معرفی و دانلود کتاب صوتی چنین گفت زرتشت

عکس جلد کتاب صوتی چنین گفت زرتشت
قیمت:
۱۲۳۰۰۰ 86100 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چنین گفت زرتشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چنین گفت زرتشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چنین گفت زرتشت

کتاب صوتی چنین گفت زرتشت یکی از مهم‌ترین آثار فریدریش ویلهلم نیچه است؛ شاهکاری ماندگار و کم‌نظیر که در آن برخی از مهم‌ترین آموزه‌های متفکر غریب و شوریده‌ی آلمانی، با زبانی مابین زبان فلسفی و ادبی، مطرح شده و مورد تأمل قرار گرفته است. گفتنی‌ست که خوانش اثر حاضر بر عهده‌ی آرمان سلطان زاده، گوینده‌ی توانای کشورمان بوده است.

درباره کتاب صوتی چنین گفت زرتشت:

فیلسوفی بزرگ که تیشه به ریشه‌ی فلسفه زد؛ شاعری که علیه خام‌ذهنی شاعران شورید؛ هنرمندی که هنر را دروغی بزرگ می‌پنداشت؛ ضدمسیحی که بانگ مرگ خدا را برداشت، اما خود تا پایان عمر هرگز از «ایده‌ی خدا» رهایی نیافت...

به راستی نیچه که بود و چگونه می‌اندیشید؟ این سوال، حتی امروز، پس از گذشت بیش از صد سال از مرگ او، پرسیدنی و تأمل‌برانگیز است. البته که در طول این مدت متون نیچه بارها خوانده شده، و انبوه آثارش توجه اغلب متفکرینِ مهم معاصر را برانگیخته است. پس او هیچ‌گاه فیلسوف یا نویسنده‌ای در سایه نبوده است. خیل عظیم شرح‌های باربط و بی‌ربطی که هر ساله بر آثار او نوشته می‌شود، خودْ بیانگر این است که نیچه آنقدر که باید و شاید مورد توجه قرار گرفته. اما شگفت آن‌که ما هنوز نیچه را، همو که خود را «فیلسوف آینده» می‌نامید، به درستی نمی‌شناسیم، و به تعبیری، هر یک «از ظن خود» یار او می‌شویم و رد افکار و اندیشه‌های خود را در آینه‌ی آثارش می‌بینیم. از این منظر، نیچه بی‌شباهت به حافظِ ما فارسی‌زبانان نیست.

شعر حافظ نیز همچون اندیشه‌ی نیچه، در طول زمان رنگِ تفاسیر بسیار متفاوت و چه بسا ضدونقیضی را به خود دیده، و تا همیشه برخوردار از ابهامی عمیق به نظر می‌رسد. به همین منوال، آثار متفکر آلمانی نیز، کم و بیش پذیرای تفاسیری از بیخ‌وبن متفاوت بوده، و تا امروز پرسش‌برانگیز باقی مانده‌اند. این امر تا حد زیادی ناشی از زبان شاعرانه‌ی نیچه است. مسئله‌ای که به زعم اغلب صاحب‌نظران، از جمله مهم‌ترین دستاوردهای نیچه در تاریخ فلسفه به شمار می‌رود. او (در کنار کیرکگور دانمارکی)، از نخستین فیلسوفان مهمی بود که علیه زبان خشک و رسمی و آکادمیک فلسفه‌ی زمان خود شورید؛ زبانی که شکل افراطی آن را، فی‌المثل در آثار هگل می‌بینیم. نیچه به فلسفه و نوشتار فلسفی، بُعدی زیبایی‌شناختی بخشید، و اینگونه، مرزهای تا پیش از آن روشنِ میان فلسفه و ادبیات را برهم زد. پس عجیب نیست که در آثار او، از آن دست ابهام‌هایی را می‌بینیم و تشخیص می‌دهیم که تا پیش از نیچه خاص آثار ادبی تلقی می‌شده‌اند.

ابهام موجود در اندیشه‌ی نیچه اما تنها ناشی از نثر و زبان خاصش نیست، بلکه همچنین، معلولِ موضوعاتِ عمده‌ی فلسفه‌ی اوست. وی به تعبیر دقیق کلمه، متفکری جامع‌الاطراف بود، و تفکرش مرزی نمی‌شناخت. همین است که اغلب کتاب‌هایش بی‌سامان می‌نمایند و نامنسجم؛ و باز، به همین خاطر است که در آثار او می‌توان به انبوهی از اظهار نظرها در باب انبوه موضوعات متفاوت برخورد.

با این حال می‌توان گفت که دغدغه‌ی اصلی وی، به دست آوردن شناختی از بنیان‌های متافیزیک و اخلاق غربی، در جهت واژگونی آن‌ها بود. در همین راستا، او افلاطون را پدر معنوی تمام فیلسوفان پس از خود می‌دانست، و وی را به سبب ایده‌آلیسم خام و دور از واقعیتش، سخت نکوهش می‌کرد. ریشه‌ی اخلاقیات غربی را اما نه در فلسفه‌ی یونانی، بلکه در یهودیت، و به خصوص مسیحیت می‌جُست؛ دینی که به زعم او، چون مذهب ضعیفان و برده‌صفتان بود، در طول سده‌ها اخلاقیاتی بیمار و الهیاتی منحط را پرورش داد.

باری، مقدمه‌ی فوق به بهانه‌ی معرفی نسخه‌ی صوتی شاهکار فلسفی نیچه، یعنی کتاب چنین گفت زرتشت (Thus Spoke Zarathustra) بیان گردید. این اثر که نخستین بار در سال 1883 به انتشار رسید، جایگاهی یکّه در میان کتاب‌های فردریش نیچه دارد؛ زیرا برخی از اصیل‌ترین آموزه‌های فیلسوف آلمانی، از جمله آموزه‌های «ابرانسان»، «مرگ خدا» و «بازگشت جاودانه»، برای نخستین بار در این کتاب به شکل مستقیم مطرح شدند.

به طور خلاصه باید گفت که کتاب چنین گفت زرتشت، به تعبیری، نیچه‌ای‌ترین اثر نیچه، و طبعاً دشوارترین آن‌هاست. هرآنچه درباره‌ی سبک نوشتار نیچه گفتیم، از جمله شاعرانگی و ابهام‌انگیز بودن‌اش، درباره‌ی چنین گفت زرتشت بیش از همه‌ی آثار او صادق است. با این همه، این اثر از جهاتی خوش‌خوان‌ترین نوشته‌ی نیچه نیز به شمار می‌رود. زیرا در بطنِ اثر زیبایی سِحرگونه‌ای نهفته است که صرف مواجهه با آن، بی‌فهم دقیق محتوایش، می‌تواند برانگیزاننده باشد. البته در نهایت شکی نیست که فهم کتاب چنین گفت زرتشت، بدون مراجعه به سایر آثار نیچه، از جمله دو کتاب «فراسوی نیک و بد» و «غروب بت‌ها»، و همچنین، بی‌توجه به شرح‌ها و تفسیرهای نوشته‌شده بر این اثر، دشوار و چه بسا ناممکن است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی چنین گفت زرتشت:

- بدیع و درخشان. (Goodreads)
- تأثیرگذارترین کتاب نیچه. (Penguin)
- مشهورترین اثر نویسنده. (Barnes & Noble)

کتاب صوتی چنین گفت زرتشت مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به فلسفه‌ی غرب مخاطبین اصلی کتاب صوتی چنین گفت زرتشت نیچه‌اند.

با فریدریش ویلهلم نیچه بیشتر آشنا شویم:

نیچه زبان‌شناس، فیلسوف، شاعر اهل آلمان بود که در سال 1844 دیده به دنیا گشود و در طلیعه‌ی قرن بیستم، به سال 1900 از دنیا رفت. زندگی این متفکر بزرگ افت‌وخیزهای فراوانی به خود دید؛ چنانکه اشاره به آن‌ها در این مجال اندک نه مقدور است و نه ضروری. علاقه‌مندان به آشنایی با زندگی نیچه می‌توانند به کتاب «نیچه؛ فیلسوف، روانشناس و دجال» از والتر کوفمان، و یا کتاب «من دینامیتم!» از سوپر پریدو مراجعه کنند. ما تنها به ذکر همین مقدار بسنده می‌کنیم که متفکر مورد بحث، به زعم اغلب بزرگان عرصه‌ی اندیشه و تاریخ‌نگاران معاصر فلسفه، از بزرگ‌ترین اندیشمندان جهان در دو سده‌ی اخیر به شمار می‌رود.

از آثار فریدریش ویلهلم نیچه (Friedrich Nietzsche) می‌توان به عناوین پیش رو اشاره داشت: «غروب بت‌ها، فراسوی نیک و بد، تبارشناسی اخلاق».

در بخشی از کتاب صوتی چنین گفت زرتشت می‌شنویم:

گفتم: «پوست فروتنی‌ام بسیار تاب آورده و من بر بنیاد بلندی‌ام خانه گزیده‌ام و تاکنون کسی شمار بلندی‌هایم را به من نگفته است. بلکه خود توانسته‌ام به اندرون خویش راه برم و آن را نیک بشناسم. باز خاموش گفت: ‌ای زرتشت، تو می‌توانی کوه‌ها را جا‌به‌جا کنی، پس می‌توانی ژرفناهایت را نیز جا‌به‌جا کنی.»

گفتم: «گفته‌هایم هنوز کوهی جا‌به‌جا نکرده‌اند و حتی به گوش مردم هم نرسیده‌اند. به سوی مردمان آمده‌ام، اما هنوز به آنان نرسیده‌ام. باز خاموش گفت: تو را با این چه کار. شبنم در خاموش‌ترین لحظه‌های شب بر گیاه می‌نشیند.»

در پاسخ گفتم: آنگاه که راهم را یافتم و در آن گام زدم مردم مرا به ریشخند گرفتند. به راستی آنگاه پاهایم می‌لرزیدند و مردم به من گفتند: ‌«ای زرتشت بیراه شده‌ای. از یاد خواهی برد چگونه گام برداشتن‌ات را.» باز خاموش گفت: «ریشخند آنان به چه ارزد؟ ‌ای زرتشت، از فرمان‌پذیری رها شدی. اینک باید فرمان دهی. آیا نمی‌دانی همگان بیشتر از هر چیزی به کسی نیاز دارند که به کارهای سترگ فرمان می‌دهد؟ انجام دادن کارهای بزرگ دشوار است. دشوارتر آنکه به آن فرمان دهند. گناه نابخشودنی‌ات آن است که در اوج قدرت نمی‌خواهی فرمان دهی.»

گفتم: «نعره‌ی شیر می‌خواهد تا فرمان دهم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
سرآغاز - قسمت اول
31 دقیقه
سرآغاز - قسمت دوم
31 دقیقه
کتاب اول - قسمت اول
27 دقیقه
کتاب اول - قسمت دوم
31 دقیقه
کتاب اول - قسمت سوم
29 دقیقه
کتاب اول - قسمت چهارم
27 دقیقه
کتاب اول - قسمت پنجم
31 دقیقه
کتاب اول - قسمت ششم
28 دقیقه
کتاب دوم - قسمت اول
28 دقیقه
کتاب دوم - قسمت دوم
26 دقیقه
کتاب دوم - قسمت سوم
30 دقیقه
کتاب دوم - قسمت چهارم
32 دقیقه
کتاب دوم - قسمت پنجم
31 دقیقه
کتاب دوم - قسمت ششم
31 دقیقه
کتاب دوم - قسمت هفتم
29 دقیقه
کتاب سوم - قسمت اول
22 دقیقه
کتاب سوم - قسمت دوم
31 دقیقه
کتاب سوم - قسمت سوم
25 دقیقه
کتاب سوم - قسمت چهارم
31 دقیقه
کتاب سوم - قسمت پنجم
31 دقیقه
کتاب سوم - قسمت ششم
26 دقیقه
کتاب سوم - قسمت هفتم
21 دقیقه
کتاب سوم - قسمت هشتم
30 دقیقه
کتاب سوم - قسمت نهم
22 دقیقه
کتاب سوم - قسمت دهم
25 دقیقه
کتاب چهارم - قسمت اول
23 دقیقه
کتاب چهارم - قسمت دوم
29 دقیقه
کتاب چهارم - قسمت سوم
30 دقیقه
کتاب چهارم - قسمت چهارم
20 دقیقه
کتاب چهارم - قسمت پنجم
31 دقیقه
کتاب چهارم - قسمت ششم
25 دقیقه
کتاب چهارم - قسمت هفتم
22 دقیقه
کتاب چهارم - قسمت هشتم
21 دقیقه
کتاب چهارم - قسمت نهم
34 دقیقه
کتاب چهارم - قسمت دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چنین گفت زرتشت
نویسنده
مترجممسعود انصاری
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات جامی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۱۲۳۰۰۰ 86100 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چنین گفت زرتشت

لادن اعلایی
۱۴۰۲/۳/۸
چقدر این کتاب محشره به حدی زیباست که وقتی شروعش می‌کنی به خاطر بیان‌های زیبای ادبی و موضوع فلسفی که داره نمیتونی دیگه زمین بزاریش واقعاً گوش کردن کتاب صوتی چنین گفت زرتشت با صدای بسیار زیبا و اکو شده و آهنگ پشت زمینه به حدی این کتاب رو رویایی میکنه که تو تمام معانی و موزیکش غرق در تفکر میشی و تازه میفهمی که چقدر نیچه دارای افکار بلند و زیبایی بوده این کتاب یکی از کتابهای محشر نیچه هست و بسیار خوشحالم که خریدمش و هر کسی را که ببینم بهش توصیه می‌کنم حتما این کتاب رو اون هم صوتیش رو و اون هم این صوت زیبا رو خریداری کنه. من به این کتاب امتیاز کامل میدم.
Leila Sedaghti
۱۴۰۱/۱/۱۷
فردریش نیچه یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان و فیلسوفان عصر جدید در میان ایرانیان است. کتاب چنین گفت زرتشت را نیز می‌توان شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین نوشته‌ی وی در میان فلسفه‌دوستان ایرانی به‌شمار آورد. این کتاب که دارای بن‌مایه‌های فلسفه‌ی اگزیستانتیالیستی است، یکی از بهترین نوشته‌ها و رمان‌های فلسفی است که البته شاید خواندنش برای خوانندگان تازه‌کار قدری سنگین و پیچیده باشد
ساسان مهرنیا
۱۴۰۱/۱۲/۸
تا اینجا که اپیزود ۴م تقریبا داره تموم میشه، می‌تونم بگم هیچی نفهمیدم ازش.. 🙄😁
بیشتر، از صدای آقای سلطان زاده عزیز، و موسیقیایی که داشت لذت بردم..
خیلی کتاب سنگینیه بنظرم.. خود حرفی که میخواد بزنه سنگینه، از جملات خییلیی طولانی و ادبیات سختی هم استفاده کرده، حسابی شده چغر بد بدن.. منکه حقیقتا تا اینجا چیزی نفهمیدم.. مگر اینکه باز از اول شروع کنم ببینم چی میشه.. 🤷
محمد نورزهی
۱۴۰۲/۴/۲۲
کتابیست برای دگرگونی انسان کسی که آن را درک کند به حقیقت زندگی و هستی خواهد رسید. در ابتدای کتاب جمله زن ستیزانه که پیرزنی به زرتشت می‌گوید به سراغ زنان می‌روی تازیانه را فراموش نکن که خودم نیز باور کردم که نیچه زن ستیز باشد ولی در ادامه کتاب منظور نیچه را فهمیدم به سراغ زنان می‌روی تازیانه را فراموش نکن. تازیانه را بر زمین میکوبند و آوای رقص می‌زنند و پایکوبان می‌رقصند
Rozbeh Aghighi
۱۴۰۱/۸/۱۸
درود کتابی پر از استعاره و اشارات سخت و مفاهیمی سخت که خاص فلاسفه است بنظرم وقتی استادان فلسفه اینگونه سخن میگویند بیشترین مردم از آن فهمی نمیگیرند و خود سبب بیزاری آن‌ها میگردد به نظر من کل کتاب میخواهد از مردن خدا نزد زرتشت و عدم وجود خدا و استنتاجی برای این است که بگوید انسان برتر خود میتواند نقش خدایی را در دست گیرد و جاودانه گردد را مطرح می‌سازد.
hesam spehry
۱۴۰۱/۸/۵
از کتاب که هرچی تعریف کنم کم گفتم، و باعث افتخار یک ایرانی که یک دانشمند یک کسی که مردم رو مورد بررسی قرار بده و از گذشته ما تعریف کنه. از خود مردم ایرانی که شخصیت و اصالت آن‌ها همیشه و همه جا مورد نظر مثبت و تعریف واقع شده. روح این مرد بزرگ همیشه شاد و امیدوارم روزی برسه که ایرانی واقعا یه ایرانی تمام و عیار باشد. سپاس گذارم
سیروس ابراهیمی شادپی
۱۴۰۱/۱۲/۱
باسلام
کتاب کم نظیری است من خیلی از جملاتش استفاده کردم
و هنوز هم دوباره دارم از متون زیبای این کتاب ارزشمند در زندگی و رفتارم بهره می‌برم
همیشه عالی من دنبال این کتاب بودم
و به برادر بزرگ خودم هم معرفی کردم
که داخل کتابراه تهیه کند و مطالعه کند
با سپاس از کتابراه
برای ما ایرانیها کتابیست فوق العاده
فرهاد طایفه
۱۴۰۱/۷/۲۴
از ترجمه عالی آقای انصاری سپاسگزارم اما در مورد کتاب نیچه برای چندمین بار شگفت زده شدم از فراست نیچه از زبان آوری وسبک آهنگین و حماسی این کتاب واقعا تحسین برانگیزه هر چند دشوار هم هست /آقای انصاری کتاب آنکه انسان نیچه رو هم خیلی عالی ترجمه کردن من به ایشون افتخار میکنم درود
رضا امیری
۱۴۰۱/۵/۹
من چیز زیادی نفهمیدم، شاید به خاطر اینکه کتاب صوتی بود کلا تمرکزم به هم می‌خورد، به نظر من می‌شدروانترمعنی بشه که عموم افراد بتونن استفاده کنند
نه فقط کسانی که درک فلسفه بالایی دارن،
البته گذاشتم تو یه فرصت دیگه یه دور دیگه مرور کنم
شایداون موقع بیشتر بفهممش
محمد رضازاده وصال
۱۴۰۱/۱/۱۱
یکی از معدود کتاب‌هایی است که با اثر پذیری از افکار زرتشت توسط نیچه که از فلاسفه بزرگ معاصر میباشد انسان را به مسیر رشد آگاهی و خویشتن شناسی درست و خط بطلان کشیدن بر باورهای کهنه و خرافاتی ناکارامد دعوت مینماید.
عالی.
ساسان بهرامی
۱۴۰۱/۷/۱۳
در خصوص حضرت زرتشت کمتر نوشته شده و خیلی منابع روشن و جامعی در دسترس نیست و نیچه با مباحث فلسفی و اخلاقی در زمینه شناخت زرتشت و پیروان و آیین زرتشت بخوبی توضیح میدهد البته نیاز به تفکر و بحث هم لازم است
مریم احمدی
۱۴۰۲/۵/۷
با احترام زیادی که برای راوی قائلم ولی نحوه قرائت کتاب باعث سختی در درک مطالب اصلی کتاب شده، من همین کتاب را با صدای روای دیگری گوش کردم رسا وشیوا و قابل فهم بود
دیانا حکیمیان
۱۴۰۱/۷/۱۳
کتابش خالی از لطف نیست قشنگه. اگه از طرز فکر نیچه خوشتون میاد پیشنهادش میکنم. ولی اگه از منزوی بودن نیچه خوشتون نمیاد احتمالا از بقیه افکارش هم زیاد خوشتون نمیاد ولی خوبه جالبه
فرهاد فرهاد
۱۴۰۲/۵/۲
نیچه جزء معدود کسانی هست که زلزله بزرگی در ادبیات و فلسفه اروپا به پا کرد، فارغ از اینکه چقدر با افکار نیچه موافق باشید یا مخالف، ولی در این مورد تردیدی نیست
مهدی عباسی
۱۴۰۱/۶/۲۷
در مورد کتاب که قطعا نیازی به توضیح نیست
اما یکنواختی در لحن و نوع خوانشِ گوینده بیشتر مناسب کتب حماسی است و‌ای کاش از گوینده‌ای آگاه به فلسفه تستفاده میشد
مشاهده همه نظرات 41

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چنین گفت زرتشت

برای دریافت کتاب صوتی چنین گفت زرتشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.