معرفی و دانلود کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر

عکس جلد کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر
قیمت:
۹۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر

کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر اثری از جان چیور، نویسنده‌ی محبوب داستان‌های کوتاه و دارنده‌ی مدال ملی ادبیات از سوی آکادمی هنر و ادبیات آمریکاست. چیور در این کتابِ برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر از زندگی مردم طبقه‌ی متوسط و فرودست دهه‌های سی و چهل آمریکا ماجراهایی شنیدنی را برای مخاطبان خود روایت می‌کند؛ داستان‌هایی پر از چالش و مملو از تناقضات زندگی که آمیزه‌ای از رنج و سرخوشی و اندوه و شادی را به تصویر می‌کشند.

درباره‌ی کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر

کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر (The Stories of John Cheever) مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه جان چیور (John Cheever) را در بر دارد. چیور یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین نویسندگان داستان‌های کوتاه در آمریکاست. از او با عنوان «چخوف حومه‌ها» نیز یاد می‌شود، چرا که به گفته‌ی جان آپدایک، نویسنده و منتقد ادبی آمریکایی، فقط چیور این قدرت را داشته که از حاشیه‌های شهر، کهن‌الگو بسازد. لقب چخوف حومه‌ها را المور لئونارد، دیگر نویسنده‌ی آمریکایی بر چیور گذاشت زیرا او را به‌دلیل توانایی‌اش در بازآفرینی دراماتیکِ اندوه زندگیِ شخصیت‌های آثارش، روایت وقایع پیش‌پاافتاده و نیز اشاره به لایه‌های تودرتوی حوادثی که منجر به رخ دادنِ آن وقایع شده‌اند، با آنتون چخوفِ بزرگ قابل قیاس می‌دانست. در داستان‌های چخوف شنونده‌ی موشکافی‌های نویسنده از رویدادهای روزمره و به‌ظاهر کم‌اهمیتی هستید که اغلب از مسائلی مهم‌تر ناشی شده‌اند. جان چیور نیز همانند او قدرت واکاوی در شرایط و رویدادهای جزئی و ناچیز زندگی را داشت. چیور شخصیت‌های آثارش را بر اساس ارزش‌های اخلاقی سنتی، مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌داد. شاید از این رو بود که او را نویسنده‌ای اخلاق‌گرا می‌دانند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر

از جان چیور پنج رمان و صد و هشتاد داستان کوتاه باقی مانده است. از جمله‌ی این داستان‌های کوتاه می‌توان به شوهر روستایی، گنج خیالی، آواز عاشقانه، دوران طلایی، رادیوی بزرگ، فصل طلاق، درمان، شناگر، ای شهر رویاهای بربادرفته، خداحافظ برادرم، تجدید دیدار، مصیبت‌های جین، فقط بگو کی بود، کرم سیب، و پنج و چهل و هشت اشاره کرد. داستان‌های کوتاه چیور به دلیل مضامین ناب و شیوایی کلام توانستند با فاصله‌ای اندک پس از انتشار توجه مثبت منتقدان و عموم مردم را به خود جلب کنند و جوایز متعددی از جمله جایزه‌ی ملی کتاب آمریکا و پولیتزر را برای او به ارمغان بیاورند.

جان چیور در کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر راوی فرازونشیب‌های زندگیِ طبقات اغلب متوسط و خانواده‌های کمتربرخوردار آمریکایی در نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم است؛ خانواده‌هایی که به ظاهر در خوشبختی و به خوبی و خوشی زندگی می‌کنند اما در همان حال، در روزمرگی‌ها و حوادث کوچک و بزرگی که زندگی فردی و اجتماعی‌شان را در معرض خطر قرار داده‌اند، گرفتارند. هیجان و تازگی زندگی شهری اندک‌اندک در مردم فروکش کرده است و آن‌ها دیگر از شنیدنِ صدای موسیقی و صحبت گویندگان از رادیو و اکتشافات روزافزون علمی شگفت‌زده نمی‌شوند و در عوض، شرایط دشوار زندگی، ناامیدی فراگیر از فردایی نامطمئن، دردسرهای ناتمام و پیش‌بینی‌نشده، به فصل مشترک حیات این حاشیه‌نشینانِ قرن نوزدهمی آمریکا تبدیل شده است. از این مضمون مشترک است که جان چیور در روایاتِ کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر سخن می‌گوید.

کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر را به کوشش آوانامه و در همکاری با نشر آموت، با ترجمه‌ی آذر عالی پور و خوانش ایمان رئیسی، مهدی صفری و مریم پاک ذات می‌شنویم.

جوایز و افتخارات کتاب گنج خیالی و داستان‌های دیگر

  • برنده‌ی جایزه‌ی حلقه‌ی منتقدان کتاب آمریکا در سال 1979
  • برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر در سال 1979
  • برنده‌ی جایزه ملی کتاب آمریکا در سال 1981

نکوداشت‌های کتاب گنج خیالی و داستان‌های دیگر

  • کتاب گنج خیالی و داستان‌های دیگر اثری متهورانه و هوشمندانه و یکی از شگفت‌انگیزترین کتاب‌های نوشته‌شده توسط نویسندگان آمریکایی است. (بوستون گلوب)
  • جان چیور مؤلف رئالیست خیره‌کننده‌ای است. سبک نگارش او در میان دیگر داستان‌نویسان آمریکاییِ سال‌های پس از جنگ، برجسته و متمایز است. (فیلیپ راث، نویسنده‌ی کتاب زندگی بی‌دغدغه‌ی آمریکایی)
  • کتاب گنج خیالی از بهترین کتاب‌هایی‎‌ست که به زبان انگلیسی نوشته شده است. (نیویورک تایمز)
  • جان چیور، با پیش بردنِ ماجراهای کتاب گنج خیالی اندک‌اندک شخصیت‌های خود را به شیوه‌ی رضایت‌بخشی با زمان و مکانی که در آن زندگی می‌کنند، هماهنگ می‌سازد. (واشنگتن پست)
  • چیره‌دستی جان چیور در این است که بدبینی و پوچی را هم‌زمان با سخاوت و غنای زندگی یک‌جا به تصویر می‌کشد. (گاردین)

کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک آمریکا و از طرفداران داستان‌های کوتاهِ دراماتیک هستید، پیشنهاد ما به شما، شنیدنِ کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر است.

در بخشی از کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر می‌شنویم

تصوراتی که در بچگی از قلعه‌ها در ذهن‌مان نقش بسته تغییرناپذیرند. تازه، چرا بخواهیم اصلاح‌شان کنیم؟ چرا بگوییم در حیاط یک قلعه‌ی واقعی خار می‌روید و افعی‌های سبز در آستانه‌ی بارگاه مخروبه‌ی سلطنتی، آشیانه می‌سازند و از آن محافظت می‌کنند؟ این‌جا برج‌ها، پل‌های متحرک و برج‌وباروهایی است که وقتی آبله‌مرغان می‌گرفتیم و در رخت‌خواب می‌افتادیم، با سربازهای مینیاتوری سربی‌مان فتح‌شان می‌کردیم. اولین قلعه انگلیسی بود و این یکی توسط پادشاه اسپانیا در یکی از دوره‌های اشغال توسکانی ساخته شد. اما مفهوم برتری خلاق، راز به اوج رسیدن اشرافیت همان است. در این‌جا، هیچ‌چیز پیش‌پاافتاده نیست. نوشیدنِ مارتینی بر روی برج‌وباروها هیجان‌انگیز است. آب‌تنی در چشمه هیجان‌انگیز است. حتی پایین‌آمدن از پله‌ها و رفتن به روستا بعد از خوردن شام و خرید یک قوطی‌کبریت هیجان‌انگیز است. پل متحرک پایین است. درهای دولنگه بازند و یک روز صبح زود خانواده‌ای را می‌بینیم که با سازوبرگ پیک‌نیک از وسط خندق می‌گذرند. آمریکایی‌اند. هر کاری بکنند باز همان مسخرگیِ رقت‌انگیز و ناشی‌گری یک آدم مسافر در آن‌ها مشهود است. پدر جوان است و بلندقد؛ اندکی قوزی، با موی مجعد و دندان‌های سفید سالم. همسرش زیباست و دو پسر دارند. هر دو پسر مسلح به مسلسل‌های پلاستیکی‌اند که پدربزرگ و مادربزرگ‌شان به‌تازگی برای‌شان فرستاده‌اند. یکشنبه است. ناقوس‌ها به صدا درآمده‌اند. چه کسی ناقوس‌ها را به ایتالیا آورد؟!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
34 دقیقه
یک: شوهر روستایی - قسمت اول
50 دقیقه
یک: شوهر روستایی - قسمت دوم
53 دقیقه
دو: گنج خیالی
51 دقیقه
سه: آواز عاشقانه
37 دقیقه
چهار: دوران طلایی
34 دقیقه
پنج: رادیوی بزرگ
40 دقیقه
شش: فصل طلاق
39 دقیقه
هفت: درمان
43 دقیقه
هشت: شناگر
62 دقیقه
نه: ای شهر رؤیاهای بربادرفته
70 دقیقه
ده: خداحافظ برادرم
11 دقیقه
یازده: تجدید دیدار
46 دقیقه
دوازده: مصیبت‌های جین
66 دقیقه
سیزده: فقط بگو کی بود
17 دقیقه
چهارده: کرم سیب
47 دقیقه
پانزده: پنج و چهل و هشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر
نویسنده
مترجمآذر عالی پور
راویایمان رئیسی، مهدی صفری، مریم پاک ذات
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر

زهرا عسگری
۱۴۰۳/۲/۱۷
سلام به همه شنوندگان عزیز، کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه هست که هر کدوم معنا و پیامی دارن، ولی در کل انگار زندگی آدمای ساده رو روایت میکنن، آدمایی مثل من و شما یا همسایه بغلی!
روایات انقدر ساده هستند که آدم رو شگفت زده میکنن ولی در عین حال پیامی می‌رسونن که هرچند کوچیک، ولی میتونه خیلی تاثیر گزار باشه.
در کل بد نبود، لذت بردم، در حد گوش کردن هنگام رانندگی یا پیاده روی یا کار در منزل.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر

برای دریافت کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.