معرفی و دانلود کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی

عکس جلد کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی

آلن دوباتن در کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی، با الهام گرفتن از آرا و عقاید شش فیلسوف بزرگ تاریخ، راه‌حل‌هایی برای مشکلاتی چون فقر، دریافت نکردن عشق و تجربه‌ی اضطراب بیان می‌کند. این کتابِ جذاب و سرگرم‌کننده، در نقطه‌ی تلاقی فلسفه و کتاب‌های خودیاری قرار می‌گیرد و از نظر بسیاری از منتقدین، مقدمه‌ای آسان و همه‌فهم برای آغاز فلسفه‌خوانی به‌شمار می‌آید.

درباره‌ی کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی

در یونان و روم باستان، فلاسفه مهم‌ترین مرجع برای پاسخ به پرسش‌های مهم و اساسی به‌شمار می‌رفتند. اما در طی قرن‌ها، این ادعا که فلسفه می‌تواند منبعی برای حکمت در زندگی باشد، تبدیل به ادعایی ساده‌لوحانه و عجیب‌وغریب شده است. همان‌طور که آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب دلگرمی‌های فلسفی (The Consolations of Philosophy) می‌گوید، اگر وارد یک دانشکده‌ی فلسفه شوید و بگویید برای کسب حکمت آمده‌اید، در خروجی را به شما نشان خواهند داد. کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی، تلاش می‌کند با این باور اشتباه مقابله کند که می‌گوید فلسفه باید با زندگی عادی و روزمره بی‌ارتباط باشد و از اصطلاحات سخت و مفاهیم پیچیده استفاده کند. آلن دوباتن با جمع‌آوری آرای شش فیلسوف بزرگ غربی، راه‌حل‌هایی برای مقابله با مشکلاتی چون عدم‌محبوبیت، بی‌پولی، بی‌کفایتی، ناامیدی، نداشتن عشق و همینطور اضطراب ارائه می‌دهد.

کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی با داستان محاکمه‌ی سقراط آغاز می‌شود و آلن دوباتن با رجوع به زندگی او، راه‌حلی برای مشکل عدم‌محبوبیت ارائه می‌کند. این فصل از کتاب نشان می‌دهد قضاوت دیگران نباید برای ما اهمیتی داشته باشد. ادعای آلن دوباتن این نیست که همه باید خودشان را برتر و مهم‌تر از دیگران تصور کنند؛ بلکه او می‌گوید تعداد موافقان یا مخالفان با یک ادعا هیچ ارتباطی با میزان درستی یا نادرستی آن ادعا ندارد و تنها عقل و منطق باید منبع قضاوت‌های ما در مورد خودمان و دیگران قرار گیرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی

فصل بعدی کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی، به مسئله‌ی بی‌پولی و آرای اپیکور در این رابطه می‌پردازد. آلن دوباتن لذت‌های اساسی‌ای که اپیکور به آن‌ها می‌پرداخت، یعنی دوستی و آزادی را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد با کسب و دنبال کردن این لذت‌ها به‌راحتی می‌توان با مسئله‌ی بی‌پولی کنار آمد.

فصل‌های بعدی کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی، آرای فلاسفه‌ای چون سِنِکا، شوپنهاور، نیچه و مونتنی را بررسی می‌کنند و برای دیگر مشکلات و مسائل روزمره‌ی زندگی راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهند. این کتاب صوتی توسط نشر صوتی رادیو مثبت تهیه شده و ترجمه‌ی آن را علی رسولی و گویندگی آن را محسن زرآبادی پور برعهده داشته‌اند.

نکوداشت‌های کتاب دلگرمی‌های فلسفی

  • مقدمه‌ای عالی برای ورود به جهان فلسفه. (نیوزویک)
  • آلن دوباتن خوانندگانش را با طنزی نافذ و بدون ذره‌ای غرور با فلسفه آشنا می‌سازد. (Seattle Times)
  • اصیل و پیش‌بینی‌نشده. آلن دوباتن الهام را در جایی می‌بیند که دیگران آن را نمی‌بینند. (Newsday)

اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از کتاب دلگرمی‌های فلسفی

شبکه‌ی 4 بریتانیا، در سال 2000 سریالی 6 قسمتی بر اساس کتاب دلگرمی‌های فلسفی، به نام فلسفه: راهنمایی به خوشبختی (Philosophy: A Guide To Happiness) تهیه کرد.

کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فلسفه علاقه دارید و به‌دنبال این هستید که از آرای فلاسفه‌ی بزرگ تاریخ در زندگی‌تان بهره ببرید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی می‌شنویم

بین مردمی که زندگی ساده‌ای داشتن و از لذت متنفر بودن، فیلسوفی بود که به نظر می‌رسید وضعیت رو درک می‌کنه و می‌خواد کمک کنه. اون می‌نویسه: «اگه لذت چشایی، جسمی، شنوایی و بینایی رو از بین ببرم، نمی‌دونم دیگه چطور می‌تونم خوبی رو تصور کنم.»

اپیکور در سال 341 قبل از میلاد، تو جزیره‌ی سرسبز ساموس در چند کیلومتری سواحل غرب آسیای صغیر به دنیا اومد. از سن پایین به سمت فلسفه رفت و از 14 سالگی شروع به مسافرت کرد تا تو کلاس‌های پانفیلوس، شاگرد افلاطون و لوزیفانس که یک فیلسوف اتمی بود، شرکت کنه. اما متوجه شد که نمی‌تونه با خیلی از مطالبی که اون‌ها آموزش می‌دن موافق باشه و نزدیک 30 سالش بود که تصمیم گرفت افکارش درباره‌ی فلسفه‌ی زندگی رو به کتاب تبدیل کنه. گفته می‌شه که حدود 300 تا کتاب در مورد همه‌چیز نوشته. از جمله عشق، موسیقی، رفتار عادلانه، زندگی انسان و طبیعت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
قسمت اول
16 دقیقه
قسمت دوم
19 دقیقه
قسمت سوم
16 دقیقه
قسمت چهارم
17 دقیقه
قسمت پنجم
15 دقیقه
قسمت ششم
16 دقیقه
قسمت هفتم
16 دقیقه
قسمت هشتم
16 دقیقه
قسمت نهم
18 دقیقه
قسمت دهم
16 دقیقه
قسمت یازدهم
16 دقیقه
قسمت دوازدهم
16 دقیقه
قسمت سیزدهم
12 دقیقه
قسمت چهاردهم
18 دقیقه
قسمت پانزدهم
18 دقیقه
قسمت شانزدهم
17 دقیقه
قسمت هفدهم
19 دقیقه
قسمت هجدهم
19 دقیقه
قسمت نوزدهم
16 دقیقه
قسمت بیستم
17 دقیقه
قسمت بیست و یکم
17 دقیقه
قسمت بیست و دوم
17 دقیقه
قسمت بیست و سوم
17 دقیقه
قسمت بیست و چهارم
17 دقیقه
قسمت بیست و پنجم
15 دقیقه
قسمت بیست و ششم
15 دقیقه
قسمت بیست و هفتم
14 دقیقه
قسمت بیست و هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی
نویسنده
مترجمعلی رسولی
راویمحسن زرآبادی پور
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی

برای دریافت کتاب صوتی دلگرمی‌های فلسفی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.