معرفی و دانلود کتاب صوتی کلیله و دمنه

عکس جلد کتاب صوتی کلیله و دمنه
قیمت:
۶۰۰۰۰ ۴۲,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کلیله و دمنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کلیله و دمنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کلیله و دمنه

داوود لطف الله در کتاب صوتی کلیله و دمنه قصه‌های ابوالمعالی نصرالله منشی را با زبانی شیرین و شیوا برای مخاطبین کودک و نوجوان بازنویسی نموده است. این اثر که هم‌اینک توسط کتابراه در قالب نسخه‌ای واحد تقدیمتان می‌گردد، در اصل از دو بخش مجزا تشکیل شده است.

درباره کتاب صوتی کلیله و دمنه:

کتابی که ما امروز با عنوان کلیله و دمنه (Kalila and Demna) می‌شناسیم قدمتی باستانی داشته و از اصالتی هندی برخوردار است. اصل این اثر چنانکه گفته‌اند، نخستین بار در دوره‌ی ساسانیان از زبان سانسکریت به فارسی میانه ترجمه شد، و بعدها به قلم ابوالمعالی نصرالله منشی (Abu'l-Ma'ali Nasrallah)، به واسطه‌ی ترجمه از متنِ عربی کلیله و دمنه، تحریرِ ابن مقفع، به جامه‌ی پارسی دری درآمد.

کلیله‌ و دمنه‌ی نصرالله منشی علی رغم وفاداری‌اش به متون مبنا و مبدأ، به لحاظ ادبی و زبانی واجد ویژگی‌هایی خاص‌ است که سبب می‌شود در ادبیات ما جایگاهی فراتر از یک ترجمه‌ی خشک و خالی داشته باشد. به واقع، کلیله‌ و دمنه‌ی نصرالله منشی نمونه‌ی بارز نوعی خاص از نثر پارسی و بیانگر امکانات این زبان در قصه‌گویی است.

با این همه، باید اذعان داشت که مطالعه‌ی کتاب مورد بحث برای اغلب مخاطبین امروزی دشوار است. زیرا فارسی امروز، تفاوت‌هایی عمده با فارسی دوران نصرالله منشی (که در قرن ششم می‌زیست) دارد؛ اگرچه استخوان‌بندی این زبان در طول زمان حفظ شده است. به همین دلیل لزوم تهیه‌ی کتاب‌هایی با شکل و شمایلِ اثری که در دست دارید به شدت احساس می‌شود.

داوود لطف الله با انتخاب داستان‌های جذاب و پرکشش کتاب کلیله و دمنه، و تلخیص و بازنویسی آن‌ها به نثر امروزین، اثری پدید آورده که بیش از همه به کار مخاطبین نوجوانی می‌آید که دوست دارند با حکایت‌های کتاب پرقدمت کلیله و دمنه آشنا شوند، بی‌آنکه خود را در قیدوبند زبان دشوار متون کلاسیک ببینند.

پس آنچه در کتاب صوتی کلیله و دمنه آمده، همان داستان‌های جذابی است که نسل پشت نسل روایت و بازنویسی شده، و در زبان‌های گوناگون به حیات خود ادامه داده است؛ منتها این حکایت‌ها در اثر پیش رو متناسب با فهم و دانش مخاطبین کودک و نوجوان بازنویسی شده‌اند.
( نیاز به گفتن ندارد که بزرگ‌سالان نیز در صورت تمایل، می‌توانند خود را مخاطب این کتاب قلمداد کنند.)

کتاب صوتی کلیله و دمنه مناسب چه کسانی است؟

کتاب حاضر برای نوجوانانِ کتاب‌خوان و قصه‌دوست تهیه و تولید شده است.

با داوود لطف الله بیشتر آشنا شویم:

او متولد سال 1344 و اهل شهر تهران است. رشته‌ی تحصیلی داوود لطف الله در دانشگاه مترجمی زبان انگلیسی بوده است. اولین اثر منتشر شده از این نویسنده «احوالپرسی چترها» نام دارد که نخستین بار در سال 1373 و به همت نشر زلال به انتشار رسیده است. گفتنی‌ست که این اثر یک سال بعد به عنوان کتاب نمونه‌ی سال سروش برگزیده شد. همچنین در کارنامه‌ی کاری داوود لطف الله می‌توان به سابقه‌ی همکاری وی با نشریات معتبر کودک و نوجوان، از جمله «پوپک» و «سروش» نیز برخورد نمود.

در بخشی از کتاب صوتی کلیله و دمنه می‌شنویم:

در بیشه‌ای دور، کلاغی روی درختی لانه داشت. کلاغ غمی بزرگ داشت که روزگار او را مانند پرهایش سیاه کرده بود. غمی که راه چاره‌ای برای آن پیدا نمی‌کرد. در نزدیکی کلاغ، ماری بزرگ و زشت زندگی می‌کرد. هروقت کلاغ جوجه‌ای به دنیا می‌آورد، و برای آوردن غذا از لانه بیرون می‌رفت، مار از درخت بالا می‌رفت و جوجه‌هایش را می‌خورد. این غصه کلاغ را پیر کرده بود. روزی از روزها که کلاغ خیلی غمگین و دلتنگ بود، جوجه‌ی کوچکش را برداشت و برای دردِدل کردن به سراغ شغال که یکی از دوستان نزدیکش بود رفت. خانه‌ی شغال نزدیک لانه‌ی کلاغ بود. وقتی که شغال حال و روز کلاغ را دید، نگران شد و پرسید: «چی شده کلاغ؟ چرا انقدر ناراحتی؟»

کلاغ قارقاری کرد و گفت: «مدتیه ماری زشت و بدکردار همسایه‌م شده. از وقتی که فهمیده لونه‌م بالای درخته، دست از سرم برنمی‌داره...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
آغاز بخش اول - آرزو
8 دقیقه
خشم ماه
8 دقیقه
شب و ستاره و دزد
17 دقیقه
درخت دروغگو
7 دقیقه
جواهر مشکل‌گشا
7 دقیقه
دزد و دیو
17 دقیقه
وفای به عهد
18 دقیقه
آغاز بخش دوم - یک فکر بکر
6 دقیقه
امان از حرف مردم
8 دقیقه
خرچنگ و مرغ ماهی‌خوار
24 دقیقه
کلیله و دمنه (قسمت اول)
25 دقیقه
کلیله و دمنه (قسمت دوم)

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کلیله و دمنه
نویسنده،
راویعلی فروتن، حمید گلی
ناشر چاپینشر پیدایش
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۶۰۰۰۰ ۴۲,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کلیله و دمنه

javad yasininia
۱۴۰۲/۵/۲۰
پر از حکمت و پند و درس زندگی، پر از نوستالوژی روزگار کودکی و نوجوانی
واقعا‌ای کاش، در زمان کودکی ما این همه امکانات در اختیارمان بود که با یک گوشی و یک دکمه، کسی هر شب برامون یه درس حکمت و زندگی بهمون میداد، اون موقع تو کودکی پر از حس کنجکاوی و تشنه یادگیری بودیم، اما متاسفانه والدین زمان ما، نه و
سطح علم آگاهیشون اندازه والدین امروزی بود و نه امکانات خانواده‌ها و جامعه، واقعا خوش به حال کودکان و نونهالان و نوجوانان‌ امروزی
Saleh Siamaki
۱۴۰۱/۸/۷
داستان‌های جالبی بود. تومسیر محل کار و منزل گوش کردم و اصلا متوجه مسیر و ترافیک نمیشدم. سرگرم کننده و آموزنده ست.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کلیله و دمنه

برای دریافت کتاب صوتی کلیله و دمنه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.