معرفی و دانلود کتاب قصه‌های شیرین ایرانی 1: کلیله و دمنه

عکس جلد کتاب قصه‌های شیرین ایرانی 1: کلیله و دمنه
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های شیرین ایرانی 1: کلیله و دمنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های شیرین ایرانی 1: کلیله و دمنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های شیرین ایرانی 1: کلیله و دمنه

کتاب قصه‌های شیرین ایرانی 1: کلیله و دمنه اقتباسی از این کتاب کهن و پندآموز به قلم نصرالله منشی است که توسط مژگان شیخی با ادبیاتی قابل‌ِفهم برای کودکان بازنویسی شده و تصویرگری آن را نرگس دلاوری بر عهده داشته است. این کتاب مصور حاوی سی‌ودو داستان از آموزنده‌ترین روایات کلیله و دمنه می‌باشد.

درباره‌ی کتاب قصه‌های شیرین ایرانی 1: کلیله و دمنه

کلیله و دمنه نام دو شغال قصه‌گوست که باید آن‌ها را معروف‌ترین راویان قصه‌های پندآموز دانست، چراکه هزاران سال قبل از مشهور شدن جانوران کارتونی در دوران امروز، به شهرت رسیده‌اند. اصل کتاب کلیله و دمنه به زبان سانسکریت، زبان باستانی هند نوشته شده، اما برخی نیز معتقدند این کتاب در دوران ساسانی و در زمان پادشاهی انوشیروان به زبان پهلوی به نگارش درآمده است. قصه‌های شیرین ایرانی 1: کلیله و دمنه، اقتباسی از این کتاب آموزنده می‌باشد که با زبانی ساده و در قالب داستان‌هایی سرگرم‌کننده توسط مژگان شیخی برای کودکان بازنویسی شده‌اند. توجه به اخلاق، درایت و تدبیر، نحوه‌ی رفتار با دوستان و حتی نکاتی در باب مملکت‌داری، محور داستان‌های کلیله و دمنه هستند و حیوانات شخصیت‌های اصلی روایاتی می‌باشند که در دل خود پندهایی عبرت‌آموز برای تمامی دوران دارند.

قصه‌های شیرین ایرانی 1: کلیله و دمنه شامل سی‌ودو داستان از ماجراهای جالب این کتاب پندآموز است و مؤلف سعی کرده در عین وفاداری به داستان اصلی، روایات کتاب را با زبان عامیانه برای کودکان بازگو کند. نکته‌ی دیگری که به جذابیت این اثر افزوده، مصور بودن کتاب است که خواندن آن را برای بچه‌ها سرگرم‌کننده‌تر می‌کند. سگ طمع‌کار، شیر در چاه، لا‌ک‌پشت و مرغابی‌ها، گربه‌ی عادل و کوزه‌ی آرزوها اسامی برخی از داستان‌هایی هستند که با اقتباس از کلیله و دمنه در کتاب حاضر نقل شده‌اند.

کتاب قصه‌های شیرین ایرانی 1: کلیله و دمنه توسط دفتر کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب قصه‌های شیرین ایرانی 1: کلیله و دمنه مناسب چه کسانی است؟

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به روایات پندآموز و داستان‌هایی که حیوانات قهرمانان اصلی آن‌ها هستند، از خواندن کتاب قصه‌های شیرین ایرانی لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب قصه‌های شیرین ایرانی 1: کلیله و دمنه می‌خوانیم

روزی بود و روزگاری. مرغ ماهی‌خواری بود که کنار آبگیری زندگی می‌کرد. او روزها به اندازه‌ی خوراکش ماهی می‌گرفت و روزگار را به خوبی و خوشی می‌گذراند.

گذشت و گذشت تا مرغ ماهی‌خوار پیر و ضعیف شد. دیگر نمی‌توانست مثل گذشته ماهی بگیرد. با خود گفت: حیف که عمر چه به سرعت گذشت و در روزگار جوانی، چیزی برای وقت پیری ذخیره نکردم. کجایی جوانی؟ چه‌قدر چابک و باقدرت بودم! دیگر نه مثل آن زمان‌ها فرز هستم و نه قدرت ‌آن موقع را دارم. پس باید به فکر راه چاره‌ای باشم و برای به دست آوردن غذای خود، حیله‌ای به کار ببرم.

مرغ ماهی‌خوار، مدّت‌ها فکر کرد و نقشه‌ای کشید. رفت و کنار آبگیر نشست و قیافه‌ی غمگینی به خود گرفت. خرچنگ از دور او را دید. جلو رفت و پرسید: «چه شده همسایه؟ بلا دور! چرا این‌قدر غمگینی؟»

مرغ ماهی‌خوار آهی کشید و با صدای غمگینی گفت: ‌ «چه‌گونه غمگین نباشم، خرچنگ عزیز! زندگی و دل‌خوشی من این بود که روزها به کنار آبگیر بیایم. یکی ‌ دو تا ماهی بگیرم و روزگار بگذرانم. به هر حال، با بخور و نمیر زندگی می‌کردم و شمار ماهی‌ها هم آن‌چنان کم نمی‌شد؛ ولی حالا چی؟»

خرچنگ با تعجّب پرسید: «حالا چی؟ مگر چه شده؟»

مرغ ماهی‌خوار گفت: «چه بگویم؟ امروز دو ماهی‌گیر از این‌جا می‌گذشتند. یکی از آن‌ها به دیگری گفت: "در این آبگیر، تا دلت بخواهد، ماهی هست؛ آن هم چه ماهی‌های چاق و چلّه‌ای! باید برای صید آن‌ها کاری بکنیم. "

فهرست مطالب کتاب

کلمه‌ی جادویی
سگ طمع‌کار
چاه و اژدها
روباه و طبل
کلاغ و مار
مرغ ماهی‌خوار پیر
شیر در چاه
صیاد و ماهی‌ها
ماهی و مرغابی
شیر و شتر
دو مرغابی
لاک‌پشت و مرغابی‌ها
پرنده و میمون‌ها
درخت سخن‌گو
قورباغه و راسو
موش آهن‌خوار
کلاغ و موش و لاک‌پشت
گرگ طمع‌کار
ماه در چشمه
گربه‌ی عادل
سه دزد
دزد و دیو
موشی که آدم شد
قورباغه‌ی مارسوار
قلب میمون
شیر بیمار و الاغ ساده
کوزه‌ی آرزوها
راسوی مهربان
دوستی موش و گربه
کلاغ و کبک
کبوتر پشیمان
جهان‌گرد در چاه
معرفی کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های شیرین ایرانی 1: کلیله و دمنه
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-964-506-715-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قصه‌های شیرین ایرانی 1: کلیله و دمنه

ایمان
۱۴۰۲/۹/۶
داستان‌ها کوتاه و بسیار اموزنده هستند
حتمی توصیه میکنم اگر دنبال حکایت‌های جذاب و اصیل ایرانی میگردیم این حکایت هارو بخونید
سپیده روح افزا
۱۴۰۲/۱۲/۱
به نظرم خیلی خوب بود ولی تصویرپردازی کم بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های شیرین ایرانی 1: کلیله و دمنه

برای دریافت کتاب قصه‌های شیرین ایرانی 1: کلیله و دمنه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.