معرفی و دانلود کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه: 10 راهبرد برای کنترل اضطراب، افسردگی، خشم، وحشت‌زدگی و نگرانی به روش CBT

عکس جلد کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه: 10 راهبرد برای کنترل اضطراب، افسردگی، خشم، وحشت‌زدگی و نگرانی به روش CBT
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه: 10 راهبرد برای کنترل اضطراب، افسردگی، خشم، وحشت‌زدگی و نگرانی به روش CBT

کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه اثری از ست جی. گیلیهان، روانپزشک و متخصص درمان شناختی-رفتاری مبتنی بر ذهن‌آگاهی (CBT) است. گیلیهان در این کتاب با تشریح کارکرد مغز در تنظیم رفتارها و خلق‌وخوی ما و همین‌طور بسط ایده‌ی روان‌درمانی شناختی-رفتاری، به ارائه‌ی راهکارهایی برای غلبه بر اضطراب، ترس، افسردگی، خشم، نوسانات خلقی و دیگر اختلالات روانی پرداخته است.

درباره‌ی کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه

ست جی. گیلیهان (Seth J. Gillihan) در کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه (Cognitive Behavioral Therapy Made Simple) به موضوع درمان اختلالات خلقی و روانی مانند افسردگی، خشم، نگرانی، وحشت‌زدگی و... با استفاده از روش درمان شناختی-رفتاری بر پایه‌ی ذهن‌آگاهی یا CBT پرداخته است. CBT را یکی از بزرگ‌ترین و اثرگذارترین دستاوردهای علم روانشناسی طی سال‌های اخیر می‌دانند؛ چنانکه از آن اغلب به‌عنوان انقلاب شناختی نیز تعبیر می‌کنند. این روش درمانی در مواجهه با اختلال‌هایی نظیر اضطراب، افسردگی، اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی و مشکلاتی از این دست، بیشترین تأثیرگذاری را دارد.

گیلیهان در کتاب ساده‌اش کن تا حل بشه ده راهکار مؤثر برای رهایی همیشگی از مشکلات خلق‌ و خو و فراز و نشیب‌های ذهن و روان مطرح کرده و از ابزارهای ساده و مؤثری مانند نوشتن اهداف تا چگونگی کنکاش در الگوهای فکری منفی، هر آنچه را که برای مقابله با معضلات و چالش‌های خود به آن‌ها نیاز دارید، در اختیارتان قرار داده است. او با زبانی ساده و روان اما مملو از اطلاعات دقیق و مفید به مخاطب خود یادآوری می‌کند که حفظ سلامت روان، رؤیایی دور از ذهن نیست. با ترفندهای ارائه‌شده در این کتاب می‌توانید پس از تعیین اهداف و اولویت‌ها و همچنین افزایش آگاهی خود، سلامت و رفاه روان خویش را تضمین نمایید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه

ترک افکار منفی، افزایش تمرکز، آموختن چگونگی کنترل اضطراب، خشم و ترس، مدیتیشن و مدیریت ذهن از جمله راهکارها و مواردی هستند که برای مواجهه با چالش‌های روحی و اختلالات روانی توسط ست جی. گیلیهان در کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه مطرح شده‌اند. به اعتقاد نویسنده، برای شکست دادن افسردگی باید بتوانید افکار منفی را از ذهن خود بیرون نمایید. بهتر است به‌روزترین تکنیک‌ها برای تمرکز حواس را بیاموزید و تا می‌توانید این مهارت را در خود پرورش دهید. می‌توانید با مدیتیشن و تن‌آرامی، سیستم عصبی خود را در برابر تنش‌ها و نشخوارهای ذهنی ایمن کنید. هنگام خشم و عصبانیت، نفس‌های عمیق بکشید و با در دست گرفتنِ کنترلِ ذهن خود، اجازه ندهید که در هجوم افکار منفی، ذهن و بدن شما دچار فرسودگی شود. این شکستنِ الگوها و عادات مخرب و کهنه است که به شما کمک می‌کند آرامش واقعی را به دست آورده و تندرستی جسم و روح را به خویش هدیه کنید.

کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه را به همت رادیو مثبت، با ترجمه‌ی نسرین صدقی گویا و خوانش صابر سماواتی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب ساده‌اش کن تا حل بشه

  • در کتاب ساده‌اش کن تا حل بشه ست گیلیهان با ظرافت و به زبانی ساده و روان، اطلاعاتِ لازم درباره‌ی درمان شناختی-رفتاری (CBT) و ذهن‌آگاهی را به شما ارائه کرده است. گیلیهان به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید افکار، اعمال و توانایی‌هایتان را برای زندگی در لحظه‌ی اکنون بررسی کنید. او از این طریق شما را با مفاهیم پایه‌ای CBT آشنا می‌سازد. (لوسی فالکونبریج، دانش‌آموخته‌ی دکتری آکادمی شناخت درمانی)
  • درمان شناختی-رفتاری، روش درمانی فوق‌العاده‌ای برای افرادی است که از اضطراب، افسردگی، اختلالات روانی و مشکلات و نوسانات خلقی رنج می‌برند. ست جی. گیلیهان به شیوه‌ای بسیار ماهرانه استراتژی‌های ذهن آگاهی و درمان شناختی -رفتاری را به مخاطب خود توضیح می‌دهد. در سراسر کتاب، فرصت‌های بسیاری برای به‌کارگیری و تمرین این استراتژی‌ها و تکنیک‌ها معرفی شده است. کتاب ساده‌اش کن تا حل بشه را به پزشکان، کارشناسان و مخاطبانِ عام، توصیه می‌کنم. (جوانا رابین، دانش‌آموخته‌ی دکتری روانشناسی و از نویسندگان کتابِ کار OCD برای کودکان)
  • کتاب ساده‌اش کن تا حل بشه کتابچه‌ی راهنمایی آسان برای مطالعه و استفاده است. این کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی سالم‌تر و شادتری داشته باشید. ست جی. گیلیهان با رویکرد متفاوت و جالب‌توجه خود، شما را ماهرانه به غلبه بر موانع و حرکت به سمت اهداف ارزشمند زندگی سوق می‌دهد. من تحت تأثیر این کتاب قرار گرفتم، از آن آموختم و الهام گرفتم و با مطالعه‌ی آن سرگرم شدم. ساده‌اش کن تا حل بشه بهترین راهکارها را برای شما به ارمغان آورده است تا به کاربردی‌ترین ابزار برای مدیریت چالش‌های زندگی مجهز شوید. (دکتر آریا، روانشناس و مبدع روش FIT)
  • درمان شناختی- رفتاری استانداردهای جدیدی برای CBT تعیین کرده است. ست گیلیهان نویسنده‌ای زبردست است که در این کتاب جالب، توجه مخاطب خود را به ضروری‌ترین مسائل روان‌درمانی و راه‌های افزایش مهارت‌ها و توانایی حل مسئله با CBT جلب می‌نماید. ساده‌اش کن تا حل بشه، کتابی است که خواندن آن برای اغلب ما ضروری‌ست. (ارون بک، استاد روانپزشک در دانشگاه پنسیلوانیا)

کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه را به کارشناسانِ روانشناسی، مشاوران و تمامی افرادی که قصد دارند با نگاهی نو به شناخت ریشه‌های مشکلات عاطفی و روحی، خشم، افسردگی، اضطراب و نگرانی خود دست بزنند و در مسیر حلِ آن‌ها گام بردارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه: 10 راهبرد برای کنترل اضطراب، افسردگی، خشم، وحشت‌زدگی و نگرانی به روش CBT می‌شنویم

پذیرش دومین ویژگی هوشیاریه یعنی وضعیت موجود رو بپذیریم. مت بعد از چند شبِ سخت متوجه شد که باید درباره‌ی خوابوندنِ فرزندش تجدیدنظر کنه. فردا شب تصمیم گرفت یک روش جدید رو امتحان کنه. چی می‌شد اگه وضعیت موجود رو می‌پذیرفت و سعی نمی‌کرد اون رو به‌زور بخوابونه؟! به‌این‌ترتیب دیگه از نخوابیدن فرزندش عصبانی نمی‌شد. تصمیم گرفت نهایت تلاشش رو برای خوابوندنِ بچه بکنه و هر اتفاقی افتاد، اون رو با صبوری کنترل کنه. اولین‌باری که دخترش گریه کرد قبل از رفتن به اتاقش یک نفس آروم و عمیق کشید. این دفعه به‌جای اینکه زیر لب غرغر کنه و بگه که از این کار متنفرم یا این کار مسخره‌ایه، با خودش گفت: «در حال حاضر این وضعیتِ موجوده.» بعد شرایط رو دقیقاً بررسی کرد. اون کنار تخت‌خواب دخترش ایستاده بود. عشقش به اون قابل‌وصف نبود. نوازشش می‌کرد تا خوابش ببره. می‌دید که تنفسش آروم و آروم‌تر می‌شه. فرزندش توی اون لحظه راحت بود و مشکلی نداشت. نه سردش بود، نه گرسنه، نه تشنه و نه توی خطر بود. اون کاملاً سالم بود فقط هنوز خوابش نبرده بود. با خودش گفت: «شاید اصلاً بهتره که خوابش نبره.» داستان مت نتایج مهم پذیرش هوشیارانه رو نشون می‌ده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
معرفی - قسمت اول
19 دقیقه
قسمت دوم
17 دقیقه
قسمت سوم
17 دقیقه
قسمت چهارم
16 دقیقه
قسمت پنجم
16 دقیقه
قسمت ششم
16 دقیقه
قسمت هفتم
17 دقیقه
قسمت هشتم
16 دقیقه
قسمت نهم
18 دقیقه
قسمت دهم
18 دقیقه
قسمت یازدهم
17 دقیقه
قسمت دوازدهم
16 دقیقه
قسمت سیزدهم
18 دقیقه
قسمت چهاردهم
15 دقیقه
قسمت پانزدهم
16 دقیقه
قسمت شانزدهم
16 دقیقه
قسمت هفدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه: 10 راهبرد برای کنترل اضطراب، افسردگی، خشم، وحشت‌زدگی و نگرانی به روش CBT
نویسنده
مترجمنسرین صدقی گویا
راویصابر سماواتی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه

برای دریافت کتاب صوتی ساده‌اش کن تا حل بشه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.