معرفی و دانلود کتاب صوتی چوب نروژی

عکس جلد کتاب صوتی چوب نروژی
قیمت:
۹۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چوب نروژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چوب نروژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چوب نروژی

تجربه‌ی عشق اول در دورانی پرآشوب... هاروکی موراکامی در کتاب صوتی چوب نروژی، خوانندگان خود را شگفت‌زده و مجذوب می‌کند. داستانی سرراست و متفاوت از نویسنده‌ای که به سبک فانتزی و عجیب‌وغریب خود مشهور است. چوب نروژی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌های جوانان در ژاپن محسوب می‌شود که در این کشور بالغ بر دوازده میلیون نسخه فروش داشته است. آوازه‌ی شهرت و محبوبیت این کتاب به سایر کشورها نیز رسیده است.

درباره‌ی کتاب صوتی چوب نروژی

تورو واتانابه دانشجوی جوانی است که در دوران اعتراضات و آشوب‌های دهه‌ی 1960 ژاپن زندگی می‌کند. او هر روز در خوابگاه و کلاس‌های دانشگاه با دانشجویان معترض و ایده‌های آنان روبه‌رو می‌شود. از یک طرف فشار موجود در جامعه را درک می‌کند و از سوی دیگر خود را با معترضان کاملاً همدل نمی‌داند. کتاب صوتی چوب نروژی (Norwegian Wood)، اثر هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) اثری رئال در میانه‌ی یکی از پرآشوب‌ترین روزهای معاصر ژاپن است.

تورو واتانابه که شخصیت اصلی کتاب صوتی چوب نروژی است، در میانه‌ی این بحران‌ها عشق را تجربه می‌کند. اما تجربه‌ی عشق، آن هم در چنین دورانی، بدون حسرت و اندوه ممکن نیست! او به نائوکو که دختری زیباست دل می‌بازد. واتانابه و نائوکو دوستی مشترک داشته‌اند که خودکشی کرده است و این اتفاق بر آن دو تأثیر فراوانی می‌گذارد؛ تاجایی‌که کار نائوکو به بستری شدن در بیمارستان روانی می‌رسد. هاروکی موراکامی در این کتاب داستان آدم‌هایی را روایت می‌کند که همگی، تحت‌تأثیر ناملایمات موجود در جامعه از مشکلات و فشارهای روانی مختلفی رنج می‌برند. نائوکو شخصیتی است که حد نهایی فشار بر یک انسان را در چنین دورانی به نمایش می‌گذارد؛ او کاملاً دچار فروپاشی روانی شده.

در این میان تورو واتانابه نسبت به اتفاق‌های بیرون از خود حساس‌تر می‌شود و با دانشجویان معترض ارتباط بیشتری برقرار می‌کند. میدوری، یکی از همین دانشجویان است که توجه و علاقه‌ی واتانابه را به خود جلب می‌کند. دختری بسیار سرزنده و فعال که جنبه‌ی دیگری از عشق را به او نشان می‌دهد. هاروکی موراکامی در کتاب صوتی چوب نروژی، در کنار نشان دادن عمق حسرت‌ها و فقدان‌ها، ماتم‌گرفتن و دل‌سوزی برای خود را محکوم می‌کند. او نام این کتاب را با هوشمندی جذابی از نام یکی از آهنگ‌های گروه بیتلز (The Beatles) وام گرفته که آهنگ موردعلاقه‌ی یکی از شخصیت‌های داستان است.

کتاب صوتی چوب نروژی را نشر صوتی جیحون با صدای کامبیز خلیلی، شهره روحی، فرزانه فائزی، فرهاد اتقیایی و نسترن نجاران و براساس ترجمه‌ی مهدی غبرایی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را نیز انتشارات کتاب نشر نیکا به چاپ رسانده است.

اقتباس سینمایی از کتاب چوب نروژی

ترن آن هونگ (Tran Anh Hung) با اقتباس از داستان این کتاب، فیلمی با عنوان «چوب نروژی» یا «جنگل نروژی (Norwegian Wood)» را کارگردانی کرده که در سال 2010 منتشر شده است. این فیلم در رده‌ی فیلم‌های رمانتیک و درام قرار می‌گیرد.

نکوداشت‌های کتاب چوب نروژی

  • یک رمان استادانه و بی‌نظیر. کتاب چوب نروژی ردپاهای عمیقی از سایر کارهای هاروکی موراکامی را در خود دارد. (نقد کتاب نیویورک تایمز)

  • کتاب چوب نروژی نبوغ نویسنده‌اش را به‌وضوح نشان می‌دهد. (روزنامه‌ی Chicago Tribune)

  • کتاب چوب نروژی یک فراخوان است. هاروکی موراکامی رگ خواب نسل خود را در دست دارد و چنان خوانندگانش را جذب می‌کند که با تمام شدن داستان، افسوس خواهند خورد. (روزنامه‌ی The Baltimore Sun)

  • در این کتاب با همان هاروکی موراکامی همیشگی در اروتیک‌ترین رمانش روبه‌رو خواهیم شد. (نقد کتاب لس‌آنجلس تایمز)

  • یک اثر کامل و درخشان که در معجونی از نوستالژی حل شده. مخلوطی از موسیقی، حال‌وهوا و ویژگی‌های دهه‌ی شصت در ژاپن. حسرت‌های جوانان ناامید و جسارت عشق اول. (آمازون)

کتاب صوتی چوب نروژی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی چوب نروژی برای همه‌ی علاقه‌مندان به برترین رمان‌های جهان، آثار هاروکی موراکامی و داستان‌های عاشقانه، سیاسی و اجتماعی مناسب است.

با هاروکی موراکامی بیشتر آشنا شویم

هاروکی موراکامی، از مشهورترین نویسندگان معاصر جهان، در سن بیست‌ونه‌سالگی تصمیم گرفت نویسنده شود. تا پیش از آن، نویسندگی حتی به ذهن او هم خطور نکرده بود. اما در یکی از روزهای عادی، زمانی که مشغول تماشای مسابقه‌ی بیسبال بود، ایده‌ای به او الهام شد و تصمیم گرفت داستان بنویسد. درحال‌حاضر او بسیار بیشتر از آنچه فکرش را می‌کرده و تمایل داشته، محبوب و مشهور شده است.

هاروکی موراکامی سال 1949 در کیوتو ژاپن به دنیا آمد. او تحت‌تأثیر فرهنگ غربی و آمریکایی بزرگ شد و نویسندگان موردعلاقه‌اش کسانی مثل فرانتس کافکا (Franz Kafka)، گوستاو فلوبر (Gustave Flaubert) و چارلز دیکنز (Charles Dickens) بودند. هاروکی موراکامی از نویسندگان سبک سوررئال و تخیلی است. «کافکا در کریانه»، «سال اسپاگتی»، «رها کردن گربه»، «کشتن شوالیه‌ی دلیر» و «اول شخص مفرد» ازجمله آثار او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی چوب نروژی می‌شنویم

صحنه‌ی تالار غذاخوری همان مشخصات روز پیش را داشت؛ حالات، صداها و چهره‌ها. فقط صورت‌غذا فرق کرده بود. مرد کله‌طاس سفیدپوش که دیروز درباره‌ی ترشح اسید معده در شرایط بی‌وزنی حرف زده بود، به ما سه تا در پشت میز ملحق شد و مدت زیادی از رابطه‌ی متقابل اندازه‌ی مغز و هوش حرف زد. وقتی همبرگر خود را با سس سویا می‌خوردیم، خیلی چیزها از مغز بیسمارک و ناپلئون شنیدیم. بشقابش را پس زد و خودکار و دفتر یادداشتی برداشت و طرح مغزها را کشید. بنا کرد به طرح کشیدن و گفت: «نه، کاملاً این‌جوری نیست.» و یکی دیگر کشید. این کار چند بار تکرار شد. کارش که تمام شد، با دقت دفتر یادداشت را در جیب روپوش سفید گذاشت و خودکار را در جیب روی‌سینه‌لغزان. در این جیب سه تا خودکار و چند مداد و یک خط‌کش داشت. غذا را که خورد، چیزی را که دیروز گفته بود تکرار کرد: «این‌جا زمستونش قشنگه. زمستون که شد حتماً بیا.» و از تالار غذاخوری رفت.

از ریکو پرسیدم: «این بابا پزشکه یا بیمار؟»
«خودت چی فکر می‌کنی؟»
«راستش نمی‌تونم بگم. درهرحال چندان عادی به‌نظر نمی‌رسه.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
5 دقیقه
یادداشت مترجم انگلیسی
4 دقیقه
یادداشت مترجم فارسی
24 دقیقه
یک
22 دقیقه
دو - قسمت اول
18 دقیقه
دو - قسمت دوم
9 دقیقه
دو - قسمت سوم
13 دقیقه
سه - بخش اول
18 دقیقه
سه - بخش دوم
17 دقیقه
سه - قسمت سوم
19 دقیقه
سه - قسمت چهارم
18 دقیقه
چهار - قسمت اول
15 دقیقه
چهار - قسمت دوم
15 دقیقه
چهار - قسمت سوم
25 دقیقه
چهار - قسمت چهارم
18 دقیقه
چهار - قسمت پنجم
14 دقیقه
چهار - قسمت ششم
17 دقیقه
پنج
13 دقیقه
شش - قسمت اول
20 دقیقه
شش - قسمت دوم
14 دقیقه
شش - قسمت سوم
21 دقیقه
شش - قسمت چهارم
14 دقیقه
شش - قسمت پنجم
22 دقیقه
شش - قسمت ششم
18 دقیقه
شش - قسمت هفتم
17 دقیقه
شش - قسمت هشتم
22 دقیقه
شش - قسمت نهم
16 دقیقه
شش - قسمت دهم
18 دقیقه
شش - قسمت یازدهم
14 دقیقه
شش - قسمت دوازدهم
14 دقیقه
هفت - قسمت اول
17 دقیقه
هفت - قسمت دوم
11 دقیقه
هفت - قسمت سوم
21 دقیقه
هفت - قسمت چهارم
10 دقیقه
هفت - قسمت پنجم
9 دقیقه
هفت - قسمت ششم
22 دقیقه
هشت - قسمت اول
14 دقیقه
هشت - قسمت دوم
15 دقیقه
هشت - قسمت سوم
18 دقیقه
نه - قسمت اول
20 دقیقه
نه - قسمت دوم
14 دقیقه
ده - قسمت اول
17 دقیقه
ده - قسمت دوم
20 دقیقه
ده - قسمت سوم
13 دقیقه
ده - قسمت چهارم
21 دقیقه
ده - قسمت پنجم
10 دقیقه
ده - قسمت ششم
18 دقیقه
یازده - قسمت اول
14 دقیقه
یازده - قسمت دوم
10 دقیقه
یازده - قسمت سوم
19 دقیقه
یازده - قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چوب نروژی
نویسنده
مترجممهدی غبرایی
راویکامبیز خلیلی، شهره روحی، فرزانه فائزی، فرهاد اتقیایی، نسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات کتاب نشر نیکا
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چوب نروژی

آبتین حاجی پور
۱۴۰۲/۶/۱۵
اگرچه  محتوای سرد، تلخ و غمگین چوب نروژی با ترکیب  پرمایه‌های عمیقی از ارتباط عاطفی سالم میان دو جنس مخالف،   رنگ متفاوتی به خود میگیرد. مسلما برای یک فردی که درون ایران زیست می‌کند، چوب نروژی بیش از هرچیز یادآور محرومیت‌های عمیق او برای یافتن یک همصحبت و یک مکان امن برای گفتگو است. بدون آنکه نیاز باشد این رابطه به اتاق خواب کشیده شود.گفتگو و صمیمت عمیقی که در اوج امنیت رخ می‌دهد و تا حد زیادی پیوندهای عاطفی او را برای ادامه زیستن به این جهان گره می‌زند. اقدام به گفتگو و همدلی با فردی که اندکی احساس آرامش ایجاد می‌نماید یک روزنه  امید برای جلوگیری از خودکشی است و این پیوند نمی‌تواند در بستر‌های ایدئولوژیک و متعصب به وجود بیاید و اگر هم بیاید خیلی زود به بیراهه می‌رود و دچار چالش میگردد زیرا ساخت اجتماعی به شدت ان را نهی میکند و تا حد بینهایت در مورد آن قصاوت می‌کند. چنین قضاوتی فرد را دچار نوسان‌های عاطفی نموده و مجدد دچار احساس آشوب می‌کند.
علی سجادی
۱۴۰۲/۸/۸
به ترجمه‌های غبرائی از موراکامی، انتقادهایی شده، اما من این ترجمه رو بیشتر از نسخه م. عمرانی پسندیدم. شاید بعضی‌ها بگن زحمت کشیدی و از کرامات شیخ ما..
به عنوان کسی که تمام آثار ترجمه‌شده موراکامی رو خوندم، مسلما این رمان رو توی سه تای برتر نمی‌ذارم. برای من: ۱. «تاریخچه پرنده کوکی» ۲. «سرزمین و و
عجایب بی‌رحم ته‌دنیا» ۳. «شکار گوسفند وحشی»
ولی شماره چهار پنج معقوله براش. توی آثار عاشقانه‌تر موراکامی مثل «جنوب مرز غرب خورشید»، یا «اسپوتنیک دلدار من»، جاش اون بالاست.
و امان از پایانش که برای من یکی خیلی جالب بود.
امیرحسین
۱۴۰۲/۹/۲۴
با وجود اسامی زیاد و شخصیتهای مختلف با گویندگی عالی خیلی روان و دلچسب بود محتوا خیلی به ناطور دشت شبیه بود برداشت شخصیم این بود که مهم نیست کی باشی همیشه به همراه و انسان دیگری نیاز داری تا بتونی روزمرگی‌ها خوشی و نا خوشی‌های زندگیتو باهاش تقسیم کنی وگرنه ممکنه دیگه حتی نخواهی زندگی کنی و اینکه باید قدر اون همراه هم جنس یا غیر همجنسی رو که تو مشکلات کنارته رو بدونی ممنون از کتابراه ♥️
azadeh mo
۱۴۰۲/۵/۲۹
سبک این نویسنده که همه چیز با جزئیات در داستان بیان میشه برای من بسیار جذابه. ترکیب نکات ریز با صوت خوب گویندگان باعث میشه که در ذهن تصویر سازی جذابی از فضای داستان برای خودم ایجاد کنم و تا مدت ها بعد از اتمام کتاب از مزه مزه کردن تصوری که خودم در ذهن ساختم لذت ببرم. متشکرم بابت انتخاب موزیک مناسب متن
zahra etemadi
۱۴۰۲/۷/۱۹
کتابهای هاروکی موراکامی بسیار پر محتوی و عالی هستند و خواننده را مشتاق خواندن و شنیدن تا انتها میکنند گویندگان همگی عالی بودند، کتابی است که بعد از تمام کردنش حس میکنید دنیای جدیدی را تجربه کرده اید دنیایی که هم غمگینان میکند و هم امیدوار
ممنون از کتابراه و گویندگان درجه یک این رمان
نرگس مشایخی
۱۴۰۲/۴/۲۶
مثل بقیه کتابهای موراکامی دوست داشتنی بود. البته همه با کتابهای این نویسنده نمیتونن ارتباط برقرار کنند. اینم به دوستداران این نویسنده بگم که این کتاب مثل اغلب کتابهای موراکامی، از تم تخیلی برخوردار نیست و به نظرم تصویر جامعی از زندگی ژاپنی‌ها میده.
از گویندگان خوب کتاب ممنونم.
انسیه عرفان
۱۴۰۲/۸/۷
این اولین کتاب موراکامی بود که من صوتیشو گوش کردم. داستان عمیق و پر از اشاره‌های فلسفیه. تصویرسازی‌ها دقیق و ملموسه و علی‌رغم اینکه داستان پرتعلیقی نیست، کاملا آدمو با خودش همراه می‌کنه و تا مدت‌ها توی ذهن و روان آدم باقی می‌مونه. حتما پیشنهاد می‌کنم.
مهسا
۱۴۰۲/۴/۲۶
وقتی دیدم نظری درمورد این کتاب ثبت نشده در گوش کردنش تردید کردم اما بسیار لذت بردم، کتابی زیبا و پرمایه که منو ترغیب کرد اثار دیگر موراکامی رو هم گوش کنم، صدای گوینده بسیار موثر درانتقال احساسات، گوش کنید و لذت ببرید
ممنون از کتابراه
پیام پورمرادیان
۱۴۰۲/۹/۲۵
در میان کتابهای نامدار جهان است.. که مطالعه ان به هر کسی پیشنهاد میشود. بعد از خواندن کتاب از اینکه برای آن وقت گذاشتید، از اینکه قصه را دنیال کردید و با شخصیتهای کتاب همزاد پنداری کزده اید احساس رضایت خواهید داشت.
شادی شادباد
۱۴۰۲/۵/۸
کتاب جالبی بود، نثر گیرا و جذابی داشت، با اینکه خیلی متفاوت بود از بقیه اثار موراکامی اما بازم خط داستانیش قشنگ بود. موراکامی انگار همیشه نولان بود، ولی اینبار یه درام اروم ولی جذاب رو نوشته بود. ممنون از کتابراه.
علیرضا دانیالی
۱۴۰۲/۴/۳۰
با این که علاقمند به خواندن این سبک کتاب‌ها نیستم ولی شدیدا جذبم کرد و باعث شد تا انتها گوش بدم و لذت ببرم
بهار تربت نیا
۱۴۰۲/۶/۹
کتاب بسیار خواندنی است و داستان در عین سادگی گیرای بالایی دارد، صدای گویندگان کتاب هم خیلی عالی بود
مونا عزیزی
۱۴۰۲/۵/۱۷
نتونستم با صدای گوینده‌ها ارتباط برقرار کنم،،، گویندگی شکل داستانی نداشت البته از نظر من
زهرا اکبری
۱۴۰۲/۹/۲۳
موراکامی و قلم جادوییش عالی بود.
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چوب نروژی

برای دریافت کتاب صوتی چوب نروژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.