معرفی و دانلود کتاب صوتی یادداشت‌های یک دیوانه و هفت قصه دیگر

عکس جلد کتاب صوتی یادداشت‌های یک دیوانه و هفت قصه دیگر
قیمت:
100000 تومان - 10.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یادداشت‌های یک دیوانه و هفت قصه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یادداشت‌های یک دیوانه و هفت قصه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یادداشت‌های یک دیوانه و هفت قصه دیگر

در کتاب صوتی یادداشت‌های یک دیوانه و هفت قصه دیگر مجموعه‌ای شگفت‌انگیز و رنگارنگ از هشت داستان را می‌شنوید که در زمره‌ی بهترین داستان‌های کوتاه نویسنده‌ی نامدار روسی، نیکلای گوگول، به شمار می‌روند. داستان‌های کوتاهی که پرتره‌ای کامل از سبک نگارش، نبوغ و طنز منحصر به فرد این نویسنده‌ی پرآوازه را به نمایش می‌گذارند.

درباره‌ی کتاب صوتی یادداشت‌های یک دیوانه و هفت قصه دیگر

یک کارمند دولتی ساده که یک روز از خواب بیدار می‌شود و می‌بیند بینی‌اش را گم کرده است. یک مرد منزوی و گوشه‌گیر که تنها جاه‌طلبی‌اش در زندگی این است که شنل مندرس و نخ‌نمایش را عوض کند. کالسکه‌ای خیالی که چهار هزار روبل برای آن هزینه شده است. زدوخورد و مجادله میان دو دوست صمیمی بر سر هیچ و پوچ. این‌ها بخشی از داستان‌هایی هستند که در کتاب صوتی یادداشت‌های یک دیوانه و هفت قصه دیگر (Diary of a Madman) آن‌ها را می‌شنوید.

«یادداشت‌های یک دیوانه»، «بلوار نیفسکی»، «دماغ»، «شنل»، «کالسکه»، «ماجرای نزاع ایوان ایوانوویچ و ایوان نیکیفوروویچ»، «مالکین قدیمی» و «ایوان فیدوروویچ اشپونکا و خاله‌اش» عناوین داستان‌هایی هستند که در این کتاب صوتی می‌شنوید. همان‌طور که پیداست، عنوان کتاب از یکی از داستان‌های گوگول برگرفته شده است. داستانی درباره‌ی یک کارمند دولتی که به جنون می‌رسد و ادعا می‌کند که می‌تواند با سگ‌ها ارتباط برقرار کند. نیکلای گوگول در این داستان که در دوران حکومت سرکوبگر نیکلاس اول می‌گذرد، افراط و تفریط بوروکراتیک زمانه‌ی خود را به هجو درمی‌آورد.

این مجموعه داستان که خشایار دیهیمی آن را به فارسی برگردانده و نشر صوتی نوار آن را در قالب کتاب صوتی درآورده است، پرتره‌ای عالی و تمام‌وکمال از آثار این نویسنده‌ی پرآوازه‌ی روسی ارائه می‌دهد. با شنیدن هر یک از این داستان‌ها دری به دنیای عجیب و غریب و کمدی منحصر به فرد و جهان فانتزی او برایتان گشوده خواهد شد. گوگول با آمیختن امور روزمره با سوررئال جهان داستانی آثار خود را شکل می‌دهد. جهانی که می‌توان آن را پیش‌نمایشی از آثار همکاران بعدی او از جمله بولگاکف و کافکا دانست.

کتاب صوتی یادداشت‌های یک دیوانه و هفت قصه دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات روسیه و سبک طنز منحصر به فرد نیکلای گوگول علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

با نیکلای گوگول بیشتر آشنا شویم

«بزرگترین هنرمندی که روسیه تاکنون به خودش دیده است.» این نقل قولی از ناباکوف درباره‌ی نیکلای گوگول (Nikolai Gogol) است. منتقدانْ نیکلای گوگول، نویسنده‌ی صاحب‌سبک و نامدار روسی را بنیان‌گذار سبک رئالیسم انتقادی در ادبیات روسیه می‌دانند. او در 22 سالگی نخستین اثر خود را با نام «شب‌ها کنار دهکدهٔ دیکانکا» منتشر کرد که با استقبال غیرمنتظره‌ای روبه‌رو شد. گوگول بیش از چهل سال از زندگی خود را صرف نوشتن آثاری کرد که تأثیری غیرقابل‌انکار بر آثار ادبی پس از خود باقی گذاشتند.

سبک نگارش او در ابتدای راه شبیه به نویسندگان روسی معاصر خود به نظر می‌رسید؛ اما حتی در آن زمان هم طنز گوگول بسیار پیچیده و نامتعارف بود. منتقدان در بیان توانایی بی‌بدیل او در داستان‌گویی و طنز بی‌تکراری که ویژگی بارز آثار اوست، ‌اتفاق نظر دارند. دوستی گوگول با پوشکین، این دو غول ادبیات روسیه، تأثیر بزرگ و غیرقابل‌انکارى در زندگى هنری و آثار گوگول بر جای گذاشت. «مردگان زرخرید» یا «نفوس مرده»، «تاراس بولبا» و «پرتره» از دیگر آثار این هنرمند بلندآوازه هستند.

در بخشی از کتاب صوتی یادداشت‌های یک دیوانه و هفت قصه دیگر می‌شنویم

معلوم نیست چطور به سرعت برق همه‌ی کارمندان اداره خبردار شدند که آکاکی آکاکیوویچ زیرپوش را کنار گذاشته و شنل نو پوشیده است. به محض این که وارد اداره شد، همه به راهرو هجوم آوردند تا شنل نوی همکارشان را تماشا کنند. چنان او را غرق در تبریکات گرم و صمیمانه‌ی خودشان کردند که او اول گل از گلش شکفت ولی بعد پاک دستپاچه شد. همه دوره‌اش کردند و گفتند که بایستی حتماً شیرینی شنل تازه‌اش را بدهد و اصرار می‌کردند که حداقل باید سوری توی خانه‌اش بدهد.

آکاکی آکاکیوویچ خودش را باخته بود. نمی‌دانست چه جوابی بدهد و چطور از این کار شانه خالی کند. پس از چند دقیقه‌ای که بدین حال بود، تا بناگوش سرخ شد و خیلی ناشیانه و ساده‌دلانه سعی کرد متقاعدشان کند که شنل اصلاً تازه نیست و همان شنل قدیمی است. سرانجام یکی از کارمندان که رتبه‌ی سرمنشی داشت، شاید به این دلیل که نشان دهد از آن‌هایی نیست که قیافه می‌گیرد و حتی حاضر است با زیردستانش هم هم‌پیاله شود گفت: «خیلی خب! خیلی خب! به جای اون من سور می‌دم. امشب همه‌تون خونه‌ی من هستید. اتفاقاً روز تولدم هم هست.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
72 دقیقه
یادداشت‌های یک دیوانه
126 دقیقه
بلوار نیفسکی
79 دقیقه
دماغ
21 دقیقه
شنل - بخش اول
16 دقیقه
شنل - بخش دوم
17 دقیقه
شنل - بخش سوم
20 دقیقه
شنل - بخش چهارم
18 دقیقه
شنل - بخش پنجم
17 دقیقه
شنل - بخش ششم
22 دقیقه
کالسکه - بخش اول
17 دقیقه
کالسکه - بخش دوم
16 دقیقه
ماجرای نزاع ایوانوویچ و ایوان نیکیفوروویچ - بخش اول
28 دقیقه
ماجرای نزاع ایوانوویچ و ایوان نیکیفوروویچ - بخش دوم
16 دقیقه
ماجرای نزاع ایوانوویچ و ایوان نیکیفوروویچ - بخش سوم
32 دقیقه
ماجرای نزاع ایوانوویچ و ایوان نیکیفوروویچ - بخش چهارم
13 دقیقه
ماجرای نزاع ایوانوویچ و ایوان نیکیفوروویچ - بخش پنجم
21 دقیقه
ماجرای نزاع ایوانوویچ و ایوان نیکیفوروویچ - بخش ششم
26 دقیقه
ماجرای نزاع ایوانوویچ و ایوان نیکیفوروویچ - بخش هفتم
19 دقیقه
مالکین قدیمی - بخش اول
26 دقیقه
مالکین قدیمی - بخش دوم
16 دقیقه
مالکین قدیمی - بخش سوم
20 دقیقه
مالکین قدیمی - بخش چهارم
17 دقیقه
ایوان فیودورویچ اشیونکا و خاله‌اش - بخش اول
15 دقیقه
ایوان فیودورویچ اشیونکا و خاله‌اش - بخش دوم
11 دقیقه
ایوان فیودورویچ اشیونکا و خاله‌اش - بخش سوم
16 دقیقه
ایوان فیودورویچ اشیونکا و خاله‌اش - بخش چهارم
20 دقیقه
ایوان فیودورویچ اشیونکا و خاله‌اش - بخش پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یادداشت‌های یک دیوانه و هفت قصه دیگر
نویسنده
مترجمخشایار دیهیمی
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
100000 ت - 10.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یادداشت‌های یک دیوانه و هفت قصه دیگر

نوید
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
با سلام خدمت کتابراهی‌های عزیر من شخصا به ادبیات روسیه علاقه دارم و آثار زیادی از نویسنده‌های روسی شنیده یا خوندم ولی این اولین کتابی بود که از گوگول شنیدم. به معنی واقعی شاهکار بود شخصیت پردازی فوق‌العاده‌ای داشت و به زیبایی کامل موقعیت و فضا رو برامون ترسیم میکرد. من که لذت بردم و با اینکه در داستان‌ها موضوع‌های ساده‌ای پیگیری میشد ولی ذهن تماما درگیر موضوع بود. در پایان ممنون از کتابراه عزیز
Mehrnaz Azh
۱۴۰۲/۶/۱۵
به نظرم این کتاب به مرور زمان قشنگیشو به خواننده نشون میده. من از خوندن داستان دماغ و شنل بیشتر از همه لذت بردم. روایت آدمای معمولی که بستر زندگی غیرمعمولیشون بی شباهت به جامعه خود ما نیست.
خوانش داستان هم بی نظیر بود.
محمد اسائیان
۱۴۰۱/۱۱/۶
بی نهایت از شنیدن این کتاب لذت بردم. این نویسنده بواقع قله‌های داستان کوتاه را درنوردیده است. واگویه‌های درونی در یادداشتهای یک دیوانه، خواننده را دیوانه میکند. گوینده بسیار عالی بود و دیالوگها را به زیبایی بیان میکند
سپاس سپاس
F L
۱۴۰۲/۶/۲۳
خیلی خوب و فوق العاده بود. بنده که خیلی دوست داشتم و لذت بردم از این کتاب عالی. پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو یا مطالعه کنید یا گوش کنید، تجربه خوبیه.
رضا اکبری
۱۴۰۲/۴/۱۹
واقه کتاب جالب و سرگرم کننده‌ای این کتاب مناسب اوقات رانندگی هست. اجرای عالی گوینده هم جذابیت رو دو چندان میکنه. من قسمت مالکان رو خیلی دوست داشتم
Alirezagh8668
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
کتاب از نویسنده‌ای توانا با بیان جذابی از ریزترین جزئیات و خصوصیات هر شی، شخص و یا مکانه، باعث میشه با دقت بخوای تا آخر داستان را گوش بدی
nisa ...
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
گویندگی خوب، فضاسازی و تصویرسازی عالی از ویژگیهای بارز این کتاب صوتی است، مطمئنم با گوش دادن کاملا به این درک میرسید.
Hamed Alimirzaei
۱۴۰۲/۱۱/۸
داستان شنل و دماغ رو خیلی پسندیدم، البته متاسفانه بی دلیل با شخصیت اصلی داستان کالسکه هم همزاد پنداری کردم
محبوبه محمدنیا
۱۴۰۲/۷/۶
بسیااااار عالی، قصه‌ها با توصیفات کافی و لذت بخش و صدای راوی بسیار مناسب با قصه‌ها بود و صدا سازی هاش عالی بود واقعا
Pouria Farrokh
۱۴۰۲/۳/۲۷
برای شنیدنش باید کاملا تمرکز داشته باشید
طنز سختی داره ولی بسیار شنیدنی و زیباست این کتاب
آناهیتا ضرغامی
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
آدم و گیج میکرد ولی در کل بد نبود.
محمد حسین .
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
کتابی بینهایت زیبا...
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یادداشت‌های یک دیوانه و هفت قصه دیگر

برای دریافت کتاب صوتی یادداشت‌های یک دیوانه و هفت قصه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.