معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر زندگی: چیزهای کوچک ولی با ارزش

عکس جلد کتاب صوتی هنر زندگی: چیزهای کوچک ولی با ارزش
قیمت:
۶۰۵۰۰ 42350 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر زندگی: چیزهای کوچک ولی با ارزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر زندگی: چیزهای کوچک ولی با ارزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر زندگی: چیزهای کوچک ولی با ارزش

هنری فریزر در کتاب صوتی هنر زندگی: چیزهای کوچک ولی با ارزش، به روایت خاطرات و داستان زندگی خود می‌پردازد و از مشکلاتی که پشت سر گذاشته و درس‌هایی که از آن‌ها گرفته سخن می‌گوید.

فریزر که متولد کشور انگلستان است در سن 17 سالگی هنگام شیرجه به دریا به دلیل اصابت سرش به یک تخته‌سنگ، قطع نخاع و از گردن به پایین فلج می‌شود. جی. کی. رولینگ در مقدمه‌ای که برای کتاب هنر زندگی (The Little Big Things) نوشته می‌گوید:

«هنری فریزر (Henry Fraser) یکی از استثنائی‌ترین افرادی است که من تاکنون در زندگی‌ام دیده‌ام. او بسیار بااستعداد، خوش‌چهره و باهوش است.»

هنری در این کتاب از چگونگی معلول شدن، تجربه‌هایش در دوره معلولیت و نگرشش از معلول بودن را با زبانی شیوا و روان در هشت فصل بازگو کرده است. در فصل اول رفتن کنار دریا برای تفریح و خوش‌گذرانی و شیرجه زدن به دریا و سپس قطع نخاع و فلج شدنش را روایت می‌کند. در فصل دوم از انتقالش از پرتغال به انگلیس برای بستری شدن در بیمارستان می‌گوید. در این بخش به‌ خصوص از نحوه رفتارهای مردم و برخوردهای آنان می‌نویسد و کارهای هر چند کوچکی که مردم برای او انجام می‌دادند را در بالا بردن روحیه و بهتر شدن زندگی‌اش مؤثر می‌داند.

فصل سوم اتفاقاتی که در بیمارستان برایش رخ داده و مهم بوده را شرح می‌دهد، از کسانی می‌گوید که در کنارش بستری بودند، از نور اتاق و دستگاه‌ها، از نحوه برخورد پرستاران و پزشکان و سرانجام از انتقالش به صندلی چرخ‌دار و بهبودی نسبی‌اش سخن گفته است. در فصل چهارم که عنوان پذیرش و سازگاری را با خود یدک می‌کشد، تجربه‌هایش در زمینه کنار آمدنش با حادثه پیش آمده یعنی فلج اندام‌های حرکتی‌اش و منتقل شدنش به بخش توان‌بخشی را با شما در میان می‌گذارد.

در فصل پنجم سعی کرده تفکر و برخورد مثبت خود با مشکلاتش را مطرح کند، چرا که او با مثبت‌اندیشی و رها کردن افکار منفی توانسته بر معلولیت غلبه کرده و بعد از شش ماه از بیمارستان مرخص شده و به خانه برود. در فصل ششم از بازگشت تدریجی خود به زندگی معمولی و عادی مانند رفتن به مدرسه و درس خواندن می‌گوید.

فصل هفتم به تلاش او که دارای معلولیت است برای معنا دادن به زندگی با آغاز فعالیت‌های اجتماعی و نگارش کتاب و مقاله اشاره می‌کند و در نهایت در فصل هشتم کوشیده انطباق خود با زندگی جدیدش را توصیف کند. او در این فصل به این نکته اذعان می‌کند که فکر کردن به مسائل منفی و گوشه‌گیری نه تنها هیچ مشکلی را رفع نمی‌کند بلکه بر مشکلات فرد اضافه می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی هنر زندگی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

شنیدن این کتاب به همه افراد دارای معلولیت و تمامی خانواده‌ها و حتی افراد عادی پیشنهاد می‌شود. نویسنده در این کتاب تلاش کرده تجربه‌هایش از یک حادثه وحشتناک را به خوبی شرح بدهد و مسیر درست را به دیگران بیاموزد.

در بخشی از کتاب صوتی هنر زندگی می‌شنویم:

متعجبم از اینکه نقاشی‌های خطی‌ای را که در سرسرای نمایشگاهِ از دست به دهان گذاشته بودم این قدر توجه جلب کردند و باعث گفت‌وگو شدند. در روز نمایشگاه و بعد از آن مردم نسخه‌های چاپی آن‌ها را می‌خریدند. به دقت درباره آن کلمات فکر کرده بودم ولی انتظار نداشتم چنین تأثیری ایجاد کنند. امروز که به آن فکر می‌کنم می‌بینم آن کلمات بیش از هر تصویر یا نقاشی دیگری باعث شدند مردم مستقیماً به افکار من دسترسی پیدا کنند و کلماتی که انتخاب کرده بودم «بپذیرید و خود را وفق دهید»، «قدردان باشید» و «هر روز یک روز خوب است» نشان‌دهنده وضعیت ذهن و جسم من و همچنین نگرشم به زندگی بودند.

ظاهراً وضعیت و معلولیت من ابعاد بسیاری داشته که مردم را به فکر واداشته است. از انجام دادن کارهای روزمره تا حفظ مثبت‌نگری و نقاشی‌های خطی من نشان‌دهنده برخی از این ابعاد بودند. من دیر به قدرت کلمات پی بردم. در مدرسه علاقه چندانی به ادبیات انگلیسی نداشتم و فقط گاهی کتاب می‌خواندم که آن هم اکثراً شامل زندگی‌نامه ورزشکاران بود ولی از زمانی که در بیمارستان بستری شدم و کلماتی را که مردم به دقت و با نفکر فراوان برای ابراز شوکه شدنشان، همدلی، امیدواری و عشق در مورد آن اتفاق انتخاب کرده بودند بارها و بارها می‌خواندم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
26 دقیقه
یک لحظه‌ی کوتاه
15 دقیقه
مسائل بزرگ و ظاهراً کوچک - قسمت اول
16 دقیقه
مسائل بزرگ و ظاهراً کوچک - قسمت دوم
27 دقیقه
شکست انتخابی است
24 دقیقه
پذیرش و سازگاری
30 دقیقه
شکرگذار باشید
17 دقیقه
هدایت صندلی - قسمت اول
16 دقیقه
هدایت صندلی - قسمت دوم
22 دقیقه
هنر مبارزه به زندگی معنا می‌بخشد - قسمت اول
10 دقیقه
هنر مبارزه به زندگی معنا می‌بخشد - قسمت دوم
30 دقیقه
هر روز یک روز خوب است

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر زندگی: چیزهای کوچک ولی با ارزش
نویسنده
مترجممریم تقدیسی
راویهوتن شاطری پور، شهره روحی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۶۰۵۰۰ 42350 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر زندگی: چیزهای کوچک ولی با ارزش

برای دریافت کتاب صوتی هنر زندگی: چیزهای کوچک ولی با ارزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.