معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم: راهنمایی برای داشتن یک زندگی آرام‌تر، آسان‌تر و منظم‌تر

عکس جلد کتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم: راهنمایی برای داشتن یک زندگی آرام‌تر، آسان‌تر و منظم‌تر
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم: راهنمایی برای داشتن یک زندگی آرام‌تر، آسان‌تر و منظم‌تر

کتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم اثری از آلن دوباتن، فیلسوف و نویسنده‌ی نام‌آشنا و محبوب معاصر است. دوباتن در این کتاب، راهنمایی عملی، گام‌به‌گام و کاربردی برای رسیدن به یک زندگی ساده‌تر، آرام‌تر و منظم‌تر ارائه کرده و معتقد است با اِعمال سادگی به جنبه‌های مختلف زندگی، فرد می‌تواند آسوده‌تر و با فراغ بال بیشتری به سمت آنچه که بیشترین اهمیت را برای او دارد، به پیش برود.

درباره‌ی کتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم

آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم (A Simpler Life) از مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) از مزایای یک زندگی ساده و چگونگی دستیابی به آن گفته است. دنیای مدرن امروز، پیچیده، شتاب‌زده، جنون‌آمیز و پر از سروصداست. هر کدام از ما انسان‌ها در انبوهی از انتخاب‌ها، ایده‌ها، اخبار و اطلاعات، محصولات و خدمات احاطه شده‌ایم. بدیهی است که با این حجم آزاردهنده از شلوغی، در پی آن باشیم تا عنان این زندگی افسارگسیخته را در دست بگیریم و بخواهیم بر آنچه بیشترین اهمیت را دارد متمرکز شویم.

اما یافتن سادگی در زندگی همیشه به‌سادگیِ مرتب کردن کمد وسایل یا انجام دادن تعهداتی که در دفتر یادداشت‌های روزانه‌مان درج کرده‌ایم نیست. سادگی مستلزم آن است که بتوانیم ریشه‌های حواس‌پرتی‌های خود را درک کنیم و با کشف، شناسایی و موشکافی مواردی که موجب بروز پیچیدگی‌های متعدد در زندگی ما شده‌ است، گامی در راستای ساده‌سازی آن پیچیدگی‌ها برداریم و این، همان هدفی است که آلن دوباتن کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم را بر مبنای آن به نگارش درآورده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم

کتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم راهنمایی برای دستیابی به یک زندگی ساده‌تر است؛ نوعی زندگی که شایسته‌ی آن هستیم و می‌توانیم از موهبات آن در جنبه‌های مختلف از جمله روابط فردی و اجتماعی، حرفه و درآمد و بسیاری حوزه‌های دیگر بهره ببریم. نگرش روانشناختی آلن دوباتن در این کتاب همانند راهنمایی است که مخاطب را با تأثیراتِ فراوان ساده زیستن آشنا می‌کند و به ذهن و روان او نظم بخشیده، او را به سمت ساده‌سازی زندگی هدایت می‌نماید تا با مشکلات بهتر کنار بیاید و رفته‌رفته به فردی موفق‌تر و آرام‌تر و راضی‌تر تبدیل شود.

کتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم را به همت نشر جیحون و در همکاری با انتشارات کتاب‌سرای نیک، با ترجمه‌ی مهشید گودرزی و خوانش اشکان فتولی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی

مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) عنوان مجموعه‌ای به سرپرستی آلن دوباتن است. دوباتن درباره‌ی این مدرسه که در سال 2008 راه‌اندازی شده، چنین گفته است: «مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی مدرسه زندگی، به چالش کشیدن دانشگاه‌ها و شیوه‌ی آموزش سنتی و نگرش آکادمیکِ حاکم بر آنان است. قصد ما از تأسیس این مدرسه، بازتعریف و بازسازی دانش و فرهنگ به نفع مردم است.» مدرسه‌ی زندگی هم‌اکنون یک برند جهانی به شمار می‌آیند که در اکثر شهرهای بزرگ دنیا نظیر لندن، پاریس، استانبول، سئول، برلین، ملبورن، آمستردام و... فعالیت دارد و طرفدارانِ زیادی را با خود همراه ساخته است. اقدامات این مدرسه از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام به اطلاع عموم مردم جهان می‌رسد.

اندیشمندان، فیلسوفان، نویسندگان، مربیان، روان‌درمانگران و هنرمندانِ بسیاری در تهیه‌ی این کتاب‌ها مشارکت داشته‌اند. آنان هدف خود از تألیف کتاب‌های این مجموعه را ارائه‌ی درک متفاوتی از رویدادهای زندگی و مواجهه با چالش‌ها و دغدغه‌های روزمره‌ی آن ‌به‌شیوه‌ی متفاوت و نوین عنوان کرده‌اند. محصولات این مجموعه در قالب‌های مختلفی از جمله کتاب، فیلم‌های آموزشی و خدمات درمانی به افراد ارائه می‌شود. آثار این مجموعه با زبانی گرم، دوستانه و صمیمانه افراد را در دشوارترین تنگناهای زندگی همراهی می‌کنند. «چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم»، «ازخودبیزاری»، «هماهنگی ذهن و بدن»، «در باب اعتماد به نفس»، «در باب تربیت احساسات»، «در باب شکست»، «در باب امیدواری» و «ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو» از جمله کتاب‌هایی هستند که تاکنون از این مجموعه به انتشار رسیده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم

  • کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم راهنمایی عالی برای ساده کردن زندگی شماست و اصول ساده زیستن را به شیوایی و با اختصار و با زبانی ساده تشریح کرده است. (The School of Life Website)
  • کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم اثری قابل تأمل برای کمک به انسان‌ها در دستیابی به یک زندگی ساده‌تر است. گاهی‌ اوقات افراد متوجه نمی‌شوند چگونه زندگی خود را پیچیده کرده‌اند. این کتاب به آنان کمک می‌کند آنچه را که می‌توانند، تغییر دهند و آنچه را که نمی‌توانند، بپذیرند و ساده‌ترش کنند تا در نهایت یک زندگی آرام و کامیاب را تجربه نمایند. (The NetGalley Review)

کتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

به تمام افرادی که قصد دارند با حذف عوامل پرت‌کننده‌ی حواس و موضوعات پیچیده، زندگی خود را ساده‌تر کنند و در نتیجه‌ی این فرآیندِ ساده‌سازی یک زندگی بهتر و پربارتر را تجربه نمایند، شنیدنِ کتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم را پیشنهاد می‌نماییم.

در بخشی از کتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم: راهنمایی برای داشتن یک زندگی آرام‌تر، آسان‌تر و منظم‌تر می‌شنویم

به چه تعداد دوست نیاز داریم؟ در دنیای مدرن امروزی از ما توقع دارند که دوستان زیادی داشته باشیم. زندگی اجتماعی پرمشغله و شلوغ به‌عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی موفقیت محسوب می‌شود. گویی نیاز مبرم داریم که حداقل هر آخر هفته در یک دورهمی به بزرگی مراسم عروسی و یا ختم شرکت کنیم تا شاید به این ترتیب، آخر هفته‌ی پرکار و باحالی داشته باشیم. اما هنگامی که در جست‌وجوی سادگی و آرامش بیشتر هستیم، باید این سؤال ناآشنا را از خودمان بپرسیم: «دوستان به چه دردی می‌خورند؟!» این حرفمان بدبینانه نیست. نمی‌گوییم دوستی هیچ هدف و فایده‌ای ندارد فقط در کمال صبر و صداقت می‌پرسیم در ایدئال‌ترین حالت از وقت گذراندن با دوستانمان چه می‌خواهیم. اگر واقعاً نفهمیم دوستان به چه دردی می‌خورند، نمی‌توانیم مشخص کنیم به چه تعداد دوست نیاز داریم. حقیقت کلی این است: در هر زمینه‌ای هرچه آگاهی‌مان را از چیزی که برای به‌دست آوردنش در تلاش هستیم بالاتر ببریم، زندگی‌مان ساده‌تر و راحت‌تر می‌شود. بگذارید یک مثال بیاورم. تصور کنید در جنگلی هستیم و می‌خواهیم هیزم جمع کنیم. می‌توانیم هر تعداد هیزم که دلمان می‌خواهد جمع کنیم اما واقعاً چقدر هیزم لازم داریم؟ پاسخ آن به کاربردِ آن هیزم‌ها بستگی دارد. روشن کردن آتش برای پختنِ شام یا ساختنی سرپناهی برای شب؟ فقط با تبیین هدف است که می‌فهمید چه مقدار از هر چیزی لازم است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
18 دقیقه
مقدمه
19 دقیقه
یک: روابط ساده‌تر - قسمت اول
21 دقیقه
یک: روابط ساده‌تر - قسمت دوم
22 دقیقه
دو: زندگی اجتماعی ساده‌تر - قسمت اول
13 دقیقه
دو: زندگی اجتماعی ساده‌تر - قسمت دوم
10 دقیقه
دو: زندگی اجتماعی ساده‌تر - قسمت سوم
22 دقیقه
سه: سبک زندگی ساده‌تر - قسمت اول
16 دقیقه
سه: سبک زندگی ساده‌تر - قسمت دوم
21 دقیقه
سه: سبک زندگی ساده‌تر - قسمت سوم
15 دقیقه
سه: سبک زندگی ساده‌تر - قسمت چهارم
13 دقیقه
سه: سبک زندگی ساده‌تر - قسمت پنجم
11 دقیقه
چهار: کار و سادگی - قسمت اول
21 دقیقه
چهار: کار و سادگی - قسمت دوم
22 دقیقه
پنج: فرهنگ و سادگی - قسمت اول
13 دقیقه
پنج: فرهنگ و سادگی - قسمت دوم
18 دقیقه
پنج: فرهنگ و سادگی - قسمت سوم
21 دقیقه
پنج: فرهنگ و سادگی - قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم: راهنمایی برای داشتن یک زندگی آرام‌تر، آسان‌تر و منظم‌تر
نویسنده
مترجممهشید گودرزی
راویاشکان فتولی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم

برای دریافت کتاب صوتی چگونه ساده‌تر زندگی کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.