معرفی و دانلود کتاب صوتی جلوی قانون

عکس جلد کتاب صوتی جلوی قانون
قیمت:
13900 تومان - 1.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جلوی قانون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جلوی قانون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جلوی قانون

کتاب صوتی جلوی قانون نوشته‌ی فرانتس کافکا، داستانی تمثیلی درباره آزادی و عدالت تعریف می‌کند. کافکا در این کتاب به صورت طنازانه‌ای به آزادی‌خواهان و موانع پیش رویشان اشاره کرده و این موضوع باعث جذابیت هر چه بیشتر آن شده است. این اثر که در سال 1914 به نگارش درآمده، در بخشی از فصل نهم رمان محاکمه نیز دیده می‌شود.

درباره کتاب صوتی جلوی قانون:

داستان جلوی قانون درمورد پیرمردی است که خواهان دریافت اجازه برای ورود به قانون است. او در این راه با پاسبانی جلوی در روبه‌رو می‌شود که از ورود او به قانون ممانعت می‌کند. پیرمرد تصمیم می‌گیرد صبر کند تا زمان مناسب برای ملاقات با قانون برسد. اما روزها و هفته‌ها و سال‌ها می‌گذرد و نوبت پیرمرد روستایی نمی‌شود. تا زمانی که پیرمرد برایش سوال می‌شود که چرا به جز او کسی در طلب دست یافتن به قانون نیست و پاسخی می‌شنود که همه این سال‌های انتظارش را زیر سوال می‌برد...

اگر بخواهید داستان را به صورتی روانکاوانه تعبیر کنید، شاید بتوانید مرد روستایی را تمثیلی از ناخودآگاه انسان بدانید. داستان جلوی قانون (Vor dem Gesetz) در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی نیز تعبیر می‌شود که هرکدام به نوع خود جالب توجه هستند. این داستان یکی از آثار منتشر شده در مجموعه داستان «دیوار» بوده که به صورت جداگانه نیز منتشر شده است.

شنیدن کتاب صوتی جلوی قانون به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به داستان‌های تمثیلی و انتقادی و سبک نوشتاری فرانتس کافکا علاقه دارید، شنیدن این داستان کوتاه برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

فرانتس کافکا را بیشتر بشناسیم:

فرانتس کافکا (Franz Kafka) یکی از مهم‌ترین داستان‌نویسان قرن بیستم بود. او در یک خانواده یهودی طبقه متوسط ​​آلمانی زبان در پراگ متولد شد. سبک نوشتاری منحصر به فردش، آثار او را به تاثیرگذارترین‌های ادبیات غرب تبدیل کرده است. اما اکثر کتاب‌های کافکا یا ناقص مانده‌ و یا پس از مرگ او منتشر شده‌اند.

زبان اول کافکا آلمانی بود، اما او به زبان چکی نیز تسلط داشت و بعدها نیز بر زبان و فرهنگ فرانسه مسلط شد تا حدی که یکی از نویسندگان مورد علاقه او گوستاو فلوبر بود.

این نویسنده شهیر در اوایل جوانی به عنوان وکیل آموزش دید و پس از پایان تحصیلات حقوقی، در یک شرکت بیمه استخدام شد. او در اوقات فراغت شروع به نوشتن داستان کوتاه کرد و تا آخر عمر به این شغل ادامه داد و همواره می‌گفت که متاسف است که وقت خود را به کار روزانه اختصاص می‌دهد.

از داستان‌های این نویسنده می‌توان به مسخ (1912) و گروه محکومین (1914) اشاره کرد و رمان‌های محاکمه (1925)، قصر (1926) و آمریکا (1927) که همگی پس از مرگش منتشر شدند. همچنین او صدها نامه به خانواده و دوستان نزدیکش دارد که بخشی از نوشته‌هایش به حساب می‌آیند و برای بررسی حال و هوای این نویسنده منبعی خوب هستند چرا که رابطه عجیب و ترس همیشگی کافکا از پدرش، بر حالات و دیدگاه‌هایش تاثیرگذار بوده‌ است.

نوشته‌های کافکا پس از مرگش به مرور دیده شد اما در طول زندگی‌اش، فقط چند داستان کوتاه منتشر کرد و هرگز هیچ یک از رمان‌های خود را تمام نکرد، مگر اینکه "مسخ" یک رمان (کوتاه) تلقی شود. حتی کافکا قبل از مرگش به دوست خود ماکس برود نوشته بود که تمام دست نوشته‌ها و نامه‌ها و خاطراتش خوانده نشود و از بین برود؛ اما برود خواسته‌های دوستش را نادیده گرفت و آثار ارزشمند کافکا را منتشر کرد و می‌دانست به زودی سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد.

کافکا ژانرهایی مانند اگزیستانسیالیسم را به شدت تحت تأثیر قرار داد. همچنین بیشتر آثارش مانند مسخ و گروه محکومین با مضامین و کهن الگوهایی مانند بیگانگی، مشکلات جسمی و روانی، درگیری بین والدین و فرزند، هزارتوهای روحی و عرفانی انسان‌ها و شخصیت‌هایی که در یک تلاش بیهوده و وحشناک هستند، پر شده است.

در بخشی از کتاب صوتی جلوی قانون می‌شنویم:

سال‌های متوالی آن مرد، پیوسته به پاسبان نگاه می‌کرد. پاسبان‌های دیگر را فراموش کرد. پاسبان اولی به نظر او یگانه مانع می‌آمد. سال‌های اولیه به صدای بلند و بی‌پروا به طالع شوم خود نفرین فرستاد. بعد که پیرتر شد، اکتفا می‌کرد که بین دندان‌هاش غرغر بکند. بالاخره در حالت بچگی افتاد و چون سال‌ها بود که پاسبان را مطالعه می‌کرد تا کک‌های لباس پشمی او را هم می‌شناخت، از کک‌ها تقاضا می‌کرد که کمکش بکنند و کج‌خلقی پاسبان را تغییر بدهند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
جلوی قانون

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جلوی قانون
نویسنده
مترجمصادق هدایت
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
13900 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جلوی قانون

محمد خسروی
۱۴۰۲/۸/۱۲
نوشته‌های کافکا بسیار گیرا و پرمفهوم هستند و همیشه بر علیه قانون و حکومت‌های مستبد می‌نویسه
رشید مروتی
۱۴۰۱/۵/۲۸
کیکهای لباس پاسبان؟! اون ککه، حشره کک! یعنی موقع صوتی کردن خودتون متوجه بی‌معنی بودن جمله نشدید؟!
محمد نیا
۱۴۰۰/۳/۱۰
چی بگم وقتی کافکا بنویسه، هدایت ترجمه کنه و خوبم صوتی بشه.
مریم حبیبی
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
واقعا خیلی معنی دار و جالب بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جلوی قانون

برای دریافت کتاب صوتی جلوی قانون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.