى وجود داشت که بر سر درش به رنگ بنفش زننده‌اى نوشته بود «آرایشگاه آدولف.»

سمت راست در کوچک و راهروى تاریک و پلکانى بدون حاجب و دربان و یک تابلوى لعابى وجود داشت که با حروف سیاه بر زمینه‌ى سفید روى آن نوشته شده بود «آژانس O... طبقه‌ى دوم سمت چپ».

بزرگ‌ترین هنرپیشگان با شهرت جهانى از در رو‌به‌‌رویى عبور مى‌کردند و رجال سیاسى نامى و شاهزادگان درجه اول و میلیاردرهاى بزرگ، پنهانى از راهروهاى پشت صحنه‌ى موزیک هال داخل مى‌شدند.
چه بسیار از این رجال نامى نیز که در چنین بامدادانى یقه‌ى پالتو را بالا زده، لبه‌ى شاپو را پایین کشیده، از پلکان آژانس «O» بالا رفته‌اند.

بالاى پله دختر جوان آیینه‌اى از کیف درآورد. ولى این کار براى تجدید آرایش نبود. برعکس وقتى به آیینه نگاه کرد صورت‌اش حالتى پریشان‌تر پیدا کرد.»

زنگ زد. صداى پایى که روى زمین کشیده مى‌شد شنیده شد. مستخدم دفتر که قیافه‌ى آشفته‌اى داشت در را گشود. اتاق انتظار وضع رقت‌ آورى داشت. روزنامه‌اى روى یک میز کوچک دیده مى‌شد. به یقین مستخدم دفتر مشغول خواندن آن بود. دخترک پریشان و سرآسیمه گفت:
مى‌خواستم مدیر را ببینم. لطفآ بگویید بسیار فورى است...

فهرست مطالب کتاب

قفس امیل
کلبه‌ى چوبى
خط هوایى صحرا
قتل در پانسیون
ایستگاه بون آونتورا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارد و طناب
نویسنده
مترجمکریم کشاورز
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-964-351-641-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارد و طناب

محبوبه شهمرادى
۱۳۹۷/۱۲/۲۶
قشنگ بود, مجموعه اى از چند داستان پلیسى.
Ashkan Shahrodian
۱۳۹۸/۱/۱۴
داستانی پر کشش و جذاب ✌️
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب کارد و طناب

برای دریافت کتاب کارد و طناب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.