معرفی و دانلود کتاب مرگ مرموز در کلیسا: پرونده سنت فیاکر

عکس جلد کتاب مرگ مرموز در کلیسا: پرونده سنت فیاکر
قیمت:
100000 تومان - 10.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرگ مرموز در کلیسا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرگ مرموز در کلیسا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرگ مرموز در کلیسا: پرونده سنت فیاکر

کارآگاه مگره این بار در پی حقایقی در گذشته خودش دست به کاوش می‌زند. کتاب مرگ مرموز در کلیسا نوشته یکی از بزرگترین نویسندگان قرن بیستم، ژرژ سیمنون یکی دیگر از ماجراهای معمایی و جذاب کاراگاه ژول مگره، این شخصیت دوست داشتنی را به تصویر می‌کشد.

درباره کتاب مرگ مرموز در کلیسا:

کارآگاه ژول مگره (Jules Maigret) در کنار شرلوک هلمز و پوآرو به عنوان یکی از شخصیت‌های جاودانه و کارآگاهانی نمونه در ادبیات داستانی شناخته می‌شوند.

او در خانواده‌ای کشاورز زاده می‌شود و در جوانی به پاریس می‌رود تا در رشته پزشکی تحصیل کند اما شرایط طوری رقم می‌خورد که به نیروی پلیس می‌پیوندد. استعداد و هوش ذاتی‌اش در حل معماهای جنایی به او کمک می‌کند تا در کارش به سرعت پیشرفت کند و به مقام سربازرسی نایل شود. او همسری مهربان به نام لوییز دارد که در حل بسیاری از معماهای جنایی کمکش می‌کند.

ژرژ سیمنون برای نخستین بار در سال 1931 شخصیت مگره را در کتاب پیتر لتونی یا مسافری که با ستاره شمال آمد، به خوانندگان آثارش معرفی کرد.

در کتاب مرگ مرموز در کلیسا (Maigret Goes Home)، کارآگاه مگره باید به زادگاه خود برگردد تا از وقوع یک جرم جلوگیری کند. از آخرین باری که او به زادگاهش رفته زمان زیادی می‌گذرد. او یادداشتی دریافت می‌کند با این مضمون که که قرار است در یک گردهمایی در روستای محل تولدش جنایتی رخ بدهد.

اقتباس سینمایی از کتاب مرگ مرموز در کلیسا:

در سال 1959 فیلمی فرانسوی بر اساس این کتاب به کارگردانی ژان دولانوا ساخته شد که ژان گابن در نقش کارآگاه مگره به ایفای نقش پرداخت.

نکوداشت‌های کتاب مرگ مرموز در کلیسا:

- داستان کتاب‌های کارآگاه مگره مانند شهر پاریس بی‌زمان و بی‌انتها هستند. (واشنگتن پست)
- یک نویسنده عالی و فراموش نشدنی. (ایندیپندنت)
- یکی از اعتیادآورترین نویسندگان، قصه‌گویی بی‌همتا. (The Observer)

کتاب مرگ مرموز در کلیسا مناسب چه کسانی است؟

چنانچه به ادبیات فرانسه و رمان‌های پلیسی و معمایی علاقه‌مندید، مطالعه این کتاب را از دست ندهید.

با ژرژ سیمنون بیشتر آشنا شویم:

ژرژ ژوزف کریستین سیمنون مشهور به ژرژ سیمنون (Georges Simenon) در 1903 بلژیک زاده شد و در 1989 در فرانسه از دنیا رفت. او بیشتر شهرتش را به خاطر نگارش رمان‌های پلیسی به دست آورد و در طول حیات خود نزدیک به 500 رمان و چندین داستان کوتاه منتشر نمود.

کمیسر ژول مگره که یکی از مشهورترین شخصیت‌ها و کارآگاه‌های ادبیات جنایی جهان است توسط سیمنون خلق شد. او در آثار خود به شیوه‌ای استادانه روان انسان را می‌کاود و به توصیف ترس‌ها، اندوه‌ها، عقده‌های شخصیتی، گرایش‌ها ذهنی و... آن‌ها می‌پردازد. منتقدان ادبی از او به عنوان نابغه ادبی قرن نوزدهم یاد می‌کنند. امضای مرموز، بیگانگان در خانه، تبهکار، کارد و طناب، مرگ در پاریس، سابه بازی، دیوانه‌ای در شهر، مشتری شنبه‌ها برخی آثار ژرژ سیمنون هستند.

نظر برخی ادیبان بزرگ جهان درباره سیمنون:

- من عاشق مطالعه آثار سیمنون هستم. او مرا وادار می‌کند به آثار چخوف فکر کنم. (ویلیام فاکنر)
- یک رمان‌نویس بزرگ، شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین و بهترین رمان نویسی که ادبیات فرانسه به خود دیده است. (آندره ژید)
- رمان‌نویسی که وارد دنیای داستانی خود شد، گویی که خود بخشی از آن بود. (پیتر آکروید)

در بخشی از کتاب مرگ مرموز در کلیسا می‌خوانیم:

مگره خواب پریشان و آشفته‌ای داشت. خوابی که فقط در اتاقی سرد در یک دهکده با بوی اصطبل و سیب‌های زمستانی و کاه و علوفه ممکن می‌شد. در اطراف او هوای سرد جریان داشت. همه جای ملحفه‌ها سرد سرد بود جز در جایی که گودی گرم و نرم بدنش آن را گرم کرده بود. در تخت، کاملاً خود را مچاله کرده بود و سعی می‌کرد کوچکترین حرکتی نکند.

چندین بار صدای سرفه خشک ژان متایه را از اتاق زیر شیروانی مجاور شنیده بود، و بعد هم صدای پای آهسته ماری تاتن را که بیدار شده بود. چند دقیقه‌ای را هم در تخت ماند. وقتی شمع را روشن کرد جرات نکرد صورتش را با آب یخ پارچ اصلاح کند. این کار را به وقت دیگر موکول کرد و با کفشهای راحتی و پیراهن بدون یقه، پایین آمد.

آن پایین ماری تاتن بر آتشی که گر نمی‌گرفت، نفت می‌ریخت. موهایش را با سنجاق‌های متعددی پیچیده بود و با دیدن سربازرس سرخ شد. هنوز ساعت هفت نشده... قهوه حاضر نیست...

مگره کمی نگران بود. نیم ساعت پیش، در حالت خواب و بیداری احساس کرده بود صدای اتومبیلی را که از آن جا می‌گذشت، شنیده است. به دلیل اینکه دهکده سنت فیاکر بر حاشیه جاده نبود، تنها روزی یک اتوبوس از دهکده عبور می‌کرد. ماری، اتوبوس حرکت نکرده؟ هیچوقت قبل از ساعت هشت و نیم حرکت نمی‌کند. معمولاً ساعت نه راه می‌افتد. دارند ناقوس قبل از خطابه را می‌زنند؟ بله! مراسم در زمستان ساعت هفت و در تابستان ساعت شش انجام می‌شود... اگر می‌خواهید کمی گرم شوید...

و آتشی را که نهایتاً شعله‌ور شده بود، به او نشان داد. تو نمی‌توانی تصمیم بگیری مرا «تو» خطاب کنی؟
مگره لبخند شیرینی را بر لبان دختر بیچاره دید: قهوه تا پنج دقیقه دیگر آماده خواهد شد.

تا قبل از ساعت هشت هوا روشن نمی‌شد. سرما از روز قبل هم شدیدتر بود. مگره در حالیکه یقه پالتویش را بالا داده بود و با کلاهی که تا چشم‌هایش را می‌پوشاند، آهسته به سمت روشنایی کلیسا حرکت کرد.

فهرست مطالب کتاب

1- دخترک لوچ
2- کتاب دعا
3- کودک کُر
4- ماری واسیلیف
5- روز دوم
6- دو پایگاه
7- قرارهای ملاقات در مولن
8- دعوت به شام
9- مانند نوشته والتر اسکات
10- شب زنده‌داری بر جنازه
11- سوت دوزمانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرگ مرموز در کلیسا: پرونده سنت فیاکر
نویسنده
مترجمآزیتا لسانی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
سال انتشار۱۳۸۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات193
زبانفارسی
شابک978-964-94610-4-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
100000 ت - 10.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرگ مرموز در کلیسا

shahrzad izadi
۱۴۰۰/۷/۱۵
نسیتا خوبه، ولی قابل مقایسه با کتابهای آگاتاکریستی یا سر آرتورکانن دایل نیست. به عنوان کسی که عاشق صد درصدی کتابهای جنایی معمایی است، باید بگم کتاب متوسطی در این زمینه است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مرگ مرموز در کلیسا

برای دریافت کتاب مرگ مرموز در کلیسا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.