معرفی و دانلود کتاب صوتی نمکی

عکس جلد کتاب صوتی نمکی
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نمکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نمکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نمکی

کتاب صوتی نمکی، بازآفرینی جذابی از یک قصه‌ی کهن ایرانی است. محمدرضا یوسفی در این اثر شنیدنی و زیبا، شما را با ماجراهای ننه گلاب و دختر دلبندش، نمکی آشنا می‌کند، و برایتان از رازهایی می‌گوید که در دنیای غول‌های خبیث و دیوهای بدجنس وجود دارد. گفتنی‌ست که این اثر ذیل مجموعه‌ی «قصه‌ای نو از افسانه....» منتشر گردیده است.

درباره کتاب صوتی نمکی:

قصه‌های عامیانه‌ی ایرانی که نسل پشت نسل، از سینه‌ای به سینه‌ای دیگر نقل شده‌اند، بیشتر و بهتر از هر منبع دیگری، به ما از روحیات و نگرش‌‌های پیشینیان این سرزمین می‌گویند، و به تعبیری، دروازه‌های فهمِ گذشته‌ را به روی‌ ما می‌گشایند. بی‌دلیل نیست که افسانه‌های کهن را گنجینه‌های فرهنگ‌های گوناگون نامیده‌اند. حال که چنین است، و حال که ما ایرانیان به وفور از چنین گنجینه‌های برخورداریم، چه بهتر که فرزندانمان را از همان سنین کودکی، با این قصه‌های زیبا و دلکش آشنا نماییم. در کتاب صوتی نمکی، روایتی بازآفرینی‌شده از یک داستان عامیانه‌ی قدیمی را خواهید شنید. محمدرضا یوسفی در این اثر، کوشیده تا با استفاده از لحنی مناسب و زبانی شیرین، قصه‌ای فوق‌العاده مهیج، سرگرم‌کننده و در عین حال آموزنده را برای شما تعریف کند.

ماجرای کتاب از این قرار است: نمکی نام دختر باهوش و بامزه و شیرین‌زبانی است که با مادرش ننه گلاب زندگی می‌کند. روزی از روزها صحبتی بین ننه گلاب و نمکی درمی‌گیرد، درباره‌ی اینکه چرا رستم خان، پدر نمکی، از دنیا رفته است. نمکی فکر می‌کند که این دیوها و غول‌های بدجنس بوده‌اند که پدرش را کشته‌اند. چرا؟ خب، به این دلیل که این جناب رستم خان تنش می‌خاریده و هی پا روی دم این غول‌ها می‌گذاشته؛ می‌پرسید مگر چه کار می‌کرده؟ راستش خود غول‌ها هنوز در این باره چیزی نگفته‌اند، اما ظاهراً دلیل ناراحتی‌شان این بوده که رستم خان که قصه‌گوی روستا بوده، مدام توی آبادی راه می‌رفته و داستان‌های خصوصی غول‌ها را برای مردم روستا جار می‌زده!

ماجرا وقتی عجیب‌تر می‌شود که یک شب نمکی که کلاً شیطنت در خونش است، قفل آخرین در از درهای هفت‌گانه‌ای را می‌گشاید که پدرش قبلاً به او درباره‌ی نزدیکی به آن هشدار داده بوده است! می‌پرسید چرا پدرش به او در این باره هشدار داده بوده؟ خب، لابد به این دلیل که پشت این در دنیای اسرارآمیزی قرار دارد که نمکی نباید هیچ‌وقت به آن نزدیک می‌شده...

کتاب صوتی نمکی مناسب چه کسانی است؟

کودکان 7 تا 12 سال، مخاطبین اصلی این داستان جذاب و شیرین‌اند.

با محمدرضا یوسفی بیشتر آشنا شویم:

وی از داستان‌نویسان پرکار و خوب کشورمان است، که بیشتر آثارش در زمینه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است. اولین داستان یوسفی در سال 1357 و با عنوانِ «سال تحویل شد» به چاپ رسید. محمدرضا یوسفی علاوه بر خلق آثار داستانی ارزشمند برای مخاطبین کم‌سن و سال، در دنیای تئاتر و سینما نیز فعال بوده است. جالب است بدانید که او در سال 2000 نامزد جایزه‌ی معتبر هانس کریستیان آندرسن شد. از آثار او می‌توان بدین موارد اشاره کرد: «وقتی باران بارید، مهمانی گرگ‌ها، مسافر دریا، لالی، نخودی و بی بی همدم.»

در بخشی از کتاب صوتی نمکی می‌شنویم:

فکر و خیال نمکی شب و روز با در هفتم بود. بلند شد؛ بدو بدو به زیرزمین رفت و هر کتابی که از پدرش به یادگار مانده بود، دور و برش چید. ورق زد و خواند و اشک تو چشم‌هایش جمع شد و با خودش گفت: «چرا من پدرمو وقتی زنده بود نشناختم؟ چرا اون روزا نیومدم و این کتابا رو نخوندم تا راز در هفتمو از بابام بپرسم؟ چرا فقط قصه‌گویی رو از بابام یاد گرفتم؟»

خب، آقا رستم قصه‌گوی معروف شهر بود. هر کسی عروسی داشت، جشنی داشت، حتی عزاداری بود، آقا رستم را خبر می‌کردند و او قصه‌ای برای مردم تعریف می‌کرد. خانه‌اش را که هفت در داشت از روی قصه‌ها ساخت. هیچ خانه‌ای در شهر مثل خانه‌ی او نبود، و همه با تعجب به در و دیوارش نگاه می‌کردند و می‌گفتند: «اوووه، این چه جور خونه‌ایه؟» آقا رستم هم با لبخند به مردم می‌گفت: «هه، خونه‌ای که مثل قصه‌ها ساخته بشه، اینجوری در میاد...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
قسمت اول
14 دقیقه
قسمت دوم
16 دقیقه
قسمت سوم
17 دقیقه
قسمت چهارم
20 دقیقه
قسمت پنجم
18 دقیقه
قسمت ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نمکی
نویسنده
راویسحر آقاسی
ناشر چاپینشر پیدایش
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نمکی

مرضیه یک کلام
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
داستان جالب بود و دنباله دار. گویندگی و روایت داستان هم کشش داشت اما واقعا مناسب بچه نبود. ده سال به بالا مناسبه برای کوچیکترها ترسناکه
مریم موسوی
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
داستانش عالی بود و من خیلی خوشم آمد
Azam keshavarz
۱۴۰۰/۵/۲۴
داستان قشنگ هست پیشنهادش میکنم
حمیده بهبهانی
۱۴۰۰/۶/۹
کتاب عالی و جااب
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نمکی

برای دریافت کتاب صوتی نمکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.