معرفی و دانلود کتاب صوتی همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

عکس جلد کتاب صوتی همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

کتاب صوتی همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد ده مقاله از مجله‌ی هاروارد بیزینس ریویو را در بر دارد که توسط فرخ بافنده گردآوری و ترجمه شده‌اند. در مقالات این مجموعه به ماهیت همدلی، کارکردها و گونه‌های مختلف آن، اهمیت همدلی در ایجاد و حفظ روابط خوب و ماندگار و دیگر جوانبِ مهم و کاربردی این خصوصیت اخلاقی پرداخته شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

«خودت را جای من بگذار» گزاره‌ای است که ظاهراً ساده و روشن می‌آید اما واقعیت این است که درک انگیزه و رفتارهای افراد از دشوارترین ابعاد ارتباط با دیگران است. نویسندگان نشریه‌ی هاروارد بیزینس ریویو (Harvard Business Review) در ده مقاله‌ی کتاب همدلی (Empathy) از معنای همدلی، علت و چگونگی استفاده از آن در روابط انسانی گفته‌اند. با شنیدنِ مقالات این کتاب مخاطب درمی‌یابد که همدلی چیست، چرا اهمیت دارد، چطور می‌توان همدلی را در روابط افزایش داد و موانع موجود بر سر راه آن را حذف نمود و در نهایت چطور به میزان متعادلی نسبت به دیگران همدلی ورزید و از افراط و تفریط در آن اجتناب کرد.

کتاب صوتی همدلی در ده فصل خود که هر کدام به یک مقاله اختصاص دارد، به بُعدی از ابعاد متعدد همدلی پرداخته است. ماهیت همدلی و ضرورت آن، موضوعی است که مقاله‌ی اول بر آن متمرکز بوده است. ضرورت مهربانی و کنترل خشم موضوع دومین مقاله از این کتاب است. سومین فصل به شنیدنِ فعال، که یکی از ابزارهای اصلی همدلی به شمار می‌رود اختصاص دارد. فصل چهارم از نقش همدلی در مدیریت، برگزاری جلسات و پیشبرد اهداف می‌گوید. در فصل پنجم از تجربه‌ی عملیِ همدلی در زندگی سخن به میان می‌آید. مخاطب فصل ششم مدیران هستند و در آن از شیوه‌ی صحیح به‌کارگیری همدلی در روابط مدیران با کارمندان و احتمال بروز تعارضاتِ متعدد در صورت عدم رعایت ضوابط صحبت شده است. فصل هفتم بازاریابان و کارآفرینان را مخاطب خود قرار داده است و از تکنیک‌های فروش مؤثرتر سخن می‌گوید. فصل هشتم به‌طور ویژه موضوع حفاظت اطلاعات افراد و اهمیت ایجاد همدلی برای استقرار فضایی امن برای کاربران را مورد بررسی قرار می‌دهد. فصل نهم به چالش‌های همدلی اختصاص دارد و در نهایت در فصل دهم، طی مصاحبه‌ای به آموزه‌های دالای لاما درباره‌ی ارتباط میان هوش هیجانی و همدلی پرداخته شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

هنگامی که تلاش می‌کنید نسبت به دیگران همدلانه رفتار کنید بهتر است با آن‌ها درباره‌ی تجربیاتشان صحبت کنید تا اینکه احساس و افکار آنان را در ذهن خود حدس بزنید. پژوهش‌ها نشان داده‌اند این موضوع بسیار محتمل است که تصور اشتباه از فکر و احساس دیگران داشته باشیم. شاید صحبت کردن با دیگران راهکاری ساده به نظر بیاید اما دقیق‌ترین و هوشمندانه‌ترین روش همدلی است. این کار باعث می‌شود روابط میان افراد صمیمانه‌تر و دوستانه‌تر شود. در محیط‌های کاری نیز می‌توان از شیوه‌های متفاوت برای ابراز همدلی استفاده کرد. به عنوان مثال همه‌ می‌دانیم کارهایی که با تجزیه و تحلیل داده و ورود اطلاعات و وظایفی از این دست سر و کار دارند، فرسایشی هستند. مدیر یک مجموعه در چنین شرایطی چطور می‌تواند با کارمندانِ خود ابراز همدلی کند؟ آیا صحبت کردن درباره‌ی احساسات و افکارشان در این مواردِ به‌خصوص کفایت می‌کند؟ یک مدیر هوشمند در این شرایط به دنبال راهی برای استراحت دادن به افکار و مغز کارمندان خود است به این ترتیب که به آن‌ها این فرصت را می‌دهد تا در میان کارهایی که برای سازمان انجام می‌دهند، اندک زمانی را نیز به پروژه‌های شخصی خود اختصاص دهند. این کار باعث می‌شود احساس رضایتمندی کارکنان بالاتر رود، راندمان کار افزایش یابد و همدلی به بهترین و دقیق‌ترین شیوه از جانب کارفرما به کارمند ابراز شود. این شیوه توسط شرکت گوگل مورد استفاده قرار گرفت و بیست درصد از زمان کارکنان این شرکت به پروژه‌ها و علایق شخصی کارمندان اختصاص یافت و متعاقباً این نتیجه حاصل شد که افرادی که در زمان‌های استراحتِ خود، به علایق و پروژه‌های شخصی مشغول می‌شوند، همدلی بیشتری با سایر کارکنان و سازمان در کل احساس می‌کنند. در آن‌ها این احساس به‌وجود می‌آید که علاقه‌مندی‌ها و کارهایشان ارزشمند تلقی شده‌ است و در نتیجه با حس و حال بهتری به وظایف کاری محوله خواهند پرداخت.

همدلی مهارتی است که می‌تواند از نظر ذهنی و عاطفی باری برای افراد و سازمان به شمار برود و حتی در قضاوت‌های اخلاقی‌شان نیز اختلالاتی ایجاد نماید. برای اجتناب از این قبیل مشکلات، به‌کارگیری راهکارهایی که در مقالات کتاب صوتی همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد ارائه شده‌اند، می‌توانند به افراد کمک کنند تا با تمرکز بر برآورده کردنِ نیازهای فردی و سازمانی، همدلی را به عنوان مهارتی مفید و کاربردی در میان اطرافیان خود رشد و گسترش دهند.

کتاب صوتی همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد را به همت نشر جیحون در همکاری با انتشارات پندار تابان، با ترجمه و گردآوری فرخ بافنده و خوانش نسترن حسنی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

تمرکز مجموعه کتاب‌های مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد بر ابعاد مختلف رفتارهای انسان‌ها در زندگی حرفه‌ای آن‌هاست. این کتاب‌ها آزموده‌ها و نتایج پژوهش‌های متعددی را از کارشناسان و آگاهانِ حوزه‌های مختلف در بر دارد و نشان می‌دهد چگونه این رفتارها بر زندگی کاری افراد اثر می‌گذارند. علاوه بر آن، در این کتاب‌ها راهکارهایی کاربردی و توصیه‌هایی مفید نیز درباره‌ی چگونگی رویارویی با رفتارهای مخرب و موقعیت‌های دشوار ارائه شده‌اند که به مخاطب یادآوری می‌کنند توجه به سلامت احساس و رفتار افراد در محیط کار تا چه اندازه مهم و تأثیرگذار است.

کتاب صوتی همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد به مدیران و رؤسای سازمان‌ها و همین‌طور تمامی افرادی که نیاز به همدلی را در خود و دیگران احساس می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد می‌شنویم

همدلی عاطفی را می‌توان در وجودِ خود پروراند. این نتیجه‌ را هلن رایس، مدیرِ «برنامه‌ی همدلی و علوم ارتباطات» در بیمارستان مرکزی ماساچوستِ بوستون، از تحقیقی که درباره‌ی پزشکان انجام داد به دست آورد. رایس برای اینکه به پزشکان کمک کند حین کار کردن خودشان را فراموش نکنند، دوره‌ای آموزشی برایشان ترتیب داد که طی آن یاد می‌گرفتند تمرکز کنند. آن‌ها برای این کار باید به تنفس عمیق دیافراگمی متوسل می‌شدند، و نوعی عدمِ وابستگی خاص را در خود پرورش می‌دادند یعنی از راه دور رابطه را تماشا کردن (همان‌گونه که واقعاً هم بود)، به جای اینکه در افکار و احساس‌های خود گم شوند. رایس می‌گوید: «وقتی سعی ‌کنید خودتان را درگیر نکنید تا بتوانید آنچه را که واقعاً دارد اتفاق می‌افتد مشاهده کنید، این کار باعث می‌شود ذهن‌آگاهانه‌ از تعامل‌تان با بیمار آگاه باشید، بی‌آنکه صرفاً واکنشی ناگهانی و بدون تأمل نشان دهید. با در پیش گرفتن این روند، ‌می‌توانید بفهمید که آیا خودتان به لحاظ بدنی سرحال یا متعادل هستید، یا نه. به علاوه، می‌توانید متوجه شوید چه چیزی درباره‌ی وضعیت بیمار در آن موقعیت دارد آشکار می‌شود». برای مثال، اگر پزشکی متوجه شود که عصبی شده، این ممکن است علامتی باشد مبنی بر اینکه بیمار هم ناراحت است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
13 دقیقه
یک: همدلی چیست؟
14 دقیقه
دو: چرا دلسوزی نسبت به سخت‌گیری تاکتیک مدیریتی بهتری است؟
14 دقیقه
سه: شنونده‌های عالی واقعاً چه کاری انجام می‌دهند؟
12 دقیقه
چهار: همدلی برای داشتن جلسه‌ی کاری عالی کلیدی است
11 دقیقه
پنج: همدلی کردن با دیگران سخت‌تر است اگر قبلاً تجربه‌ای مشابه تجربه‌ی آن‌ها داشته‌اید
11 دقیقه
شش: قدرتمند شدن از همدردی‌تان می‌کاهد
20 دقیقه
هفت: بهره‌گیری از همدلی در پروسه‌ی طراحی محصول
12 دقیقه
هشت: فیس‌بوک چطور از همدلی برای حفظ امنیت داده‌های کاربران استفاده می‌کند؟
27 دقیقه
نه: محدودیت‌های همدلی
17 دقیقه
ده: دالای لاما چه درسی درباره‌ی هوش عاطفی به دنیل گولمن آموخت؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد
نویسنده
مترجمفرخ بافنده
راوینسترن حسنی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

برای دریافت کتاب صوتی همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.