معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند؟: انتظار، ذهن، واقعیت

عکس جلد کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند؟: انتظار، ذهن، واقعیت
قیمت:
۱۴۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند؟: انتظار، ذهن، واقعیت

کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند؟ اثری از دیوید رابسن، نویسنده‌ای نام‌آشنا در حوزه‌ی روانشناسی و علوم اعصاب است. رابسن در این کتاب به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شگفت‌انگیز مغز اشاره کرده و با به‌کارگیری نتایج پژوهش‌های علمی -و نه شبه‌علم و کلیشه‌های رایج در مثبت‌اندیشی افراطی- نشان داده است که باورهای انسان و انتظاراتِ او قادر است چه تغییرات بزرگی در وضعیت زندگی او رقم بزند.

درباره‌ی کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند؟

دیوید رابسن (David Robson) در کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند (The Expectation Effect: How Your Mindset Can Change Your World) شما را به سفری شگفت‌انگیز برای کنکاش در مغزتان و کشف توانایی‌ها و ظرفیت‌های خارق‌العاده‌ی آن دعوت می‌کند. رابسن در کتاب خود به شما نشان می‌دهد که چگونه طرز فکر می‌تواند در شکل دادن به وقایع زندگی افراد و گشودن راه‌های ناهموار و درهای بسته به روی آنان تأثیرگذار باشد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند؟

حتماً تا به حال درباره‌ی دارونماها و تأثیرات آن‌ها مطالبی را شنیده‌اید. واژه‌ی دارونما یا پلاسیبو ریشه‌ای لاتینی به معنای «خشنود خواهم شد» دارد و به ماده‌ای خنثی اطلاق می‌شود که فاقد ارزش پزشکی بوده و به‌جهت مقاصدی مانند راضی کردن بیمار یا آزمایش نظریه‌های پزشکی به کار گرفته می‌شود. جالب این‌جاست که این داروهای فاقد ارزش گاهی‌اوقات می‌توانند روند بهبود بیمار را تسریع کنند. داستان حتی به همین‌جا ختم نمی‌شود. آیا از جراحی‌های ساختگی قلب خبر دارید که واقعاً باعث بهبود بیماران قلبی شده‌اند؟! یا از آمار افرادی که بی‌دلیل گمان می‌کنند مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند و در واقعیت هم حدود چهار برابر بیشتر از افراد معمولی به ایست قلبی دچار می‌شوند؟! این اتفاق چگونه رخ می‌دهد؟ چرا انتظارات، باورها و تصورات ما از یک واقعه، هرچند غیرمعقول و غیرواقعی، چنین تأثیری در زندگی ما می‌گذارد. این پرسشی است که دیوید رابسن در کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند تلاش کرده است تا به آن پاسخ دهد.

دیوید رابسن، پژوهشگر و روزنامه‌نگار علمی، در کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند با ادغام آخرین یافته‌های علوم اعصاب با روایات افراد از تجربیات زندگی خود، مترصد است تا توجه مخاطبان را به عمق معنای انتظار و باور ذهنی معطوف می‌کند. بر همین اساس است که به عنوان مثال می‌بینیم آن دسته از افرادی که باور دارند استرس مفید و کارآمد است، هنگامی که تحت فشار قرار می‌گیرند، بهترین و خلاقانه‌ترین عملکرد را از خود بروز می‌دهند. اعتقاد عموم مردم بر این است که با دیدنِ چیزی، وجود آن را باور می‌کنند اما رابسون در کتاب خود بارها و بارها ثابت کرده است که این باور کردن است که به دیدن چیزی در زندگیِ واقعی می‌انجامد.

یافته‌های دیوید رابسن نه بر پایه‌های شبه‌علم یا عقاید مثبت‌اندیشی کذب‌گونه بلکه بر پایه‌ی پژوهش‌های علمی متعددی استوار است که از طریق مکانیسم‌های فیزیولوژی عمومی و روانشناختی قابل توضیح‌اند. او در کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند به مخاطب خود نشان می‌دهد که عقاید افراد درباره‌ی توانایی‌ها، چالش‌ها، سلامت جسم و روح و... می‌تواند بر زندگی آن‌ها تأثیرات بزرگی به جا بگذارد. اگر بدانید که انتظارات و باورهایتان تا چه اندازه قدرتمندند و چگونه بر زندگی شما اثر می‌گذارند، قادر خواهید بود تا بدون خودفریبی و با نگاهی واقع‌بینانه‌تر در افکار خود تجدیدنظر و بازبینی کنید و با انعطاف‌پذیری بیشتری، بهترین واکنش را در برابر مسائل مختلف زندگی از خود بروز خواهید داد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند؟

کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند را به همت رادیو مثبت، با ترجمه‌ی نسرین صدقی گویا و خوانش صابر سماواتی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند

  • برگزیده‌ی عنوان بهترین کتاب چاپی توسط ساندی تایمز در سال 2023
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب انجمن روانشناسی بریتانیا
  • حضور در فهرست کتاب‌های منتخب برای دریافت جایزه‌ی انجمن جهانی دانشمندان و روانشناسان شناختی-رفتاری
  • برگزیده‌ی عنوان کتاب هفته‌ از نگاه رادیو چهار بی‌بی‌سی
  • برگزیده‌ی عنوان بهترین کتاب سال در حوزه‌ی رفاه و تندرستی توسط فایننشال تایمز در سال 2022
  • برگزیده‌ی عنوان بهترین کتاب علمیِ عامه‌پسند توسط واتراستونز در سال 2022

نکوداشت‌های کتاب چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند

  • کتاب چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند کاوشی شگفت‌انگیز درباره‌ی راهکارهایی است که مغز در چالش‌برانگیزترین لحظات پیشِ پای فرد قرار می‌دهد که یا منجر به نجات او شده یا او را به مخمصه‌ای دشوارتر می‌اندازد. (Salon)
  • اگر درصدد ایجاد تغییرات جزئی یا بزرگ در زندگی خود هستید، کتاب چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند به شما کمک می‌کند تا از دروازه‌ی شروع این تغییرات با موفقیت عبور کنید. (New York Journal of Books)
  • این کتاب به من نشان داده بسیار کمتر از آنچه تصور می‌کردم از قابلیت‌های مغزم استفاده می‌کنم. آنچه دانشمندان درباره‌ی ارتباط بین مغز و عملکرد انسان کشف کرده‌اند، باورنکردنی‌ست. دیوید رابسن نتایج پژوهش‌های آنان را در قالب کتابی ساده و جذاب برای خلق یک زندگیِ بهتر در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. (گیل آلن، خالق پادکست ذهن‌های کنجکاو در محل کار)
  • کتاب چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند علمی را در بر دارد که می‌تواند ذهن را تغییر می‌دهد. یکی از نقاط مثبت و قوت دیوید رابسن این است که به عنوان یک وقایع‌نگار علمی به شما نشان می‌دهد آنچه که در ظاهر ممکن است ساده و قابل درک به نظر برسد، تا چه اندازه از اصول و اساسی زیربنایی و عمیق برخوردار است. (الیور برکمن، نویسنده‌ی کتاب پرفروش نیویورک‌ تایمز، چهار هزار هفته)
  • کتاب چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند نوشته‌ی دیوید رابسن رؤیایی، بدیع، هیجان‌انگیز و مانند همه‌ی آثار علمی، اصیل و جذاب است. (ویل استور، نویسنده‌ی کتاب علم داستان‌سرایی)

کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند برای چه کسانی مناسب است؟

برای تمامی افرادی که به دنبال ایجاد تغییر و تحولی اساسی در زندگی خود و دستیابی به احساس موفقیت و رضایت از زندگی هستند، مطالب به دور از کلیشه و راهکارهای عملی و کاربردیِ کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند مفید و جالب توجه خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند؟: انتظار، ذهن، واقعیت می‌شنویم

توانایی برای تغییر تفسیر نیاز به تمرین داره اما مزایای فوق‌العاده‌ای هم داره. بیشتر از نصف کسانی که دچار دردهای مزمن هستند، با استفاده از تغییر تفسیر دست‌کم سی درصد بهتر شده‌اند و خیلی از بیمارها با استفاده از تغییر تفسیر حدود هفتاد درصد بهتر شده‌اند. تغییر تفسیر باعث کم شدنِ درد میگرن می‌شه. این تکنیک‌ها به تخفیف دردهای گذرا مثل سوختنِ دست موقع آشپزی هم کمک می‌کنه. جالب این‌جاست که این روان‌درمانی‌ها باعث تغییرات دائمی در مغز می‌شه. مثلاً بخش‌هایی از مغز که مسئول تفکرات فاجعه‌آمیز هستند کوچیک می‌شه. کسانی که از تغییر تفسیر استفاده می‌کنند، دکمه‌ی تشدید درد رو تو مغزشون خاموش می‌کنند. تغییر تفسیر می‌تونه به بهبود بیماری‌ها کمک کنه. فاجعه‌سازی آسم رو تشدید می‌کنه اما اگه به خودتون یادآوری کنید که بدن‌تون مراقب دریافت اکسیژن کافیه، اون‌وقت بهتر می‌شید. تغییر تفسیر باعث بهبود سرماخوردگی می‌شه. اگه درد سرماخوردگی رو ناشی از مبارزه‌ی بدن‌تون با ویروس‌ها در نظر بگیرید، درد و رنج‌تون کمتر می‌شه. تغییر تفسیر به‌واسطه‌ی تسکین اضطراب ناشی از بیماری بلندمدت و کم‌شدنِ افکار منفی می‌تونه برای سلامت قلب‌تون هم مفید باشه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
مقدمه و قسمت اول
16 دقیقه
قسمت دوم
16 دقیقه
قسمت سوم
17 دقیقه
قسمت چهارم
18 دقیقه
قسمت پنجم
18 دقیقه
قسمت ششم
16 دقیقه
قسمت هفتم
18 دقیقه
قسمت هشتم
16 دقیقه
قسمت نهم
15 دقیقه
قسمت دهم
18 دقیقه
قسمت یازدهم
18 دقیقه
قسمت دوازدهم
20 دقیقه
قسمت سیزدهم
16 دقیقه
قسمت چهاردهم
17 دقیقه
قسمت پانزدهم
18 دقیقه
قسمت شانزدهم
16 دقیقه
قسمت هفدهم
17 دقیقه
قسمت هجدهم
15 دقیقه
قسمت نوزدهم
16 دقیقه
قسمت بیستم
15 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
18 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم
17 دقیقه
قسمت بیست‌وسوم
17 دقیقه
قسمت بیست‌وچهارم
18 دقیقه
قسمت بیست‌وپنجم
17 دقیقه
قسمت بیست‌وششم
17 دقیقه
قسمت بیست‌وهفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند؟: انتظار، ذهن، واقعیت
نویسنده
مترجمنسرین صدقی گویا
راویصابر سماواتی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند؟

محمد مهدی سفیددشتی
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
به درد نخور واقعی فقط پیشگفتار به درد می‌خوره.
کتاب فقط آزمایشاتی رو تعریف می‌کنه که ثابت کنه انتظار ات چگونه واقعی می‌شن و از شنیدنش حوصلتون سر می‌ره
abbas karimi
۱۴۰۳/۲/۴
سلام کتاب خوبی ارتباط بین جسم و ذهن رو نشان میده
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند؟

برای دریافت کتاب صوتی چگونه ذهنیت شما دنیای شما را تعریف می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.