معرفی و دانلود کتاب صوتی پیاده

عکس جلد کتاب صوتی پیاده
قیمت:
74000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پیاده

کتاب صوتی پیاده نوشته‌ی بلقیس سلیمانی، داستان زندگی زنی تنها و باردار را در سال‌های پس از انقلاب به تصویر می‌کشد. زنی که در شهر بزرگ تهران تنها و بی‌پناه مانده است.

کتاب صوتی پیاده روایت‌گر زندگی یک زوج کرمانی به نام‌های انیس و کرامت است که در سال‌های پس از انقلاب به تهران مهاجرت می‌کنند. همان سال‌هایی که جنگ میان ایران و عراق شدت گرفته بود، انیس شخصیت اصلی این داستان باردار است و شرایط سختی دارد. یکسال و نیم از ازدواج آن‌ها می‌گذرد. پس از آمدن به تهران کرامت به دانشگاه می‌رود، اما کم‌کم رفتارهای او تغییر می‌کند، او مردی بد دل و شکاک می‌شود و به انیس اجازه‌ی خروج از خانه را نمی‌دهد.

در یکی از روزها کرامت به همراه مردی به نام هوشنگ به خانه می‌آید تا مدتی مهمان آن‌ها باشد اما ماندن هوشنگ بیش از حد طولانی می‌شود و با رفتارهای عجیب و غریب کرامت، عرصه بر انیس تنگ می‌شود زیرا روزها که کرامت به دانشگاه می‌رود، انیس را در یکی از اتاق‌های خانه زندانی می‌کند. انیس کم‌کم احساس می‌کند حضور هوشنگ در خانه آن‌ها مشکوک به نظر می‌رسد.

بالاخره پس از مدتی با دستگیر شدن کرامت موضوع برای انیس روشن می‌شود. انیس پس از دستگیری شوهرش با کودکی درون شکم تنها می‌ماند، حتی آشنایان و فامیل هیچ‌کدام او را قبول نمی‌کنند و او گریبان‌گیر مسائل و مشکلات بسیار و قربانی مناسبات سیاسی و اجتماعی دوران خود می‌شود.

سلیمانی در این داستان جذاب نیز مثل دیگر داستان‌هایش، به روایت زندگی زنی دیگر و دلمشغولی‌های آن می‌پردازد. با این تفاوت که شخصیت اصلی این بار زنی ساده و دهاتی که در فقر و فلاکت بزرگ شده و بازیچه دست رویدادهایی می‌شود که حتی از چگونگی و چرایی آن‌ها چیزی نمی‌داند و سرانجام هم قربانی کینه‌های جهان مردانه‌‌ای می‌شود که در سراسر زندگی‌اش بر او سایه انداخته بود.

بلقیس سلیمانی را بیشتر بشناسیم:

بلقیس سلیمانی نویسنده، منتقد و پژوهشگر ادبی در سال 1342 در شهر کرمان چشم به جهان گشود. او دانش‌آموخته رشته فلسفه است و بیش از 80 مقاله در مطبوعات به نگارش درآورده و بعضی از داستان‌های او به زبان‌های مختلفی نیز ترجمه شده ‌است. همچنین در محافل ادبی مانند جشنواره بین‌المللی برنامه‌های رادیویی و جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی به عنوان داور حضور داشته است. او همیشه در داستان‌هایش فلسفه‌ی زندگی را به تصویر می‌کشد و سال‌های دهه 60 و دغدغه‌های این سال‌ها را به نمایش می‌گذارد.

از جمله داستان‌های سلیمانی می‌توان به من از گورانی‌ها می‌ترسم، پسری که مرا دوست داشت، به هادس خوش آمدید، سگ‌سالی، بازی عروس و داماد، شب طاهره، بازی آخر بانو و... اشاره کرد.

در قسمتی از کتاب صوتی پیاده می‌شنویم:

- جلوِ پارک آقا هوشنگ برای کامران پشمک خرید و یک توپ پلاستیکیِ راه‌راه. انیس جلوتر از آن‌ها وارد پارک شد و مردی را دید که کل کائنات را بر سر دست می‌چرخاند.
- الله‌اکبر!
- مرد مجسمه‌ای طوری ستاره‌ها و سیارات را می‌چرخاند که انیس آتش‌گردان را، آن زمانی که پدرش زنده بود و گاه‌وبی‌گاه قلیانی می‌کشید با دوست و آشنا. در عمرش پارک نرفته بود اما وصفش را از زن‌های افسر خانم شنیده بود و بارها از کنار پارک‌های تهران گذشته بود. همین زندگی را می‌خواست آن وقت که با کرامت زندگی می‌کرد؛ بچه‌ای، سایه سری، گشت‌وگذاری. چرا نباید این روزگار را با آن از خدابی‌خبر، کرامت، می‌داشت؟
- چه کردی مرد با خودت، با من...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
مقدمه
20 دقیقه
بخش اول
17 دقیقه
بخش دوم
16 دقیقه
بخش سوم
16 دقیقه
بخش چهارم
27 دقیقه
بخش پنجم
58 دقیقه
بخش ششم
26 دقیقه
بخش هفتم
29 دقیقه
بخش هشتم
17 دقیقه
بخش نهم
24 دقیقه
بخش دهم
44 دقیقه
بخش یازدهم
61 دقیقه
بخش دوازدهم
51 دقیقه
بخش سیزدهم
29 دقیقه
بخش چهاردهم
23 دقیقه
بخش پانزدهم
40 دقیقه
بخش شانزدهم
21 دقیقه
بخش هفدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پیاده
نویسنده
راویآهو خردمند
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
74000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پیاده

Debora
۱۴۰۰/۱/۲۷
چقدر این داستان تلخ و درد ناک بود. چقدر زیبا بود. چقدر تاثیر گذار بود. اونقد ساده و زیبا نوشته شده بود و داستان غیر قابل پیش بینی بود که تا نصف شب بیدار موندم تا تمامشو گوش کنم. چقدر باهاش گریه کردم. چقدر قلبم به درد اومد. با مرگ انیس موافقم. حداقل راحت شد. ولی واقعا چنین مردان بی رحمی خیر از عدالت زندگیشون میبینن! خدا کجاست. به واقع آدمهای زیادی مثل انیس سراغ دارم که انگار سرشت زندگیشون با رنج و تنهایی و سختی نوشته شده. نمیدونم اما گاهی به عدالت خدا شک میکنم. چه دلیلی داره یه انسان همیشه در رنج و مشقت باشه ولی بعضی حتی ندونن تنهایی و سختی چی هست! زنان در جامعه شرقی همیشه قربانی تعصب و غیرتهای دروغین سنتها و عقاید مزخرف گذشتگانند. خواندن این کتاب رو به همه توصیه میکنم. چقدر قلم نویسنده رو دوست داشتم.
طیبه محمودی
۱۳۹۸/۱۱/۲۳
وای خدا لعنت کنه هرمردی که زندگی زنی رو اینطور بهم میریزه. کرامت لعنتایی که شایسته‌ی عمروعثمان و ابن ملجم مرادی هست نثار تو باشه، که اینطور زندگی انیس بی‌چاره، زنی معصومو پاکو مظلوم رو نابود کردی... چقدر دردناک بود، چقدر قلبم دردگرفت ازاین داستان، وای خدا چرا بااین زن اینکارو کرد. خدایا چرا اینقدر این مظلوم رو عذاب دادی، عدالتت کجا بود.‌ای وای از تهمت،‌ای وای از مردای بی‌معرفته نامرد...
کتایون کریمی
۱۴۰۱/۴/۲۳
کتاب خوبی بود لذت بردم آخرش قابل حدس زدن نبود و اندکی غلو داشت اگرچه خیلی دردناک بود ولی از خوندنش پشیمان نیستم امان از جهل و نادانی و تعصبات که اینچنین زن رو بی ارزش میکنه طوری که در هر زمینه‌ای حتی زن هم خودش رو در عین بیگناهی گناهکار میدونه. اف بر چنین طرز فکر و تربیتی که ذره‌ای قابل احترام نیست
رابعه نظرپور همدانی
۱۴۰۲/۳/۲۹
تنهایی‌ها و روزمرگی‌ها و غم نان و ترس آبرو و خستگی بچه داری و قدر نشناسی همسر و... همگی عواملی هستند که هرکدوم از ما با چندتاییش آشنایی داریم و شنیدن این قصه با کلام گرم خانم خردمند خیلی بهم چسبید
چقدر دلم سوخت برای انیس برای تمام زجرهاش و انتظار چنان پایانی نداشتم
زهرا جهانبانی
۱۴۰۰/۶/۲۱
داستان تلخ بود. مردسالاری و عوضی بودن بعضی مردا رو کاملا به تصویر کشیده بود، سادگی زن داستان و نامرد و هفت خط بودن مردهای داستان میتونه خشم درونی آدمو شعله ور کنه. در آخر کشته شدن بی گناه‌ترین عضو داستان به دست پسری که انقدر بهش عشق میورزید واقعا اشکمو دراورد.
الهام طاهریان
۱۴۰۰/۸/۲۳
کتاب خیلی خوبی بود اگرچه در شرایط فعلی حقوق خیلی از آقایان هم نادیده گرفته میشه ولی همچنان این خانم‌ها هستن که خیلی از نابرابری‌ها و فشارهارو تحمل میکنن و این کتاب خیلی خوب نشون میده وقتی یک خانم در سراشیبی زندگی میفته با چه رنجی روبرو میشه
سیده زهرا تقوی
۱۴۰۱/۵/۲۵
قلم خانم بلقیس روان است
کارهاشون رو دوست دارم
ولی این یکی حالم رو بد کرد
خیلی بد
لزومی نداشت پایانش این چنین تلخ باشه میتونست باز بذاره
انقدر با خواندنش انرژی منفی گرفتم که فکر نمیکنم خواندنش رو به کسی توصیه کنم
معصومه غفارزاده
۱۴۰۰/۴/۲۱
عالی بود... روایت داستان با جزئیات خیلی خوب بود... ولی انیس خیلی حماقت کرد آخرش اونقدر جوش گوران و زد... هم کامران و از دست داد هم خودش و روزبه بیچاره شد...
پرستو
۱۴۰۰/۹/۲۱
دوست دارم همه کارهای ایشون رو بخونم. شاید باب میل همه نباشه ولی نویسنده بسیار جسور و تواناست و فضاهای دارکی رو به قلم میکشه.
فاطمه مرادی
۱۴۰۰/۹/۸
پر از غم بود ولی روان و ملموس نوشته شده، خانم آهو خردمند به زیبایی کتاب رو خوندن و نقطه‌ی قوت این کتاب صدای روای قصه ست
س ض
۱۳۹۹/۲/۳۱
نثر ساده و روانی داشت داستان. در عین حال داستان بسیار تلخی داشت. می‌توانست پایان بهتری داشته باشد.
مینا خالقی
۱۳۹۹/۱/۱۴
پایان داستان را دوست نداشتم، زنی که راه خود را میان این همه بدبختی و فاجعه باز می‌کند نمی‌تواند اینقدر ناتوان بماند.
زهرا شعبانزاده
۱۴۰۲/۲/۲۹
زیبا و دردناک. دلم برای زنهایی مثل انیس که پاک زندگی کردن و سرانجامش تهمت و افترا و مرگ بود میسوزد
زهرا بابایی
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
خیلی خوب ضمنا رو اعصاب بود آخرش رو درست متوجه نشدم در هر صورت یه داستانی ایرونی کرمونی بود
شقایق شفیع پور
۱۴۰۲/۵/۲
ایده نو و جالب بود. شخصیت پردازی‌ها خوب‌ بود و قصه کشش داشت.
مشاهده همه نظرات 21

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پیاده

برای دریافت کتاب صوتی پیاده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.