معرفی و دانلود کتاب صوتی گربه در باران

عکس جلد کتاب صوتی گربه در باران
قیمت:
۱۸۰۰۰ ۱۲,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گربه در باران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گربه در باران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گربه در باران

کتاب صوتی گربه در باران داستان کوتاهی از ارنست همینگوی، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آمریکایی‌ست. در این قصه‌ی شنیدنی، با زوجی آمریکایی همراه می‌شویم که برای گذراندن ایام تعطیلات به کشور ایتالیا سفر کرده و در هتلی ارزان‌قیمت اقامت نموده‌اند...

درباره کتاب صوتی گربه در باران

در داستان‌نویسی اصلی هست که این‌چنین بیان می‌شود: «به جای این‌که بگویی، نشان بده.» مقصود از این جمله این است که داستان باید به خودی خود گویا باشد، و جهانِ خود را به طور دقیق بازنمایی کند. بگذارید مثالی از گفتن و نشان دادن بزنیم تا موضوع روشن‌تر شود. فرض کنید می‌خواهیم احساسی نظیر ترس را در شخصیتی نشان دهیم. در این صورت دو راه پیش پا داریم. یک راه این است که بگوییم «شخصیتْ ترسیده است.» این راهِ گفتن است. راه دیگر اما این است که ترس مدنظرمان را عینی کنیم. مثلاً به این طریق که نشان دهیم شخصیت از فرط ترس عرق سرد بر پیشانی‌اش نشسته. این راه که راهِ نشان دادن است، ترس شخصیت را بسیار مؤثرتر و دقیق‌تر به مخاطب منتقل می‌کند.

ارنست همینگوی بیشتر و بهتر از هر نویسنده‌ی دیگری به این اصلِ «نشان دادن به جای گفتن» در داستان‌هایش توجه کرده است. او استاد «نشان دادن» بود و از «گفتن» بیزار. چنان‌که در اغلب داستان‌هایی که نوشته، به سختی می‌توان سراغی از «توصیف» در معنای رایج کلمه گرفت. یکی از بهترین آثار او از این حیث، داستانِ گربه در باران (Cat in the Rain) است که هم‌اینک نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شماست.

کتاب گربه در باران خط داستان ساده‌ای دارد: مرد و زنی آمریکایی برای گذران اوقات فراغت خود به کشور ایتالیا سفر و در هتلی ارزان‌قیمت اقامت می‌کنند. روز اول اقامت آن‌ها در ایتالیا باران شدیدی در هتل درمی‌گیرد. زن با دیدن گربه‌ای کوچک از پشت پنجره، گربه‌ای که برای در امان ماندن از باران به طرزی مظلومانه پناه گرفته، از اتاق خارج می‌شود؛ به این قصد که گربه را از باران نجات دهد. در راه اما به مردِ هتل‌دار برمی‌خورد و موضوع گربه را به‌کل از یاد می‌برد. مرد برای زن جذابیتی اغواگرانه دارد. میان این دو کششی احساس می‌شود که بیم آن می‌رود به گناه منجر گردد. اما آیا چنین خواهد شد؟...

کتاب صوتی گربه در باران توسط انتشارات نوین کتاب گویا در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

درباره مجموعه روایت آواهای سوپرانو

عناوینی که ذیل مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو به انتشار رسیده‌اند، داستان‌های کوتاهِ صوتی‌ای هستند که به همت انتشارات نوین کتاب گویا تهیه و تولید شده‌اند. این داستان‌ها به قلم برترین قصه‌نویسان ادبیات غرب، از جمله چهره‌هایی چون آنتون چخوف و ارنست همینگوی، به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند.

کتاب صوتی گربه در باران مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات آمریکا و دوست‌داران داستان‌های کوتاه، مخاطبین اصلی کتاب صوتی گربه در باران به شمار می‌روند.

با ارنست همینگوی بیشتر آشنا شویم

ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) متولد سال 1899 و اهل کشور آمریکاست. پدر ارنست پزشکی ثروتمند بود که از هیچ کاری برای رشد و پیشرفت فرزند فروگذار نکرد. همینگوی که جوانی جذاب و کاریزماتیک بود، دوره‌ی دبیرستان را با موفقیت پشت سر گذاشت و پس از آن، چنان‌که مشتاقش بود، وارد حرفه‌ی روزنامه‌نگاری شد.

با آغاز جنگ جهانی اول، ارنست همینگوی عازم زمین نبرد شد و در سال 1918، بر اثر زخمی شدید که در جبهه برداشت، در آستانه‌ی مرگ قرار گرفت. همینگوی بعدها این دوره از زندگی خود را در رمان «وداع با اسلحه» به تصویر کشید. دیگر واقعه‌ی مهمِ زندگی همینگوی، حضورش در جبهه‌های نبرد علیه فاشیسم در اسپانیا بود. این دوران پرآشوب نیز بعدها در یکی دیگر از آثار درخشان او، «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند؟»، به روایتی ادبی بدل شد.

ارنست همینگوی در سال 1961 بر اثر خودکشی از دنیا رفت.

از آثار اوست: «خورشید همچنان می‌دمد»، «پیرمرد و دریا» و «مردان بدون زنان».

در بخشی از کتاب صوتی گربه در باران می‌شنویم

در میدان نزدیک به مجسمه‌ی یادبود جنگ، هیچ وسیله‌ی نقلیه‌ای نبود. آن طرفِ میدان، در کنار ورودی کافه، گارسونی ایستاده بود و به میدان خالی نگاه می‌کرد. همسر مرد آمریکایی، پشت پنجره‌ی هتل ایستاد و بیرون را نگاه کرد. بیرون، درست پایین پنجره‌ی اتاق، گربه‌ای زیر یکی از میزهای سبز که از آن آب می‌چکید، قوز کرده بود. گربه تلاش می‌کرد خود را طوری جمع کند که آبی رویش نچکد. همسر مرد آمریکایی گفت: «آخی. می‌رم پایین اون بچه گربه رو بیارم.»

شوهرش از روی تخت تعارف کرد: «می‌خوای من برم؟»

«نه، خودم میارمش. بچه‌گربه‌ی بیچاره. بیرون زیر میز داره تلاش می‌کنه خیس نشه.»

شوهر روی دو بالشتی که روی تخت گذاشته بود لم داد و دوباره مشغول خواندن شد. گفت: «خیس نشی.»

همسر مرد از پله‌ها پایین رفت...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
گربه در باران

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گربه در باران
نویسنده
مترجمسپیده جعفرزاده
راوینفیسه بی همتا
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۸۰۰۰ ۱۲,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گربه در باران

فرییا جمالی
۱۴۰۲/۵/۴
بسیار اتفاق میافتد که کم توجهی‌های کوچک و خیلی ناچیز بین زن و مرد زمینه‌ای بزرگ میشود برای سردی دلزدگی و فاصله‌های بسیار فراوان بین زن و شوهر. زن و مردی آمریکایی که برای مسافرت به یک هتل در ایتالیا مسکن میکنند و مرد حتی در سفر هم دست از خواندن نمی‌کشد و به خود راه نمیدهد که کمی به همسرش توجه کند. و زن که دلش توجه و دوست داشتن و ابراز علاقه میخواهد به کارهای کوچکی که از طرف صاحب هتل برای او انجام میشود و شاید اصلا صاحب هتل منظوری ندارد و فقط برای جلب رضایت مشتری و اینکه در بار دیگر بازهم آن جا را برای اقامت انتخاب کنند انجام میدهد در زن که تشنه‌ی توجه و احترام است باعث توهم و دلخوشی پوچی میشود. و‌ای کاش که هیچوقت اجازه نمیدادیم که غریبه‌ای وارد کانون گرم و محبت بین زن و شوهر شود و سدی بین آن‌ها ایجاد کند. ولی افسوس که خیلی پیش می‌آید و با کوچکترین تلنگری عشق مقدس بین زن و شوهر محو و متلاشی میشود و تمامی این‌ها به علت بی ت جای‌های ناچیزی است که روی هم جمع میشود و دریایی طوفانی و ویرانگر میسازد.
ALI REZAEI
۱۴۰۳/۱/۱۹
نقد کتاب: کتابی با موضوع مهم و چالشی کتاب بسیار کامل و جامعی بود من کتاب های ایرانی رو در حوضه موفقیت و روانشناسی زیاد قبول نداشتم اما این کتاب دیدگاه ام رو عوض کرد! ابن کتاب تونست تغییر های خوبی رو ایجاد کنه چون ک مطالب کاربردی و راهبردی زیاد و با کیفیتی داشت کتاب به خوبی مطالبش رو گام به گام و در ارائه میکرد ابتدا سعی می کرد که موضوعاتی که قراره در ادامه کتاب با آن آشنا شیم رو توضیح مختصری بده. کتاب برای افرادی که قدرت های خودشون رو دست کم میگیرن و اعتماد به نفس پایینی دارند مناسب است. نقاط قوت+ نگارش و قلم گیرای نویسنده+ گسترش قابل فهم مطالب + گویندگی عالی + قیمت مناسب نقاط ضعف_ اضافه گویی (گاها کمی بود) _ صمیمیت کم با خواننده (محتوا زیاد گرم نبود و احساس جزوه خواندن میکردی) در کنار این کتاب کتاب چیرگی رو پیشنهاد میدم که به شدت محتوای خوبی داره اما شاید یکم صفحاتش زیاد باشه براتون در نهایت از پرسنل کتابراه تشکر میکنم ممنون
فائقه
۱۴۰۲/۴/۳۱
نمیدونم چرا حس کردم واقعا نباید قضاوت کرد اونم با یه کتاب ده دیقه ای. من یه روزی که باران شدید می‌اومد پدرم رو از دست دادم و بعد از اون هر وقت که بارون شدید میاد من بی جهت بهانه گیر میشم و دست خودم نیست حس کردم که اون خانوم هم در روز بارانی دلش گرفته وگربه رو بهونه کرده ودر مورد آقا باید بگم گاهی که دارم کتاب میخونم وبه جای حساس کتاب که برسه شوهرم هی منو صدا کنه که فلانچی کجاست؟ غذا چی داریم؟ کیک درست میکنی؟ منم ممکنه بگم بزار کتابم رو بخونم دیگه ودر مورد مدیر هتل باید بگم خوب اون آقا به خاطر تبلیغ هتل خودش گربه رو پیدا کرد وبه اون خانوم داد که باز هم اگه به اون شهر سفر کردن همون هتل رو برای اقامت انتخاب کنن با احترام به همه‌ی نظرها این نظر منه واصلا هم ارتباطی نداره به خاطر این مسائل محبت رو جای دیگر پیداکنیم وبگیم آقا به فکر خانومش نبود وپس خانوم کمبود محبت داره بره سراغ مرد هتل دار. اینطور باشه که همه باید به هم خیانت کنن که..... پیروز وسربلند ودر آرامش باشید
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۴/۲۹
یه تکه از روزمرگی به روایت این بار، ارنست همینگوی.
سوژه‌ای که بارها و بارها در زندگی زن و شوهرها اتقاق می‌افتد، وقتی برای هم نداریم و گوشی برای شنیدن نیست. این جا است که احترام و اعتماد از بین می‌رود و دوست داشته شدن بی ارزش می‌شود.
این احترام و ارزش را همینگوی در هتلدار پیر به نمایش برای شخصیت
زن داستان می‌شود و بهانه‌ای که احترام را از نگاه زن به خوبی موشکافی می‌کند.
گربه در باران، نام اثر همینگوی است اما بهانه‌ای برای زن آمریکایی که توجه هتلدار را به خودش جلب کند.
فکر کنم دوستان کوتاهی داستان را مانعی برای قضاوت دانستند، اما احترام و اعتماد را در این داستان کوتاه، ارنست همینگوی، با بیانی ساده به خواننده یا شنونده داستان گوشزد می‌کند.
بازم به خودم یادآور می‌شوم که برای با هم بودن، در هر رابطه‌ای باید وقت گذاشت. کم بذاری، گربه زیر باران هم میشه بهونه.
sadaf khd
۱۴۰۲/۵/۱۶
گویندگی و ترجمه خوب بود کتاب کوتاهی بود و فقط چند نکته قابل توجه بود اون هم روابط ادما بخصوص روابط زن و شوهر مطرح بود بنظرم اینکه خانم در سفر کنار همسرش احساس تنهایی میکنه و میخواد اون خلا رو با چیزی پر کنه و همسرش حتی به حرفاش گوش نمیده و اهمیتی نداره براش ترجیح میده تنها باشه تا وقتشو با خانمش پر کنه در این حین خانم از مدیر هتل بسیار خوشش اومده چون اون حس اهمیت و مهم بودنی که از سمت همسرش نمیگیره رو از ایشون دریافت میکنه و براش بسیار ارزشمنده همینطور که در اخر داستانم میبینیم که خانم رو به خواستشون میرسونه... به صورت کلی نویسنده موضوع مهمی رو در غالب داستان کوتاه آورده که بنظرم جای تامل داشت هرچند امروزه هممون با چنین چیزهایی خیلی آشناییم و برامون تازگی نداره
Maryam Kazemi
۱۴۰۲/۵/۷
داستان کوتاه و قشنگی بود و صدا و اجرای گوینده خیلی خوب بود، همین طور فاصله گذاری با آهنگ بین قسمت‌های داستان که به جا و زیبا بود.
داستان در مورد یه زوج هست که در عین با هم بودن تنها هستن، هر کدوم سرگرم کار خودشون، فضای داستان هم تنهایی و سکوت رو خیلی خوب منتقل میکنه. زن به دنبال تغییر و جلب و در
توجه، مرد غرق کتاب و دنیای خودش.
در انتها داستان با آنچه که انتظار می‌رفت متفاوته و زن گربه‌ای را که می‌خواست به دست می‌آورد، که پایان جالبی بود.
کتاب خوبی بود و دوست داشتم.
با تشکر از کتابراه
محمد حیدری
۱۴۰۲/۴/۲۹
داستان‌های کوتاه، قابل قضاوت کردن نیستند، بیشتر تلنگری هستن به یه احساس، یا پدیده اجتماعی! گاها سبک زندگی و گاها روحیات اخلاقی
همینگوی که یکی از برجسته‌ترین نویسنده‌های قرن معاصر بود، معمولا در داستان هاش به دنبال مطرح کردن یه مساله‌ی اجتماعیه، جایی که تو این داستان، به نوعی شکاف بین اعضای خونواده
میتونست با یه گربه پر بشه! ولی خب حقیقت اینه که گربه مال اونا نبود و اول و اخر از چنگشون در میومد.
به طور کلی داستان کوتاه خوبی بود و ارزش شنیدن داشت
ممنون از کتابراه
نازيلا هادی نژاد
۱۴۰۲/۵/۱
منم با نظر بعضی از دوستان موافقم از نظر من زن با بی توجهی همسر مواجه شده و میخواد یجوری اونو متوجه خودش کنه و ظاهرا دنیای زن و شوهر با هم متفاوته کارهایی که حوصله زن سر میبره مثل مطالعه اونم تو سفر برای همسرش لذت بخشه و پیشنهاد میکنه که اونم‌ی چیزی بخونه قطعا این اتفاقا تو دنیای زن و شوهرا زیاد پیش میاد که میتونی مقطعی یا دائمی باشه این داستان هم همین موضوع مطرح میکنه
با تشکر از کتابراه
مهسا پرنیان
۱۴۰۲/۴/۲۹
واقعا نمیشه شخصیت‌های داستان کوتاه رو قضاوت کرد، ولی بنظر من همسر مرد آمریکایی خواستن گربه را بهانه کرده بود ولی در دلش تمنای صاحب هتل را داشت شاید بی توجهیه شوهرش باعث شده بودکه گرایش پیدا کنه به سمت یکنفر دیگه‌.
هر کسی نسبت به زندگی خودش و اتفاقاتی که براش رخ داده برداشت میکنه از یک داستان.
ختم کلام اینکه این داستان کوتاه ارزش شنیدن رو داشت
مریم جعفری
۱۴۰۲/۴/۳۰
گربه در باران بهانه‌ای بود که زن برای جلب توجه شوهرش میخواست ولی هتلدار پیر، زن آمریکایی رو درک کرد و براش گربه فرستاد این داستان کوتاه می‌تونه تلنگری باشه به رابطه همسران، هوای همدیگرو داشته باشیم و برای همسرمون کم نذاریم وگرنه یکی دیگه پیدا میشه که خواسته هاشو برآورده کنه.
ریحانه قزوینه
۱۴۰۲/۷/۲۶
تنها نکته‌ای که میشه ازش برداشت کرد اینکه زن و مرد برای اینکه تا آخر عمرشون عاشق هم باشن باید به روابطشون اهمیت بدن توی این داستان شوهر زن آمریکایی رفتار بدی با همسرش داشت که باعث شد زنش عاشق خوش رفتاری صاحب هتل بشه
فاطمه نجفی
۱۴۰۲/۵/۱۱
این داستان نشان داد که چه خوب میشود با کارهای کوچک قلب اطرافیان را گرم نگه داشت و بالعکس.
خوانش گوینده هم دلنشین بود و با داستان همخوانی داشت.
ممنون از کتابراه عزیز
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۵/۳
گربه در این داستان آن چیزی است که می‌خواهیم و به آن نمی‌رسیم، در پی آنیم و شاید چیز دیگری نصیبمان شود در کل زیاد دوستش ندارم. روایت خوب بود. با سپاس از کتابراه
شاهین ف
۱۴۰۲/۴/۲۹
من حس داستان رو دوست داشتم. درکض میکردم. احساسش میکردم. صدای گوینده هم خوب بود. فقط دوست داشتم بدونم گربه کجا رفتو خانوم دو سال بعد هنوز هم با اقا خواهد بود یا نه
م.فروهر
۱۴۰۲/۵/۶
بهتره در مسافرت هامون عادات شخصی مون ر و کنار بگذاریم و در کنار همسر به گردش و تفریح بپردازیم، همسر چه مرد چه زن به محبت و توجه همدیگه احتیاج دارند،،،
مشاهده همه نظرات 29

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گربه در باران

برای دریافت کتاب صوتی گربه در باران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.