معرفی و دانلود کتاب صوتی گنج

عکس جلد کتاب صوتی گنج
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گنج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گنج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گنج

کتاب صوتی گنج داستان کوتاهی از جلال آل احمد، نویسنده‌ی فقید ایرانی‌ است. راوی این اثر پیرزنی‌ست که نزد همگان به «خاله» شهره است. او در طول داستان ماجرای غم‌انگیز دختری به نام بتول را روایت می‌کند که از بد روزگار، با مردی دوره‌گرد ازدواج کرده و با سرنوشتی دشوار مواجه می‌شود.

درباره کتاب صوتی گنج

جلال آل احمد نامی آشنا برای دوست‌داران و دنبال‌کنندگان ادبیات معاصر ایران است. این داستان‌نویس برجسته و تأثیرگذار را بیش از هر چیز با نثر منحصربه‌فردش می‌شناسیم. نثری شتاب‌زده، گزنده و نزدیک به زبان گفتار، که عیان‌تر از هر جا در رمان کوتاه «مدیر مدرسه» به چشم می‌خورد. آل احمد، علاوه بر نثر یکّه و تقلیدناپذیرش، به امر دیگری نیز شهره است، و آن علاقه به نقد ساختارهای سیاسی و اجتماعی حاکم است. جلال مصرانه این نقد را نه فقط در آثار غیرادبی‌اش، بلکه همچنین، در خلال داستان‌های کوتاه و بلند پرشماری که نگاشته پی گرفته است. در کتاب صوتی گنج مخاطب یکی از داستان‌های کوتاهِ برجسته‌ی جلال آل احمد خواهید بود.

راوی این داستان پیرزنی‌ست که نزد اطرافیان به «خاله» شهره است. شبی از شب‌های ماه رمضان است و خاله نزد یکی از بستگان میهمان شده است. بساط خوردنی فراهم است و در این میان قلیانی هم دود می‌شود. خاله که فراغت و راحت او را به هیجان آورده، قلیان‌کشان شروع به خاطره تعریف کردن برای اطرافیانش می‌کند و در خلال پُرگویی‌هایش، ابتدا به صورت جسته‌وگریخته و بعد به شکلی منسجم‌تر، قصه‌ی زن جوانی به نام بتول را «روایت» می‌کند.

بتول دختری جوان بوده که سخت به دنبال شوهر می‌گشته، اما تلاش‌هایش همیشه‌ی خدا بی‌ثمر می‌مانده. تا این‌که روزی با دوره‌گردی آشنا می‌شود و پس از مدتی، به عقد او درمی‌آید. این دو که وضع مالی خوبی نداشته‌اند، طی حادثه‌ای معجزه‌گون، به ثروتی قابل ملاحظه دست می‌یابند. غافل از آ‌ن‌که این ثروت قابل ملاحظه بنا نیست خوشبختی ایشان را تضمین کند.

آل احمد از آن دست نویسندگان پرشمار پیش از انقلاب بود که داستان و به طور کلی ادبیات را، به چشم ابزاری می‌نگریستند که به خودی خود نمی‌تواند و نمی‌بایست هدف باشد؛ بلکه باید در راستای تحقق «آرمان‌ها» به کار گرفته شود. (حال این‌که این آرمان‌ها چیست، خود بحثی مفصل می‌طلبد.) به همین جهت، در داستان‌های جلال آل احمد، مضمون و محتوا بسی مهم‌تر و بحث‌برانگیزتر از فرم و تکنیک است.

کتاب صوتی گنج توسط انتشارات نوین کتاب گویا در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

درباره مجموعه روایت آواهای سوپرانو

عناوینی که ذیل مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو به انتشار رسیده‌اند، داستان‌های کوتاهِ صوتی‌ای هستند که به همت انتشارات نوین کتاب گویا تهیه و تولید شده‌اند. این داستان‌ها به قلم برترین قصه‌نویسان ادبیات غرب و شرق، از جمله چهره‌هایی چون آنتون چخوف، صادق هدایت و ارنست همینگوی، به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. کتاب‌های صوتی «سفر عصمت»، «سقوط یک دختر»، «ماده گرگ» و «گربه در باران» از این مجموعه هستند.

کتاب صوتی گنج مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران داستان‌های اجتماعی و علاقه‌مندان به روایت‌های رئالیستی، بیش از همه از گوش سپردن به کتاب صوتی گنج، نوشته‌ی جلال آل احمد، لذت خواهند برد.

با جلال آل احمد بیشتر آشنا شویم

جلال آل احمد (Jalal Al-e-Ahmad)، داستان‌نویس برجسته و متفکر جنجالی، به سال 1302 در تهران دیده به جهان گشود و در سال 1348 در گیلان از دنیا رفت. آل احمد از مخالفان رژیم پهلوی در ایران به شمار می‌رفت. او همچنین، یکی از منتقدان اصلی روشنفکرانِ به زعمِ خودش غرب‌زده بود، و آثار بسیاری در نکوهش و نقد افکار ایشان به نگارش درآورد.

به نظر می‌رسد که امروزه بسیاری از آرای جلال آل احمد تاب مقاومت در برابر نقدهای وارده را ندارند. با این همه، در این‌که او روشنفکری اصیل با تفکری نقاد و منعطف بوده، شکی نیست. از میان نوشته‌های جلال آل احمد، عناوین پیش رو قابل ذکرند: «در خدمت و خیانت روشنفکران»، «از رنجی که می‌بریم» و «مدیر مدرسه».

در بخشی از کتاب صوتی گنج می‌شنویم

«ننه جون، شما هیچ‌کدوم یادتون نمیادش. منو تازه دو، سه سال بود خونه‌ی شوهر فرستاده بودن. حاج اصغرمو تازه از شیر گرفته بودم و رقیه رو آبستن بودم.»

خاله اینطور شروع کرد. یکی از شب‌های ماه رمضان بود که او به منزل ما آمده بود و پس از افطار، معصومه سلطان، قلیان کدویی گردن‌دراز ما را که شب‌های روضه توی مجلس بسیار تماشایی است، برای او آتش کرده بود و او در حالی که نی قلیان را زیر لب داشت، این‌گونه ادامه می‌داد:

«توی همین کوچه‌ی سیدولی که اون‌وقت‌ها لوح قبرش تازه پیدا شده بود و من خودم با بی‌بیم رفتیم تماشا، قربونش برم، قربونش برم، روی سنگ مرمر، ده، پونزده خط عربی نوشته بودند. اما من هرچی کردم نتونستم بخونمش. آخه اون‌وقت‌ها که هنوز چشم‌هام کم‌سو نشده بود، قرآن رو بهتر از بی‌بیم می‌خوندم...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
گنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گنج
نویسنده
راویفیروزه لطفی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گنج

مهرداد
۱۴۰۲/۵/۱۷
مثل دیگر آثار این نویسنده بزرگ عالی بود وقتی آن پیرزن شروع به قصه گفتن میکند حس دور هم نشستن به ما دست میدهد و حتی میتوان بوی قلیان او را استشمام کرد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گنج

برای دریافت کتاب صوتی گنج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.