معرفی و دانلود کتاب صوتی انسان در پی معنا

عکس جلد کتاب صوتی انسان در پی معنا
قیمت:
۶۸۰۰۰ 47600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انسان در پی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انسان در پی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی انسان در پی معنا

کتاب صوتی انسان در پی معنا اثر ویکتور فرانکل به بررسی اهمیت جستجوی معنای زندگی در شرایط مختلف می‌پردازد. این کتاب پس از گذشت ده‌ها سال هنوز به عنوان یکی از تاثیرگذارترین کتاب‌های آمریکاست.

انسان در پی معنا (Man's search for meaning) اثری‌ست درباره جان به در بردن؛ درباره سرچشمه قدرتی که باعث زنده ماندن فرانکل نویسنده‌ی این کتاب شده؛ کسی که که به مدت 3 سال، به علت یهودی بودن در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی، زندانی بود و سختی‌های زیادی را تجربه کرده است. ویکتور فرانکل (Viktor Frankl) با تجربه دسته اول خود از زندگی سخت در اردوگاه کار اجباری، پس از پایان جنگ و رهایی، شاهکار خود به نام انسان در جستجوی معنی را نوشت و مکتب تازه‌ای در روانشناسی به عنوان معنی درمانی را به وجود آورد.

با وجود اینکه بخش اول داستان تلخ است و از مشقت‌ها و رنج‌ها سخن گفته است، اما دلایل زیادی برای مهم بودن این داستان وجود دارد که باید آن را بشنوید. این اثر، یکی از مهم‌ترین کتاب‌های دوران ماست. معمولاً اگر کتابی دارای تنها یک رویکرد و یک فکر باشد و با این حال چنان قدرتی داشته باشد که بتواند زندگی کسی را تغییر دهد، همین کافی است و باید آن را شنید.

تجربیات انسان‌هایی که در سال‌های طولانی اسیر بوده‌اند و بارها و بارها عذاب کشیده‌اند، بسیار شنیدنی است و این کتاب نیز گزارشی از تجربیات شخصی نویسنده در این دوران است. این اثر، داستانی از داخل یکی از اردوگاه‌های کار اجباری است که از زبان یکی از بازماندگانش روایت می‌شود. به عبارت دیگر، این کتاب می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد: بازتاب زندگی روزمره در یک اردوگاه کار اجباری، در ذهن یک زندانی عادی چگونه است؟

ویکتور فرانکل یک روانشناس اگزیستانسیالیست است که در جنگ جهانی دوم همسر باردارش، والدین و برادرش را از دست داد و در چهار اردوگاه مختلف از جمله آشویتس اسیر بود، در حالی که فرانکل بر مبنای تجربیات شخصی و بیماران بسیار خود، استدلال می‌کند که ما نمی‌توانیم از رنج و عذاب دوری کنیم اما می‌توانیم طرز برخورد با آن را به اختیار خود برگزینیم.

او، در هنگام ورود خود به اردوگاه کار اجباری آلمان در جنگ جهانی دوم در جیب لباس یک زندانی کشته شده کاغذی پیدا کرد که روی آن نوشته شده بود: «خدایت را با تمام قلبت، با تمام روحت و با تمام قدرتت دوست بدار». لباسی که مجبور شد از آن استفاده کند. تفسیر ویکتور فرانکل از آن جمله این بود که پاسخ مثبت به زندگی، علی‌رغم هر چه با آن روبه‌‌رو می‌‌شویم، خواه رنج و خواه مرگ، یک فرمان است. چرا که در ناپیمودنی‌ترین راه‌ها و در ناامید کننده‌ترین لحظات و وضعیت‌هاست که می‌توان بزرگ‌ترین معنا را پیدا کرد. او معنی حضور خود را در آن جهنم و اردوگاه عذاب‌آور یافت و بخاطر آن تمام بیماری، خستگی، گرسنگی، تشنگی، فشار روانی و شکنجه‌های بدنی و... را تحمل کرد.

در اردوگاهی که ویکتور اسیر بود به طور متوسط از هر 28 نفر یک نفر زنده می‌‌ماند و بقیه یا کشته می‌‌شدند و یا خودکشی می‌کردند. او پس از بررسی‌های بسیار متوجه شد که کسانی که زنده می‌‌مانند الزاماً قبل از اسیر شدن‌شان سالم‌ترین، قوی‌ترین، باهوش‌ترین، ثروتمندترین و… نبوده‌اند. آن‌ها اشخاصی بوده‌اند که برای زندگی خود معنایی دارند و به امید تحقق آن معنی و هدف بعد از پایان جنگ زنده مانده‌اند. این معنی می‌‌تواند پیدا کردن اعضای خانواده، ساختن کشور و یا هر چیز دیگری باشد.

نداشتن معنا در زندگی انسان و یا دنبال چیزهایی فقط برای نفع شخصی و نیازهای سطح پائین رفتن یک بیماری روانی است. نظریه معنی درمانی به نیاز مداوم انسان به جستجو، نه برای خویشتن بلکه برای معنایی که به هستی ما منظوری ببخشد ارتباط دارد. طبق این نظریه هرچه بیشتر بتوانیم از خود فراتر رویم و خود را در راه چیزی یا کسی ایثار کنیم، انسان‌‌تر می‌‌شویم. این معیار نهایی رشد و پرورش شخصیت سالم و متعالی است.

جملات برگزیده کتاب انسان در پی معنا:

- من به جرات می‌گویم که در دنیا چیزی وجود ندارد که به انسان بیشتر از یافتن «معنی» وجودی خود در زندگی یاری کند. در این گفته نیچه حکمتی عظیم نفهته است که «کسی که چرایی زندگی را یافته است، با هر چگونگی خواهد ساخت.»
- اگر رنج را شجاعانه بپذیریم تا واپسین دم، زندگی معنی خواهد داشت. پس می‌توان گفت معنای زندگی امری مشروط نیست، زیرا معنای زندگی می‌تواند حتی معنی بالقوه درد و رنج را نیز دربرگیرد.
- امروزه مردم بیش از هر زمانی، ابزار زندگی کردن را دارند ولی هیچ معنایی برای زندگی کردن برایش ندارند.
- آخرین آزادی ما انسان‌ها این است که نگرش خود را در هر شرایطی خود انتخاب کنیم.
- همه‌چیز را می‌توان از انسان گرفت؛ به جز یک چیز و آن هم نگرش و بینش اوست.
- انسان می‌تواند در هر زمان هر رنجی را تاب آورد، مادامی که معنایی در آن بیابد.
- اگر اصلا زندگی دارای مفهومی باشد، پس باید رنج هم معنایی داشته باشد.

در بخشی از کتاب صوتی انسان در پی معنا می‌شنویم:

جستجوی انسان در پی معنا، محرک اولیه در زندگی اوست و نه «توجیه منطقی ثانوی» ِ انگیزش‌های غریزی او. این معنا منحصر به فرد و خاص است و فقط انسان می‌تواند به آن دست پیدا کند و تنها زمانی که به آن دست پیدا کند، ویژگی خاص آن نمودار می‌شود و انسان و خواست او ارضا می‌شود. بعضی از نویسندگان مدعی هستند معناها و ارزش‌ها چیزی نیستند جز «مکانیزم‌های دفاعی روان، شکل‌گیری واکنش‌ها و تصعیدها». ولی من شخصاً مایل نیستم فقط به خاطر «مکانیزم‌های دفاعی روانم» زندگی کنم، یا به خاطر «شکل‌گیری واکنش‌ها»یم بمیرم. انسان می‌تواند به خاطر آرمان‌ها و ارزش‌هایش زندگی کند، یا حتی بمیرد!

چند سال پیش یک نظرخواهی جمعی در فرانسه انجام شد. نتایج این نظرخواهی نشان داد که 89 درصد از سؤال شوندگان معتقد بودند که انسان به «چیزی» نیاز دارد که به خاطرش زندگی کند. علاوه بر این، 61 درصد آن‌ها تصدیق کردند که چیزی یا کسی در زندگی‌شان وجود داشته که حاضر بودند به خاطرش بمیرند. من این نظرخواهی را در بخش بیمارستانی خودم در وین، هم در بین بیماران و هم در بین کارکنان تکرار کردم و نتایج به دست آمده با دو درصد تفاوت، عملاً همانی بود که از نظرخواهی از هزاران شهروند فرانسوی به دست آمده بود.

دانشمندان اجتماعی دانشگاه جانز هاپکینز یک نظرخواهی آماری از 7 هزار و 948 دانشجوی چهل و هشت کالج به عمل آوردند. گزارش مقدماتی آن‌ها بخشی از مطالعات دوساله‌ای است که از جانب انستیتو دولتی سلامت ذهن حمایت مالی شد. از آن‌ها پرسیده شد: در حال حاضر چه چیز به نظر شما «خیلی مهم» است؟ 16 درصد دانشجویان «به دست آوردن پول زیاد» را علامت زدند. 78 درصدشان «پیدا کردن مقصد و معنا برای زندگیم» را علامت زدند.

البته ممکن است مواردی وجود داشته باشند که در آن‌ها توجه فرد به ارزش‌ها در اثر وجود تضادهای درونی خودش باشد، ولی این موارد نشان‌دهنده‌ی استثنائات هستند نه قواعد. در این‌طور موارد، ما عملاً با شبه‌ارزش‌ها سر و کار داریم و باید از آن‌ها نقاب‌برداری شود. این نقاب‌برداری باید به‌محض مواجهه‌ی شخص با آنچه در انسان معتبر و اصیل است، متوقف شود. یعنی آرزوی انسان برای داشتن زندگی‌ای که تا حد ممکن معنادار باشد. اگر متوقف نشود، تنها چیزی که روان‌شناس نقاب‌برداری می‌کند «انگیزه‌های پنهانی» خودش است. مثلاً نیاز ناخودآگاه او به تحقیر و ویرانی آن چیزهایی که در شخص اصالت انسانی دارند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
10 دقیقه
مقدمه
8 دقیقه
پیشگفتار چاپ 1992
16 دقیقه
یک - تجربیات اردوی کار اجباری - بخش اول
16 دقیقه
تجربیات اردوی کار اجباری - بخش دوم
14 دقیقه
تجربیات اردوی کار اجباری - بخش سوم
13 دقیقه
تجربیات اردوی کار اجباری - بخش چهارم
12 دقیقه
تجربیات اردوی کار اجباری - بخش پنجم
12 دقیقه
تجربیات اردوی کار اجباری - بخش ششم
14 دقیقه
تجربیات اردوی کار اجباری - بخش هفتم
11 دقیقه
تجربیات اردوی کار اجباری - بخش هشتم
10 دقیقه
تجربیات اردوی کار اجباری - بخش نهم
16 دقیقه
تجربیات اردوی کار اجباری - بخش دهم
16 دقیقه
تجربیات اردوی کار اجباری - بخش یازدهم
13 دقیقه
تجربیات اردوی کار اجباری - بخش دوزادهم
14 دقیقه
تجربیات اردوی کار اجباری - بخش سیزدهم
15 دقیقه
تجربیات اردوی کار اجباری - بخش چهاردهم
12 دقیقه
تجربیات اردوی کار اجباری - بخش پانزدهم
15 دقیقه
تجربیات اردوی کار اجباری - بخش شانزدهم
8 دقیقه
تجربیات اردوی کار اجباری - بخش هفدهم
9 دقیقه
دو - معنادرمانی به اختصار - بخش اول
11 دقیقه
معنادرمانی به اختصار - بخش دوم
12 دقیقه
معنادرمانی به اختصار - بخش سوم
11 دقیقه
معنادرمانی به اختصار - بخش چهارم
13 دقیقه
معنادرمانی به اختصار - بخش پنجم
15 دقیقه
معنادرمانی به اختصار - بخش ششم
10 دقیقه
معنادرمانی به اختصار - بخش هفتم
13 دقیقه
ضمیمه 1984 - بخش اول
13 دقیقه
ضمیمه 1984 - بخش دوم
13 دقیقه
ضمیمه 1984 - بخش سوم
12 دقیقه
کلام آخر - بخش اول
14 دقیقه
کلام آخر - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی انسان در پی معنا
نویسنده
مترجمزهره زاهدی
راویکامبیز خلیلی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۶۸۰۰۰ 47600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انسان در پی معنا

ابوالقاسم ترابیان
۱۴۰۰/۲/۱۱
بی شک تجربیات دکتر فرانکل یکی از عظیم‌ترین گنجینه‌های بشر هست و این کتاب یکی از مهم‌ترین اسناد تاریخی که به دست فردی آگاه نوشته شده.
ولی پیدا کردن معنای زندگی برای انسانی که هر جا نمیداند، فضای خالی نادانسته خودش رو با قصه و استوره پر میکنه شاید کمی گمراه کننده باشه.
شاید سُر خوردن در رویا برای
فردی که در چنین فضای دهشت ناکی زندگی میکنه راه حل خوبی باشه ولی این نسخه برای انسان کنونی که چنین رنجی رو تحمل نمیکنه سهل انگاری و ساده اندیشی هست. شاید اگر دکتر فرانکل در این دوران زندگی میکرد تاکید می‌کرد «نه هر معنایی».
حمید شاهیوند
۱۳۹۸/۳/۴
بی نهایت کتاب بزرگیه! وقتی خاطرات سهمگین نویسنده رو میشنوین تا مغز استخونتون نفوذ میکنه! مطمعنم که هر کسی توی زندگیش به سختی‌هایی برخورده که ازشون درس‌های بزرگی گرفته باشه! این کتاب بزرگ‌ترین درس زندگی توش نهفته‌ست که از دل یکی از سهمگین‌ترین اتفاقات تاریخ بیرون اومده! معنای زندگی!!!! واقعا عنوان کتاب برازنده‌ی محتواشه!
زهرا عناناتی
۱۴۰۱/۵/۶
این کتاب رو توصیه می‌کنم به تمام کسانی که فکر می‌کنن زندگیشون اونقدر سخت که غیر قابل تحمل و وکسی دیگه غیر از اونا نمی‌تونه این رنج‌ها رو درک کنه چون نویسنده خیلی واضح با توصیف رنج‌های خودش ودیگر اسیران همراهش و اثراتی که تا مدتها بعد از آزادی روشون داشته برای خواننده توضیح می‌ده که اون چیزی که باعث ارزشمندیش شده تحمل همین رنجهاست و پیدا کردن کوچیکترین انگیزه وتغییر برای بقای زندگی
حمزه بیات
۱۳۹۹/۶/۲۰
سلام
کتاب دارای ارزش و محتوای بالایی هست قدرت تصمیم، هوش، استقامت و احساس آدمی را به نمایش می‌گذارد.
بعضی از اندیشهایم را تغییر و بعضی از عقایدم را مستحکمتر کرد
خواندن این کتاب را توصیه میکنم مخصوصا اگر رنج دیده‌ای یا سختی اهداف آینده وقفه در کارتان انداخته
به نظر من کتاب تقریبا کاملی بود و نیاز به کتاب مشابه ندارد.
مخصوصاً بخش دوم ازقسمت 3 تا 5دیدگاه روشنی برایم ایجاد کرد.
Mahya Zare
۱۴۰۱/۲/۲
بخش اول کتاب رو خیلی دوست داشتم به نظرم همه باید این کتابو بخونن. خوندن این کتاب مخصوصا بخش اول آدمو قوی تر و سرسخت تر میکنه و به آدم یاد میده که زود از هم نپاشه و اینکه در سختی‌ها به دنبال این باشه که چطوری به این مشکل نگاه کنم که حس بهتری داشته باشم یا اینکه چطوری به من در زندگی کمک میکنه.
ولی بخش دوم کتاب ببشتر به درد دوستانی میخورخ که در رشته روانشناسی هستن.
فاطمه نعمت زاده
۱۳۹۹/۱/۲
این کتاب رو از دوست امریکاییم هدیه گرفته بودم و اول کتاب برام نوشته بود روزای سخت زندگیش توی امریکا این کتاب بهش کمک کرده بوده و منم دوبار خوندمش، اما وقتی دیدم شما فایل صوتی رو دارین خیلی خوشحال شدم، الان در حال گوش کردنش هستم و فوق العاده زیاد لذت میبرم، من واقعا ممنونم به خاطر برنامه‌ی عالیتون. عالی‌ترین هستین 🙏
محمد هادیان
۱۳۹۸/۴/۱۹
الحق کتابی است سنگین هم از لحاظ سختی‌هایی که نویسنده کشیده و هم محتوای کتاب
من از گوش دادن به کتاب لذت بردم وتوصیه می‌کنم حتما این کتاب را بخوانید یا گوش بدید
آدمی وقتی سختی‌هایی ک نویسنده کشیده رو می‌بینه دیدش نسبت به سختی و‌محتوای زندگی عوض میشه

ممنون از کتابراه و تیمشون ک این فرصت رو بوجودآوردند که این کتاب رو مطالعه کنیم
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۴/۱۴
دوست دارم در مورد تمام کتابهایی که خوندم نظر و نقدم رو بنویسم، در مورد این کتاب صوتی انسان در پی معنا اولاً اونقد که ازش تعریف میکنند کتاب صد در صدی نیست، بنا به دلایلی که نمیتونم بگم معروف شده، دوم اینکه از لحاظ نگارش و مخصوصاً محتوا کمی قدیمیه،
سخن آخر: ولی بخونینش، چون شک نکن ارزش یکبار خوندن رو داره.
ftm sch
۱۳۹۹/۶/۷
خاطرات سهمناک ویکتور فرانکل عزیز روانپزشک حاذق که در اردوگاه کار اجباری نازی‌ها اسیر بوده.. البته صرف خاطرات نیست بلکه دست یافتن او بر دانش لوگوتراپی یا همان معنا درمانیه و بقول نیچه «اگر چرایی زندگی خویش را بدانیم، با هر چگونگی‌ای خواهیم ساخت.» اگر به دنبال چرایی زندگی خودتون هستین پیشنهاد میشه..
Pouya BH
۱۴۰۱/۸/۱۷
بنده مدتی افسردگی داشتم و فکر خودکشی به سرم زده بود اگر بگن قراره یک کتاب توی کتاب خونه ات داشته باشی من این کتابو برمیدارم هم درد روز‌های تنهاییم و ظلم‌هایی که از خوانواده فامیل و جامعه و هم وطنام سرم اومد رو معنی میبخشه و نکات آموزنده رو برام صافی میکنه کاش انسان‌ها هیچ موقع نمیگفتن دردتو میفهمیم
Jaf Kam
۱۴۰۱/۱/۳۰
کتاب بسیار جالبی از موضوع اسارت، مقاومت و خودباوریست و انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته گاهی از عذابی که نویسنده به تصویر میکشد تحت تأثیر قرار می‌گیرید ولی موضوع تا حدود زیادی واقعی و قشنگ است. صدای زیبای راوی نیز تأثیر گذاری کتاب را دوچندان مینماید. توصیه میکنم
مینا نامجو
۱۴۰۰/۱۲/۵
این کتاب بینظیره روایتی از زندگی واقعی و بسیار دردناک از اردوگاه کار اجباری. اینکه توانستن لحظه به لحظه آن درد و رنج و عذاب را با امید جایگزین کنند معجزه است. این کتاب خوده خوده معجزه است و از توانایی‌های بی حد و اندازه ذهن انسان سخن میگوید. ممنون از تیم بسیار قوی کتابراه
s atta
۱۳۹۹/۱/۱۱
این کتاب توسط روانشناسم در این روزهای قرنطینه بهم توصیه شد. و واقعا فوق العاده هست. یکبار گوش دادن کافی نیست. شاید سه بار گوش دادم. واقعا عالیه. برای اینکه در این دوران دچار ملال نشویم و به دنبال معنای زندگیمان باشیم. عالیه. سپاسگذارم
ali asghar
۱۳۹۸/۸/۲۲
حتما این کتاب رو گوش کنید
بی نهایت عالی و فوق العاده مخصوصا اخرین فایل صوتی رو چند بار گوش کنید البته کل کتاب رو باید 2. 3بار گوش کرد خیلی عالیه
مخصوصا عزیزانی که شرایط بد روحی یا زندگی رو میگذرونن لطفا این کتاب رو گوش کنن
younes tanha
۱۴۰۲/۷/۲۱
این کتاب نگرش انسان نسبت به مقابله با رنج‌های زندگی را عوض میکند به نحوی که هیچ رنجی در زندگی نمی‌تواند بر انسان غلبه کند. رنج‌ها به پلی برای موفقیت انسان در زندگی تبدیل میشود حتی در سخت‌ترین شرایط و وخیم‌ترین حالات زندگی با درک عمیق کتاب انسان در پی معنا.
مشاهده همه نظرات 130

راهنمای مطالعه کتاب صوتی انسان در پی معنا

برای دریافت کتاب صوتی انسان در پی معنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.