معرفی و دانلود کتاب صوتی نگهبان زمان

عکس جلد کتاب صوتی نگهبان زمان
قیمت:
۶۸۰۰۰ ۴۷,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نگهبان زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نگهبان زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نگهبان زمان

میچ آلبوم در کتاب صوتی نگهبان زمان، داستان اولین انسانی را روایت می‌کند که شروع به شمردن ساعت‌ها و دقایق کرده است. داستان این کتاب، روایت زندگی مخترع اولین ساعت است که به جرم تلاش برای اندازه‌گیری زمان، تبعید شده بود و بعد از سال‌ها فرصتی برای نجات خود پیدا می‌کند؛ او باید در فرصت اندکی، معنا و مفهوم واقعی زمان را به دو نفر آموزش دهد. اثر حاضر از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز است.

درباره‌ی کتاب صوتی نگهبان زمان

به جرم تلاش برای اندازه‌گیری مهم‌ترین موهبت الهی، اولین ساعت‌ساز دنیا محکوم می‌شود تا برای قرن‌ها به صدای کسانی گوش دهد که آرزوی زمان بیشتر داشته‌اند! میچ آلبوم (Mitch Albom) در کتاب صوتی نگهبان زمان (The Time Keeper) ارزش و اهمیت زمان را به ما یادآور می‌شود. نگهبان زمان که دوباره فرصت بازگشت به دنیای انسان‌ها را پیدا کرده است متوجه می‌شود تمام جهان زیر سلطه‌ی شمارش ساعت‌ها و دقیقه‌ها قرار گرفته است. او باید مفهوم واقعی زمان را به دختر نوجوانی که علاقه‌ای به زندگی ندارد و مرد تاجری که آرزوی جاودانگی دارد شرح دهد.

دختر دبیرستانی به نام سارا لمون که عاشق هم‌کلاسی خود ایتن شده است، یکی از شخصیت‌های جذاب رمان صوتی نگهبان زمان به حساب می‌آید. سارا بین قرار ملاقات‌هایش با ایتن به زمان می‌اندیشد و زمان را بر اساس دیدارهایی که با ایتن دارد تقسیم‌بندی می‌کند. شخصیت دیگر رمان ویکتور، از ثروتمندترین انسان‌های جهان است که از بیماری سرطان کلیه رنج می‌برد. ویکتور برخلاف سارا نگران گذشتن هر لحظه و ثانیه است. او آرزوی زندگی جاودان را در سر می‌پروراند. تقابل نگاه سارا و ویکتور به زمان در کنار تلاش نگهبان زمان برای تغییر نگاه آن‌ها از مسائل برجسته در رمان صوتی میچ آلبوم است.

رمان صوتی نگهبان زمان در گذشته و حال در حرکت است و سه داستان موازی را روایت می‌کند. داستان دُر (Dor)، اولین ساعت‌ساز جهان که در فضایی اسطوره‌ای روایت می‌شود و داستان سارا و ویکتور در زمان حال که اندازه‌گیری زمان را به‌عنوان طبیعی‌ترین کار زندگی در نظر می‌گیرند. همانطور که داستان پیش می‌رود، میچ آلبوم ما را با نگاه خودش نسبت به زمان آشنا می‌کند. زمانی که دُر با دختر نوجوان و مرد تاجر ملاقات می‌کند، معنای زمان را به آن‌ها می‌آموزد؛ درسی که پس از قرن‌ها زندگی در تبعید آموخته بود. او در تمام این سال‌ها مجبور بود عواقب مشکلاتی را که با شمارش زمان ایجاد شده است، از تبعید نظاره و درک کند.

ارتباط گرفتن با شخصیت‌های امروزی داستان صوتی نگهبان زمان بسیار آسان است و به میچ آلبوم کمک می‌کند تا نگاه‌های معنوی خودش را در مورد زمان و معنای زندگی به خواننده منتقل کند. داستانی که روایت می‌شود استعاره‌ای از درگیری همیشگی بشر با جاودانگی و مرگ است. محوریت کتاب، بیشتر قانع‌کننده و واقع‌گرایانه است و میچ آلبوم سعی می‌کند به ما نشان دهد که چگونه نوجوانان ناامیدانه عاشق می‌شوند و پیرمردهای حریص همیشه به دنبال چیزهای بیشتری هستند.

کتاب صوتی نگهبان زمان که با صدای افشین اعتماد، فرهاد اتقیایی، شهره روحی، هوتن شاطری‌پور، دادبه دادمهر، فرزانه فائزی و فریبا فصیحی بر اساس ترجمه‌ی مریم اصغرپور خوانده شده است، خوانندگان را ترغیب می‌کند تا در تصورات خود از زمان، اهمیت و ارزش آن تجدید نظر کند. نسخه‌ی چاپی کتاب نگهبان زمان توسط انتشارات پندار تابان به چاپ رسیده و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی جیحون منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب نگهبان زمان

  • متقاعدکننده و نشاط‌آور. (ایندیپندنت)

  • یک فانتزی جذاب ... داستانی که باعث می‌شود خواننده ارزش واقعی زندگی خود را در نظر بگیرد. (لِیدی)

  • آلبوم با داستان‌هایش قلب را به درد می‌آورد. (میرور)

  • این داستان به‌طور قابل‌توجهی زیباست و خوانندگان را در همه جای جهان ترغیب می‌کند تا در تصورات خود نسبت به زمان، نحوه صرف آن و اینکه واقعاً چقدر ارزشمند است، تجدید نظر کنند. (آمازون)

کتاب صوتی نگهبان زمان برای چه کسی مناسب است؟

کسانی که دوست دارند در کنار یک روایت هیجان‌انگیز و جذاب، نکته‌ای را در مورد معنای زندگی بیاموزند، از خواندن این کتاب لذت خواهند برد. کسانی که بیش‌ازحد نگران از دست دادن زمان هستند و کسانی که گذر زمان را جدی نمی‌گیرند باید این کتاب را مطالعه کنند.

با میچ آلبوم بیشتر آشنا شویم

میچ آلبوم نویسنده، نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس آمریکایی است که در می 1958 در خانواده‌ای یهودی به دنیا آمد. اولین رمان او «پنج‌نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید» به سرعت تبدیل به پرفروش‌ترین رمان نیویورک‌تایمز شد. رمان دوم میچ آلبوم «یک روز دیگر» و «کمی ایمان داشته باش» کتاب غیرداستانی میچ آلبوم نیز از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز محسوب می‌شوند. آلبوم همچنین به عنوان ستون‌نویس و گوینده کار می‌کند. او 7 مؤسسه خیریه در دیترویت و هائیتی تأسیس کرده است و خودش پرورشگاهی در هائیتی را مدیریت می‌کند. از میچ آلبوم کتاب‌های بسیاری به فارسی ترجمه شده است. «سه‌شنبه‌ها با موری»، «نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید» و «سیم‌های جادویی فرانکی پرستو» از کتاب‌های صوتی میچ آلبوم به فارسی هستند.

در بخشی از کتاب صوتی نگهبان زمان می‌شنویم

ناگهان بادی در غار وزید و دیوارها انگار که آفتاب ظهر به آن‌ها تابیده باشد روشن شدند. دُر ساعت شنی را به سینه‌اش فشرد، یک قدم عقب رفت و داخل هوای بالای حوضچه پرید. او تنها کلمه‌ای را که همیشه واقعا به او آرامش می‌داد زیر لب تکرار می‌کرد. او درست در حوضچه افتاد. دُر در هوای آزاد فرود آمد. سروته بود. بعد معلق زد و سریع در مه درخشانی افتاد که پر از نور و رنگ بود. تصویر سریع و گذرای بدن‌ها و چهره‌ها را می‌دید. مردانی که از برج نیم می‌افتادند. تنها تفاوت این بار با دفعه‌ی گذشته این بود که دیگران بالا می‌رفتند و او پایین می‌رفت. ساعت شنی را محکم‌تر گرفت و با سرعت به داخل نور درخشنده‌تر و رنگ‌های سیرتر رفت.

باد بدنش را مثل تیغ‌های شن‌کش از هم می‌شکافت و او مطمئن شد با این سرعت زیاد بدنش تکه‌تکه خواهد شد. از سرمای نیروبخش و گرمای سوزان، از میان برف و باران گذشت و بعد به جایی رسید که فقط شن بود؛ شن، شن، شن‌های پرجوش‌وخروش، شن‌های خشمگینی که او را چرخاندند و مانع ضربه دیدنش شدند و بالاخره او را انداختند. تا مثل شن ساعت شنی پایین بیاید؛ یعنی در یک خط راست تا وقتی‌که متوقف شود. باد وزید و شن‌ها را با خود برد. دُر احساس کرد از چیزی آویزان شده است. از دور صدای موسیقی و خنده شنید. به زمین برگشته بود!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
5 دقیقه
پیشگفتار
18 دقیقه
سرآغاز - بخش ۱ تا ۵
23 دقیقه
سرآغاز - بخش ۶ تا ۹
19 دقیقه
سرآغاز - بخش ۱۰ تا ۱۴
12 دقیقه
سرآغاز - بخش ۱۵ تا ۱۶
15 دقیقه
غار - بخش ۱۷ تا ۱۸
23 دقیقه
غار - بخش ۱۹ تا ۲۳
15 دقیقه
در میانه - بخش ۲۴ تا ۲۶
7 دقیقه
در میانه - بخش ۲۷ و ۲۸
9 دقیقه
سقوط - بخش ۲۹
11 دقیقه
سقوط - بخش ۳۰ تا ۳۲
23 دقیقه
زمین - بخش ۳۳ تا ۳۶
13 دقیقه
زمین - بخش ۳۷ تا ۳۹
18 دقیقه
شهر - بخش ۴۰ تا ۴۴
21 دقیقه
شهر - بخش ۴۵ تا ۴۸
25 دقیقه
شهر - بخش ۴۹ تا ۵۴
16 دقیقه
رهاکردن - بخش ۵۵ تا ۵۸
10 دقیقه
رهاکردن - بخش ۵۹
16 دقیقه
شب سال نو - بخش ۶۰ تا ۶۲
10 دقیقه
شب سال نو - بخش ۶۳
18 دقیقه
سکون - بخش ۶۴ تا ۶۸
8 دقیقه
سکون - بخش ۶۹
24 دقیقه
آینده - بخش ۷۰ تا ۷۱
21 دقیقه
آینده - ۷۲ تا ۷۵
27 دقیقه
آینده - بخش ۷۶ تا ۸۱

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نگهبان زمان
نویسنده
مترجممریم اصغرپور
راویافشین اعتماد، فرهاد اتقیایی، شهره روحی، هوتن شاطری پور، دادبه دادمهر، فرزانه فائزی، فریبا فصیحی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۸۰۰۰ ۴۷,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نگهبان زمان

مهسامحمدی
۱۴۰۲/۷/۲۵
شهرت میچ آلبوم از کتاب سه شنبه‌ها با موری آغاز شد. این کتاب هم می‌تواند به اندازه همان کتاب مشهور، آموزنده و دلنشین باشد. موضوع کمی خیالی هست اما به راحتی میشه با داستان ارتباط برقرار کرد و پیام آن را که درک و مفهوم زمان است دریافت کرد. اهمیت کیفیت زندگی نه کمیت آن هم پیام دیگری هست که من دریافت کردم. ممنون از دوستم کتابراه که نسخه صوتی این کتاب را در اختیارمون قرار داده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نگهبان زمان

برای دریافت کتاب صوتی نگهبان زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.