معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی پونه

عکس جلد کتاب صوتی پونه
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پونه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پونه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پونه

سوده مقصودی در کتاب صوتی پونه داستان زندگی دختری به همین نام را روایت می‌کند که با معضل‌ها و چالش‌های شخصی و اجتماعی بسیاری روبه‌روست. در این اثر به وجوه مختلف زندگی شخصیت اول داستان به‌عنوان یک زن ایرانی پرداخته شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی پونه

وقایع کتاب صوتی پونه حول محور زندگی دختر جوانی با همین نام می‌گردد. پونه یک زن ایرانی است که در زمانه‌ی معاصر زندگی می‌کند. شاید فردی شبیه به بسیاری از ما یا نزدیکانمان. چه در ساحت زندگی شخصی و چه در عرصه‌ی اجتماع، از خانواده گرفته تا جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، پونه با معضل‌ها و چالش‌های بسیاری روبه‌روست. رمان پونه درباره‌ی معضلات زنان ایرانی است و شنیدن آن در چنین روزهایی می‌تواند به ما در راستای درک عمیق‌تر این قبیل مسائل کمک کند.

از دیگر شخصیت‌های این کتاب می‌توان به پروانه‌خانمْ مادر پونه، سوسن، کریم‌آقا همسر خواهر پونه و داماد بزرگ خانواده که با پدرش در یک مغازه‌ی کیف‌دوزی کار می‌کند، و علی خواهرزاده‌ی پونه اشاره کرد. رشته‌های زندگی همه‌ی این کاراکترها به‌نحوی در هم تنیده است که تفکیک آن‌ها به‌راحتی از یکدیگر میسر نیست. پس از مرگ پدر پونه، مادرشان او و خواهرانش را بزرگ می‌کند. اکنون پونه درصدد آن است که در یک شرکت خصوصی مشغول به کار شود تا زندگی مستقلی را برای خودش دست‌وپا کند اما با مخالفت شدید مادرش روبه‌رو می‌شود. پروانه‌خانم آنقدر با تصمیم او مخالف است که حاضر است طلاهایی را که از همسرش به یادگار دارد بفروشد اما به تصمیم پونه رضایت ندهد. اما این تنها معضل پونه نیست...

نشر صوتی کانون فرهنگی چوک با همکاری انتشارات انسان برتر این اثر را با صدای مهدی رضایی در قالب کتاب صوتی تهیه و منتشر کرده است.

کتاب صوتی پونه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌ها و رمان‌های اجتماعی علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی پونه می‌شنویم

وقتی از مغازه بیرون آمدند نسرین نیم نگاهی به کیف انداخت: «خودمونیم. خیلی هواتو داره‌ها.» پونه نگاهی به آسمان گرفته‌ی بالای سرش انداخت: «جای النگوها روی دست مادر خیلی خالی بود. از خواستگار جدید خبری نیست؟ اشتباه کردی اونی رو که سعید معرفی کرده بود رد کردی. تحصیل‌کرده بود. دستشم به دهنش می‌رسید.» کلافه بود. علی را بغل کرد و جلوتر افتاد.

«از نظر شما همه خوبن. فقط اسم شوهر باشه آبجیتون رو دستتون نمونه. بقیه‌ش رو هم خدا بزرگه.» صدایش را کلفت کرد و ادامه داد: «سرکار خانم، استحضار دارید که بنده علاوه بر این که فرهنگی‌ام، یه سوپر کوچولو دارم و دیگه نیازی به کار کردن شما نیست. خب سر کار نمی‌رفتی. من سن تو بودم امیر ابتدایی رو تموم کرده بود.»

- توروخدا تو دیگه عین سوسن حرف نزن. اگه شما عجله داشتید و دبیرستان رو تموم نکرده شوهر کردید، دلیل نمی‌شه که من ترشیده باشم. چی می‌شه یه مدت بی‌خیال من شید؟

- ما فقط نگرانتیم. هرچی هم می‌گیم از سر دوست داشتنه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

61 دقیقه
فصل اول
60 دقیقه
فصل دوم
31 دقیقه
فصل سوم
45 دقیقه
فصل چهارم
49 دقیقه
فصل پنجم
20 دقیقه
فصل ششم
44 دقیقه
فصل هفتم
37 دقیقه
فصل هشتم
38 دقیقه
فصل نهم
64 دقیقه
فصل دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پونه
نویسنده
راویمهدی رضایی
ناشر چاپیانتشارات انسان برتر
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پونه

mohammad jaafaran
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
برای اولین بار در اواسط کتاب میخوام نظرم رو بنویسم.. طبق عادت هیچ کتابی رو نصفه رها نمیکنم، حتی اگر واقعا فقط برای رفع تکلیف گوش بدم و بخونم.. ولی واقعا بعضی از سطوح ناشرها باهم خیلی اختلاف داره.. شما نشریه ماه آوا را با اینکار مقایسه کنید...
واقعا داستان که بدرد فیلم‌های شبکه‌های استانی میخوره،
کلیشه ای، جملات اتو کشیده، ی قصه کش دار حوصله بر، و داستانی که ۱۰۰۰بار شنیدیم.. اوکی، داستان تکراری، ولی چرا حداقل یکم متفاوت تر، خلاقانه تر و... نمی‌نویسی؟؟
نکته بعدی از شنیدن یک صدا برای تمام کاراکترها بیزارم، اونم صدا و بیان بی روح و بدون کوچکترین حسی... در خیلی جاها باید حدس زد و یا ۱ دقیقه بعد متوجه میشی که منظور راوی چ کسی بوده... متأسفانه سوال و جواب‌های بی‌مورد و نشنیدنی زیادی هم در داستان وجود داره.. در کل نمره پائین تر از متوسط به اینکار تعلق میگیره... روز‌های خوب خواهند آمد..
فرییا جمالی
۱۴۰۲/۵/۲۹
پونه دختر فقیری که با تلاشهای خودش به آنجایی که میخواست رسید. اگرچه جایی از داستان گاهی غلوهای زیادی دیده میشد. مامان پروانه زنی مومن صبور و نمونه‌ی یک زن ایرانی که بازهم تبحر و قدرت زنان بی سرپرست را به رخ میکشد. محمد پسری که قربانی فقر شده بود. عمویی که هیچ بویی از انسانیت نبرده بود. و بازهم که و تکرارهای بارها در زندگی روزمره با آن برخورد میکنیم. تشبیهات زیبا جملات محسور کننده و فلوت زنی پونه. وقتی به دور از شان کنونی و به دور از غرور ناشی از ثروتی که اکثر مواقع گریبانگیر آدمیان میشود روی جدول کنار پیرمردی دوره گرد می‌نشیند و آزاد و رها فلوت مینوازد و پولی برای پیرمرد جمع میکند و پیرمرد اورا فرشته میخواند که از جانب خدا آمده است. داستان طولانی بود قصه گو خیلی خیلی یکنواخت روایت میکرد اما آفرین به کوشش که اصلا خسته نشد و تپق نمی‌زد. گاهی کشدار بودن موضوع به شدت روی مخم راه میرفت و اعصابم رو به هم می‌ریخت ولی فصل دهم واقعا ارزش ادامه داشتن رو داشت و از نثر نو یسنده خیلی خوشم اومد اونجایی که به سوراخ روی دیوار خوشبختی اشاره کرد. تشبیهات عالی قلم قوی و متبحرانه ممنون از کتابراه.
شکوفه امیری
۱۴۰۲/۳/۲۵
با درود، در مورد کتاب صوتی پونه، نوشته خانم سوده مقصودی،
این رمان ایرانی را در ده فصل، در ژانر اجتماعی و کمی پلیسی می‌شنویم، زندگی پرفرازو نشیب پونه که چگونه با ارامش وتلاش، انها را پشت سر می‌گذارد.
خیلی از ما ممکنه به این سبک از ادبیات علاقه مند نباشیم ولی من لذت بردم، با این که رمان زبان اما
ساده‌ای داشت، به داستان لطمه‌ای وارد نکرد، ولی خانم مقصودی بعضی جاها اغراق داشت. ممکن بود بگیم این داستان شبیه قصه هاس، دور از واقعیت هست، حتی اخرشم خوب تموم شد، همه ما قصه‌هایی عجیب و غریب داریم، که از لابه لای آن‌ها، داستان‌ها سر برمی افرازند وخاطرات جالبی به جا می‌ماند، حتی زندگی پونه و محمد، ممکن است برای کسی در این دنیا اتفاق افتاده باشد، می‌خواستم بگم زندگی تک تک ما داستان است، که هیچ نویسنده‌ای بهتر از خالقمان نمی‌تواند روایت کند، گاهی نویسندگان عزیز زندگی هایمان را به ما یاد اوری می‌کنند و به ما می‌گویند هر کسی دفتری دارد که باید خوانده شود.
من از کتاب بسیار لذت بردم ولی راوی داستان، نه صدای دلنشین دارد نه در گویندگی خبره است و مشکلی دیگه‌ای که وجود داشت و به نظرم مهم است این که شخص اول داستان خانم بود، ولی راوی داستان اقابود، این دو با هم تضاد داشتن این کمی آزار دهنده بود، فقط می‌شد از داستان لذت برد.
سمیرا ابراهیم پور
۱۴۰۲/۱/۲۷
کتاب پونه درباره‌ی زندگی دختری بنام پونه تلاش او برای دست یابی به موفقیت ماجرای عاشقی و ازدواجش و اتفاقات زندگی محمد همسر پونه و اطرافیانشان است. نام کتاب هم از شخصیت اصلی داستان برگرفته شده. نویسنده در این کتاب بیشتر از هر چیزی به کمبودها و عقده های زندگی اشخاص و چگونگی انتخاب مسیرشان برای جبران و کمبودها ادامه زندگی پرداخته. این که مسیر انتقام و کینه جویی را انتخاب میکنند یا بخشش را! و یا در گمراهی به سر میبرند و نمیتوانند به مسیر درست دست یابند. البته بیشتر عقده ها در این داستان مربوط به نبودن پدر و محروم شدن از محبتش و مسائل مالی است. اهنگ هایی که در بخش هایی از داستان پخش میشود کاملا نامرتبط با فضای داستان و گوش خراش بودند. از ایرادهای دیگر داستان پرش یکباره از یک فضا به فضایی دیگر است. مثلا ناگهان از فضای بین پونه و مادرش به خانه ی محمد میرود و... درحالیکه چون این کتاب است و نه تلوزیون باید نویسنده از قبل زمینه ی حضور در فضایی دیگر را فراهم کند. حضور خانواده ی واقعی محمد و خواهر مهسا در داستان و تغییر مسیر داستان از حالت عاشقانه و اجتماعی به حالت جنایی بنظر من بسیار ناشیانه صورت گرفته و از ان به بعد نویسنده تمرکز خود را از دست داده است. در حالت کلی کتاب متوسطی بود ولی ارزش شنیده شدن را دارد. با تشکر از کتاب راه
A.asgari
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
کتاب خوبی بود متن ساده و روان بود از جملات و اتفاقات تکراری نمیگفت که امروز مانتویه چه رنگی پوشیدم و اینا که توایه بیشترین رمان‌ها هستند استان درباره‌ی یه دختره که دختره اخر خانواده‌ هست و همه بهش میگن باید شوهر کنه اما اون میخواد درس بخونه و پیشرفت کنه یه دختر عاقلکه عاشق میشه و تلاش میکنه کار و و میکنه چقدر پروانه خانم اینقد با دخترش خوب بود اینقد به جونش غر نمیزد که چرا امروز اینجوری کردی اونجوری کردی واقعا اگه با دختر‌ها دوس نباشید اونا هم خیلی چیزارو بهتون نمیگن یا دروغ میگن پروانه خانم نمونه‌ی کامل یه مادر بود بعدم داستان کشید به خانواده‌ی امیری که زیادی تخیلی بود دوس نداشتم مثله فیلما بود بی معمولی با این همه مشکل اخرشم با هم زندگی کردن و جانزدن
Mojgan Hatai
۱۴۰۲/۷/۲۹
این کتاب یک داستان تکراری اما دوست داشتنی از زنی قوی به نام پونه است که با تمام ناملایمات زندگی روبرو می‌شود اما شکست نمی‌خورد. به طور کلی در این کتاب اکثر شخصیت‌های زن بسیار قوی هستند. البته منبع الهام هرکدام متفاوت است... مثلا برای پونه، مادرش و برای مادرش ایمان به خدا و مذهب، برای خانم دکتر درس و موقعیت اجتماعی اش...
شخصیت‌ها بسیار سیاه و سفید تعریف شده‌اند و این باعث می‌شود ارزش کار کمی افت کند.
مثلا پونه، مادرش و خانم دکتر کاملا سفید، مهسا و پدرش کاملا سیاه هستند... به نظرم این نوع ارزش گذاری اصلا منسوخ شده... انسانها ترکیبی از خوبی و بدی هستند.
علیرضا رجبیان
۱۴۰۲/۱/۲۲
بسیار عالی، نویسنده انچنان جذاب حرفهای دل یه خونواده متوسط پایین رو به رشته تحریر دراورده، بخصوص دختر خانوم دانشجویی که برای رسیدن به هدف باید به جنگ همه برود، از تعلقات خانوادگی تا فرهنگ حاکم بر خانواده و توقعات سطحی خواهران، مهم اینه که مادر خونواده، پروانه خانوم علی رغم تموم مشکلات اقتصادی و فوت همسر، ‌ با فکری باز از ازدواج اجباری دخترش خودداری میکند و او را در انتخاب همسر ازاد میگذارد.
بهر حال کتابی است بی همتا برای همه دختران دانشجو و خونواده‌های سنتی مفیده، گوش کردن این کتاب رو برای همه توصیه میکنم.
Mozhgan
۱۴۰۲/۸/۸
کتاب صوتی پونه را من هنوز کامل داستان را گوش نکردم ولی انتقادهایی از این کتاب شده که من متخصص و نویسنده و منتقد با سوادی نیستم هر چند شاید کتاب کمبودهایی دارد. ولی شنونده عزیز کتابهای رایگان که کتابراه‌دراختیار ماقرار میدهد هزینه غیر از دانلود ناچیز ندادیم. بهرحال کتابی که انتقاداتی دارد نکات مثبتی هم دارد و داستان پونه زندگی یه دختر را روایت میکندکه هشتاددرصد دختران و زنان این مشکلات پونه را داشتند و هرکدام به نوعی با آن روبرو شدند و این داستان میتواند آموزنده باشد.
سارا اکبریان
۱۴۰۲/۶/۱۹
من به دلیل مشغله زیاد اغلب کتاب صوتی گوش میدم حتی گاهی اگر کتاب محتوای جذابی نداشته باشه باز هم صرفا به دلیل گذر وقت تا انتها ادامه میدماین داستان رو هم تا انتها ادامه دادم تنها به دلیل اینکه حوصلم سر نره وگرنه هیچ جذابیتی نداشت داستان کاملا سطحی و اتفاقات کلیشه‌ای و پایان کاملا قابل پیش بینی در یه مجموع میشه گفت اثر آماتور هست نه بک اثر فاخر که ارزش این همه کش دادن داشته باشه و اینکه چرا محمد تا آخر امیری موند؟؟؟
علی نخعی
۱۴۰۲/۱/۱۹
داستان تکراری با اشتباهات زیاد، از جمله در دانشگاه انتخاب واحد می‌کنند و نه انتخاب رشته، در اتوبوس مانتوی پونه اگر لای در گیر کرده چطور توانسته روی صندلی بنشیند، عموی محمد برای بدست آوردن اسناد نیازی به ۳۰ سال صبر نداشته، یعنی دلیل موجهی در داستان ارائه نشده، از همه مهمتر گوینده داستان با یک صدا برای نقش زن و مرد خوب نبود و تطبیق و تشخیص دیالوگ که مال چه کسی است بسیار سخت است.
F.javan
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
کتاب سرگرم کننده‌ای بود برخی جاها کلیشه‌ای بود. فراز و نشیب داشت اما نه در حد کشوندن مخاطب دنبال داستان. شخصیت اول داستان دختری است که دنبال بالا کشیدن زندگی مشغول درس خوندن هست و توی دانشگاه با پسری آشنا میشه که زندگی راز آلودی داره که سعی داره ازین راز پرده برداره و جواب سوالاتش و پیدا کنه. مادرش زن بسیار باتجربه ایه و شوهر خواهری که جای پدر و پر کرده در حالی که خود خواهر رابطه خوبی نداره!
نازیلا کوهزاد
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
کتاب خوبی بود هم یه جورایی آموزنده بود هم سرگرم کننده مخصوصا که حضور آدم بافهم وکمالاتی مثل مامان پروانه وآدم خوش قلبی مثل آقا کریم که انرژی مثبت بودن وخیلی خوب با ارزش داشتن آدماهای اینچنینی تو زندگی چون مامان پروانه هم مادربودوهمیه دوست خیلی خوب پس تونست که دلگرمی و راهنمای خیلی خوبی برای پونه باشه، درنهایت تشکرصمیمانه از کتابراه وخانم سوده مقصودی وآقای مهدی رضایی🙏🍀🌺
مصطفی عزتی راد
۱۴۰۲/۶/۶
متأسفانه خوانش بد و موسیقی متن بیجا که بدون هیچ علتی در سرتاسر خوانش، جریان داره، به قدری من رو اذیت کرد که نتونستم همه‌اش رو گوش بدم. صدای فردی که متن رو میخونه نه جذابیتی داره و نه کیفیت ضبط خوبی.
داستان هم تا جایی که من گوش کردم از یک کلیشه‌ی تکراری فراتر نمیره ولی نحوه‌ی نگارش و جمله بندی‌ها از صد نمره‌ی پنجاه رو با ارفاق میگیره
سمیه شفیعی
۱۴۰۲/۴/۵
کتاب پونه داستان زندگی دختری پونه است که از سال اخر کارشناسی شروع میشه جلو میره داستان پر از فراز و فرود عاشق شدن درگیر مسایل مالی خطرناک شدن تا پیدا کردن خانواده گمشده همسرش
هر چه داستان جلو میره ما بیشتر با شخصیت‌ها و رازهاشون اشنا میشیم
تنها نقطه ضعف این کتاب راوی داستان من شخصا صدای ایشون و نوع روایتشونو نمیپسندم
منیژه پورمحمدی
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
داستان بسیار آموزنده و خوبی داره، شخصیت پونه واقعا برام جذاب بود، از اینکه یک دختر میتونه اینطور عاقلانه رفتار کنه واقعا خوشم اومد. در این دوره‌ای که تعداد زیادی از دخترها به مادیات توجه دارن یک دختر بیاد و مثل پونه قوی و دنبال پیشرفت شخصی باشه خیلی خوشم اومد. نویسنده به همه نکات دقت داشته و حتی راوی داستان هم مسلط بود
مشاهده همه نظرات 86

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پونه

برای دریافت کتاب صوتی پونه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.