معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی گیله مرد

عکس جلد کتاب صوتی گیله مرد
قیمت:
رایگان - 0€
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گیله مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گیله مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گیله مرد

کتاب صوتی گیله مرد نوشته‌ی نویسنده‌ی معاصر برجسته‌ی پارسی بزرگ علوی، درباره‌ی شورش و به‏ پا خیزی علیه ظلم و ستم است؛ طغیان مردمانی شریف که در مقابل زورگویی حکومت سکوت نمی‏‌کنند.

شخصیت اصلی داستان گیله مرد، مردی روستایی و مبارزی گیلانی است که به جنبش دهقانی می‌پیوندد و پس از هجوم مأموران و کشته شدن زنش به جنگل پناه می‌برد. شرح ماجرای سه مرد است، گیله مرد و دو محافظ او که در میان غرش باد و باران وی را به فومن می‌برند تا تحویل پاسگاه دهند و داستان در همین حرکت و اقامت در قهوه‌خانه نزدیک مقصد به تدریج باز می‌شود. 

عده‌‏ای داستان کوتاه «گیله‏ مرد» را با داستان «داش آکل» از صادق هدایت و «تنگسیر» صادق چوبک، دو تن دیگر از داستان‏‌نویسان نوین ایران، مقایسه می‌‏کنند و آ‌ن‌‏ها را مشابه می‏‌دانند. تفاوتی که «گیله‌ مرد» با دو داستان ذکر شده دارد، در محوریت داستان است؛ در «داش آکل» و «تنگسیر»، داستان با بیان حالات درونی و اندیشه‏‌های شخصیت اصلی پیش می‏‌رود اما در کتاب گیله مرد، از آن‌‏جا که با اثری رئال روبه‌‏رو هستیم، داستان با اتفاق‌‏هایی که در محیط حادث می‏‌شوند، پیش می‌‏رود.

داستان کوتاه «گیله مرد» یکی از موفق‌ترین داستان‌های کوتاه فارسی در ایران است، که از ویژگی‌های فنی و غنی نیرومندی برخوردار است؛ داستانی دو لایه، هم واقع‌گرا و هم نمادین. بزرگ علوی تعهد و رسالت انسانی خود را در قبال آن‌ها ادا کرده است. به عبارت دیگر‌، صرف انتخاب درون‌مایه یا مضمون و عصیان کردن علیه ظلم و بر بی‌عدالتی سر برداشتن، نمایش‌گر اعتراض و خشم نویسنده علیه ناروایی‌های اجتماعی نیز هست.

بزرگ علوی (Bozorg Alavi) نامی آشنا در ادبیات داستانی ایران و مشهورترین نویسنده‌ی چپ‌گرای ایرانی در قرن بیستم به حساب می‌آید. وی در سال 1315 به علت فعالیت‌های سوسیالیستی به همراه 52 نفر دیگر به زندان افتاد و در آنجا کتاب پنجاه ‌و سه نفر و داستان‌های کوتاه ورق‌پاره‌های زندان را نوشت.

پس از کودتای 28 مرداد به آلمان رفت و در برلین شرقی زندگی کرد. وی در سال 1375 به علت سکته‌ی قلبی در برلین درگذشت. معروف‌ترین اثر او چشم‌هایش است.

در قسمتی از کتاب صوتی گیله مرد می‌شنویم:

باران هنگامه کرده بود. باد چنگ می‌انداخت و می‌خواست زمین را از جا بکند. درختان کهن به جان یکدیگر افتاده بودند. از جنگل صدای شیون زنی که زجر می‌کشید،‌ می‌آمد. غرش باد آوازهای خاموشی را افسار گسیخته کرده بود. رشته‌های باران آسمان تیره را به زمین گل‌آلود می‌دوخت. نهرها طغیان کرده و آب‌ها از هر طرف جاری بود.

دو مامور تفنگ به دست، گیله مرد را به فومن می‌بردند. او پتوی خاکستری رنگی به گردنش پیچیده و بسته‌ای که از پشتش آویزان بود، در دست داشت. بی‌اعتنا به باد و بوران و مامور و جنگل و درختان تهدید کننده و تفنگ و مرگ، پاهای لختش را به آب می‌زد و قدم‌های آهسته و کوتاه برمی‌داشت. بازوی چپش آویزان بود، گویی سنگینی می‌کرد. زیر چشمی به ماموری که کنار او راه می‌رفت و سرنیزه‌ای که به اندازه‌ی یک کف دست از آرنج بازوی راست او فاصله داشت و از آن چکه چکه آب می‌آمد، تماشا می‌کرد. آستین نیم تنه‌اش کوتاه بود و آبی که از پتو جاری می‌شد به آسانی در آن فرو می‌رفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

41 دقیقه
گیله مرد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گیله مرد
نویسنده
راویرضا عمرانی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گیله مرد

Hadis Gholipour
۱۳۹۹/۱۰/۲۰
سلام دوستان من هنوز این کتاب رو نخوندم ولی دوست دارم اینجا بگم (چون مخصوصا این جا خیلی زیاد دیدم) که اپشن نوشتن دیدگاه خودمون از یک کتاب به این جهته که کسانی که داستان رو نخوندن با خوندن دیدگاه شما و به جالبی میزان ارزش وقت گذاشتن برای یک داستان رو متوجه بشن ولی بعضی از افراد با گفتن کلماتی مثل بد خوبه، نیست و گاهی عالی، کمکی نمیکنن پس میخواستم از این جا از شما خواهش کنم که دیگه تو نظراتتون از این کلمات به تنهایی استفاده نکنین و در کنارش یه توضیح کوچولو هم در مورد کتاب بدین تا کسانی هم که نخوندن به خوبی یا بدی کتاب تا حدی پی ببرن 🙏🏻💗
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 بعد از چشم‌هایش، این دومین کتاب از بزرگ علوی هست که می‌خوندم. یه داستان رئالیستی خوب و تلخ از دل جامعه اون روزهای دهقان‌های رعیت و خان ها! بزرگ علوی با تصویر کشیدن شرایط بد آب و هوایی، مثل، باریدن باران، باد و طوفان‌های شدید می‌خواد بگه که حتی طبیعت هم توی اون روزها طغیان کرده بوده! یه نوع طغیان و آشوبی که همزمان با آشوب گیله مرد میشه و داستان رو به نقطه‌ی اوج‌اش میرسونه. شیون زن توی جنگل به نظرم کنایه از کشته شدن صغری، زن گیله مرد بود و یا شاید همه‌ی صغری‌هایی که اون روزها توی عذاب بودند! شیون و ضجه‌هایی که شاید توی اون لحظه به گیله مرد قدرت و شهامت می‌داد تا بتونه قاتل زنش (محمد علی وکیل باشی) رو به زانو دربیاره! چیزی که باعث شد گیله مرد از کشتن محمدعلی دست بکشه، به نظر من ضجه‌های اون از ترس بود، و مثل آبی بود که روی آتیش نفرت و انتقام گیله مرد برای کشتن قاتل زنش ریخته شد! و همین طور از اونجایی که به شدت خانواده دوست بود، از ۵ بچه‌ی مامور که امکان داشت اونها هم مثل بجه‌ی خودش بی کس بشن هم متاثر شد! نهایتا دیگه اون کینه و انتقام توی دل گیله مرد جاش رو داد به انزجار و نفرت! جو این داستان بزرگ علوی سیاسی مطلق بود. درحالیکه توی داستان چشمهایش که تا حدی کنایه از زندگی نقاش ماکان بود، ما خیلی کمرنگتر و دورتر از شخصیت‌ها نظاره گر سیاست و تاثیراتش بودیم! درکل کتابی بود که دوست داشتم و خوندنش رو به دوستان توصیه میکنم. و پیشنهاد میکنم که اگر تونستیم، بعد از این داستان، داش آکل صادق هدایت رو هم بخونیم، چون صغری زن گیله مرد دختر داش آکل بود، و خیلی جاها میدیدم که این دو اثر رو با هم زیاد مقایسه کردند! ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
سمیرا ابراهیم پور
۱۴۰۱/۴/۷
داستان گیله مرد داستان اشنایی که در کتاب ادبیات دبیرستان نیز خوانده بودیم. داستان مردی رنج کشیده و ظلم دیده از خطه‌ی گیلان که به دست دو سرباز اسیر است و از مسیر جنگل به فومن برده میشود. نویسنده جناب بزرگ علوی با چیره دستی و مهارت و قلم گیرای خود وصف حال گیله مرد و احساساتش و انچه که در ذهن او و و و سرباز بلوچ میگذرد اتفاقات اطراف را به خوبی شرح می‌دهد. چنان که سوز سرما نفیر باد و ناله‌ی درختان جنگل و خیسی باران به جانتان می‌نشیند و تا استخوان نفوذ میکند فضاسازی داستان به قلم گیرای بزرگ علوی و صداگذاری خوب و گویش جذاب و گیرای گوینده شمارا به میان جنگل میکشاند و با گیله مرد همراه میسازد. گیله مرد سرباز بلوچ و محمدولی وکیل همه دستخوش ظلم دولتی هستند همه در واقع رعیتند و دو سرباز از ترس جان خود را در لباس سرباز از گزند بالادستان محفوظ داشته‌اند. گیله مرد اما سر به ظلم خم نکرده و فریاد انسان‌های ظلم دیده‌ای همچون خودش است. اما غفلت انجاست که به دشمن اعتماد میکند و صدای فریادش به دست ظلم خاموش میشود. نام داستان نیز برگرفته از هویت شخصیت اصلی داستان است که مردی گیلانی می‌باشد. شنیدن این داستان لذت بخش رو به دوستان عزیز توصیه میکنم.
امیر شیری
۱۴۰۳/۱/۲۸
در اندیشه بزرگ علوی زندگی بسیار زلال و پاک نقش بسته شده و تنها هدف انسان بهره مندی از زلالی زندگی است. آثار او نمایان گر تلاشی انسانی برای دستیابی به زندگی و شرح رنج پیوسته ای است که در برخورد با موانع برای انسان به وجود می آید. آنچه در آثار او بیش از هر چیز نمود می یابد، امید و روشن بینی نویسنده و است که خواننده را به زندگی فرا می خواند او در برابر مشکلات به تلاش و حرکت دعوت می کند. آثار او نه تنها به بیان عقب ماندگی ها و ضعف های جامعه خویش پرداخته و خواننده را به بیداری ترغیب می کند، بلکه تلاش و تکاپو و رنج مبارزان و روشنفکران جامعه را نیز در برابر وجدان انسانی مخاطب خویش قرار می دهد، مهمتر از همه این که شرح تلاش نویسنده را نیز به عنوان عضوی فعال و نه منفعلی ناصح از همین جامعه و نیز به عنوان یکی از تلاشگران و روشنگران اجتماعی بیان می دارد. او زندگی را به همه زیبایی های مطلوب آن در نظر مجسم می دارد و سپس راه رسیدن به آن را نیز معرفی می کند.
ماهور نامی
۱۴۰۲/۶/۱۹
داستان یک مرد اهل گیلان که مبارز هست علیه ظلم و ستم خان‌ها انگار از اول تاریخ ظالم و مظلوم همیشه بوده و خواهد بود. بعد این که همسرش توسط امنیه‌ها کشته میشه توسط دوسرباز دستگیر میشه به فومن برده بشه اما در بین راه در قهوه خانه‌ای به دلیل بارش زیاد واستراحت اتراق میکنن. توصیف نویسنده از فضای گیلان و جنگل باران رعد وبرق وهم اویی باصدای جیغ صغری خیس شدن زیر باران بدون کفش راه رفتن در جنگل ما رو به گیلان میبره. در اخر صدای او از گیلکی یاد سریال پس از باران افتادم به عنوان گیلانی دلم را به شدت این داستان به دلم چنگ زد و گریه کردم دلم برای گیله مرد مهربان سوخت خدا همه ظالم‌ها رو لعنت کنهدر آخر از ماه آوا تشکر میکنم صدا گذاری حرفه‌ای صداهایی که به موقع پخش شد با روند داستان همخوانی داشت صدای اقای عمرانی بازیگر خوب کشورمون عالی بود بدین جهت که در چند نقش بی عیب و نقص ایفای نقش کردند لذت بردم. اما خود داستان بقدری گیرا بود که فکر کردم اقای علوی گیلانی هستند و یا در گیلان زندگی کردند وقتی زندگی نامه شون خوندم ایشون تهران بدنا اومدن سالها آلمان بودن.
علی فتاحی
۱۴۰۲/۵/۱۸
با وجود رئالیستی و واقع گرایانه بودن گیله مرد، این داستان رو تاریخی و فرهنگی میبینم. در جای جای تاریخ، بیداد و ظلم حکام خونخوار طماع پست فطرت چپاولگر و افتخار و اهتمام انها به اعمالشان، مشهود و در جان و روح خاطرات رعایای عامی، محفوظ است. ژرفای این زخم‌ها و غلظت این زهر‌ها بر دل، بر وجود مردم ایران که قرن هاست در قعر عذاب و درد گرفتارند و همچنان، روزگار را مهلک تر از دیروز سپری میکنند، دیدگان هر موجودی را تر میکند. نقطه عمیق فرهنگی داستان، کرامت و گذشت گیله مرد از جان وکیل باشیست. با وجود تمام این مصاعب و زجرهایی که به انها تحمیل کرده بودند، با وجود اتش انتقام و خونخواهی همسرش، حاضر نبود فرزندان دیگری همچون فرزند خودش، یتیم شوند هرچند طرف مقابل بدسیرت و سیه دل باشد. اگر روزی ورق برگردد، اگر عفو و بخشایشی هم در کار باشد، از جانب همین رعایای مظلوم خواهد بود نه خان‌های بی مبالاتی که چشم و دل ناپاکشان، سیرمونی ندارد. داستان گیله مرد مرگ ندارد، حتی پیش از انکه بزرگ علوی انرا با قلم و اندیشه‌اش مزین سازد، زنده بود.
آنیتا ارزانی
۱۴۰۱/۳/۱۸
●درود و سپاس از کتابراه که وقت و انرژی زیادی به این کتاب اختصاص داد و رایگان در اختیار گذاشت●مرتبه ۱ بدون در نظر گرفتن گرایش فکری نویسنده چیره دست آقای علوی گوش کردم. دو مامور و مردی ک من قضاوتی از مجرم بودنش ندارم در روستایش دستگیر و ب سمت شهر اجرای حکم میروند. شاید فکر کنید تنها ۳ نفر باشند ولی ک کم کم متوجه میشوید دستان شما با صدای گوشنواز راوی داستان آقای عمرانی، ب قلم نویسنده بسته شده، بداخل جنگل برده میشوید باران سرد ب لباستان آویزان میشود و رنج زندانی داستان را با استخوانهای شما هم آشنا میکند با چشم دل فضای جنگل را میبینید و صداگذاری باران و موسیقی آخرین میخهای‌ تابوت حضورتان را میکوبدبا آن‌ها و ماجرایشان همراه میشوید بعد میبینید نویسنده زیرکانه پاسخ همه چرایی‌های سنگین داستانش را با یک پایان بندی غیر منتظره روی دوشهای شما سوار کرده●مرتبه دوم شخصیت پردازی، فضاسازی لحن محاوره و پیرنگ و محتوای داستان را بهتر درک کردم و اینکه در یک جمع بندی کلی، موضوع داستانی مطرح شده تاریخ مصرف ندارد؟! عدالت همیشه پیروز نیست، مامور معذور است و به هر جایی که تعلق داشته باشد باید اجرای امر کند، دیوار طمع انسان کوتاه است، هرگز نباید به دشمن اعتماد کرد...... خسته شدم!!! ●مرتبه سوم قصد دارم شب هنگام در آرامش دوباره به داستان برگردم، هموطن بلوچم را ب دیارش بفرستم چرا که تاب رطوبت گیلان را نداشت
از مرگ زندانی خبرش کنم که شیشه اعتمادش را بدست مامور ندهد، و اسلحه را از دست زندانی بگیرم تا تاوان بی عدالتی خونبهای او نباشد. شاید از آن‌ها بخواهم بدنبال عدالت بگردیم. 🍃🌟🍃
محمد حیدری
۱۴۰۲/۴/۶
بزرگ علوی یکی از بزرگرتین نویسنده‌های معاصره که هرکتابی رو که من ازش خوندم، زیبا و تاثیرگذار بود. داستان گیله مرد، داستان مبارزه مردم غیور شمال ایران، با استبداد حاکمه، جایی که به فرمان خان‌ها یا شاه، زمین‌های محلی‌ها از چنگشون درآورده میشه و مصادره میشه. عده‌ای از مردم رعیت، حاضر به پذیرش نمیشن و میجنگن و مبارطه میکنن و هزینه میدن، مثل همین گیله مرد که همسرش و فرزندش رو ازدست میده در راه مبارزه.
به هرطریق گیله مرد رو دستگیر کردن و الان در اسارت و انتقال به مرکز هست و داستان، ضمن فضاسازی خوب، تلاش نافرجام گیله مرد رو برای فرار نشون میده، که شکستش صرفا بخاطر دل رحم بودنش و نامرد بودن سرباز بلوچه...
الان که به اون دوران نگاه میکنیم، میبینیم که مردم برای داشتن یه زندگی عادی، گاها سختی‌هایی کشیدن که فقط توی فیلم‌ها میبینیم...
از بزرگ علوی چشم هایش رو هم خوندم که عالیه و توصیه میکنم حتما بخونید
ساناز یوسفی
۱۴۰۲/۱۰/۹
خیلی کتاب صوتی تاثیر گذاری بود، داستان گیله مرد، داستان مبارزه مردم غیور شمال ایران، با استبداد حاکمه، جایی که به فرمان خان‌ها یا شاه، زمین‌های محلی‌ها از چنگشون درآورده میشه و مصادره میشه. عده‌ای از مردم رعیت، حاضر به پذیرش نمیشن و میجنگن و مبارطه میکنن و هزینه میدن، مثل همین گیله مرد که همسرش و و فرزندش رو ازدست میده در راه مبارزه.
به هرطریق گیله مرد رو دستگیر کردن الان در اسارت و انتقال به مرکز هست و داستان، ضمن فضاسازی خوب، تلاش نافرجام گیله مرد رو برای فرار نشون میده، که شکستش صرفا بخاطر دل رحم بودنش و نامرد بودن سرباز بلوچه...
الان که به اون دوران نگاه میکنیم، میبینیم که مردم برای داشتن یه زندگی عادی، گاها سختی‌هایی کشیدن که فقط توی فیلم‌ها میبینیم...
از بزرگ علوی چشم هایش رو هم خوندم که اون هم عالیه و توصیه میکنم چشم‌هایش رو هم از کتابراه تهیه کنید و بخونید.
HaMraH
۱۴۰۲/۹/۲۵
کتاب گیله شامل چند داستان کوتاهه که یکیش همین داستان معروف گیله مرده. داستان‌ها واقع‌گرایانه هستند و شرایط سیاسی و اجتماعی ایران قدیم رو به خوبی توصیف کرده. قلم بزرگ علوی بسیار زیباست و توصیفات شرایط رو به زیباترین شکل ممکن نوشته. به نظرم جز بهترین مجموعه داستان‌های کوتاه ایرانی هست. من اصلا از و و داستان‌های کوتاه خوشم نمیاد چندین داستان کوتاه خوندم که واقعا خیلی بد بود. اما از خواندن این کتاب هم مثل چشم هایش بی نهایت لذت بردم. قلم بزرگ علوی واقعا زیبا گیراست و بیانی بسیار ساده و روان داره. داستان موضوعاتی غم انگیز داره اما با این حال نمیشه از کتاب لذت نبرد. واقعا مطالعه این کتاب لذت بخش بود. کلا یکی از نکات مثبت و البته نقطه قوت داستان‌های بزرگ علوی اینه که خفقان دوره حکومتی قبل رو به خوبی نشون میده بدون متوسل شدن به دروغ و تهمت و بزرگنمایی.
ممنون از کتابراه
محمود مهرابیان
۱۳۹۷/۱۲/۱۱
باسلام
از نظر داستان و داستان پردازی و همچنین قصه گویی بسیار عالی بود، بالاخص موزیک و آهنگ آخر داستان...
فقط از افکت و موزیک بسیار کمی در داستان استفاده شده بود که چنین داستان پر محتوا و قوی یی، میطلبید تا از موزیک درخور داستان، آن هم در سرتا سر داستان استفاده بهینه و بیشتری شود...
چنین داستانهای
پر محتوایی میطلبد تا از بابت آن وجهی هم دریافت گردد...
از اینکه آن را بصورت رایگان در اختیار عموم قرار داده اید، بسیار سپاسگزارم...
ریحانه کاظمی
۱۴۰۲/۱۰/۶
کتاب صوتی کوتاه گیله مرد نوشته‌ی بزرگ علوی داستانی درباره‌ی گیله مردی است که توسط دو مامور امنیه گرفتار شده تا از مسیر جنگل به فومن برده شود. داستان برای دوره‌ی ارباب و رعیتی است و گیله مردان گیلان که از روزگاران کهن زمین داشته‌اند و روی زمین کشت و کار میکرده‌اند ولی حالا اربابها صاحب زمینها و رعیت شده‌اند روستائیان آن‌ها و بخاطر همین رعیتها روبروی اربابها قرار گرفته‌اند و با آن‌ها مبارزه میکنند و در این مبارزه نظامیان در کنار اربابها هستند و گیله مردان را تار و مار میکنند و یا آن‌ها را دستگیر و محاکمه و زندانی میکنند. گیله مرد داستان هم پس از آنکه از چنگ یکی از دو مامور میتواند فرار کند توسط مامور بلوچ کشته میشود و بدین ترتیب داستان زندگیش به پایان میرسد. با تشکر از آقای رضا عمرانی راوی توانمند داستان و با تشکر از کتابراه
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۷/۲۴
کتاب گیله مرد نوشته‌ی بزرگ علوی داستانی درباره‌ی گیله مردی است که توسط دو مامور امنیه گرفتار شده تا از مسیر جنگل به فومن برده شود. داستان برای دوره‌ی ارباب و رعیتی است و گیله مردان گیلان که از روزگاران کهن زمین داشته‌اند و روی زمین کشت و کار میکرده‌اند ولی حالا اربابها صاحب زمینها شده‌اند و رعیت و روستائیان آن‌ها بخاطر همین رعیتها روبروی اربابها قرار گرفته‌اند و با آن‌ها مبارزه میکنند و در این مبارزه نظامیان در کنار اربابها هستند و گیله مردان را تار و مار میکنند و یا آن‌ها را دستگیر و محاکمه و زندانی میکنند. گیله مرد داستان هم پس از آنکه از چنگ یکی از دو مامور میتواند فرار کند توسط مامور بلوچ کشته میشود و بدین ترتیب داستان زندگیش به پایان میرسد. با تشکر از آقای رضا عمرانی راوی توانمند داستان و با تشکر از کتابراه
A.M
۱۴۰۱/۵/۲۴
بزرگ علوی یکی از بزرگترین نوسنده‌های معاصر، با فضا سازی بسیار درست، انتخاب مکان مناسب برای شرح داستان (جنگل‌های گیلان)، روایت بسیار کوبنده، صحنه سازی‌های بجا و خلاصه هزاران کارکد‌های مناسب دیگه، دوباره و این بار با داستان گیله مرد تونست نظر من رو جلب کنه.
امیداورم که نویسنده‌های معاصر ایران، از و
بیشتر کهنه کار‌های عزیزی که احترام زیادی کسب کردن کار‌های بزرگی برای زبان و داستان پارسی کردن (مثل جامی، مولانا، فردوسی بزرگ، عبدالطیف طسجودی) به چشم بیان، چرا که برای این داستان‌ها زحمت کلانی کشیده شده و به نظر من فضا سازی و داستان سرایی‌های معاصر، بیشتر با روحیات کنونی سازگاره. پس علاوه بر داستان کهن، بیشتر سعی کنیم داستان‌های مدرن ایرانی زیاد بخونیم.
با تشکر از کتاب راه🙏😉
Misagh frj
۱۴۰۰/۱۲/۱۲
درود به احل قلم که دوستی نیک تر از این دو یار (قلم و کتاب) در گیتی برای آدمی نیست..
در ستایش از نویسنده فقید معاصر به علت جهت دار بودن تفکر و عقاید ایشان به همین روال مخاطبین هم از فیلتر عبور می‌کنند و در نهایت یک عده‌ای به سمت سوی چپ نیم نگاهی داشته یا که روشنفکران چپ را مورد ستایش قرار می‌دهند
با این نوع آثار آسان‌تر ارتباط برقرار می‌کنند و ما بقی مخاطبان از چیره دستی و خبرگی و تجربه نویسنده در این عرصه لذت میبرند دور از درگیر شدن در کلیشه ها.. در جمع بندی اثر با اینکه دارای جهت بود ولی چیزی از زحمات نویسنده کم نمی‌کند و کاری ارزشمند و دارای بار ادبی خوبی بود از نظر منتقدان بزرگ که بنده حقیر هم از بزرگی این آثار و افراد بلند قامت و صاحب سبک نهایت استفاده را سعی کردم برده باشم.. یادشان و قلمشان جاودان🙏🙏❤❤
مشاهده همه نظرات 1098

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گیله مرد

برای دریافت کتاب صوتی گیله مرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.