معرفی و دانلود کتاب صوتی هفت عروس حصاری

عکس جلد کتاب صوتی هفت عروس حصاری
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هفت عروس حصاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هفت عروس حصاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هفت عروس حصاری

مرتضی رشیدی آشجردی و علی‌اکبر احمدی دارانی در کتاب صوتی هفت عروس حصاری منظومه‌ی هفت پیکر، یکی از شاهکارهای جاودان ادبیات فارسی را بازنویسی کرده‌اند. نظامی گنجوی، شاعر و ادیب قرن ششم هجری در این منظومه سرگذشت بهرام گور و هفت همسر او را روایت کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی هفت عروس حصاری

هفت پیکر (Haft Peykar) عنوان چهارمین منظومه از مجموعه آثار حکیم نظامی گنجوی (Nizami Ganjavi) است که با نام‌های بهرام‌نامه و هفت گنبد نیز شناخته می‌شود. بهرام گور، پانزدهمین پادشاه ساسانی که پس از یزدگرد یکم بر سریر پادشاهی نشست، شخصیت محوری این منظومه به شمار می‌رود. نظامی در این اثر خود از فرم روایی داستان در داستان استفاده کرده است که به آن روایت تعبیه‌شده نیز می‌گویند.

مرتضی رشیدی آشجردی و علی‌اکبر احمدی دارانی در کتاب هفت عروس حصاری به بازنویسی منظومه‌ی هفت پیکر نظامی گنجوی پرداخته‌اند. داستان هفت پیکر از این قرار است: به پیشنهاد معماری ماهر به‌نام شیده که دستی بر آتش علم نجوم نیز داشته است، کاخی با هفت گنبد متناسب با هفت سیاره برای بهرام گور، پادشاه ایران ساخته می‌شود. ساخت این قصر بهشتی دو سال به طول می‌انجامد و در نهایت بهرام گور جمعی متشکل از هفت بانوی زیبا از هفت اقلیم جهان را در آن گرد هم می‌آورد.

او هریک از زنان را به زیر یک گنبد کاخ می‌برد و در طول هفته، هر روز به سراغ یکی از آنان می‌رود تا برایش قصه‌ای نقل کنند. هفت قصه در هفت روز زیر هفت گنبد نزد هفت زن از هفت سرزمین. او روز شنبه را در گنبد سیاه نزد شاهدخت هند، روز یکشنبه را در گنبد زرد نزد شاهدخت روم، روز دوشنبه را در گنبد سبز نزد شاهدخت خوارزم، روز سه‌شنبه را در گنبد سرخ نزد شاهدخت سقلاب، روز چهارشنبه را در گنبد فیروزه‌ای نزد شاهدخت مغرب، روز پنج‌شنبه را در گنبد صندلی نزد شاهدخت چین و روز جمعه را در گنبد سپید نزد شاهدخت عجم سپری می‌کند. هر کدام از این هفت گنبد متعلق به یکی از افلاک آسمان هستند. گویی بهرام گور در این قصرِ هفت‌گنبد، آسمان را فرشِ زنانی زیبا از هفت اقلیم کرده است.

نسخه‌ی بازنویسی شده‌ی منظومه‌ی هفت گنبد در کتاب هفت عروس حصاری آمیزه‌ای از نثر و نظم است. بازنویسان این کتاب هر فصل از داستان را به نثر درآورده و در لابه‌لای آن ابیات اصلی سروده‌ی نظامی را نیز گنجانده‌اند.

کتاب صوتی هفت عروس حصاری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات کلاسیک ایران علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با مرتضی رشیدی آشجردی و اکبر احمدی دارانی بیشتر آشنا شویم

نویسندگان این اثر هر دو دارای مدرک دکترا در رشته‌ی ادبیات فارسی هستند. رشیدی در کرسی دانشیاری دانشکده‌ی علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد مشغول به کار، و احمدی دارانی عضو هیئت‌ علمی دانشگاه اصفهان است. این دو پژوهشگر در زمینه‌های نقد ادبی، تصحیح متون و نسخه‌شناسی فعالیت‌های بسیاری در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارند. تصحیح «دستور الکاتب فی تعیین المراتب»، اثر محمد نخجوانی از جمله فعالیت‌های مهم دکتر احمدی دارانی به شمار می‌رود. بازنویسی منظومه‌ی لیلی و مجنون از دیگر آثار مشترک این دو پژوهشگر است.

در بخشی از کتاب صوتی هفت عروس حصاری می‌شنویم

در سرزمین مصر مردی به‌نام ماهان زندگی می‌کرد که در زیبایی و جمال یوسف زمان خود بود. این مرد دوستانی داشت که به سبب زیبایی‌اش همواره او را به میهمانی خود دعوت کرده و حضور او را در خانه‌ی خود به فال نیک می‌گرفتند. روزی یکی از دوستان بزرگ‌زاده‌ی او در باغ خانه‌ی خود مجلس بزمی ترتیب داد و ماهان را به آن جا دعوت کرد.

بوستانی لطیف و شیرین‌کار
دوستان زو لطیف‌تر صد بار

تا شب آن جا نشاط می‌کردند
گاه می، گاه میوه می‌خوردند

هر زمان از نشاط پرورشی
هر دم از گونه‌ی دگر خورشی

همچنان در شادی و خرمی بودند و تا هنگام شب که نور سفید ماه همه‌جا تابیده بود، به نغمه‌سرایی و عیش و نوش پرداختند. ماهان که در آن شب زیبا به تماشای باغ پرداخته بود و مانند مستان به دور گل‌ها و گیاهان می‌گشت، سرانجام به جایی رسید که از باغ و بوستان خبری نبود. نخلستانی بود که فاصله‌ی زیادی از خانه‌ی دوست او داشت و ماهان نمی‌دانست که هنگام مستی و بی‌خبری چگونه به آن جا رسیده است. همین هنگام شخصی را دید که به سوی او می‌آید. وقتی نزدیک‌تر شد او را شناخت. شریک و دوست او در تجارت بود که در آن شب به آن جای ناآشنا آمده بود. ماهان او را به گرمی پذیرفت و از او پرسید: «این وقت شب آن هم تنها و بی‌همراه در اینجا چه می‌کنی؟» او پاسخ داد: «همین امشب از راه دور آمده‌ام و چون نمی‌توانستم دوری‌ات را تحمل کنم به اینجا آمدم. غیر از این امر مهمی هم در پیش بود که خواستم حتماً تو را ببینم و آن این است که کالای مناسبی برای فروش آورده‌ام که سود بسیاری برایمان خواهد داشت.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
مقدمه
19 دقیقه
فصل اول: بهرام در قصر خورنق
19 دقیقه
فصل دوم: پادشاهی بهرام
16 دقیقه
فصل سوم: فتنه
6 دقیقه
فصل چهارم: لشکرکشی خاقان چین به ایران
9 دقیقه
فصل پنجم: هفت پیکر
25 دقیقه
بخش اول: بهرام در گنبد سیاه و افسانه‌ی شاه سیاه‌پوشان
23 دقیقه
بخش دوم: بهرام در گنبد زرد و داستان شاه کنیزفروش
29 دقیقه
بخش سوم: بهرام در گنبد سبز و داستان بشر پرهیزگار
20 دقیقه
بخش چهارم: بهرام در گنبد سرخ و افسانه‌ی بانوی حصاری
30 دقیقه
بخش پنجم: بهرام در گنبد فیروزه‌ای و قصه‌ی ماهان در میان غولان
17 دقیقه
بخش ششم: بهرام در گنبد صندلی و داستان خیر و شر
12 دقیقه
بخش هفتم: بهرام در گنبد سپید و قصه‌ی جوان پاکدامن
13 دقیقه
فصل ششم: بهرام دادگر
9 دقیقه
فصل هفتم: مرگ بهرام

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هفت عروس حصاری
نویسنده، ،
راویرضا خضرایی، منیژه قاسمی فرد
ناشر چاپیانتشارات میراثبان
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هفت عروس حصاری

زهرا دوستی شنبرکی
۱۴۰۱/۷/۲۶
من خودم آدم خیلی باسوادی نیستم و تحصیلات ادبی و... ندارم اما عاشق ادبیات و گذشته ایرانم این کتاب بنظرم برای خواننده‌هایی مثل من خیلی عالی هست که شاید درک مطلبی خیلی کاملی از اشعار نتونیم داشته باشیم اما با خوندن و شنیدن همچین کتابهایی کاملا به مطالب داخل این کتابهای غنی پارسی آگاه میشیم و لذت بردم واقعا.
البته این رو هم بگم وقتی داستانها رو گوش میدادم بعضی جاها به نظرم ساده بود اما به این فکر میکردم که اصل این کتاب شعر بوده مو به تنم سیخ میشد که یک نفر چقدر میتونسته هنرمند باشه همه این‌ها رو در قالب شعر بگه.
در کل من راضی بودم
مهران قنبری
۱۴۰۲/۸/۱۳
شنیدم نظامی این کتاب رو برای این نوشته که مادران ایرانی برای فرزندانشون قصه داشته باشند تا تعریف کنند. جالبه که از بین همه کتاب صوتی‌ها ادبیات این کتاب طوریه که من خیلی زود خوابم میبره برای همین شب‌ها قبل خواب گوش میدم و آروم آروم فصل‌های کتاب هم جلو میره.
زهرا رفیعی
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
فوق العاده بود
شنیدن نحوه داستانی شعر‌های بزرگان بسیار درک و فهم اشعار را راحتتر کرده و بیشتر در خاطر ماندگار می‌ماند
گویندگی و نثر عالی و روان بود خیلی لذت بردم
زهرا کشاورزی
۱۴۰۱/۷/۲۵
کتاب عالی بود برای من هر لحظه‌اش هیجان بود. صدای اقای گوینده را بسیار دوست داشتم. اما برای من لحن بانو خوشایند نبود. گاهی لحنی کودکانه، نرم و لطیف بود که به مانند قصه‌ی شب میشد.
گیتی شجاعی
۱۴۰۱/۸/۵
بسیار عالی و شنیدنی. کتابی بی نظیر و تاریخی ما خانوادگی هر شب گوش میدادیم.
هانیه اقبالیان
۱۴۰۲/۲/۳۱
از زیباترین کتابهایی بود که تابحال شنیده بودم
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هفت عروس حصاری

برای دریافت کتاب صوتی هفت عروس حصاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.