معرفی و دانلود کتاب صوتی پس از تاریکی

عکس جلد کتاب صوتی پس از تاریکی
قیمت:
۶۷۰۰۰ 46900 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پس از تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پس از تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پس از تاریکی

هاروکی موراکامی در کتاب صوتی پس از تاریکی، شما را به گردشی شبانه در شهر توکیو می‌برد و به روایت فضای سردی می‌پردازد که در آن دختری جوان نیمه‌شب از خانه خارج می‌شود تا آن شب را بیرون از خانه بگذراند و در این ساعات اتفاقات مختلفی برایش رخ می‌دهد.

در شبی از شب‌های توکیو ماری که از خواب طولانی و در حقیقت اغمای خواهرش خسته شده در ساعت 11:56 دقیقه قبل از نیمه‌شب از خانه بیرون می‌رود تا آن شب را بیرون از خانه و در یک کافه سپری کند. او در این کافه با پسری به نام تاکاهاشی دیدار می‌کند. آن پسر در گذشته با اری خواهر ماری هم‌کلاس بوده و به او خبرهایی از خواهرش می‌دهد. ماری در پرسه شبانه خود با آدم‌های مختلف و عجیب و مکان‌های متفاوت و اتفاقات غریبی مواجه می‌شود و سعی می‌کند درون خود را نیز واکاوی کند.

رمان پس از تاریکی (After Dark) روایتی است از چندین ساعت زندگی شبانه در شهر توکیو واقع در ژاپن. شروع داستان از ساعت 11:56 دقیقه قبل از نیمه‌شب است و در فصل آخر در ساعت 6:52 دقیقه صبح به پایان می‌رسد. در فصل پایانی گویی زمان سرعت بیشتری به خود می‌گیرد و نویسنده دیگر نمی‌تواند از هر دقیقه آن بگذرد.

شاید بتوان این رمان کوتاه را به دو بخش تقسیم کرد. در بخش اول و اصلی بعد از آشنایی و هم‌صحبتی ماری با تاکاهاشی، آن دو درگیر یک ماجرای انتقام‌جویی می‌شوند که بین یک گروه مافیایی ژاپنی و شخص دیگری به وجود آمده. در بخش دیگر که قسمت اسرارآمیز و مرموز داستان است، موراکامی ماجری اری خواهر ماری را به تصویر می‌کشد که به طور غیرعادی جلوی یک تلویزیون در اتاق خود به خواب رفته است.

هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) در ابتدای هر فصل از رمان کوتاهش ساعت دقیق را اعلام می‌کند تا شما را با خود همراه کند. این کتاب نیز مانند دیگر آثار موراکامی جهان‌شمولی و نوع نگاه او به روابط انسانی در زندگی شهری کنونی را به تصویر می‌کشد.

داستان اصلی رمان به اتفاقات مختلفی گره خورده است. شخصیت اصلی رمان یعنی ماری همه‌ی زمان و انرژی خود را صرف خواندن درس کرده تا ضعف‌هایش را پشت کتاب‌ها پنهان کند. محوریت اصلی این داستان همچون دیگر آثار موراکامی تنهایی است، با این فرق که این بار زندگی شهری در داستان نقش پررنگی دارد. فضای داستان بسیار سرد است و این سردی به خوبی از رفتار و شخصیت ماری احساس می‌شود.

موراکامی در این کتاب سبک سورئال همیشگی خود را که در مرز با رئالیسم قرار گرفته حفظ کرده است. او در این اثر با ظرافت تمام میان روشنایی و تاریکی مرز باریک خاکستری کشیده و شخصیت‌های داستان را درست در این مرز خلق کرده تا باورپذیری بیشتری داشته باشند.

در این کتاب صوتی زمان و مکان دو عنصر مهم هستند. موراکامی در ساعت‌های گوناگون مکان‌های مختلفی از شهر توکیو را به شما نشان می‌دهد. هر چند داستان و شخصیت‌ها بیشتر حول محور ماری می‌گذرند با این حال شما به عنوان شنونده با فضاها و اتفاقات مختلفی مواجه می‌شوید.

موراکامی در بخش‌های زیادی از کتابش زبان به انتقاد باز می‌کند و مخالفت خود را با موضوع مدنظر بیان می‌کند. او به عنوان نویسنده، خود به داخل رمان رفته و از پدیده‌هایی چون اصالت و عواطف از بین رفته ژاپنی و تکنولوژی انتقاد می‌کند.

با هاروکی موراکامی بیشتر آشنا شویم:

هاروکی موراکامی نویسنده ژاپنی در سال 1949 در توکیو به دنیا آمد. زمانی که کودک بود، ادبیات و موسیقی غرب و همچنین روسیه تأثیر زیادی بر او گذاشتند. موراکامی در سال 1968 به دانشگاه رفت و در رشته تئاتر مشغول به تحصیل شد، اما هیچ‌وقت در این زمینه فعالیتی انجام نداد. او در توکیو یک جاز بار تأسیس و آن جا را با همسرش اداره کرد.

30 ساله بود که شروع به نویسندگی کرد و تا امروز جوایز بسیاری برای کتاب‌هایش کسب کرده است. او موفق شد جایزه فرانتس کافکا که یکی از معتبرترین جوایز ادبی جهان است را دریافت کند. همچنین جایزه داستان کوتاه فرانک اوکانر را از آنِ خود کرد.

روزنامه گاردین از هاروکی موراکامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان زنده دنیا یاد کرده است. آثار او تاکنون به 42 زبان ترجمه شده و در سراسر دنیا مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است.

از دیگر آثار او می‌توان به کافکا در کرانه، از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم، سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش، تعقیب گوسفند وحشی، کشتن شوالیه دلیر، دیدن دختر صددرصد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل، کتابخانه عجیب، نفر هفتم، بعد از زلزله، غرب خورشید – جنوب مرز، شهر گربه‌ها و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی پس از تاریکی می‌شنویم:

دختر حضورش را حس می‌کند و سر از کتاب برمی‌دارد. چشم‌ها را تنگ می‌کند و به جوان که آن‌جا ایستاده نگاه می‌کند. خیلی بلندقد است و دختر انگار به بالای سرش نگاه می‌کند. نگاه‌شان به هم گره می‌خورد. جوان لبخند می‌زند. لبخندش به معنای آن است که قصد آزار ندارد.

می‌گوید: «اگر شما را اشتباه می‌گیرم، ببخشید. اما شما خواهر کوچک اِری آسایی نیستید؟»

دختر جواب نمی‌دهد. طوری نگاهش می‌کند، انگار که بوته‌های بلند کنج باغی را برانداز کند. جوان ادامه می‌دهد: «یک بار همدیگر را دیدیم. اسمت... یوری... است، یا همچو چیزی که تنها یک هجا با اسم خواهرت فرق دارد.»

دختر با نگاه خیرۀ محتاطی به او اسم خود را به طور فشرده‌ای بر مبنای واقع اصلاح می‌کند. «ماری.»

جوان انگشت اشاره‌اش را بالا می‌برد. «خودش است! ماری. اِری و ماری. تفاوت هجای اول. مرا که یادت نیست، هست؟»

ماری سرش را کمی خم می‌کند. این می‌تواند هم بله باشد، هم خیر. عینکش را از چشم برمی‌دارد و روی میز، کنار فنجان قهوه‌اش می‌گذارد.

دختر پیشخدمت دنبال او می‌آید و می‌پرسد: «شما با همید؟»

جوان جواب می‌دهد: «او... هوم. هستیم.»

دختر پیشخدمت صورت‌غذا را برایش روی میز می‌گذارد. جوان روبه‌روی ماری می‌نشیند و جعبه را روی صندلی کنار خود می‌گذارد. لحظه‌ای بعد به فکر می‌افتد از ماری بپرسد: «اشکالی ندارد قدری اینجا بنشینم؟ همین که غذا خوردم، می‌روم. باید یکی را ببینم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
2 دقیقه
مقدمه
38 دقیقه
قبل از نیمه‌شب - یک
13 دقیقه
یازده و پنجاه‌وهفت دقیقه قبل از نیمه‌شب - دو
32 دقیقه
دوازده و بیست‌وپنج دقیقه پس از نیمه‌شب - سه
9 دقیقه
دوازده و سی‌وهفت دقیقه پس از نیمه‌شب - چهار
25 دقیقه
یک و هجده دقیقه پس از نیمه‌شب - پنج
21 دقیقه
دو و نوزده دقیقه پس از نیمه‌شب - شش
13 دقیقه
دو و چهل‌وسه دقیقه پس از نیمه‌شب - هفت
5 دقیقه
سه و سه دقیقه پس از نیمه‌شب - هشت
25 دقیقه
سه و هفت دقیقه پس از نیمه‌شب - نه
22 دقیقه
سه و بیست‌وپنج دقیقه پس از نیمه‌شب - ده
22 دقیقه
سه و چهل‌ودو دقیقه پس از نیمه‌شب - یازده
18 دقیقه
سه و پنجاه‌وهشت دقیقه پس از نیمه‌شب - دوازده
15 دقیقه
چهار و نه دقیقه پس از نیمه‌شب - سیزده
9 دقیقه
ساعت چهار و بیست‌وپنج دقیقه پس از نیمه‌شب - چهارده
29 دقیقه
چهار و سی‌وسه دقیقه پس از نیمه‌شب - پانزده
21 دقیقه
چهار و پنجاه‌پنج دقیقه پس از نیمه‌شب - شانزده
15 دقیقه
پنج و سی‌وهشت دقیقه پس از نیمه‌شب - هفده
18 دقیقه
شش و چهل دقیقه پس از نیمه‌شب - هجده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پس از تاریکی
نویسنده
مترجممهدی غبرایی
راویهوتن شاطری پور، فریبا فصیحی تاش، شهره روحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۷۰۰۰ 46900 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پس از تاریکی

Siavash F
۱۴۰۰/۱۱/۲۰
در حال حاضر زیاد کتاب نمیخونم یا کتاب صوتی گوش نمیدم، این کتاب رو اگر اشتباه نکنم یک سال پیش گوش دادم و این کتاب به سرعت به یکی از به یاد ماندنی‌ترین کارهای موراکامی شد که خونده بودم، خیلی برام جالب بود که کل اتفاقات داستان فقط در یک شب اتفاق افتاد، کتاب اتمسفر و کاراکتر‌های خیلی دوست داشتنیی داشت و موراکامی واقعاً در تشبیه کردن احساسات و احوال درونی شخصیت‌ها خیلی موفق بود، شاید داستان تم ناراحت کننده‌ای داشت ولی این رو هم بهمون نشون داد که در نهایت همیشه نور امیدی هم هست
naser abderezaei
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
کتاب خوب خوانش شده و جای سپاسگزاری داره، اما داستانی بی اتفاق رو پیش رو داریم، حتی اتفاقی کوچک که می‌افتند در حاشیه داستان است و ارتباط عمیقی با شخصیت‌های اصلی داستان ندارد..
کاش کسی این داستان رو در همین فضا یک تحلیل کوتاه میکرد، من دریافت خاصی نتونستم از این داستان داشته باشم در حقیقت و مشتاقم
که اگر چیزی در داستان نهفته بود و من متوجه آن نشدم را کسی به من توضیح دهد.
ولی در کل موراکامی استاد فضاسازی و توصیف فضاست.
مریم پژواک
۱۴۰۱/۴/۲۴
با خواندن کتاب پس از تاریکی به سفری در دل شب میروی، تا در این سکوت و آرامش، چهره واقعی شهر را بهتر ببینی. این کتاب سفری به دل شهر توکیو را روایت می‌کند. سفری که دختری جوان آن را آغاز می‌کند و در طول یک شب به پایان می‌رساند. داستان او در این شب با زندگی گروه‌های گوناگونی از جمله مدل‌ها، خلاف‌کارها، موزیسین‌ها و.......
گره می‌خورد. نویسنده در این رمان خواننده را بین رویا و واقعیت معلق می‌کند تا به او بگوید زندگی شهری چیزی جز این نیست...
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۹/۸/۱۴
سبک و سیاق تسوکوراى بى رنگ توى این کتاب هم ادامه داره و نوع دیگرى از نثر موراکامى رو به نمایش میذاره تنهایى و انزواى انسان خصوصاً انسان امروزى ژاپن و ناگزیرى این تنهایى و عدم چشم انداز روشن براى اون رو در ذره ذره کتاب حس میکنید و همزادپندارى میکنید انسان بیدارى که تنهاست و انسان دیگرى که از تنهایى خواب رو برگزیده اجرا هم خوب و روان بود همینطور افکتهاى صوتى
Maryam M
۱۴۰۱/۵/۲۱
این اثر هم مثل آثار دیگه‌ی نویسنده مایه‌های انتزاعی داره، چیزی شبیه رویا. اوایل کتاب داشتم ترغیب میشدم که رهاش کنم و خوشحالم که بهش غلبه کردم 🙂
اما چیزی که واقعا انتظارش رو نداشتم اجرای فوق العاده گوینده‌ها بود. صدای همه گوینده‌ها زیباست و کاملا مسلط اجرا میکنن، ولی صدای «ماری» حرف نداره. امیدوارم بتونم آثار بیشتری از این گوینده بشنوم 🌸
Aysan Ghasempoor
۱۳۹۹/۷/۱۵
اینقدر این کتاب فوق العاده هستش که شگفت زده هستم از قدرت قلم نویسنده از اینکه اینقدر خلاقیت اینقدر عمق در دیدگاه داره،،، در کنار این همه کافی بودن صدای پس زمینه موسیقی Luigi Robinho اصلا آدم و از زمین بلند می‌کنه و می‌بره جای دیگه صدای گوینده فوق العاده هستش تا این کتاب تموم بشه من در دنیای خودم نبودم لذت به معنای واقعی بردم ممنونم
فرشته میرصادقی
۱۴۰۲/۱/۲
اولین اثر از این نویسنده بود که خوندم
ریز بینی و توصیفاتش جذاب بود
گویش کتاب هم با این حالت نمایشنامه گونه‌اش، جذابیت اثر بیشتر کرده بود
اما. نکته اصلی کتاب که خیلی برام حائز اهمیت بود نگاه عمیق نویسنده به زندگی انسان و اهمیت عشق بود که خیلی پسندیدم 🌻🌻
Sara Najafi
۱۴۰۱/۹/۱۴
مثل همیشه و همونطور که انتظارش رو داشتم غرق در دنیای اعجاب انگیز قلم موراکامی شدم، البته که خیلی روان تر و رئال تر از کافکا در کرانه و سرزمین عجایب و ته دنیای بیرحم بود ولی در کل لذت میبرم از جهان بینی این نویسنده دوست داشتنی.
اعظم بیگلو
۱۴۰۱/۲/۱۳
سبک نگارشش را دوست دارم و همه چیز آنچه هست بیان میشود بدون هرگونه اغراق با توصیف کامل مکان و هر آن چیز، که گویا در انجا هستیم، و آمیخته به صداها وموسیقی، متن و گویندگی همه باهم فوق العاده
آزاده بیرانوند
۱۴۰۰/۷/۷
قشنگ بود... خیلی دوستش داشتم
برعکس کسایی ک میگن با نوشته‌های هاروکی موراکامی ارتباط نمیگیرن، من خیلی خوب ارتباط میگیرم و غرقشون میشم، بری همین خیلی ازشون لذت میبرم
گوینده هم عالی بودن
ممنونم
Bbj Jbj
۱۴۰۲/۲/۱۵
داشتان کتاب به در خود ماندگی و عدم ارتباط موثر فرد با دنیای بیرون می‌پردازد. همچنین لایه‌های زیرین شهر توکیو و دنیای شبانه ان را به تصویر می‌کشد.
هدا احراری
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اینم جزو داستان‌های خوب موراکامیه، خوب بود، خوشم اومد، گویندگی شخصیت‌ها و صداهای پس زمینه عالی بودن.
Danny RDA
۱۴۰۰/۴/۱۴
تصویر سازیِ عالی، به طوری که انگار واقعا باید این کتاب رو از نیمه شب به بعد خواند. داستانی واقع گرایانه و خوب 👌🏼
زهرا عسگری
۱۴۰۲/۱/۹
داستانهای موراکامی ساده و عمیقند و مدرنیت انسانها را به رخمان میکشد که با خود چه میکنیم
مهوند وثوقی
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
خیلی کتاب قشنگی بود، راوی‌ها و موسیقی ش کلا آدمو میبره توی فضای داستان
انگار اونجا حضور داری
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پس از تاریکی

برای دریافت کتاب صوتی پس از تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.