معرفی و دانلود کتاب صوتی پیراهنی بر آب

عکس جلد کتاب صوتی پیراهنی بر آب
قیمت:
80000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیراهنی بر آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیراهنی بر آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پیراهنی بر آب

داستان کتاب صوتی پیراهنی بر آب اثر خواندنی لیلا باقری در بحبوحه‌ی قحطی و بلا روایت می‌شود. پری، شخصیت اصلی این داستان فانتزی، درصدد نجات جان مادرش برمی‌آید اما شاید کلید رهایی از دام بلای مردم جهان در دستان او باشد. کسی چه می‌داند؟ روایت زندگی پری و شهر بلازده را در این رمان صوتی بشنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی پیراهنی بر آب

جهان در بی‌آبی غرق شده. بلا و قحطی و مصیبت بر سر ساکنان زمین فرود آمده است و راه گریزی نیست. تصویری که چندان از ما دور نمی‌نماید. ما در حقیقت زندگی خود نیز با بحران آب مواجه‌ایم و از کجا معلوم که در دهه‌ها و قرن‌های پیش رو به سرنوشت شخصیت‌های کتاب صوتی پیراهنی بر آب دچار نشویم؟ لیلا باقری در این اثر پادآرمانشهری آخرالزمانی را توصیف می‌کند که شنیدن آن لرزه به اندام خواننده خواهد انداخت. نه از بابت تصور وقایع هولناک رمان؛ بلکه از آگاهی به این که ما نیز از چنین شرایط وحشت‌آوری آنقدرها هم دور نیستیم.

این رمان در زمره‌ی آثار ادبیات فانتزی قرار دارد. پری، شخصیت اصلی رمان پیراهنی بر آب، به همراه خانواده‌ی کوچک خود، از ساکنان این جهان بلازده هستند. او در گیرودار عشقی پرشوروشرر به پسری به‌نام آزاد و در تکاپوی آن است که نشانه‌های متقابلی را در او پیدا کند. همزمان پری در جست‌وجوی سرنوشت خود نیز هست. سرنوشتی که به هیچ حیلتی نمی‌تواند آن را از سرگذشت نیاکانش جدا کند. اکنون پری در موقعیتی قرار گرفته است که می‌تواند جان جهان را نجات دهد. اما موانعی بر سر این راه رهایی هستند. آیا پری از پس آن‌ها برخواهد آمد؟ آیا دخترک عاشق‌پیشه‌ی داستان پیراهنی بر آب، خواهد توانست در هیئت منجی این جهان مصیبت‌زده پدیدار شود و پری دریایی‌وار، سر برآورد و پهنه‌ی خشکی‌زده‌ی جهان را به دریا‌های خروشان بدل کند؟

آب در اساطیر جهان نقشی کلیدی و تأثیرگذار دارد. در جهان اساطیری ایران باستان نیز، آب در خویشکاری بسیاری از ایزدان و ایزدبانوان همچون آناهیتا، از اهمیتی ویژه برخوردار است. لیلا باقری در این کتاب صوتی از بن‌مایه‌های اساطیر ایران و داستان‌های فولکلوریک ایرانی بهره گرفته است. با وجود این که فضای داستان در جهانی امروزی می‌گذرد، در هم تنیدگی این داستان‌های کهن و اسطوره‌ای با فضای امروزی، جهانی منحصربه‌فرد را در رمان پیراهنی بر آب رقم زده است.

نشر صوتی آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس این رمان را در قالب کتاب صوتی تهیه و منتشر کرده است و آن را با صدای نگین خواجه نصیر طوسی می‌شنوید.

کتاب صوتی پیراهنی بر آب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات معاصر ایران و همچنین رمان‌های پادآرمانشهری و آخرالزمانی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با لیلا باقری بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی جوان در سال 1365 چشم به جهان گشوده است و عمده‌ی فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه‌ی مطبوعات رقم زده است. اما در تمام این سال‌ها در کنار روزنامه‌نگاری، داستان‌نویسی را نیز به‌صورت جدی دنبال کرده است. داستان «داغداغان» لیلا باقری در دوره‌ی دوم جایزه‌ی فرشته موفق به کسب رتبه‌ی سوم شد. اثر پیش رو نیز نخستین رمان اوست که در سال 1397 به چاپ رسید.

در بخشی از کتاب صوتی پیراهنی بر آب می‌شنویم

«قبل از تمام شدن بیست‌وچهار ساعت از مجرا برو بیرون.» هنوز بیست‌وچهار ساعت نشده. فوقش نصف روز گیر افتاده باشد اینجا که مثل کابوس درهم‌برهم و عجیب است. دیگر توان اینجا ماندن ندارد. کابوس لعنتی هم که باشد باید اقلاً دو دقیقه‌ای چشم وا کند و خیالش تخت شود که در بیداری اوضاع آنقدرها هم بی‌ریخت نیست. تصویرها پشت سر هم در مغزش رژه می‌روند و گوم‌گوم نبضش را می‌چسبانند به سرش. نمی‌شود گفت مثل گنجشکی گیر افتاده در اتاقی که خودش را بی‌هوا می‌زند به شیشه تا فرار کند. با این حجم از نبض، اقلاً باید شترمرغ باشد. دلش می‌خواهد جمجمه‌اش را باز کند تا هوایی بخورد. نه، اصلاً قفسه‌ی سینه‌اش را بشکافد، شاید خنک شود. از دریچه‌ی نزدیک بازار پایین می‌آید. دعا می‌کند حساب و کتابش درست از آب دربیاید و از انتهای بازار و نزدیک حمام خرابه آمده باشد، نه ابتدایش. پله‌ها را نمی‌شمرد اما اقلاً بیست تا هستند؛ باریک و بلند. بوی نم و لجن، از نیمه‌های پله‌ها که نور و تاریکی ملغمه‌ای تاریک و روشن درست می‌کنند، دماغ را پر می‌کند. به تاریکی که می‌رسد، بو وحشی‌تر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
بخش اول
31 دقیقه
بخش دوم
29 دقیقه
بخش سوم
31 دقیقه
بخش چهارم
35 دقیقه
بخش پنجم
34 دقیقه
بخش ششم
30 دقیقه
بخش هفتم
28 دقیقه
بخش هشتم
26 دقیقه
بخش نهم
26 دقیقه
بخش دهم
30 دقیقه
بخش یازدهم
27 دقیقه
بخش دوازدهم
40 دقیقه
بخش سیزدهم
29 دقیقه
بخش چهاردهم
25 دقیقه
بخش پانزدهم
26 دقیقه
بخش شانزدهم
25 دقیقه
بخش هفدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پیراهنی بر آب
نویسنده
راوینگین خواجه نصیر
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
80000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پیراهنی بر آب

مهرداد
۱۴۰۲/۵/۱۷
خیلی بود نشون میده که آب یه گنج با ارزشه و باید قدرشو بدونیم قسمت فانتزیش خیلی زیبا بود اون شهر زیرزمینی رو خیلی دوست داشتم آب براشون مقدس بود و جوری مادر رو به تصویر کشیده بود که باعث شد بیشتر قدر مادرمو بدونم. ممنون از نویسنده
مدینه محمدزاده
۱۴۰۱/۱۱/۸
راستش اول هاش که گوش میکردم زیاد برام جذاب نبود ولی رفته رفته که موضوع بازتر شد و از روزمرگی خارج شد بهتر شد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پیراهنی بر آب

برای دریافت کتاب صوتی پیراهنی بر آب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.