معرفی و دانلود کتاب صوتی سقوط

عکس جلد کتاب صوتی سقوط
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سقوط و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سقوط و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سقوط

کتاب صوتی سقوط اثر آلبر کامو، رمانی فلسفی است که زاویه‌های پنهان درون انسان را به تصویر می‌کشد. این کتاب یکی از آثار مهم ادبی است که به روشنی به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر می‌پردازد و در سال 1957 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شد.

کتاب صوتی سقوط (The Fall) روایت‌گر مردی است که از خود و فراز و نشیب‌های زندگیش سخن می‌گوید و سقوط تدریجی خود را، گام به گام برای فردی ناشناس بیان می‌کند. آلبر کامو (Albert Camus) این اثر را با زاویه دید تک گویی بیرونی شرح می‌دهد و یکی از زیباترین کتاب‌های اوست که به صورت مونولوگ دوم شخص به نگارش درآمده است.

ژان باتیست کلمانس داستان زندگی‌ و از دست دادن باغ‌های عدن در پاریس و تبعیدش به جهنمی از بورژواهای آمستردام را روایت می‌کند. او که روزگاری در پاریس وکیلی مشهور و موفق، و نمونه‌ی انسانی درستکار و پاک دامن بوده است، اکنون بر این گذشته نگاهی هراس‌انگیز می‌اندازد و در پرتو ذهنی هوشیار، دروغ و دورویی خود و دیگران را افشا می‌کند. کلمانس ابتدا خود را فردی دانا و آگاه معرفی می‌کند که در پی یافتن معنای درست زندگی‌ است. در ادامه تعریف می‌کند که در شبی که در حال رد شدن از پلی در پاریس بوده، زنی را می‌بیند که بصورتی غیرعادی به لبه‌های پل نزدیک شده است. او از کنار زن رد می‌شود و به او توجهی نمی‌کند. بعد از چند قدم، صدای برخورد چیزی با آب را می‌شنود، اما برخلاف همه‌ی ارزش‌هایی که خود، ظاهراً، در طول اعترافاتش به آن‌ها پایبند بوده، هیج کاری نمی‌کند. این اتفاق بر زندگی موفق او به عنوان وکیل تأثیر بسزایی می‌گذارد و از آن پس زندگی او دگرگون می‌شود.

این کتاب انسان را به سقوط اندیشه و مرز پالایش روح می‌رساند. ترس از قضاوت شدن یکی از ضعف‌های اساسی کلمانس و موضوع اصلی رمان است. صدای خنده‌ای که کلمانس می‌شنود، برای او نماد و حالتی از قضاوت شدن است. ترس او بیشتر مورد تمسخر دیگران واقع شدن، است. این ترس بر بیزاری‌اش از آمستردام می‌افزاید. البته صدای خنده می‌تواند اشاره به مضمون معصومیت داشته باشد. این صدا را اینگونه شرح می‌دهد: «به عنوان چیزی طبیعی و تا اندازه‌ای خوش‌آیند که جهان را در مسیر درست قرار می‌دهد.» این مضمون معصومیت به سمتی می‌رود که بر کلمانس چیره گشته و او را ناراحت می‌کند، او به سمت سقوط از معصومیت می‌رود. در این جهان و در این زمان هیچ‌کس نمی‌تواند خود را بی‌گناه بداند. تصویری که کلمانس از خود نشان می‌دهد ناگهان تصویر خود ما می‌شود. این کتاب کوچک آینه‌ی تمام نمای روزگار ما و انسان امروز است.

در کتاب سقوط مخاطب با فلسفه‌ پیچیده‌ای روبه‌رو می‌شود، اما با وجود کوتاه بودنش، به خوبی توانسته معنا و مفهوم عمیقش را بیان کند. ژان پل سارتر فیلسوف اگزیستانسیالت درباره‌ی این اثر می‌گوید: «رمان سقوط زیباترین و فهم‎ناشدنی‌ترین کتاب کامو است.»

آلبر کامو نویسنده، فیلسوف و روزنامه‌نگار الجزایری، فرانسوی بود. پدر او فرانسوی فقیری بود که در الجزایر برزگری را پیشه خود ساخت. یک سال پس از این که کامو پا به این دنیای پرطلاتم گذاشت جنگ جهانی اول شروع شد و پدرش به جبهه رفت و در همان سال‌ها جان خود را از دست داد. کامو در هنگام جنگ جهانی دوم اعدام «گابریل پری» را از نزدیک دید که این اعدام باعث شد حس شورش علیه آلمان‌ و نازیسم در او زنده شود. یک سال بعد از آن عضو گروه مقاومت فرانسه شد و شروع به فعالیت روزنامه‌نگاری زیرزمینی کرد. وی در این گروه با جان پل سارتر آشنا شد. رابطه او با سارتر بعد از خروج او از حزب کمونیست کم‌رنگ‌تر شد.

کامو یکی از نویسندگان بزرگ قرن 20 و نویسنده‌ی کتاب معروف بیگانه است. آلبر کامو پس از رودیارد کیپلینگ جوان‌ترین برنده‌ جایزه‌ی نوبل و همچنین اولین نویسنده‌ی زاده‌ی قاره آفریقا است که این عنوان را بدست آورده. وی در این سال‌ها کتاب‌های پر‌فروش و فلسفی فرانسه یعنی «طاعون» و «انسان طاغی» را نوشت. دیگر آثار معروف او عبارت‌اند از: «مرگ خوش»، «آدم اول»، «تبعید و حکومت وجدان»، «تبعید و سلطنت» و... . او در سال 1960 و در سن 47 سالگی بر اثر سانحه‌ی تصادف نزدیک سن، در شهر ویل‌بلویل درگذشت و رمان «آدم اول» وی برای همیشه ناتمام ماند و نگارشش به پایان نرسید.

جملات برگزیده کتاب سقوط:

- بالاترین عذاب‌های بشر این است که بدون قانون محاکمه شود.
- شیرجه‌های نرفته گاهی کوفتگی‌های عجیبی به جا می‌گذارند.
- هر افراطی. نیروی زندگی و در نتیجه درد و رنج را کاهش می‌دهد.
- سانسور همان چیزی را که نهی می‌کند به فریاد بلند اعلام می‌دارد.
- آدم خیال می‌کند با مرگ خود، زنش را تنبیه می‌کند، حال آنکه آزادیش را به او برمی‌گرداند.
- جنایت تنها در این نیست که دیگری را بکشی بلکه بیشتر در این است که خود زنده بمانی.
- مشکل زندگی بعضی از مردم در این است که چطور از دیگران کناره بگیرند یا لااقل با آنان بسازند.
- حکمی که درباره دیگران داده‌اید سرانجام مستقیما باز می‌گردد و بر چهره شما می‌خورد و در آنجا ضایعاتی به بار می‌آورد.
- چون احتیاج داشتم که دوست بدارم و دوستم بدارند، تصور کردم که عاشق شده‌ام. به عبارت دیگر خودم را به حماقت زدم.

در قسمت‌هایی از کتاب صوتی سقوط می‌شنویم:

«برای من ماجرای مردی را نقل کرده‌اند که دوستش به زندان افتاده بود و او شب‌ها بر کف اتاق می‌خوابید تا از آسایشی لذت نبرد که رفیقش از آن محروم شده بود. چه کسی آقای عزیز چه کسی برای ما بر زمین خواهد خفت؟»

«ما نمی‌توانیم بی‌گناهی هیچ کس را تایید کنیم در صورتی که می‌توانیم به طور قطع مجرمیت همه کس را مسلم بدانیم. هر انسان گواهی است بر جنایت همه‌ی انسان‌های دیگر. این است ایمان من و امیدواری من باور کنید ادیان از لحظه‌ای که دم از اخلاق می‌زنند و با صدور فرمان تهدید می‌کنند به خطا می‌روند. برای خلق مجرمیت مکافات احتیاجی به وجود خداوند نیست. همنوعان ما با کمک خود ما برای این کار کفایت می‌کنند. شما از روز داوری الهی سخن می‌گویید. اجازه بدهید که با کمال احترام به این حرف بخندم. من بدون ترس و تزلزل در انتظار آن روزم: من چیزی را دیده‌ام که به مراتب از آن سخت‌تر است من داوری آدمیان را دیده‌ام.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه
نمونه 3
29 دقیقه
فصل اول
26 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
28 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
29 دقیقه
فصل سوم - بخش اول
32 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
25 دقیقه
فصل چهارم - بخش اول
28 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
29 دقیقه
بخش پنجم - بخش اول
19 دقیقه
بخش پنجم - بخش دوم
32 دقیقه
فصل ششم - بخش اول
30 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سقوط
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویعلی دنیوی ساروی
ناشر چاپینشر به سخن
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سقوط

مریم مهدی
۱۴۰۱/۶/۲۶
کامو است دیگر. چه بگویم؟
عمیق و ظریف و شیرین سخن.
هم روانشناس است و هم جامعه شناس. هم نویسنده است و هم سیاست دان.
فرو می‌رود در درون ادمیزاد و بیرون می‌ریزد هر انچه را که با چنگ و دندان سعی در پنهان کردنش داریم. فاش می‌کند هر انچه را که می‌خواستیم دیگران نفهمند و ندانند درباره مان. درباره و و
پستی‌ها حقارت هایمان. درباره خودخواهی‌ها خودشیفتگی هایمان.
زیر نقاب هایمان پنهان می‌شویم و ادای شوالیه‌های قهرمان‌های ادبیات را در می‌اوریم. ولی تقصیر از ما نیست. ما حقیرانی ناگزیریم. ناگزیر و ناگریز.
حتی به خود مسلط نیستیم از اسارت ژن و ناخوداگاه. از حصار به هم تنیده عرف و جامعه. ما محکوم به زندگی هستیم. چیزی که حتی نمی‌دانیم خود طلب کرده ایم یا همچون طوقی او به گردنمان آویخت؟
همین است که او زیستن را تاب نمی‌اورد. آن که عمیق ببینید نمی‌تواند بماند. معلوم است که نمی‌تواند. اینجا با این حجم از پوچی و خستگی و رنج.
به قول خودش: آب خیلی سرد است، ولی خیالمان آسوده باشد، حالا خیلی دیر است. همیشه خیلی دیر خواهد بود، خوشبختانه!!!
پرویز شهدی هم بهترینش را برای این کتاب گذاشته و نیز راوی! هیچ جز اویی چنین «ژان باتیست» نمی‌توانست باشد.
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۲/۴/۱۲
🍁بعد از کتاب بیگانه، این دومین کتابیه که از کامو خوندم. کتاب رو دوست داشتم، و اعتراف میکنم که برای مثفهمیدنش باید روش متمرکز میشدم! به قول ژان پل سارتر که میگه؛ این کتاب زیباترین و فهم ناشده‌ترین کتابی هست که میشه خوند! و از طرفی کلا کتابای کامو فقط ظاهر ساده داره، ولی در واقع همه کارش فلسفی ‌و‌ و سنگینه چون از فکر سنگین و‌ نگاه متفاوت کامو به دنیا زندگی میان! اسم کتاب رو هم‌خیلی مناسب به داستان دیدم. کتاب به راحتی با راوی مونولوگ، سقوط اندیشه ‌و مرز پالایش روح رو‌ نشون میداد. خیلی ترسناک ‌و بی سانسور به ما میگفت که آدم چطوری میتونه از یه آدم‌هایی خوب و انسان به شخصیتی رزل و بی اخلاق تبدیل بشه!!!
منکه اوایل توی‌ خصوصیات خوب راوی با خودم صفات مشترک زیادی پیدا میکردم! هرچی اشتراکات‌ام با شخص راوی بیشتر میشد ترسم هم بیشتر میشد! و این یه تلنگری برام بود که نکنه بعدها توی آینده‌ای نزدیک خصوصیات بد رو هم‌ پیدا کنم!! سقوط واقعا میتونه به همه ما خیلی نردیکتر از اونی باشه که میشه فکرشو کرد!
کامو به راحتی به موضوعاتی مثل قضاوت، برداشت دیگران و تاثیر نگاه‌ها و برخوردهای اجتماعی روی ما رو نشون میده. از اینکه خواننده با فضا و محیطی که باعث سقوط قهرمان داستان هست، کم‌تر میفهمه و تمرکزش بیشتر روی بعد فلسفی کتاب هست، به نظرم کتاب رو جذاب‌تر هم‌ کرده. درکل کامو توی این رمان کوتاه به‌ شکل عمیق، مفاهیم و معانی زندگی رو‌ تفسیر میکنه.
مهدی همایی
۱۴۰۳/۱/۳
سبک نویسندگی آلبر کامو همیشه برای من جالب بوده احساس یک گفتگو و محاوره راحت با کسی به شما دست میدهد. که این یکی از ویژگی‌های بزرگ این نویسنده هستش. این اثر به عنوان یکی از پیچیده‌ترین و در عین حال زیباترین آثار کامو شناخته می‌شود و به بررسی مسائل اخلاقی و فلسفی عمیقی می‌پردازد که انسان مدرن با و و آن‌ها روبرو است. همچنین یک رمان فلسفی هستش که از زبان شخصیتی به نام ژان باتیست کلامنس روایت می‌شود. کلامنس، که خود را “قاضی توبه‌کار” می‌نامد، داستان زندگی‌اش را برای یک غریبه بازگو می‌کند به تدریج به بررسی و اعتراف به نقاط ضعف و خطاهای خود می‌پردازد. امیدوارم که لذت ببرید از خوندنش.
النا اسدالهی
۱۳۹۸/۱۲/۸
به نظر من هیچ کتابی بد نیست مخصوصا کتابی که نوشته آلبر کامو باشه صدردصد حرفی برای گفتن داره ولی خب نمیتونم بگم خیلی عالی بود متنش خیلی سنگینه و یه کم حالت پوچ گرایی داره و کلا آدم بعد از خوندنش حس خوبی بهش دست نمیده ولی خب نکات آموزنده خوبی هم تو کتاب هست اینکه سقوط انسان رو از خودش بیان می‌کنه از دو رویی‌ها، غرور و دلبستگی هاش و لذت‌های آنی زندگی ورسیدن به خود واقعیش و نه کسی که دیگران تاییدش می‌کنن، باتشکر از آقای ساروی به خاطر صدای گرم و دلنشینشون و تشکر از کتابراه عزیز🌹🌹🌹
م. خ.
۱۴۰۱/۱/۱۶
من توی این کتاب مثل یک رمان پیوستگی ندیدم و دوبار اونو گوش دادم در هر فصلش چند جمله بسیار خاص و تاثیر گذار مطرح شده که توجه مو جلب کرد من این جور کتاب‌ها رو دوست دارم چون به لایه‌های عمیق و درونی انسان رخنه می‌کند و گونه‌ای اعتراف نامه یا به اصطلاح اقرار نامه است البته من به تازگی مطالعه‌ی کتابهای فلسفی‌ رو شروع کروم و گوش سپردن و در ک کردن صوتی اون نیاز به تمرکز بالایی داره
IMAN RAHIMI
۱۴۰۲/۹/۲
خیلی از انسان‌ها وقتی به اوج میرسند مغرور می‌شوند و در واقع، سقوط می‌کنند. فکر میکنم پیام این کتاب هم همین است و یک تلنگر میزنه به ما که وقتی به یک جایی میرسیم امکان سقوط از ماندن در اوج بیشتره و باید حواسمان جمع باشه! با یک بار گوش دادن چیزی از این کتاب نمی‌فهمیم و باید دو سه بار گوش بدیم. در آخر سپاسگزارم از جناب کامو و مترجم و گوینده که هر سه عالی هستند.
Neda D
۱۴۰۲/۶/۵
کتاب به معنای واقعی کلمه شاهکار ست، ترجمه عالی و بدون نقص اما تنها ضعف این کتاب صوتی صدای گوینده عزیز و نوع خواندنشان هست متاسفانه نتوانستم با سبک خوانششان ارتباط برقرار کنم و کتاب و تهیه کردم و خودم خواندم اینطوری متوجه شدم با چه شاهکاری رو در رو هستم، هر آنچه که هستیم هر آنچه که انسان هست.... در این کتاب گفته شده، من بار دیگر شیفته آلبر کامو شدم
Mehran Hakha
۱۴۰۰/۱۱/۲۹
من چند بار این کتاب رو مطالعه کردم، کتاب روانشناسانه ایه بیشتر تا قالب کتاب داستانی باشه، نقد‌ها و تمجید منتقدین زیادی داشته از جمله تعریف ژان پل سارتر در مورد روشنایی بخشیدن به رفتار‌های انسانی و بررسی ان توسط البر کامو، نوع روایت داستان و فضا سازی این کتاب زیاد مورد پسند بنده نبود ولی در مجموع پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.
باران
۱۴۰۱/۸/۲۰
گویندگی خوب بود اما کتاب روند یکنواختی داشت گاهی از گوش دادن بهش خسته میشی، گاهی احساس می‌شد که کتاب به طور کامل ترجمه نشه و بعضی از قسمت‌ها حذف شده، اما برای یک بار گوش دادن کتاب خوبی هست و آدم رو با دورن خودش بیشتر آشنا میکنه یه جورایی خودمون رو در مقابل خودمون قرار میده
حسین حسن زاده
۱۳۹۸/۴/۳۱
واقعا دنیا باید به این نویسنده تعظیم کنه فوق العادست من دوبار خوندم و این بار هم گوش کردم تاثیر گذار تر بود لذت بردم مطالب عمیقی داره و مغزتون رو جا به جا میکنه
شهلا جعفرزاده
۱۴۰۰/۵/۱۶
فوق‌العاده است! من موقع گوش دادن مرتب به خودم یادآوری می‌کردم که داره درباره اروپا حرف می‌زنه و کتاب روسی نیست. فکر کنم کامو موقع نوشتن شدیدا تحت‌تاثیر داستایفسکی بوده. لحن راوی شبیه مردی از سن‌پترزبورگ یا مسکوئه نه مردی از فرانسه یا هلند.
sobhan nazari
۱۴۰۲/۳/۲۹
کتاب خیلی خوبی بود کلا کتابای آلبرکامو خیلی خاصه که موضوعات روانشناختی فلسفی رو در قلب رمان میاره همچنین جمله‌های خاصی داره تو کتاباش که فقط خودش میتونه اونارو بیان کنه صدای گوینده هم بسیار دلنشین بود🙏
Delaram Tb
۱۴۰۰/۴/۳
عالی بود، من این کتاب رو قبلا زبان اصلی خوانده بودم اما شنیدن نسخه صوتی خالی از لطف نبود. به تلخی میتونید خودتون رو در صبحت‌ها و تجربه‌های گوینده داستان ببینید کامو خیلی زیبا و دردناک انسان را به تصویر کشیده است.
محمد متضرع
۱۴۰۰/۱/۸
کتاب سخت و پیچیده‌ای واسه کسی که تازه شروع کرده، ولی از مفهوم پوچی در تار و پود کتاب و از خوندن درباره تیرگی‌های زندگی کسی که فوق العاده اجتماعی و موفق و خودشیفته‌ است و از پیچش انتهای داستان لذت بردم
Sepide Mmb
۱۳۹۹/۹/۲۴
مونولوگ این کتاب کاملا آدم رو درگیر میکنه. احتمالا در حین خوندن این کتاب کاملا ناخودآگاه از نویسنده سوال خواهید پرسید یا به حرفای او‌جواب می‌دهید و سورپرایز آخر کتاب بسیارلذت بخش است. روایت کتاب هم بسیار عالی.
مشاهده همه نظرات 54

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سقوط

برای دریافت کتاب صوتی سقوط و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.